Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse av mobile personalalarmer

Utgått

Kunngjøring av konkurranseKunngjøringsdato: 28.02.2024
Kunngjort i Norge

Anskaffelse av mobile personalalarmer

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Oppdragsgiver har behov for å anskaffe en rammeavtale med en leverandør for levering av mobile personalalarmer. Med dette menes alarmer som oppdragsgivers ansatte kan ta med seg ut til eksterne lokasjoner, som ved utløst alarm sender varsel til mottakere som viser hvor alarmutløser er, som har toveis tale, har mulighet for oppringing, og som gir hurtig varsel om behov for bistand ved utløst alarm. Oppdragsgivers ansatte kan basert på arbeidsoppgaver ha varierende behov for bistand. Det er derfor viktig at de tilbudte alarmene kan kobles mot forskjellige mottakere, f.eks. mot et responssenter, eller mot en eller flere eksterne mottakere. Når oppdragsgivers ansatte drar til eksterne lokasjoner kan det være alt fra et område med spredt bosetning hvor man er langt unna et tettsted, til en leilighet i en boligblokk sentralt i sentrum av byen. Det er derfor viktig at den tilbudte alarmen sikrer god dekning, og at den oppgir en så nøyaktig lokasjon som mulig. For en nærmere beskrivelse av krav til løsningen se vedlegg 1 – Kravspesifikasjon

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Sandnes kommune

Juridisk type kjøper

Lokal styresmakt

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Anskaffelse av mobile personalalarmer

Beskrivelse:

Oppdragsgiver har behov for å anskaffe en rammeavtale med en leverandør for levering av mobile personalalarmer. Med dette menes alarmer som oppdragsgivers ansatte kan ta med seg ut til eksterne lokasjoner, som ved utløst alarm sender varsel til mottakere som viser hvor alarmutløser er, som har toveis tale, har mulighet for oppringing, og som gir hurtig varsel om behov for bistand ved utløst alarm. Oppdragsgivers ansatte kan basert på arbeidsoppgaver ha varierende behov for bistand. Det er derfor viktig at de tilbudte alarmene kan kobles mot forskjellige mottakere, f.eks. mot et responssenter, eller mot en eller flere eksterne mottakere. Når oppdragsgivers ansatte drar til eksterne lokasjoner kan det være alt fra et område med spredt bosetning hvor man er langt unna et tettsted, til en leilighet i en boligblokk sentralt i sentrum av byen. Det er derfor viktig at den tilbudte alarmen sikrer god dekning, og at den oppgir en så nøyaktig lokasjon som mulig. For en nærmere beskrivelse av krav til løsningen se vedlegg 1 – Kravspesifikasjon

Prosedyreidentifikator

055dd312-c0af-4281-bd89-c413fa1bae3b

Intern identifikator

24/03889

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

Hovedtrekkene i prosedyren

Konkurransen gjennomføres som åpen tilbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 8-3. Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) av 19. februar 2020 nr. 974 del I og del II, samt bestemmelser som følger av dette konkurransegrunnlaget. Utgangspunktet for oppdragsgivers behandling av tilbudene er at tilbudene evalueres slik de foreligger ved tilbudsfristens utløp, med mindre tilbudenes innhold tilsier det er behov for dialog mellom oppdragsgiver og tilbyder. Dialogen kan innebære ønskelige eller nødvendige avklaringer eller ønskelige forhandlinger om tilbudenes innhold. Dersom oppdragsgiver velger å forhandle bes leverandør være oppmerksom på at det er anledning til å forhandle om alle deler av tilbudet.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Nød- og sikkerhetsutstyr

Ytterligere klassifisering

Trådløst telekommunikasjonssystem

Ytterligere klassifisering

Telekommunikasjonsutstyr

Ytterligere klassifisering

Satellittrelatert kommunikasjonsutstyr

Ytterligere klassifisering

Kommunikasjonsutstyr

Ytterligere klassifisering

Alarmsystemer

Ytterligere klassifisering

Alarmovervåkningstjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

By

Sandnes

Underenhet i land

Rogaland (NO0A1)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 000 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

2 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Anskaffelse av mobile personalalarmer

Beskrivelse:

Oppdragsgiver har behov for å anskaffe en rammeavtale med en leverandør for levering av mobile personalalarmer. Med dette menes alarmer som oppdragsgivers ansatte kan ta med seg ut til eksterne lokasjoner, som ved utløst alarm sender varsel til mottakere som viser hvor alarmutløser er, som har toveis tale, har mulighet for oppringing, og som gir hurtig varsel om behov for bistand ved utløst alarm. Oppdragsgivers ansatte kan basert på arbeidsoppgaver ha varierende behov for bistand. Det er derfor viktig at de tilbudte alarmene kan kobles mot forskjellige mottakere, f.eks. mot et responssenter, eller mot en eller flere eksterne mottakere. Når oppdragsgivers ansatte drar til eksterne lokasjoner kan det være alt fra et område med spredt bosetning hvor man er langt unna et tettsted, til en leilighet i en boligblokk sentralt i sentrum av byen. Det er derfor viktig at den tilbudte alarmen sikrer god dekning, og at den oppgir en så nøyaktig lokasjon som mulig. For en nærmere beskrivelse av krav til løsningen se vedlegg 1 – Kravspesifikasjon

Intern identifikator

1

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Nød- og sikkerhetsutstyr

Ytterligere klassifisering

Trådløst telekommunikasjonssystem

Ytterligere klassifisering

Telekommunikasjonsutstyr

Ytterligere klassifisering

Satellittrelatert kommunikasjonsutstyr

Ytterligere klassifisering

Kommunikasjonsutstyr

Ytterligere klassifisering

Alarmsystemer

Ytterligere klassifisering

Alarmovervåkningstjenester

Alternativer

Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her

Kontrakten inneholder opsjon på å forlenge rammeavtalen med 1+1 år.

5.1.2 Sted for gjennomføring

By

Sandnes

Underenhet i land

Rogaland (NO0A1)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

48 MONTH

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse:

Kontrakten inneholder opsjon på å forlenge rammeavtalen med 1+1 år.

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 000 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

2 000 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Leverandør må minimum oppnå en vurdering som «kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Norske foretak: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Utenlandske foretak: Kredittvurdering fra et kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet, være basert på siste tilgjengelige regnskap og være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. For alle foretak: Dersom Leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiveren anser egnet. Dersom det foreligger kredittvurdering i Experian som oppdragsgiver kan innhente, vil denne alltid ha rang foran kredittvurdering innhentet av leverandør.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Leverandørens organisatoriske og juridiske stilling

Beskrivelse:

Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Norske firma: Firmaattest Utenlandske firma: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Skatteattest

Beskrivelse:

Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Norske firma: Attest for skatt og merverdiavgift, ikke eldre enn 6 måneder. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten. Utenlandske firma: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatter og avgifter i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Leverandør skal ha erfaring fra å ha levert mobile personalalarmer på en avtale til en verdi som er tilsvarende eller større enn kr. 300 000. Dokumenteres ved å vedlegge en liste over de viktigste relevante oppdragene de siste 3 (tre) årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets innhold og verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Pris

Navn

Kvalitet

Navn

Pris

Beskrivelse:

Se konkurransegrunnlagets kapittel 5.

Vekt (prosent, presis)

70

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Pris

Navn

Kvalitet

Navn

Pris

Beskrivelse:

Se konkurransegrunnlagets kapittel 5.

Vekt (prosent, presis)

30

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

05.03.2024 00:00:00+01:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

08.03.2024 12:00:00+01:00

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Ja

Betingelser knyttet til utførelsen av kontrakten

Konkurransen består av to avtaler. En rammeavtale for kjøp av alarmer som reguleres av SSA-Kjøpsavtalen. En løpende vedlikeholdsavtale for teknisk drift, samt support og vedlikehold, som reguleres av SSA-Vedlikeholdsavtalen.

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Maks antall deltakere

1

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Sør-Rogaland Tingrett

Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren

Sandnes kommune

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

Sandnes kommune

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Sandnes kommune

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Sandnes kommune

Virksomhet som behandler tilbudene

Sandnes kommune

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Sandnes kommune

Registreringsnummer

964965137

Postadresse

Rådhusgata 1

By

Sandnes

Postnummer

4306

Land

Norge

Kontaktpunkt

Bård Krane Alander

E-post

bard.krane.alander@sandnes.kommune.no

Telefon

+47 40900860

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Sør-Rogaland Tingrett

Registreringsnummer

926723448

By

Sandnes

Land

Norge

E-post

sor-rogaland.tingrett@domstol.no

Telefon

52004600

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

940b1239-a09c-41c2-bcfe-6d302c4d3160 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

27.02.2024 09:46

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Sandnes kommune

Referanse
2024-102842
Estimert verdi
1 000 000 NOK
Utførelsessted
Rogaland
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter