Anskaffelse - Produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, 2025
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, i henhold til kravspesifikasjonen.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Ålesund kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Anskaffelse - Produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, 2025
Beskrivelse:
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, i henhold til kravspesifikasjonen.
Prosedyreidentifikator
4525e119-7095-4096-a73c-eada42702ad8
Intern identifikator
24/18919
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse jfr. FOA § 8-3. Matombringingstjenester er definert som "særlige tjenester", jf. FOA vedlegg 2.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Cateringvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Kantine- og cateringvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Catering til private
Ytterligere klassifisering
Matombringingstjenester
Ytterligere klassifisering
Matleveransetjenester
Ytterligere klassifisering
Catering til andre virksomheter eller institusjoner
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Tilleggsinformasjon
Ålesund kommune
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
120 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Anskaffelse - Produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, 2025
Beskrivelse:
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, i henhold til kravspesifikasjonen.
Intern identifikator
24/18919
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Cateringvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Kantine- og cateringvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Catering til private
Ytterligere klassifisering
Matombringingstjenester
Ytterligere klassifisering
Matleveransetjenester
Ytterligere klassifisering
Catering til andre virksomheter eller institusjoner
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Tilleggsinformasjon
Ålesund kommune
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
3 YEAR
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
3
Beskrivelse:
Forlengelse er 12 måneder
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
120 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Kredittvurdering
Beskrivelse:
Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Kvalitetssikringssystem
Beskrivelse:
Leverandør skal et godt og velfungerende system for kvalitetsstyring. Kopi av gyldig systemsertifikat utstedt av akkreditert sertifiseringsorgan, som eks. ISO 9001, eller en kortfattet beskrivelse av leverandørs system, som viser at kravet er oppfylt (maks. 2 A4-sider, innholdsfortegnelse aksepteres ikke).
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter
Beskrivelse:
Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes. Leverandør skal dokumentere kravet gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift". Attesten skal være av typen "RF 1507", og ikke "RF-1316". Leverandør kan bestille dette i Altinn på vegne av sin virksomhet. Ved bestilling oppgis Ålesund kommune som kopimottaker, slik at oppdragsgiver får en kopi av attesten direkte fra Altinn.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring
Beskrivelse:
Det kreves at leverandør, eller ansatte hos leverandør, har erfaring med relevante tjenester de siste 3 år. Med relevante tjenester menes her storkjøkkenproduksjon av måltid, for både friske og syke mottakere av helse- og omsorgstjenester, med et produksjonsomfang på minimum ca. 300 porsjoner per dag. Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon (maks. 2 A4-sider).
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling vil kunne medføre vanskeligheter med å vurdere tilbudet, og tilbudet vil kunne bli avvist. Se mer informasjon i konkurransegrunnlaget.
Rangert etter viktighet
1
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kvalitet - Mat og meny
Beskrivelse:
I dette tildelingskriteriet vurderes kvalitet knyttet til mat og meny, herunder A) sensorisk kvalitet, B) menysammensetning, og C) spesial- og konsistenstilpasset kost. Se mer informasjon i konkurransegrunnlaget.
Rangert etter viktighet
2
Kriterium
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Miljø
Beskrivelse:
I dette tildelingskriteriet vurderes D) kjøretøyteknologi og E) tiltak for minimering av klima- og miljøbelastning, utover kjøretøyteknologi. Se mer informasjon i konkurransegrunnlaget.
Rangert etter viktighet
3
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kvalitet - service, rutiner og systemer
Beskrivelse:
I dette tildelingskriteriet vurderes kvalitet knyttet til service, rutiner og systemer som legges til grunn for gjennomføringen av avtalen, herunder: F) Levering og logistikk, G) Bestilling og fleksibilitet, H) Brukerveiledninger, I) Nettløsning og bestillingssystem, J) Håndtering av avvik, rettelser og reklamasjoner, K) Sikring av leveranser. Se mer informasjon i konkurransegrunnlaget.
Rangert etter viktighet
4
Begrunnelse for ikke å angi vektingen av tildelingskriteriene
FOA del II (særlige tjenester), § 8-11.Tildelingskriterier
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
06.05.2025 00:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
14.05.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Møre og Romsdal tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Ålesund kommune
Registreringsnummer
929911709
Departement
Innkjøp
Postadresse
Keiser Wilhelms gate 11
By
Ålesund
Postnummer
6003
Land
Norge
Kontaktpunkt
Jonette Valaas Skare
E-post
jonette.valaas.skare@alesund.kommune.no
Telefon
+4770162000
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Møre og Romsdal tingrett
Registreringsnummer
926 723 200
Postadresse
Postboks 1354
By
Ålesund
Postnummer
6001
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
E-post
more.og.romsdal.tingrett@domstol.no
Telefon
70 33 47 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
5ea157a5-da98-460c-b1ab-5be8d1d6b8e0 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Kontraktsoppsigelse – lett regime
Varsel utsendelsesdato
08.04.2025 16:31
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Ålesund kommune
- Referanse
- 2025-105758
- Kunngjøringsdato
- 10.04.2025
- Estimert verdi
- 120 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Møre og Romsdal
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter