Utgått
Anskaffelse av mobile personalalarmer
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver har behov for å anskaffe en rammeavtale med en leverandør for levering av mobile personalalarmer. Med dette menes alarmer som oppdragsgivers ansatte kan ta med seg ut til eksterne lokasjoner, som ved utløst alarm sender varsel til mottakere som viser hvor alarmutløser er, som har toveis tale, har mulighet for oppringing, og som gir hurtig varsel om behov for bistand ved utløst alarm. Oppdragsgivers ansatte kan basert på arbeidsoppgaver ha varierende behov for bistand. Det er derfor viktig at de tilbudte alarmene kan kobles mot forskjellige mottakere, f.eks. mot et responssenter, eller mot en eller flere eksterne mottakere. Når oppdragsgivers ansatte drar til eksterne lokasjoner kan det være alt fra et område med spredt bosetning hvor man er langt unna et tettsted, til en leilighet i en boligblokk sentralt i sentrum av byen. Det er derfor viktig at den tilbudte alarmen sikrer god dekning, og at den oppgir en så nøyaktig lokasjon som mulig. For en nærmere beskrivelse av krav til løsningen se vedlegg 1 – Kravspesifikasjon
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Sandnes kommune
Juridisk type kjøper
Lokal styresmakt
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Anskaffelse av mobile personalalarmer
Beskrivelse:
Oppdragsgiver har behov for å anskaffe en rammeavtale med en leverandør for levering av mobile personalalarmer. Med dette menes alarmer som oppdragsgivers ansatte kan ta med seg ut til eksterne lokasjoner, som ved utløst alarm sender varsel til mottakere som viser hvor alarmutløser er, som har toveis tale, har mulighet for oppringing, og som gir hurtig varsel om behov for bistand ved utløst alarm. Oppdragsgivers ansatte kan basert på arbeidsoppgaver ha varierende behov for bistand. Det er derfor viktig at de tilbudte alarmene kan kobles mot forskjellige mottakere, f.eks. mot et responssenter, eller mot en eller flere eksterne mottakere. Når oppdragsgivers ansatte drar til eksterne lokasjoner kan det være alt fra et område med spredt bosetning hvor man er langt unna et tettsted, til en leilighet i en boligblokk sentralt i sentrum av byen. Det er derfor viktig at den tilbudte alarmen sikrer god dekning, og at den oppgir en så nøyaktig lokasjon som mulig. For en nærmere beskrivelse av krav til løsningen se vedlegg 1 – Kravspesifikasjon
Prosedyreidentifikator
055dd312-c0af-4281-bd89-c413fa1bae3b
Intern identifikator
24/03889
Type prosedyre
andre ett-trinnsprosedyrer
Hovedtrekkene i prosedyren
Konkurransen gjennomføres som åpen tilbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 8-3. Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) av 19. februar 2020 nr. 974 del I og del II, samt bestemmelser som følger av dette konkurransegrunnlaget. Utgangspunktet for oppdragsgivers behandling av tilbudene er at tilbudene evalueres slik de foreligger ved tilbudsfristens utløp, med mindre tilbudenes innhold tilsier det er behov for dialog mellom oppdragsgiver og tilbyder. Dialogen kan innebære ønskelige eller nødvendige avklaringer eller ønskelige forhandlinger om tilbudenes innhold. Dersom oppdragsgiver velger å forhandle bes leverandør være oppmerksom på at det er anledning til å forhandle om alle deler av tilbudet.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Nød- og sikkerhetsutstyr
Ytterligere klassifisering
Trådløst telekommunikasjonssystem
Ytterligere klassifisering
Telekommunikasjonsutstyr
Ytterligere klassifisering
Satellittrelatert kommunikasjonsutstyr
Ytterligere klassifisering
Kommunikasjonsutstyr
Ytterligere klassifisering
Alarmsystemer
Ytterligere klassifisering
Alarmovervåkningstjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
By
Sandnes
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 000 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
2 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Anskaffelse av mobile personalalarmer
Beskrivelse:
Oppdragsgiver har behov for å anskaffe en rammeavtale med en leverandør for levering av mobile personalalarmer. Med dette menes alarmer som oppdragsgivers ansatte kan ta med seg ut til eksterne lokasjoner, som ved utløst alarm sender varsel til mottakere som viser hvor alarmutløser er, som har toveis tale, har mulighet for oppringing, og som gir hurtig varsel om behov for bistand ved utløst alarm. Oppdragsgivers ansatte kan basert på arbeidsoppgaver ha varierende behov for bistand. Det er derfor viktig at de tilbudte alarmene kan kobles mot forskjellige mottakere, f.eks. mot et responssenter, eller mot en eller flere eksterne mottakere. Når oppdragsgivers ansatte drar til eksterne lokasjoner kan det være alt fra et område med spredt bosetning hvor man er langt unna et tettsted, til en leilighet i en boligblokk sentralt i sentrum av byen. Det er derfor viktig at den tilbudte alarmen sikrer god dekning, og at den oppgir en så nøyaktig lokasjon som mulig. For en nærmere beskrivelse av krav til løsningen se vedlegg 1 – Kravspesifikasjon
Intern identifikator
1
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Nød- og sikkerhetsutstyr
Ytterligere klassifisering
Trådløst telekommunikasjonssystem
Ytterligere klassifisering
Telekommunikasjonsutstyr
Ytterligere klassifisering
Satellittrelatert kommunikasjonsutstyr
Ytterligere klassifisering
Kommunikasjonsutstyr
Ytterligere klassifisering
Alarmsystemer
Ytterligere klassifisering
Alarmovervåkningstjenester
Alternativer
Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her
Kontrakten inneholder opsjon på å forlenge rammeavtalen med 1+1 år.
5.1.2 Sted for gjennomføring
By
Sandnes
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
48 MONTH
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
2
Beskrivelse:
Kontrakten inneholder opsjon på å forlenge rammeavtalen med 1+1 år.
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 000 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
2 000 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Leverandør må minimum oppnå en vurdering som «kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Norske foretak: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Utenlandske foretak: Kredittvurdering fra et kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet, være basert på siste tilgjengelige regnskap og være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. For alle foretak: Dersom Leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiveren anser egnet. Dersom det foreligger kredittvurdering i Experian som oppdragsgiver kan innhente, vil denne alltid ha rang foran kredittvurdering innhentet av leverandør.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Leverandørens organisatoriske og juridiske stilling
Beskrivelse:
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Norske firma: Firmaattest Utenlandske firma: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Skatteattest
Beskrivelse:
Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Norske firma: Attest for skatt og merverdiavgift, ikke eldre enn 6 måneder. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten. Utenlandske firma: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatter og avgifter i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Leverandør skal ha erfaring fra å ha levert mobile personalalarmer på en avtale til en verdi som er tilsvarende eller større enn kr. 300 000. Dokumenteres ved å vedlegge en liste over de viktigste relevante oppdragene de siste 3 (tre) årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets innhold og verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kvalitet
Type
Pris
Navn
Kvalitet
Navn
Pris
Beskrivelse:
Se konkurransegrunnlagets kapittel 5.
Vekt (prosent, presis)
70
Kriterium
Type
Kvalitet
Type
Pris
Navn
Kvalitet
Navn
Pris
Beskrivelse:
Se konkurransegrunnlagets kapittel 5.
Vekt (prosent, presis)
30
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
05.03.2024 00:00:00+01:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
08.03.2024 12:00:00+01:00
Vilkår for kontrakt
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Ja
Betingelser knyttet til utførelsen av kontrakten
Konkurransen består av to avtaler. En rammeavtale for kjøp av alarmer som reguleres av SSA-Kjøpsavtalen. En løpende vedlikeholdsavtale for teknisk drift, samt support og vedlikehold, som reguleres av SSA-Vedlikeholdsavtalen.
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Maks antall deltakere
1
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Sør-Rogaland Tingrett
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Sandnes kommune
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Sandnes kommune
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Sandnes kommune
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Sandnes kommune
Virksomhet som behandler tilbudene
Sandnes kommune
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Sandnes kommune
Registreringsnummer
964965137
Postadresse
Rådhusgata 1
By
Sandnes
Postnummer
4306
Land
Norge
Kontaktpunkt
Bård Krane Alander
E-post
bard.krane.alander@sandnes.kommune.no
Telefon
+47 40900860
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Sør-Rogaland Tingrett
Registreringsnummer
926723448
By
Sandnes
Land
Norge
E-post
sor-rogaland.tingrett@domstol.no
Telefon
52004600
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
940b1239-a09c-41c2-bcfe-6d302c4d3160 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
27.02.2024 09:46
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Sandnes kommune
- Referanse
- 2024-102842
- Estimert verdi
- 1 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Rogaland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter