Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse - Produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, 2025
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Tildelt
Kunngjort i EØS

Anskaffelse - Produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, 2025

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
1

Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, i henhold til kravspesifikasjonen.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Ålesund kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Anskaffelse - Produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, 2025

Beskrivelse:

Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, i henhold til kravspesifikasjonen.

Prosedyreidentifikator

4525e119-7095-4096-a73c-eada42702ad8

Intern identifikator

24/18919

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse jfr. FOA § 8-3. Matombringingstjenester er definert som "særlige tjenester", jf. FOA vedlegg 2.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Cateringvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Kantine- og cateringvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Catering til private

Ytterligere klassifisering

Matombringingstjenester

Ytterligere klassifisering

Matleveransetjenester

Ytterligere klassifisering

Catering til andre virksomheter eller institusjoner

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Tilleggsinformasjon

Ålesund kommune

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

120 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Anskaffelse - Produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, 2025

Beskrivelse:

Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, i henhold til kravspesifikasjonen.

Intern identifikator

24/18919

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Cateringvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Kantine- og cateringvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Catering til private

Ytterligere klassifisering

Matombringingstjenester

Ytterligere klassifisering

Matleveransetjenester

Ytterligere klassifisering

Catering til andre virksomheter eller institusjoner

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Tilleggsinformasjon

Ålesund kommune

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

3 YEAR

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

3

Beskrivelse:

Forlengelse er 12 måneder

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

120 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Kredittvurdering

Beskrivelse:

Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Kvalitetssikringssystem

Beskrivelse:

Leverandør skal et godt og velfungerende system for kvalitetsstyring. Kopi av gyldig systemsertifikat utstedt av akkreditert sertifiseringsorgan, som eks. ISO 9001, eller en kortfattet beskrivelse av leverandørs system, som viser at kravet er oppfylt (maks. 2 A4-sider, innholdsfortegnelse aksepteres ikke).

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter

Beskrivelse:

Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes. Leverandør skal dokumentere kravet gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift". Attesten skal være av typen "RF 1507", og ikke "RF-1316". Leverandør kan bestille dette i Altinn på vegne av sin virksomhet. Ved bestilling oppgis Ålesund kommune som kopimottaker, slik at oppdragsgiver får en kopi av attesten direkte fra Altinn.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Erfaring

Beskrivelse:

Det kreves at leverandør, eller ansatte hos leverandør, har erfaring med relevante tjenester de siste 3 år. Med relevante tjenester menes her storkjøkkenproduksjon av måltid, for både friske og syke mottakere av helse- og omsorgstjenester, med et produksjonsomfang på minimum ca. 300 porsjoner per dag. Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon (maks. 2 A4-sider).

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling vil kunne medføre vanskeligheter med å vurdere tilbudet, og tilbudet vil kunne bli avvist. Se mer informasjon i konkurransegrunnlaget.

Rangert etter viktighet

1

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kvalitet - Mat og meny

Beskrivelse:

I dette tildelingskriteriet vurderes kvalitet knyttet til mat og meny, herunder A) sensorisk kvalitet, B) menysammensetning, og C) spesial- og konsistenstilpasset kost. Se mer informasjon i konkurransegrunnlaget.

Rangert etter viktighet

2

Kriterium

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Miljø

Beskrivelse:

I dette tildelingskriteriet vurderes D) kjøretøyteknologi og E) tiltak for minimering av klima- og miljøbelastning, utover kjøretøyteknologi. Se mer informasjon i konkurransegrunnlaget.

Rangert etter viktighet

3

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kvalitet - service, rutiner og systemer

Beskrivelse:

I dette tildelingskriteriet vurderes kvalitet knyttet til service, rutiner og systemer som legges til grunn for gjennomføringen av avtalen, herunder: F) Levering og logistikk, G) Bestilling og fleksibilitet, H) Brukerveiledninger, I) Nettløsning og bestillingssystem, J) Håndtering av avvik, rettelser og reklamasjoner, K) Sikring av leveranser. Se mer informasjon i konkurransegrunnlaget.

Rangert etter viktighet

4

Begrunnelse for ikke å angi vektingen av tildelingskriteriene

FOA del II (særlige tjenester), § 8-11.Tildelingskriterier

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

06.05.2025 00:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://tendsign.com/doc.aspx?MeFormsNoticeId=54289

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

14.05.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Møre og Romsdal tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Ålesund kommune

Registreringsnummer

929911709

Departement

Innkjøp

Postadresse

Keiser Wilhelms gate 11

By

Ålesund

Postnummer

6003

Land

Norge

Kontaktpunkt

Jonette Valaas Skare

E-post

jonette.valaas.skare@alesund.kommune.no

Telefon

+4770162000

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Møre og Romsdal tingrett

Registreringsnummer

926 723 200

Postadresse

Postboks 1354

By

Ålesund

Postnummer

6001

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

E-post

more.og.romsdal.tingrett@domstol.no

Telefon

70 33 47 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

5ea157a5-da98-460c-b1ab-5be8d1d6b8e0 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Kontraktsoppsigelse – lett regime

Varsel utsendelsesdato

08.04.2025 16:31

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Ålesund kommune

Referanse
2025-105758
Kunngjøringsdato
10.04.2025
Estimert verdi
120 000 000 NOK
Utførelsessted
Møre og Romsdal
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter