Rammeavtale for kjøp av RFID-brikker til Deichman bibliotek
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oslo kommune ved Deichman bibliotek (heretter kalt Oppdragsgiver), inviterer til åpen tilbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av RFID-brikker. Brikkene skal være informasjonsbærere på bibliotekets materiale (bøker, CD, DVD osv.) og primært benyttes for å registrere utlån/innlevering og tyverisikring. Brikkene skal følge internasjonal standard for bibliotek med norsk profil. Se vedlagte konkurransegrunnlag for ytterligere informasjon.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Oslo kommune v/Deichman bibliotek
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Rammeavtale for kjøp av RFID-brikker til Deichman bibliotek
Beskrivelse:
Oslo kommune ved Deichman bibliotek (heretter kalt Oppdragsgiver), inviterer til åpen tilbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av RFID-brikker. Brikkene skal være informasjonsbærere på bibliotekets materiale (bøker, CD, DVD osv.) og primært benyttes for å registrere utlån/innlevering og tyverisikring. Brikkene skal følge internasjonal standard for bibliotek med norsk profil. Se vedlagte konkurransegrunnlag for ytterligere informasjon.
Prosedyreidentifikator
7a3b4681-fbe1-4afc-b512-a2a2581f6cb0
Intern identifikator
EB25/9
Type prosedyre
Åpen
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Biblioteksutstyr
Ytterligere klassifisering
Utstyr til biblioteksautomasjon
Ytterligere klassifisering
Sendere-Mottakere
Ytterligere klassifisering
Databærere
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Oslo (NO081)
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 200 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
2 125 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Rammeavtale for kjøp av RFID-brikker til Deichman bibliotek
Beskrivelse:
Oslo kommune ved Deichman bibliotek (heretter kalt Oppdragsgiver), inviterer til åpen tilbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av RFID-brikker. Brikkene skal være informasjonsbærere på bibliotekets materiale (bøker, CD, DVD osv.) og primært benyttes for å registrere utlån/innlevering og tyverisikring. Brikkene skal følge internasjonal standard for bibliotek med norsk profil. Se vedlagte konkurransegrunnlag for ytterligere informasjon.
Intern identifikator
EB25/9
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Biblioteksutstyr
Ytterligere klassifisering
Utstyr til biblioteksautomasjon
Ytterligere klassifisering
Sendere-Mottakere
Ytterligere klassifisering
Databærere
Alternativer
Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her
Oppdragsgiver har ikke-eksklusiv opsjon på relevante RFID-produkter tilbudt i øvrig sortiment.
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Oslo (NO081)
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
2 YEAR
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
2
Beskrivelse:
For avtalen gjelder opsjon for oppdragsgiver til å forlenge avtalen for ytterligere inntil 1+1 år på uendrede vilkår.
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 200 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
2 125 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten
Beskrivelse:
Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vi vil selv innhente en kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Skatteattest
Beskrivelse:
Oppdragsgiver krever at valgte Leverandør leverer skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere tilbud. Dette gjelder bare for norske Leverandører, jf. FOA § 7-2 (1). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å avvise Leverandører som ikke har oppfylt sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter slik dette fremgår av forskrift om offentlige anskaffelser. Dersom Leverandøren har fått betalingsutsettelse, må dette legges ved som tilleggsinformasjon til skatteattesten.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak
Beskrivelse:
Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor Leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Leverandøren skal ha god erfaring fra tilsvarende oppdrag
Beskrivelse:
Med tilsvarende oppdrag menes levering av RFID-brikker som informasjonsbærere til bibliotek. Dokumentasjonskrav: Kort beskrivelse av tilsvarende leveranser de siste fem år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, samt navn på Oppdragsgiver og en beskrivelse av oppdragets innhold.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Leverandøren skal ha relevant kompetanse for å gjennomføre kontrakten
Beskrivelse:
Dokumentasjonskrav: CV for leverandørens ansatte med ansvarsområde for oppfølging av levering og produkttesting.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Det kreves at Leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at Leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser (se kontraktens punkt 12).
Beskrivelse:
Med dette menes at Leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av Leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom Leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen 3 måneder fra kontraktssignering (se kontraktens punkt 13).
Beskrivelse:
Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av Leverandørens systemer for å arbeide med aktsomhetsvurderinger i henhold til FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter (UNGP) og OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper. Dokumentasjonen skal inneholde: • Formelle policy/retningslinjer som omfatter en forpliktelse om å etterleve krav til et ansvarlig næringsliv.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Vekt (prosent, presis)
55
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kvalitet
Beskrivelse:
Øvrig sortiment, rullstørrelse, dispenser, leveringstid, chip, antenne
Vekt (prosent, presis)
15
Kriterium
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Klima- og miljø
Beskrivelse:
festeevne, levetid, lagringstid, testresultater
Vekt (prosent, presis)
30
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
Danish, norsk, Swedish
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
23.04.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
2 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
23.04.2025 13:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Maks antall deltakere
1
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Oslo kommune v/Deichman bibliotek
Registreringsnummer
919770775
Departement
Innkjøpstjenester
Postadresse
Anne-Cath. Vestlys plass 1
By
Oslo
Postnummer
0150
Land
Norge
Kontaktpunkt
Preben Kroglund
E-post
preben.kroglund@uke.oslo.kommune.no
Telefon
+47 21802180
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926 725 939
Postadresse
C. J. Hambros plass 4
By
Oslo
Postnummer
0164
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
0e5732b5-6df2-4236-bfe9-a8e054ab503b 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
04.04.2025 10:21
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Oslo kommune v/Deichman bibliotek
- Referanse
- 2025-105442
- Kunngjøringsdato
- 05.04.2025
- Estimert verdi
- 1 200 000 NOK
- Utførelsessted
- Oslo
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter