Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse - Sjøtrapp Sjøholt, 2025
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Anskaffelse - Sjøtrapp Sjøholt, 2025

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Ålesund kommune ønsker å etablere en sjøtrapp tilknyttet småbåthavna på Sjøholt, og inviterer i den forbindelse aktuelle leverandører til å komme med tilbud på en totalentreprise for å utføre oppdraget. Ålesund kommune ønsker at sjøtrappen skal fungere som en møteplass for både lokale innbyggere og gjennomreisende. Leverandør skal gjennomføre både prosjektering og fysisk opparbeidelse av prosjektet. Sjøtrappa skal utformes som et sitteanlegg med ulike nivåer for opphold ned mot vannet. Utformingen skal inkludere varierte sitte- og oppholdsmuligheter for å imøtekomme ulike målgrupper og bruk. De ulike nivåene skal forbindes med trappetrinn, etter gjeldene krav og forskrifter. De fleste nivåene i trappa skal være over havnivå ved høyvann. Leverandøren skal, dersom nødvendig, gjennomføre undersøkelser i forhold til tidevannsforhold (flo og fjære) på stedet for å sikre korrekte høyder. Oppdragsgiver forventer at valgt leverandør er i stand til å gå i gang med oppdraget umiddelbart etter kontraktsignering, forutsatt at alle nødvendige godkjenninger og tillatelser foreligger.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Ålesund kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Anskaffelse - Sjøtrapp Sjøholt, 2025

Beskrivelse:

Ålesund kommune ønsker å etablere en sjøtrapp tilknyttet småbåthavna på Sjøholt, og inviterer i den forbindelse aktuelle leverandører til å komme med tilbud på en totalentreprise for å utføre oppdraget. Ålesund kommune ønsker at sjøtrappen skal fungere som en møteplass for både lokale innbyggere og gjennomreisende. Leverandør skal gjennomføre både prosjektering og fysisk opparbeidelse av prosjektet. Sjøtrappa skal utformes som et sitteanlegg med ulike nivåer for opphold ned mot vannet. Utformingen skal inkludere varierte sitte- og oppholdsmuligheter for å imøtekomme ulike målgrupper og bruk. De ulike nivåene skal forbindes med trappetrinn, etter gjeldene krav og forskrifter. De fleste nivåene i trappa skal være over havnivå ved høyvann. Leverandøren skal, dersom nødvendig, gjennomføre undersøkelser i forhold til tidevannsforhold (flo og fjære) på stedet for å sikre korrekte høyder. Oppdragsgiver forventer at valgt leverandør er i stand til å gå i gang med oppdraget umiddelbart etter kontraktsignering, forutsatt at alle nødvendige godkjenninger og tillatelser foreligger.

Prosedyreidentifikator

5b135a8e-88d3-4bb9-84be-943c0d4b15e7

Intern identifikator

24/14586

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Åpen tilbudskonkurranse

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Anleggsarbeid i forbindelse med vannprosjekter

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Anleggsarbeid i forbindelse med havneanlegg

Ytterligere klassifisering

Anleggsarbeid i forbindelse med Brygge

2.1.2 Sted for gjennomføring

By

Sjøholt

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

2 700 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Anskaffelse - Sjøtrapp Sjøholt, 2025

Beskrivelse:

Ålesund kommune ønsker å etablere en sjøtrapp tilknyttet småbåthavna på Sjøholt, og inviterer i den forbindelse aktuelle leverandører til å komme med tilbud på en totalentreprise for å utføre oppdraget. Ålesund kommune ønsker at sjøtrappen skal fungere som en møteplass for både lokale innbyggere og gjennomreisende. Leverandør skal gjennomføre både prosjektering og fysisk opparbeidelse av prosjektet. Sjøtrappa skal utformes som et sitteanlegg med ulike nivåer for opphold ned mot vannet. Utformingen skal inkludere varierte sitte- og oppholdsmuligheter for å imøtekomme ulike målgrupper og bruk. De ulike nivåene skal forbindes med trappetrinn, etter gjeldene krav og forskrifter. De fleste nivåene i trappa skal være over havnivå ved høyvann. Leverandøren skal, dersom nødvendig, gjennomføre undersøkelser i forhold til tidevannsforhold (flo og fjære) på stedet for å sikre korrekte høyder. Oppdragsgiver forventer at valgt leverandør er i stand til å gå i gang med oppdraget umiddelbart etter kontraktsignering, forutsatt at alle nødvendige godkjenninger og tillatelser foreligger.

Intern identifikator

24/14586

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Anleggsarbeid i forbindelse med vannprosjekter

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Anleggsarbeid i forbindelse med havneanlegg

Ytterligere klassifisering

Anleggsarbeid i forbindelse med Brygge

5.1.2 Sted for gjennomføring

By

Sjøholt

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

2 700 000 NOK

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandør skal fylle ut "Vedlegg F.1 Tilbudsskjema Sjøtrapp Sjøholt", og levere som vedlegg til tilbudet. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser skal være oppgitt i NOK, ekskl. mva. inkludert alle kostnader dersom ikke annet fremgår i konkurransegrunnlaget. Kontraktssummen skal inkludere alle omkostninger av enhver art som er nødvendige for å utføre samtlige arbeider som fremgår av tilbudsdokumentene. Kontraktssummen skal også omfatte omkostninger som følge av gjeldende offentlige påbud, verne- og miljøtiltak. Priser for regningsarbeider og opsjon inngår ikke i kontraktssum.

Rangert etter viktighet

1

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Løsningsbeskrivelse

Beskrivelse:

I dette tildelingskriteriet skal leverandør redegjøre for hvordan han tenker å gjennomføre prosjektet, iht. vedlagte kravspesifikasjon. Det er ønskelig at beskrivelsen skal være på maksimalt 5 stk. A4-sider. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet, og det vil bli lagt vekt på at det er en helhetlig beskrivelse som både er konkret og prosjekttilpasset. Beskrivelsen vil inngå som en del av kontrakten. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.

Rangert etter viktighet

2

Kriterium

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Miljø

Beskrivelse:

Leverandør bes levere en beskrivelse av hvordan de vil minimere klima- og miljøbelastningen som gjennomføringen av dette oppdraget medfører. Tiltakene som beskrives og tilbys er forpliktende. Oppdragsgiver vil særlig vektlegge leverandørs beskrivelse av: materialbruk, herunder eventuelle materialer med lav miljøpåvirkning, lavt utslipp av miljøgifter, god bestandighet og lignende. Besvarelsen bør også inneholde informasjon om: kjøretøy- og maskinparken som vil benyttes, herunder eventuell bruk av nullutslipp, hydrogen eller biogass, og lignende tiltak for å minimere avfall og eventuelt ombruk/gjenbruk, og lignende andre relevante klima- og miljøtiltak for dette prosjektet Det presiseres at kravspesifikasjonen uansett må oppfylles, og at det som evalueres i tildelingskriteriet er meroppfyllelse (oppfyllelse utover/bedre enn krav). Besvarelsen skal være på maksimalt 2 A4-sider, og bør helst ikke inneholde innholdsfortegnelse eller forside. Eventuelle sider utover side 2 blir ikke evaluert. Lenker og lignende i besvarelsen blir ikke evaluert. Ikke bruk unormalt skrifttype- og størrelse som gir dårlig lesbarhet. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Beskrivelsen vil inngå som en del av kontrakten. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.

Rangert etter viktighet

2

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kompetanse og erfaring

Beskrivelse:

Orientering: Leverandør skal synliggjøre kompetansen hos nøkkelpersonell som inngår i oppdragsorganisasjonen hos leverandør for utføring av dette oppdraget. Med nøkkelpersonell i dette oppdraget regnes: Prosjektleder Byggeleder Prosjekteringsleder Leverandør skal fylle ut skjema "Mal - Kompetanse og erfaring (tildelingskriterie)" for de tre som leverandør planlegger å bruke som nøkkelpersonell, jf. ovennevnte roller. Utskifting av personell: Tilbudt nøkkelpersonell skal være tilgjengelig i byggeprosjektet for oppdragsgiver under hele avtalens varighet, og det skal ikke skiftes ut nøkkelpersonell uten godkjenning fra byggherre. Dersom leverandør bytter ut nøkkelpersonell i prosjektperioden, skal tilbudte personell erstattes med tilsvarende eller lik kompetanse. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse. Ved evaluering vil det bli gjort en samlet innkjøpsfaglig vurdering av beskrevet løsning. Det er relevant kompetanse og erfaring for tilbudt personell i dette prosjektet, som vil bli evaluert.

Rangert etter viktighet

2

Begrunnelse for ikke å angi vektingen av tildelingskriteriene

Del 2-anskaffelse

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

13.05.2025 00:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://tendsign.com/doc.aspx?MeFormsNoticeId=55783

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Frist for mottak av tilbud

20.05.2025 09:00

Frist til anbudet må være gyldig

89 DAY

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

20.05.2025 09:30

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Møre og Romsdal tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Ålesund kommune

Registreringsnummer

929911709

Departement

Innkjøp

Postadresse

Keiser Wilhelms gate 11

By

Ålesund

Postnummer

6003

Land

Norge

Kontaktpunkt

Henriette Longva

E-post

henriette.longva@alesund.kommune.no

Telefon

+4770162000

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Møre og Romsdal tingrett

Registreringsnummer

926 723 200

Postadresse

Postboks 1354

By

Ålesund

Postnummer

6001

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

E-post

more.og.romsdal.tingrett@domstol.no

Telefon

70 33 47 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

9ad2319d-9674-442f-bf8f-8de9b58176b9 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

23.04.2025 15:40

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Ålesund kommune

Referanse
2025-106414
Kunngjøringsdato
24.04.2025
Estimert verdi
2 700 000 NOK
Utførelsessted
Møre og Romsdal
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter