Anskaffelse - Sjøtrapp Sjøholt, 2025
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Ålesund kommune ønsker å etablere en sjøtrapp tilknyttet småbåthavna på Sjøholt, og inviterer i den forbindelse aktuelle leverandører til å komme med tilbud på en totalentreprise for å utføre oppdraget. Ålesund kommune ønsker at sjøtrappen skal fungere som en møteplass for både lokale innbyggere og gjennomreisende. Leverandør skal gjennomføre både prosjektering og fysisk opparbeidelse av prosjektet. Sjøtrappa skal utformes som et sitteanlegg med ulike nivåer for opphold ned mot vannet. Utformingen skal inkludere varierte sitte- og oppholdsmuligheter for å imøtekomme ulike målgrupper og bruk. De ulike nivåene skal forbindes med trappetrinn, etter gjeldene krav og forskrifter. De fleste nivåene i trappa skal være over havnivå ved høyvann. Leverandøren skal, dersom nødvendig, gjennomføre undersøkelser i forhold til tidevannsforhold (flo og fjære) på stedet for å sikre korrekte høyder. Oppdragsgiver forventer at valgt leverandør er i stand til å gå i gang med oppdraget umiddelbart etter kontraktsignering, forutsatt at alle nødvendige godkjenninger og tillatelser foreligger.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Ålesund kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Anskaffelse - Sjøtrapp Sjøholt, 2025
Beskrivelse:
Ålesund kommune ønsker å etablere en sjøtrapp tilknyttet småbåthavna på Sjøholt, og inviterer i den forbindelse aktuelle leverandører til å komme med tilbud på en totalentreprise for å utføre oppdraget. Ålesund kommune ønsker at sjøtrappen skal fungere som en møteplass for både lokale innbyggere og gjennomreisende. Leverandør skal gjennomføre både prosjektering og fysisk opparbeidelse av prosjektet. Sjøtrappa skal utformes som et sitteanlegg med ulike nivåer for opphold ned mot vannet. Utformingen skal inkludere varierte sitte- og oppholdsmuligheter for å imøtekomme ulike målgrupper og bruk. De ulike nivåene skal forbindes med trappetrinn, etter gjeldene krav og forskrifter. De fleste nivåene i trappa skal være over havnivå ved høyvann. Leverandøren skal, dersom nødvendig, gjennomføre undersøkelser i forhold til tidevannsforhold (flo og fjære) på stedet for å sikre korrekte høyder. Oppdragsgiver forventer at valgt leverandør er i stand til å gå i gang med oppdraget umiddelbart etter kontraktsignering, forutsatt at alle nødvendige godkjenninger og tillatelser foreligger.
Prosedyreidentifikator
5b135a8e-88d3-4bb9-84be-943c0d4b15e7
Intern identifikator
24/14586
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Åpen tilbudskonkurranse
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Anleggsarbeid i forbindelse med vannprosjekter
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Anleggsarbeid i forbindelse med havneanlegg
Ytterligere klassifisering
Anleggsarbeid i forbindelse med Brygge
2.1.2 Sted for gjennomføring
By
Sjøholt
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
2 700 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Anskaffelse - Sjøtrapp Sjøholt, 2025
Beskrivelse:
Ålesund kommune ønsker å etablere en sjøtrapp tilknyttet småbåthavna på Sjøholt, og inviterer i den forbindelse aktuelle leverandører til å komme med tilbud på en totalentreprise for å utføre oppdraget. Ålesund kommune ønsker at sjøtrappen skal fungere som en møteplass for både lokale innbyggere og gjennomreisende. Leverandør skal gjennomføre både prosjektering og fysisk opparbeidelse av prosjektet. Sjøtrappa skal utformes som et sitteanlegg med ulike nivåer for opphold ned mot vannet. Utformingen skal inkludere varierte sitte- og oppholdsmuligheter for å imøtekomme ulike målgrupper og bruk. De ulike nivåene skal forbindes med trappetrinn, etter gjeldene krav og forskrifter. De fleste nivåene i trappa skal være over havnivå ved høyvann. Leverandøren skal, dersom nødvendig, gjennomføre undersøkelser i forhold til tidevannsforhold (flo og fjære) på stedet for å sikre korrekte høyder. Oppdragsgiver forventer at valgt leverandør er i stand til å gå i gang med oppdraget umiddelbart etter kontraktsignering, forutsatt at alle nødvendige godkjenninger og tillatelser foreligger.
Intern identifikator
24/14586
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Anleggsarbeid i forbindelse med vannprosjekter
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Anleggsarbeid i forbindelse med havneanlegg
Ytterligere klassifisering
Anleggsarbeid i forbindelse med Brygge
5.1.2 Sted for gjennomføring
By
Sjøholt
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
2 700 000 NOK
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Leverandør skal fylle ut "Vedlegg F.1 Tilbudsskjema Sjøtrapp Sjøholt", og levere som vedlegg til tilbudet. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser skal være oppgitt i NOK, ekskl. mva. inkludert alle kostnader dersom ikke annet fremgår i konkurransegrunnlaget. Kontraktssummen skal inkludere alle omkostninger av enhver art som er nødvendige for å utføre samtlige arbeider som fremgår av tilbudsdokumentene. Kontraktssummen skal også omfatte omkostninger som følge av gjeldende offentlige påbud, verne- og miljøtiltak. Priser for regningsarbeider og opsjon inngår ikke i kontraktssum.
Rangert etter viktighet
1
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Løsningsbeskrivelse
Beskrivelse:
I dette tildelingskriteriet skal leverandør redegjøre for hvordan han tenker å gjennomføre prosjektet, iht. vedlagte kravspesifikasjon. Det er ønskelig at beskrivelsen skal være på maksimalt 5 stk. A4-sider. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet, og det vil bli lagt vekt på at det er en helhetlig beskrivelse som både er konkret og prosjekttilpasset. Beskrivelsen vil inngå som en del av kontrakten. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.
Rangert etter viktighet
2
Kriterium
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Miljø
Beskrivelse:
Leverandør bes levere en beskrivelse av hvordan de vil minimere klima- og miljøbelastningen som gjennomføringen av dette oppdraget medfører. Tiltakene som beskrives og tilbys er forpliktende. Oppdragsgiver vil særlig vektlegge leverandørs beskrivelse av: materialbruk, herunder eventuelle materialer med lav miljøpåvirkning, lavt utslipp av miljøgifter, god bestandighet og lignende. Besvarelsen bør også inneholde informasjon om: kjøretøy- og maskinparken som vil benyttes, herunder eventuell bruk av nullutslipp, hydrogen eller biogass, og lignende tiltak for å minimere avfall og eventuelt ombruk/gjenbruk, og lignende andre relevante klima- og miljøtiltak for dette prosjektet Det presiseres at kravspesifikasjonen uansett må oppfylles, og at det som evalueres i tildelingskriteriet er meroppfyllelse (oppfyllelse utover/bedre enn krav). Besvarelsen skal være på maksimalt 2 A4-sider, og bør helst ikke inneholde innholdsfortegnelse eller forside. Eventuelle sider utover side 2 blir ikke evaluert. Lenker og lignende i besvarelsen blir ikke evaluert. Ikke bruk unormalt skrifttype- og størrelse som gir dårlig lesbarhet. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Beskrivelsen vil inngå som en del av kontrakten. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.
Rangert etter viktighet
2
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse og erfaring
Beskrivelse:
Orientering: Leverandør skal synliggjøre kompetansen hos nøkkelpersonell som inngår i oppdragsorganisasjonen hos leverandør for utføring av dette oppdraget. Med nøkkelpersonell i dette oppdraget regnes: Prosjektleder Byggeleder Prosjekteringsleder Leverandør skal fylle ut skjema "Mal - Kompetanse og erfaring (tildelingskriterie)" for de tre som leverandør planlegger å bruke som nøkkelpersonell, jf. ovennevnte roller. Utskifting av personell: Tilbudt nøkkelpersonell skal være tilgjengelig i byggeprosjektet for oppdragsgiver under hele avtalens varighet, og det skal ikke skiftes ut nøkkelpersonell uten godkjenning fra byggherre. Dersom leverandør bytter ut nøkkelpersonell i prosjektperioden, skal tilbudte personell erstattes med tilsvarende eller lik kompetanse. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse. Ved evaluering vil det bli gjort en samlet innkjøpsfaglig vurdering av beskrevet løsning. Det er relevant kompetanse og erfaring for tilbudt personell i dette prosjektet, som vil bli evaluert.
Rangert etter viktighet
2
Begrunnelse for ikke å angi vektingen av tildelingskriteriene
Del 2-anskaffelse
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
13.05.2025 00:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Frist for mottak av tilbud
20.05.2025 09:00
Frist til anbudet må være gyldig
89 DAY
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
20.05.2025 09:30
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Møre og Romsdal tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Ålesund kommune
Registreringsnummer
929911709
Departement
Innkjøp
Postadresse
Keiser Wilhelms gate 11
By
Ålesund
Postnummer
6003
Land
Norge
Kontaktpunkt
Henriette Longva
E-post
henriette.longva@alesund.kommune.no
Telefon
+4770162000
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Møre og Romsdal tingrett
Registreringsnummer
926 723 200
Postadresse
Postboks 1354
By
Ålesund
Postnummer
6001
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
E-post
more.og.romsdal.tingrett@domstol.no
Telefon
70 33 47 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
9ad2319d-9674-442f-bf8f-8de9b58176b9 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
23.04.2025 15:40
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Ålesund kommune
- Referanse
- 2025-106414
- Kunngjøringsdato
- 24.04.2025
- Estimert verdi
- 2 700 000 NOK
- Utførelsessted
- Møre og Romsdal
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter