Utviklingspartner for planlegging og optimering av pasientreiser med rekvisisjon til Pasientreiser HF
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Pasientreiser HF planlegger å starte opp et nytt tiltak «Nasjonal planlegging og optimering av pasientreiser (NAPO)». Målet er å utvikle et nytt system for bestilling-, planlegging og optimering av organiserte pasientreiser. Utviklingen skal skje trinnvis og innrettes som løpende produktutvikling. I første omgang skal det utvikles en ny løsning for (manuell)planlegging av pasientreiser. Denne løsningen vil kunne utvides med automatisering og optimering som neste steg. Det vises til styresak 19-2025 – «Oppdragsbeskrivelse for tiltaket nasjonal planlegging og optimering av pasientreiser» som ble vedtatt av styret i Pasientreiser HF den 28.03.25. Styresaken kan leses her Styresaker 2025 - Pasientreiser HF. I forbindelse med utviklingen som gjelder manuell planlegging og støttefunksjoner for området, ønsker Pasientreiser HF å inngå et samarbeid med en ekstern leverandør. Leverandøren skal være en utviklingspartner som skal samarbeide med ressurser og team i Pasientreiser HF. Det er blant annet behov for kompetanse innen interaksjonsdesign, arkitektur, systemutvikling og optimering.Anskaffelsen omfatter bistand innenfor flere fagområder, og Kunden skal kunne kjøpe all bistand som omhandler programvareutvikling – fra idé til ferdig løsning.Bistand kan omfatte prosesstøtte, behovskartlegging, leveranseplanlegging, løsningsarkitektur, løsningsdesign, tjenestedesign, interaksjonsdesign, test, systemutvikling, produksjonssetting, kontinuerlige leveranser, feilretting og problemløsning. Bistand under rammeavtalen skal kunne utføres i alle faser av livssyklusen til en løsning.Bistand som Kunden skal kunne kjøpe under rammeavtalen, kan omfatte endringer av interne og eksterne systemer og tjenester. Bistand kan også innebære modernisering av eksisterende systemer og løsninger.Bistand som Kunden skal kunne kjøpe under rammeavtalen begrenses til systemer og løsninger som Pasientreiser HF utvikler og drifter innenfor reiser med rekvisisjon.Bistanden kan være av ulikt omfang – fra kortvarige til mer langvarige med fast tilknytning.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
SYKEHUSINNKJØP HF
Juridisk type kjøper
Offentligrettslig organ
Oppdragsgivers virksomhet
Helse
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Pasientreiser HF
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet
Oppdragsgivers virksomhet
Helse
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Utviklingspartner for planlegging og optimering av pasientreiser med rekvisisjon til Pasientreiser HF
Beskrivelse:
Pasientreiser HF planlegger å starte opp et nytt tiltak «Nasjonal planlegging og optimering av pasientreiser (NAPO)». Målet er å utvikle et nytt system for bestilling-, planlegging og optimering av organiserte pasientreiser. Utviklingen skal skje trinnvis og innrettes som løpende produktutvikling. I første omgang skal det utvikles en ny løsning for (manuell)planlegging av pasientreiser. Denne løsningen vil kunne utvides med automatisering og optimering som neste steg. Det vises til styresak 19-2025 – «Oppdragsbeskrivelse for tiltaket nasjonal planlegging og optimering av pasientreiser» som ble vedtatt av styret i Pasientreiser HF den 28.03.25. Styresaken kan leses her Styresaker 2025 - Pasientreiser HF. I forbindelse med utviklingen som gjelder manuell planlegging og støttefunksjoner for området, ønsker Pasientreiser HF å inngå et samarbeid med en ekstern leverandør. Leverandøren skal være en utviklingspartner som skal samarbeide med ressurser og team i Pasientreiser HF. Det er blant annet behov for kompetanse innen interaksjonsdesign, arkitektur, systemutvikling og optimering.Anskaffelsen omfatter bistand innenfor flere fagområder, og Kunden skal kunne kjøpe all bistand som omhandler programvareutvikling – fra idé til ferdig løsning.Bistand kan omfatte prosesstøtte, behovskartlegging, leveranseplanlegging, løsningsarkitektur, løsningsdesign, tjenestedesign, interaksjonsdesign, test, systemutvikling, produksjonssetting, kontinuerlige leveranser, feilretting og problemløsning. Bistand under rammeavtalen skal kunne utføres i alle faser av livssyklusen til en løsning.Bistand som Kunden skal kunne kjøpe under rammeavtalen, kan omfatte endringer av interne og eksterne systemer og tjenester. Bistand kan også innebære modernisering av eksisterende systemer og løsninger.Bistand som Kunden skal kunne kjøpe under rammeavtalen begrenses til systemer og løsninger som Pasientreiser HF utvikler og drifter innenfor reiser med rekvisisjon.Bistanden kan være av ulikt omfang – fra kortvarige til mer langvarige med fast tilknytning.
Prosedyreidentifikator
f34c783a-2370-4548-9fdd-20566c762664
Intern identifikator
2025/40998
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Sykehusinnkjøp HF bistår Pasientreiser HF med gjennomføring av konkurransen.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Utvikling av kundespesifisert programvare
Ytterligere klassifisering
Rådgivning i forbindelse med transportsystemer
Ytterligere klassifisering
Programmering av software og rådgivning
Ytterligere klassifisering
Utviklingstjenester for Bransjespesifikk programvare
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med utvikling
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Anskaffelsesforskriften
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Konkurs
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Avtale med kreditorer
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Eiendeler administreres av likvidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren
Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Kun nasjonale eksklusjonsgrunnlag
Oppdragsgiver skal angi at i Norge foreligger det nasjonale avvisningsgrunner. Disse skal være beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Leverandøren må besvare om han er i en eller flere av de situasjonene som er beskrevet i de nasjonale avvisningsgrunnene. Får de rent nasjonale avvisningsgrunnene, som er angitt i den relevante kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, anvendelse?
Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Skyld for grov yrkesmessig forseelse
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Brudd på forpliktelser innen sosialrett
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Forretningsaktiviteter er suspendert
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Utviklingspartner for planlegging og optimering av pasientreiser med rekvisisjon til Pasientreiser HF
Beskrivelse:
Pasientreiser HF planlegger å starte opp et nytt tiltak «Nasjonal planlegging og optimering av pasientreiser (NAPO)». Målet er å utvikle et nytt system for bestilling-, planlegging og optimering av organiserte pasientreiser. Utviklingen skal skje trinnvis og innrettes som løpende produktutvikling. I første omgang skal det utvikles en ny løsning for (manuell)planlegging av pasientreiser. Denne løsningen vil kunne utvides med automatisering og optimering som neste steg. Det vises til styresak 19-2025 – «Oppdragsbeskrivelse for tiltaket nasjonal planlegging og optimering av pasientreiser» som ble vedtatt av styret i Pasientreiser HF den 28.03.25. Styresaken kan leses her Styresaker 2025 - Pasientreiser HF. I forbindelse med utviklingen som gjelder manuell planlegging og støttefunksjoner for området, ønsker Pasientreiser HF å inngå et samarbeid med en ekstern leverandør. Leverandøren skal være en utviklingspartner som skal samarbeide med ressurser og team i Pasientreiser HF. Det er blant annet behov for kompetanse innen interaksjonsdesign, arkitektur, systemutvikling og optimering.Anskaffelsen omfatter bistand innenfor flere fagområder, og Kunden skal kunne kjøpe all bistand som omhandler programvareutvikling – fra idé til ferdig løsning.Bistand kan omfatte prosesstøtte, behovskartlegging, leveranseplanlegging, løsningsarkitektur, løsningsdesign, tjenestedesign, interaksjonsdesign, test, systemutvikling, produksjonssetting, kontinuerlige leveranser, feilretting og problemløsning. Bistand under rammeavtalen skal kunne utføres i alle faser av livssyklusen til en løsning.Bistand som Kunden skal kunne kjøpe under rammeavtalen, kan omfatte endringer av interne og eksterne systemer og tjenester. Bistand kan også innebære modernisering av eksisterende systemer og løsninger.Bistand som Kunden skal kunne kjøpe under rammeavtalen begrenses til systemer og løsninger som Pasientreiser HF utvikler og drifter innenfor reiser med rekvisisjon.Bistanden kan være av ulikt omfang – fra kortvarige til mer langvarige med fast tilknytning.
Intern identifikator
2025/40998
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Utvikling av kundespesifisert programvare
Ytterligere klassifisering
Rådgivning i forbindelse med transportsystemer
Ytterligere klassifisering
Programmering av software og rådgivning
Ytterligere klassifisering
Utviklingstjenester for Bransjespesifikk programvare
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med utvikling
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
48 MONTH
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Med tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet menes at Tilbyder oppfyller følgende krav: • Kredittverdig uten sikkerhet Se konkurransebestemmelser for dokumentasjonskrav.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Autorisasjoner fra en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med en bestemt autorisasjon fra en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Medlemskap i en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med et bestemt medlemsskap i en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for tjenester
Beskrivelse:
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder, og de ressursene som skal benyttes til å utføre tjenestene, skal ha relevante tekniske og faglige kvalifikasjoner og relevant erfaring fra levering av tilsvarende eller lignende oppdrag som spesifisert i punkt 1.3. Det er et krav at tilbyder og de ressurser som skal benyttes til å utføre tjenestene, kan dokumentere relevante leveranser og har relevant erfaring fra tilsvarende eller lignende oppdrag som det denne forespørselen omfatter. Som tilsvarende oppdrag regnes først og fremst oppdrag som gjelder utvikling av løsninger i samarbeid med kunde i tverrfaglige team. Se konkurransebestemmelser for dokumentasjonskrav.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Se konkurransebestemmelser for dokumentasjonskrav.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
30.04.2025 23:59
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
12.05.2025 09:00
Frist til anbudet må være gyldig
4 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
12.05.2025 09:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Indre og Østre Finnmark tingrett
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
SYKEHUSINNKJØP HF
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
SYKEHUSINNKJØP HF
Registreringsnummer
916879067
Postadresse
Postboks 40
By
VADSØ
Postnummer
9811
Underenhet i land
Troms og Finnmark (NO074)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Postmottak Sykehusinnkjøp
E-post
post@sykehusinnkjop.no
Telefon
+47 78950700
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kjøper
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Pasientreiser HF
Registreringsnummer
918695079
By
Skien
Land
Norge
E-post
postmottak@pasientreiser.no
Telefon
05515
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Indre og Østre Finnmark tingrett
Registreringsnummer
926 722 840
By
Vadsø
Land
Norge
E-post
indre.og.ostre.finnmark.tingrett@domstol.no
Telefon
78 01 17 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
486fee56-6ec7-4d5e-a319-827b6da409d6 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
11.04.2025 21:39
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
SYKEHUSINNKJØP HF, Pasientreiser HF
- Referanse
- 2025-106126
- Kunngjøringsdato
- 15.04.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Helse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter