EBE 03 - 2025 Smørås skole - Totalentreprise Sentralisert ventilasjon
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Totalentreprisen gjelder utskifting av ventilasjonsanleggene for både den vestre og den midtre fløyen av skolen på Smørås skole. Det skal installeres nye ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning med tilhørende bygningsmessige- og elektroarbeider.Smørås skole er en barneskole på Smørås i Fana bydel i Bergen kommune som har ca. 237 elever og ca. 40 lærere. Inneklimaet ved Smørås skole er ikke tilfredsstillende. Noen deler av bygget mangler ventilasjon helt, mens andre kun har avtrekksventilasjon. Hensikten med prosjektet er å erstatte eksisterende løsninger med mer energieffektive og sikre løsninger for brukerne av skolen.For å forbedre inneklimaet og energieffektiviteten/energiøkonomiseringen (ENØK) er det behov for å installere nye ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning. Den eksisterende ventilasjonen består av to avtrekksaggregater på loftet, romaggregater, avtrekksvifte i toalettavdeling, aggregat i tilfluktsrom og garderobe som skal demonteres og fjernes.Det er behov for 2 nye ventilasjonsanlegg. Installasjon av nye ventilasjonsanlegg gjelder vestre- og midtfløy. Her skal det installeres balansert ventilasjon. Anleggene deles opp i 1 stk. aggregat 360.003 for vestfløy og aggregat 360.004 for midtfløy. Det skal lages tilbygg for begge fløyer for plassering av ventilasjonsaggregater. Formålet med anskaffelsen er å engasjere en totalentreprenør for prosjektering og gjennomføring av oppgraderingen av de nye ventilasjonsrommene/tilbyggene, samt installasjon av ventilasjonsanleggene. Entreprenøren vil ha ansvaret for alle nødvendige ytelser, inkludert riving av eksisterende skurtilbygg, deler av lagertilbygget og demontering av eksisterende ventilasjonsanlegg. Totalentreprenør har ansvar for og skal foreta miljøkartlegging.Arbeidet er planlagt å starte umiddelbart etter kontraktsignering i begynnelsen av juni 2025 og skal være fullført innen 1. november 2025. Den mekaniske ferdigstillelsen av klasserom, fellesarealer og oppholdsrom skal skje før skolestart, senest 15. august 2025. Eventuelle forsinkelser i anskaffelsesprosessen vil medføre en tilsvarende justering av tidsfristene.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
EBE 03 - 2025 Smørås skole - Totalentreprise Sentralisert ventilasjon
Beskrivelse:
Totalentreprisen gjelder utskifting av ventilasjonsanleggene for både den vestre og den midtre fløyen av skolen på Smørås skole. Det skal installeres nye ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning med tilhørende bygningsmessige- og elektroarbeider.Smørås skole er en barneskole på Smørås i Fana bydel i Bergen kommune som har ca. 237 elever og ca. 40 lærere. Inneklimaet ved Smørås skole er ikke tilfredsstillende. Noen deler av bygget mangler ventilasjon helt, mens andre kun har avtrekksventilasjon. Hensikten med prosjektet er å erstatte eksisterende løsninger med mer energieffektive og sikre løsninger for brukerne av skolen.For å forbedre inneklimaet og energieffektiviteten/energiøkonomiseringen (ENØK) er det behov for å installere nye ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning. Den eksisterende ventilasjonen består av to avtrekksaggregater på loftet, romaggregater, avtrekksvifte i toalettavdeling, aggregat i tilfluktsrom og garderobe som skal demonteres og fjernes.Det er behov for 2 nye ventilasjonsanlegg. Installasjon av nye ventilasjonsanlegg gjelder vestre- og midtfløy. Her skal det installeres balansert ventilasjon. Anleggene deles opp i 1 stk. aggregat 360.003 for vestfløy og aggregat 360.004 for midtfløy. Det skal lages tilbygg for begge fløyer for plassering av ventilasjonsaggregater. Formålet med anskaffelsen er å engasjere en totalentreprenør for prosjektering og gjennomføring av oppgraderingen av de nye ventilasjonsrommene/tilbyggene, samt installasjon av ventilasjonsanleggene. Entreprenøren vil ha ansvaret for alle nødvendige ytelser, inkludert riving av eksisterende skurtilbygg, deler av lagertilbygget og demontering av eksisterende ventilasjonsanlegg. Totalentreprenør har ansvar for og skal foreta miljøkartlegging.Arbeidet er planlagt å starte umiddelbart etter kontraktsignering i begynnelsen av juni 2025 og skal være fullført innen 1. november 2025. Den mekaniske ferdigstillelsen av klasserom, fellesarealer og oppholdsrom skal skje før skolestart, senest 15. august 2025. Eventuelle forsinkelser i anskaffelsesprosessen vil medføre en tilsvarende justering av tidsfristene.
Prosedyreidentifikator
ca9b3474-e99a-4809-a7fb-b6c2dade74f9
Intern identifikator
2025/94565
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Etat for bygg og eiendom forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler kommunens eiendommer. Eiendomsmassen består av mer enn 1000 bygg på rundt 1,2 million kvadratmeter og 5000 ubebygde eiendommer. Nærmere 60 prosent av byggene er skoler, barnehager og sykehjem. De resterende er blant annet kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller.Formålet med anskaffelsen er å engasjere en totalentreprenør for prosjektering og gjennomføring av ombyggingen av de nye ventilasjonsrommene/tilbyggene, samt installasjon av ventilasjonsanlegget. Entreprenøren vil ha ansvaret for alle nødvendige ytelser, inkludert riving av eksisterende skurtilbygg, deler av lagertilbygget og demontering av eksisterende ventilasjonsanlegg.Som kontrakt for gjennomføring av arbeider etter denne anskaffelsen benyttes NS 8407 Alminnelige kontraktsbestemmelser for totalentrepriser, med de endringer som fremgår av bilagene til avtalen.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Ytterligere klassifisering
Kjøle- og ventilasjonsutstyr
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Byggningsinnstallasjonsarbeid
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med ventilasjonsanlegg
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
Det blir befaring den 09.04.2025, kl. 10.00. Sted: Smørås skole, Nedre Smøråsvegen 8, 5238 Rådal.
Annet
Anskaffelsesforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
EBE 03 - 2025 Smørås skole - Totalentreprise Sentralisert ventilasjon
Beskrivelse:
Totalentreprisen gjelder utskifting av ventilasjonsanleggene for både den vestre og den midtre fløyen av skolen på Smørås skole. Det skal installeres nye ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning med tilhørende bygningsmessige- og elektroarbeider.Smørås skole er en barneskole på Smørås i Fana bydel i Bergen kommune som har ca. 237 elever og ca. 40 lærere. Inneklimaet ved Smørås skole er ikke tilfredsstillende. Noen deler av bygget mangler ventilasjon helt, mens andre kun har avtrekksventilasjon. Hensikten med prosjektet er å erstatte eksisterende løsninger med mer energieffektive og sikre løsninger for brukerne av skolen.For å forbedre inneklimaet og energieffektiviteten/energiøkonomiseringen (ENØK) er det behov for å installere nye ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning. Den eksisterende ventilasjonen består av to avtrekksaggregater på loftet, romaggregater, avtrekksvifte i toalettavdeling, aggregat i tilfluktsrom og garderobe som skal demonteres og fjernes.Det er behov for 2 nye ventilasjonsanlegg. Installasjon av nye ventilasjonsanlegg gjelder vestre- og midtfløy. Her skal det installeres balansert ventilasjon. Anleggene deles opp i 1 stk. aggregat 360.003 for vestfløy og aggregat 360.004 for midtfløy. Det skal lages tilbygg for begge fløyer for plassering av ventilasjonsaggregater. Formålet med anskaffelsen er å engasjere en totalentreprenør for prosjektering og gjennomføring av oppgraderingen av de nye ventilasjonsrommene/tilbyggene, samt installasjon av ventilasjonsanleggene. Entreprenøren vil ha ansvaret for alle nødvendige ytelser, inkludert riving av eksisterende skurtilbygg, deler av lagertilbygget og demontering av eksisterende ventilasjonsanlegg. Totalentreprenør har ansvar for og skal foreta miljøkartlegging.Arbeidet er planlagt å starte umiddelbart etter kontraktsignering i begynnelsen av juni 2025 og skal være fullført innen 1. november 2025. Den mekaniske ferdigstillelsen av klasserom, fellesarealer og oppholdsrom skal skje før skolestart, senest 15. august 2025. Eventuelle forsinkelser i anskaffelsesprosessen vil medføre en tilsvarende justering av tidsfristene.
Intern identifikator
2025/94565
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Ytterligere klassifisering
Kjøle- og ventilasjonsutstyr
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Byggningsinnstallasjonsarbeid
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med ventilasjonsanlegg
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
5 MONTH
5.1.6 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
Det blir befaring den 09.04.2025, kl. 10.00. Sted: Smørås skole, Nedre Smøråsvegen 8, 5238 Rådal.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Det er et krav at leverandør har minimum rating C i kredittforetaket Creditsafe. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil sjekke kredittvurdering utført av kredittforetaket Creditsafe, så leverandør trenger ikke legge ved egen kredittvurdering. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Kvalitetsstyringssystem
Beskrivelse:
Oppdragsgiver krever at leverandør har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Miljøledelsessystem
Beskrivelse:
Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Beskrivelse:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha relevant erfaring fra gjennomføring av sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes oppdrag av tilsvarende omfang og kompleksitet som den leveransen Bergen kommune etterspør. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi referanseprosjekter fra de siste fem (5) år. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets omfang/type, prosjektets kostnad/verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og epost). Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. (Relevant erfaring for mer enn fem år siden, vil kunne bli tatt i betraktning dersom det er nødvendig for å sikre tilstrekkelig konkurranse).
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
Beskrivelse:
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
25.04.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
05.05.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
3 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
05.05.2025 12:05
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hordaland tingrett
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Registreringsnummer
964338531
Departement
Etat for bygg og eiendom
Postadresse
Postboks 7700
By
BERGEN
Postnummer
5020
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Agla Egilsdóttir
E-post
agla@odinprosjekt.no
Telefon
+47 94875036
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Hordaland tingrett
Registreringsnummer
926 723 367
By
Bergen
Postnummer
5020
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
E-post
hordaland.tingrett@domstol.no
Telefon
55699700
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
9284f372-675d-435b-a5bc-16a8a31be952 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
31.03.2025 10:11
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
- Referanse
- 2025-105042
- Kunngjøringsdato
- 01.04.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Vestland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanleggKjøle- og ventilasjonsutstyr
Kjøle- og ventilasjonsutstyrBygge- og anleggsvirksomhet
Bygge- og anleggsvirksomhetDeler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeiderByggningsinnstallasjonsarbeid
ByggningsinnstallasjonsarbeidArbeid i forbindelse med ventilasjonsanlegg
Arbeid i forbindelse med ventilasjonsanleggBlikkenslager og rørleggerarbeid
Blikkenslager og rørleggerarbeidIndustrimaskiner
IndustrimaskinerInstallasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter