Søket er oppdatert
Movar Iks
Anskaffelse av adgangskontroll - og betalingssystem
MOVAR skal anskaffe et Adgangskontroll- og kassasystem. Systemet skal identifisere brukere i ulike kundegrupper som har behov for tjenester MOVAR tilbyr, og systemet skal være inngangsporten for aktuelt tjenestetilbud ut til både innbyggere og næringskunder for å invitere «kundene inn i butikken».
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
5 500 000 NOK
25.04.2025
28.05.2025
Stavanger kommune, Bjerkreim kommune, Bokn kommune, Eigersund kommune, Gjesdal kommune, Haugesund kommune, Hjelmeland kommune, Hå kommune, Karmøy kommune, Klepp kommune, Kvitsøy kommune, Lund kommune, Randaberg kommune, Sandnes kommune, Sauda kommune, Sokndal kommune, Sola kommune, Strand kommune, Suldal kommune, Time kommune, Tysvær kommune, Hareid kommune, Vindafjord kommune, Utsira kommune, Ulstein kommune, Sande kommune, Volda kommune, Ørsta kommune
Anskaffelse av elektronisk pasientjournal (EPJ) for Rogaland - trinn 1
Stavanger kommune skal sammen med 27 samarbeidskommuner, hvorav 9 er på opsjon, anskaffe ny elektronisk pasientjournal (EPJ) for å dekke behovene for lovpålagt journalføring av helsehjelp.Det inviteres med dette til prekvalifisering i en to-trinnsprosess med forhandling.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTRogaland
608 000 000 NOK
01.04.2025
05.05.2025
BIR AS, ReIT AS
Fremtidens forretningssystem
BIR og ReIT står midt i en omfattende digital transformasjon for å styrke kontrollen i hele verdikjeden – fra kundehåndtering til ressursutnyttelse og avfallshåndtering. Et sentralt steg i denne prosessen er anskaffelsen av et nytt forretningssystem som skal erstatte dagens løsning, ISY Proaktiv, som har vært i bruk i en årrekke. ISY Proaktiv har hatt flere CRM-lignende funksjoner for renovasjonsbransjen, men flere av systemets funksjoner og databehandlingsprosesser vurderes nå som mer hensiktsmessige å håndtere i en kombinasjon av en moderne dataplattform og andre systemer. I tillegg har markedet for bransjespesifikke løsninger vært dominert av få aktører, noe som har ført til begrenset innovasjon og utvikling over tid. Gjennom denne anskaffelsen ønsker BIR og ReIT å utforske et bredere spekter av løsninger og åpne opp for flere leverandører enn de som tradisjonelt har levert til bransjen. Selv om renovasjon har enkelte særegne behov – som integrasjon med den nasjonale matrikkelen – ser vi at mange av kjerneprosessene kan håndteres av standardiserte CRM- og ERP-systemer. For å teste dette, vil vi gjennomføre en Proof of Concept (PoC) der tilbydere får mulighet til å demonstrere hvordan eksisterende hyllevareløsninger kan støtte våre prosesser og krav. Vår antakelse er at kundeoppfølging og generelle servicetjenester allerede er en del av disse systemene, og at vi kan tilpasse våre prosesser til en standardisert løsning. Selv om dette første steget fokuserer på å erstatte dagens kundesystem, er anskaffelsen en del av en større strategisk satsing. Målet er å bygge en helhetlig, datadrevet virksomhetsmodell der moderne teknologi legger grunnlaget for en mer effektiv og innovativ drift.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
35 000 000 NOK
07.03.2025
07.04.2025
Stavanger kommune
Veiledende kunngjøring - Markedsdialog om pasientflytsystem
Pasientflytsystem på nytt helsehus og legevaktStavanger kommune skal bygge et nytt helsehus og ny legevakt som skal stå ferdig i 2027. I helsehuset vil følgende avdelinger være samlokalisert: Legevakten, overgrepsmottaket i sør-Rogaland, Øyeblikkelig hjelp døgnavdeling (ØHD), Smittevernkontoret, helsehuset, legekontor og et kurs- og konferansesenter. Samlokalisering av disse avdelingene vil også åpne muligheter for tettere samarbeid og deling av personell og kompetanse.Stavanger kommune inviterer her til en markedsdialog for skriftlige innspill. Hensikten er å undersøke muligheten for digitalisering av pasientflyt på nytt helsehus og særlig legevakt. Vi ønsker å effektivisere tidsbruken for både pasienter og helsepersonell ved bruk av teknologi og innovative løsninger. Gjennom denne markedsdialogen ønsker vi å skape oss et bilde over hvilke mulige løsninger og aktører som finnes på markedet.Overordnet ønsker vi en løsning som gir pasientene god og nyttig informasjon om hvor de er i behandlingsforløpet/brukerreisen, hvor de skal, og hva de kan forberede for å gjøre behandlingen enklere og mer effektiv. Legevakten bemannes med fast ansatt personell, men også av fastleger som går sporadiske vakter. Det er behov for et system som er så enkelt og intuitivt som mulig, og som krever minimale forkunnskaper og opplæring før det benyttes av det enkelte helsepersonell.Det er også ønskelig med en løsning som kan nyttes av alle avdelingene i nytt helsehus som driver pasientrettet arbeid. Integrasjon mot andre digitale løsninger er her viktig for å unngå dobbeltarbeid, og for god dokumentasjon av pasientbehandlingen.Et annet viktig element er at Stavanger kommune har føringer om at innkreving skal skje i egenregi, og legevakten ønsker å ha en helhetlig løsning som også leverer eller integreres mot betalingstjenester som ivaretar denne politiske føringen.SvarfristLeverandører skal svare på spørsmålene i "Kommunikasjon" fanen i Mercell innen 28.03.2025.
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Rogaland
Ikke angitt
03.03.2025
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet
Rammeavtaler for konsulenttjenester for teknisk utvikling IKT og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling
Formålet med anskaffelsen er å etablere to separate rammeavtaler som sikrer tilgang til henholdsvis IKT-konsulenter og konsulentmeglertjenester som kan støtte Bufdir i gjennomføringen av sitt samfunnsoppdrag. Anskaffelsen skal gi tilgang på kompetanse og leveranser som skal sikre kontinuitet og kvalitet i Bufdirs teknologiske utviklingsprosjekter. Dette dreier seg om utvikling, tilpasning og forvaltning av etatens egne fagsystemer og nettløsninger, og tilpasning og integrasjon med standardsystemer, infrastrukturer og økosystemer for datautveksling og samhandling med andre virksomheter. Anskaffelsen er delt inn i to delkontrakter, med hvert sitt bilagssett i anskaffelsen: 1) Teknisk utvikling IKT 2) Konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling De to delkontraktene er jevnbyrdige, likeverdige og er uavhengig av hverandre, og skal hver for seg bidra til å dekke Bufdir sitt behov for teknologikompetanse i tilfeller hvor vi ikke har dette tilgjengelig internt. Det er en forutsetning at leverandører som leverer tilbud på delkontrakt for konsulentmeglertjenester er registrert offentlig godkjent av Arbeidstilsynet som bemanningsforetak. Vi ønsker å inngå separate kontrakter med én leverandør for hver delkontrakt, og vi forutsetter at de to delkontraktene tildeles ulike leverandører. Avtaleperioden er på 2 år med opsjon på 1 + 1 år. Estimert volum på avtalene samlet er 300 MNOK over 4 år. Det er estimert at 60 % av den totale kontraktsverdien vil tilfalle delkontrakten for IKT-konsulenter, mens 40 % vil tilfalle delkontrakten for konsulentmeglertjenester. Den estimerte verdien er veiledende og innebærer ingen forpliktelser for oppdragsgiver. Avrop på rammeavtalene vil være avhengig av blant annet årlige budsjettbevilgninger og prioriteringer.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
300 000 000 NOK
19.02.2025
Vygruppen AS
RFI Journey Planner
Vys oppdrag er å forenkle miljøvennlig reise for sluttbrukere gjennom kollektivtransport. En del av dette oppdraget innebærer å tilby reiser via våre digitale salgskanaler (nett og app). Vy utforsker muligheten for å bruke en tredjeparts reiseplanlegger for å tilby reisealternativer til/fra og innen andre land. I dag tilbyr vi separate reiseplanleggere for Norge og Europa, men vi ønsker å slå disse sammen på en eller annen måte. Målet er å gjøre det enklere for våre norske og svenske kunder å planlegge reiser til utlandet, samt å kunne tiltrekke turister fra resten av Europa til Norge. På denne måten kan vi bidra til å gjøre togreiser mer tilgjengelige og gjøre det til en reell konkurrent mot flyreiser. Formålet med denne RFI-en er å samle informasjon om nåværende markedsmuligheter med hensyn til reiseplanlegging som dekker Europa, eller deler av Europa.
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Ikke angitt
Ikke angitt
22.01.2025
Stavanger kommune
Høring om anskaffelse av elektronisk pasientjournal for Rogaland
Stavanger kommune skal anskaffe nytt pasientjournalsystem (EPJ) for Stavanger og for 19 samarbeidskommuner i Rogaland. Ytterligere tre kommuner i Rogaland og fem kommuner i Søre Sunnmøre er med på opsjon i anskaffelsen. Totalt vil anskaffelsen kunne omfatte kommunale helse- og omsorgstjenester for omtrent 500.000 innbyggere.
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Rogaland
Ikke angitt
23.12.2024
Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE)
Rammeavtale for konsulenttjenester for modellbygging
Anskaffelsens formål er å inngå rammeavtale om konsulenttjenester innenfor modellbygging. NVE – Energi og Konsesjon (EK) er på oppdrag av Energidepartementet i ferd med å fornye sin modellpark. Bedre modeller skal hjelpe NVE til å bedre og raskere svare ut spørsmål fra departementet, samt behandle konsesjonssaker. NVE har også sporadisk behov for kompetanse om modellbygging hos Hydrologisk avdeling (H) og Reguleringsmyndigheten for Energi (RME).
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
60 000 000 NOK
26.11.2024
08.01.2025
Stavanger kommune
Elektronisk pasientjournal for kommunale legesentre i Stavanger kommune
Stavanger kommune inviterer til konkurranse om avtale om elektronisk pasientjournal for flere av våre kommunale legesentre.Det er behov for en elektronisk pasientjournal som oppfylle kundens behov for fleksibilitet, informasjonsutveksling og funksjonalitet. Løsningen må være brukervennlig samtidig som den ivaretar pasientsikkerhet og underbygger helsepersonellets behov for rask tilgang til informasjon.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTRogaland
8 000 000 NOK
04.11.2024
06.12.2024
Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE)
Markedsdialog - Rammeavtale modellbyggere
Dette dokumentet er en invitasjon til skriftlig markedsdialog i forbindelse med etablering av ny NVE rammeavtale for kompetanse om modellbygging. Dette er en fagkompetanse NVE ikke tidligere har anskaffet direkte, og vi er usikre på hvilken kompetanse og leverandører som er i markedet. Gjennom markedsdialogen søker NVE å gjøre mulige leverandører oppmerksom på den kommende konkurransen.NVE ønsker også tilbakemelding på:Om det er betingelser eller krav i konkurransedokumentene som gjør det vanskelig å levere tilbud.Hvordan kan dette endres for å øke muligheten for flere gode tilbud?Om det ville være enklere å levere tilbud om konkurransen var inndelt i flere delområder.Omtrentlig antall relevante ressurser leverandør disponerer innenfor hver av kompetansekategoriene
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Ikke stedbunden
Ikke angitt
24.10.2024
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet
Rammeavtaler for konsulenttjenester for teknisk utvikling IKT og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling
Formålet med anskaffelsen er å etablere to separate rammeavtaler som sikrer tilgang til henholdsvis IKT-konsulenter og konsulentmeglertjenester som kan støtte Bufdir i gjennomføringen av sitt samfunnsoppdrag. Anskaffelsen skal gi tilgang på kompetanse og leveranser som skal sikre kontinuitet og kvalitet i Bufdirs teknologiske utviklingsprosjekter. Dette dreier seg om utvikling, tilpasning og forvaltning av etatens egne fagsystemer og nettløsninger, og tilpasning og integrasjon med standardsystemer, infrastrukturer og økosystemer for datautveksling og samhandling med andre virksomheter. Anskaffelsen er delt inn i to delkontrakter, med hvert sitt bilagssett i anskaffelsen: 1) Teknisk utvikling IKT 2) Konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling De to delkontraktene er jevnbyrdige, likeverdige og er uavhengig av hverandre, og skal hver for seg bidra til å dekke Bufdir sitt behov for teknologikompetanse i tilfeller hvor vi ikke har dette tilgjengelig internt. Det er en forutsetning at leverandører som leverer tilbud på delkontrakt for konsulentmeglertjenester er registrert offentlig godkjent av Arbeidstilsynet som bemanningsforetak. Vi ønsker å inngå separate kontrakter med én leverandør for hver delkontrakt, og vi forutsetter at de to delkontraktene tildeles ulike leverandører. Avtaleperioden er på 2 år med opsjon på 1 + 1 år. Estimert volum på avtalene samlet er 300 MNOK over 4 år. Det er estimert at 60 % av den totale kontraktsverdien vil tilfalle delkontrakten for IKT-konsulenter, mens 40 % vil tilfalle delkontrakten for konsulentmeglertjenester. Den estimerte verdien er veiledende og innebærer ingen forpliktelser for oppdragsgiver. Avrop på rammeavtalene vil være avhengig av blant annet årlige budsjettbevilgninger og prioriteringer.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
TILDELTOslo
300 000 000 NOK
03.10.2024
10.10.2024
Sametinget
Utvikling av språkteknologiske verktøy for skoltesamisk
Sámi Giellagáldu har til hensik å inngå kontrakt med Rueter-Multilingual Facilitation for å utvikle språkteknologiske verktøy for skoltesamisk språk. Gjennom en vurdering av markedet for tilgjengelige alternativer har Sámi Giellagáldu konkludert med at Rueter-Multilingual Facilitation er den eneste leverandøren for å møte kravene og forventningene som følger med utviklingen av språkteknologiske løsninger for skoltesamisk språk. Etter Sámi Giellagáldus vurdering er dette eneste leverandør som innehar både kjennskap til den nødvendige språkteknologien og evnen til å utvikle den skoltesamiske koden som kreves. Leverandører som ønsker å klage på intensjonskunngjøringen må gjøre dette innen 18.06.24 kl.12.00. En eventuell klage sendes til info@giellagaldu.org med kopi til espen.nystad@giellagaldu.org. Merk e-posten med "Klage 24/3044".
RESULTAT
INTENSJONSKUNNGJØRING
Troms og Finnmark – Romsa ja Finnmárku – Tromssa ja Finmarkku
Ikke angitt
05.06.2024
Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon
Leie av betalingsløsninger og kassasystemer (DEL I og II)
Formålet med anskaffelsen er å dekke Forsvarets behov for leie av betalingsløsninger og kassasystemer med tilhørende service og vedlikehold ved Forsvarets utsalgssteder gjennom rammeavtale med én leverandør.Estimerte verdi for hele avtaleperioden inkludert opsjoner er NOK 12 500 000 ekskl. mva, og maksimal verdi er NOK 15 000 000 ekskl. mva.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTNordland/Nordlánnda, Troms og Finnmark – Romsa ja Finnmárku – Tromssa ja Finmarkku, Oslo, Rogaland, Møre og Romsdal, Jan Mayen, Svalbard, Innlandet, Agder
15 000 000 NOK
14.05.2024
17.06.2024
Trøndelag fylkeskommune
Programvare og utstyr for automatisk datainnsamling
Oppdragsgiver – Trøndelag fylkeskommune - ønsker tilbud på levering av utstyr og programvare for automatisk datainnsamling som skal brukes i driftsområdene i Trøndelag.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
Ikke angitt
25.03.2024
29.04.2024
Kongsbergregionen, Buskerud tingrett avd. Kongsberg
Markedsdialog- Elektronisk pasientjournal (EPJ)
Det inviteres til (fysisk) markedsdialog i forbindelse med anskaffelse av en helhetlig felles løsning for elektronisk pasientjournal, heretter kalt EPJ. Kongsbergregionens 9 kommuner, Tinn, Hjartdal, Notodden, Kongsberg, Flesberg, Rollag, Nore og Uvdal, Sigdal og Krødsherad, planlegger i samarbeid med Øvre Eiker kommune å gå til anskaffelse av EPJ.Målet med vår markedsdialog er å få informasjon fra markedet om helhetlige løsninger for EPJ som er egnet til å dekke våre behov. Mer informasjon finnes i vedlagt dokument ved navn: "Markedsdialog".
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Viken
Ikke angitt
21.03.2024
GAMMEL Ålesund kommune
Anskaffelse - Billettsystem til Parken kulturhus, 2024
Formålet med anskaffelsen er å dekke behovet for et billettsystem til Parken kulturhus, iht. kravspesifikasjonen.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTMøre og Romsdal
Ikke angitt
01.02.2024
05.02.2024
Stavanger kommune
Høring om anskaffelse av elektronisk pasientjournal for kommunale legekontor i Stavanger kommune
Høringen gjelder elektronisk pasientjournal til bruk på kommunale legekontor. Frem til nå har hvert legekontor hatt enkeltstående avtale om journalsystem som driftes on-prem via Stavanger kommunes IT-avdeling, og en ser nå et behov for å inngå en felles avtale.
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Rogaland
Ikke angitt
21.12.2023
Stormen Konserthus
Anskaffelse av billettsystem til Stormen konserthus
Formålet med anskaffelsen er å sikre at Stormen konserthus har et velfungerende og pålitelig billettsystem som tjener Stormen konserthus sine interne og eksterne behov ved salg av billetter til ulike arrangementer. Basert på erfaringstall fra 2022 er det forventede omfanget ca. 80 000 solgte billetter i året fordelt på ca. 250-300 arrangementer. Ca. 2/3 av billettene ble solgt på nett, og ca.1/3 av billettsalget ble gjennomført fra fysisk utsalgssted. Av det totale omfanget utgjorde ca. 10 000 fribilletter. Stormen konserthus’ totale omsetning i billettinntekter ligger historisk sett på ca. 25 millioner kroner per år. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jf. § 13-1(2). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å ikke gjennomføre forhandlinger. Denne konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase. Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene vil bli invitert til å levere tilbud i konkurransen.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda
Ikke angitt
13.12.2023
Den Norske Opera & Ballett AS
Anskaffelse av Billettsystem
Overordnet mål for denne anskaffelsen er å få et billettsystem som kan levere en brukervennlig, sikker og effektiv kjøpsopplevelse for kundene våre, og som gir systemstøtten som trengs for å levere enda bedre kundeservice i alle kanaler og treffpunkter med kunden. Vi kommer derfor til å vektlegge bekrivelse av realistiske prosjektplaner for innføringsfasen, i vår vurdering av innkomne tilbud.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
Ikke angitt
05.12.2023
Stavanger kommune, Bergen kommune, Kristiansand kommune, Bærum kommune, Bodø kommune
Invitasjon til markedsdialog - Elektronisk pasientjournal (EPJ)
Bergen, Bodø, Bærum, Kristiansand og Stavanger kommuner inviterer til dialog.Kommunene skal anskaffe og utvikle framtidens EPJ-løsninger. De framtidige EPJ-løsningene skal bidra til å nå målbildet i styringsdokumentet for «Felles kommunalt journalløft», og tar utgangspunkt i Boen erklæringen.Kommunene tar utgangspunkt i felles rammer og anbefalinger til anskaffelser av journalløsninger i kommunene, utviklet av KS i samarbeid med kommunene. Disse ligger til grunn for anskaffelsen og forutsettes ivaretatt av leverandøren.Kommunene ønsker skriftlige tilbakemeldinger på spørsmål, se vedlegg, innen 15. desember. Etter at fristen for tilbakemeldinger er gått ut ønsker kommunene å invitere leverandørene til "en til en" møter. Disse møtene vil bli avholdt i januar 2024, enten på Teams eller i andre egnede lokaler. Mer informasjon om møtene vil bli gjort kjent for leverandørene i begynnelsen av Januar 2024.
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Nordland/Nordlánnda, Rogaland, Vestland, Viken, Ikke stedbunden
Ikke angitt
27.11.2023