Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale Juridiske tjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Rammeavtale Juridiske tjenester

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Vang kommune har behov for juridisk kompetanse innenfor en rekke juridiske fagområder. Herunder: - Plan- og bygningsrett - Forvaltningsrett - Utarbeidelse av utbyggingsavtaler - Tiltredelse av grunn, skjønnsrett etter skjønnsloven og ekspropriasjon etter oreiningsloven - Enterpriserett - oppfølging av enterpriser og konkurransegrunnlag innenfor bygg og anlegg  Vang kommune skal på dette grunnlag inngå rammeavtale om juridisk bistand, med en eller to leverandører, innenfor en rekke juridiske fagområder.  Avtalen vil ha en varighet på 4 år, med en gjensidig oppsigelsesfrist på 6 måneder. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av punkt 7 i konkurransegrunnlaget. 

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Vang Kommune] ---

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale Juridiske tjenester

Description

Vang kommune har behov for juridisk kompetanse innenfor en rekke juridiske fagområder. Herunder: - Plan- og bygningsrett - Forvaltningsrett - Utarbeidelse av utbyggingsavtaler - Tiltredelse av grunn, skjønnsrett etter skjønnsloven og ekspropriasjon etter oreiningsloven - Enterpriserett - oppfølging av enterpriser og konkurransegrunnlag innenfor bygg og anlegg  Vang kommune skal på dette grunnlag inngå rammeavtale om juridisk bistand, med en eller to leverandører, innenfor en rekke juridiske fagområder.  Avtalen vil ha en varighet på 4 år, med en gjensidig oppsigelsesfrist på 6 måneder. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av punkt 7 i konkurransegrunnlaget. 

Procedure identifier

2023-658944

Internal identifier

23/494

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Juridiske tjenester

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

2 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

{code|name|legal-basis.OTHER}

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rammeavtale Juridiske tjenester

Description

  Behovet for juridiske tjenester Behovet vil knytte seg til juridisk og strategisk rådgivning, skriftlig og muntlig, og alle typer advokattjenester, innen de fagområdene som er nevnt nedenfor. Oppdragsgivers behov for eksterne juridiske tjenester er innen fagområdene: - Plan- og bygningsrett - Forvaltningsrett - Forurensingslovverk - Utarbeidelse av utbyggingsavtaler - Tiltredelse av grunn, skjønnsrett etter skjønnsloven og ekspropriasjon etter oreiningsloven - Enterpriserett - oppfølging av enterpriser og konkurransegrunnlag innenfor bygg og anlegg - Konkurranserett Arbeidet vil i hovedsak bestå av: Veiledning, vurdering/utredning/notater Utarbeidelse av utbyggingsavtaler, lovlighetskontroll av disse Kompetanseoverføring Forhandlinger og reforhandlinger av kontrakter samt kvalitetssikring før kontrakt signeres Representasjon overfor kommunens forretningsforbindelser Tvisteløsning Oppdrag som prosessfullmektige på vegne av kommunen  Behovet for advokattjenester kan oppstå raskt og det er derfor viktig at advokatbistand kan ytes raskt og effektivt. Dette er spesielt viktig i prosessuelle saker hvor vi må forholde oss til lovpålagte frister. Utarbeidelse av utbyggingsavtaler Vang kommune er en reiselivskommune med fokus hytte- og fritidsturisme. Kommunens hovedfokusområde er på Tyinkrysset hvor det er store planer for videre utvikling. Vang kommune trenger å ha god kontroll på utviklingen og kommer til å bruke utbyggingsavtaler som et nyttig verktøy i detaljreguleringsprosessene. Leverandør skal etter beskjed fra oppdragsgiver utarbeide et utkast til utbyggingsavtale basert på behov som Vang kommune melder inn. Leverandør skal vurdere om behovene er forholdsmessige satt opp i mot reguleringsplanens omfang. Leverandør skal følge prosessen fra utkast til vedtatt plan så lenge rammeavtalen løper. For hver enkelt henvendelse om utarbeidelse av utbyggingsavtale skal leverandør utarbeide et budsjett basert på leverandørs tilbudspris og vurdere antall timer som må brukes oppdraget. Budsjettet må godkjennes av Vang kommune. Utarbeidelse av grunneieravtaler og tiltrede Vang kommune har flere større infrastrukturprosjekter som baserer seg på å krysse og hvor det trengs tiltrede til privat grunn. Leverandør skal etter beskjed fra kommunen bistå med juridisk rådgivning vedrørende grunneieravtaler og tiltrede. Leverandør skal bistå Vang kommune med inngåelse av minnelig avtale der det er behov. Dersom Vang kommune ser seg nødt til å gå rettslig til verks skal leverandør ta over saken og føre den i rettsystemet både for tiltrede og erstatningsutbetaling. Dette gjelder og saker for ekspropriasjon etter plan- og bygningsloven samt oreiningsloven. For hver enkelt henvendelse om inngåelse av grunneieravtaler skal leverandør utarbeide et budsjett basert på leverandørs tilbudspris og vurdere antall timer som må brukes oppdraget. Budsjettet må godkjennes av Vang kommune. Bistand med kommunens anskaffelser og enterpriser Leverandør skal etter beskjed fra oppdragsgiver bistå med utarbeidelsen av konkurransegrunnlag, oppfølging av anskaffelser samt gjennomgåelse av enterpriser etter overlevering/slutføring av anskaffelsen. For hver enkelt henvendelse om bistand etter punkt 7.5 skal leverandør utarbeide et budsjett basert på leverandørs tilbudspris og vurdere antall timer som må brukes oppdraget. Budsjettet må godkjennes av Vang kommune. Juridisk rådgivning Leverandør skal fungere som en jurdisk rådgiver innenfor følgende fagfelt - Plan- og bygningsrett - Forvaltningsrett - ForurensingslovenLeverandør skal vurdere enkeltsakenes omfang. Leverandør skal gi veiledning for saksbehandling innenfor overnevnte fagområder. Dersom saken er omfattende nok til at leverandør trenger mer enn 10 timer på å besvare enkeltsaken skal leverandør utarbeide et budsjett basert på leverandørs tilbudspris. Budsjettet må godkjennes av Vang kommune. Timebruk for enkeltsaker begrenses til 50 timer per år gjennom rammeavtalens lengde. Vang kommune forplikter seg ikke til å benytte seg fullt ut av disse timene.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Juridiske tjenester

Additional classification

Juridisk rådgivning

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Innlandet (NO020)

5.1.3 Estimated duration

Start date

01.09.2023

End date

01.09.2027

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

2 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/206675227.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Deadline for receipt of tenders

07.08.2023 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Vang Kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Vang Kommune

Registration number

961382246

Postal address

Tyinvegen 5161

Town

VANG I VALDRES

Postcode

2975

Country

Norge

Contact point

Henrik Holen

Email

henrik.holen@vang.kommune.no

Telephone

+47 91733690

Fax

+47 61368501

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-658944 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

22.06.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

22.06.2023

Vang Kommune

Referanse
2023-658944
Kunngjøringsdato
22.06.2023
Estimert verdi
2 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter