Rikshospitalet - Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2, 1852 Bygg
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
For å gi plass til nye sykehusbygg på Rikshospitalet skal deler av det eksisterende Rikshospitalet rives, og Oslo Universitetssykehus HF (OUS) står overfor betydelige rokader i den forbindelse. OUS er gjennom rokadeprosjektet ansvarlig for å klargjøre for rivning av C1, D0 og paviljongen i B1. Klargjøring for riving av nevnte områder innebærer at lokaler må tømmes og funksjoner rokkeres. Noen funksjoner flyttes midlertidig før de skal over i det nye Rikshospitalet, mens andre rokkeres permanent. Rokadeprosjektet består således av mange ombyggingsprosjekter av varierende størrelse. Prosjektet "Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2" er et delprosjekt i rokadeprosjektet.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[SYKEHUSINNKJØP HF] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law
Activity of the contracting authority
Helse
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rikshospitalet - Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2, 1852 Bygg
Description
For å gi plass til nye sykehusbygg på Rikshospitalet skal deler av det eksisterende Rikshospitalet rives, og Oslo Universitetssykehus HF (OUS) står overfor betydelige rokader i den forbindelse. OUS er gjennom rokadeprosjektet ansvarlig for å klargjøre for rivning av C1, D0 og paviljongen i B1. Klargjøring for riving av nevnte områder innebærer at lokaler må tømmes og funksjoner rokkeres. Noen funksjoner flyttes midlertidig før de skal over i det nye Rikshospitalet, mens andre rokkeres permanent. Rokadeprosjektet består således av mange ombyggingsprosjekter av varierende størrelse. Prosjektet "Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2" er et delprosjekt i rokadeprosjektet.
Procedure identifier
2023-397743
Internal identifier
2023/1016
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rikshospitalet - Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2, 1852 Bygg
Description
Rokadeprosjektet skal etablere permanent dialyse og nyrelaboratorium i B2, 4. etasje som erstatning for dagens arealer i C1 og C2. Prosjektet vil bli gjennomført i to faser, hvorav den første fasen skal ferdigstilles medio 2024 og inneholde løsning for å flytte dagens dialyse og nyrelaboratorium til B2, 4. etasje. Andre fase vil ferdigstilles når Ullevål Sykehus flytter sin dialysevirksomhet til Nye Aker og Nye Rikshospitalet. Denne entreprisen omhandler kun arbeider knyttet til fase 1, men det skal tilrettelegges for fremtidig planlagt utvidelse. Prosjektet gjennomføres med et sykehus i drift, noe som krever særskilt aktsomhet ved planlegging, drift og gjennomføring. Utleier skal planlegge og gjennomføre prosjektet slik at sykehuset med dets ansatte, pasienter og besøkende berøres i minst mulig grad. Entreprisen organiseres som delte byggherrestyrte entrepriser etter NS 8405:2008 Norsk bygge- og anleggskontrakt. Kontraktene er inndelt i følgende fagområder: 1852 Bygg, 1853 VVS, 1854 Elektro, 1855 Automasjon. Denne anskaffelsen gjelder kontrakten for 1852 Bygg. For ytterligere informasjon henvises det til konkurransedokumentene.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Forberedende anleggsarbeid
Additional classification
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Additional classification
Byggearbeid
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Sykehusfasiliteter
Additional classification
Byggningsinnstallasjonsarbeid
Additional classification
Ferdigstillende bygningsarbeid
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo og Viken (NO08)
5.1.3 Estimated duration
Start date
02.11.2023
End date
04.04.2025
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, handelsregister eller faglig register i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Tilbyderen skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. For å oppfylle kravet må tilbyder oppfylle følgende vilkår. Alle vilkårene gjelder siste tilgjengelige regnskapsår: 1. Omsetning på minimum 100 MNOK 2. Sum egenkapital minst 100.000 og egenkapitalandel i % (SEK*100/SGE) større enn, eller lik 10 % SEK: Sum egenkapital SGE: Sum egenkapital og gjeld Likviditetsgrad (SOM/SKG) større eller lik 0,9 % SOM: Sum omløpsmidler SKG: Sum kortsiktig gjeld. Dokumentasjonskrav: Årsregnskap, siste tilgjengelige regnskapsår. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjon som oppdragsgiver har bedt om, f. eks. bedrifter som ikke har eksistert så lenge, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med alternativ dokumentasjon, som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Tilbyder bes kontakte oppdragsgiver for å verifisere hva slags dokumentasjon som regnes som tilstrekkelig. Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold mht. innbetaling av skatter, merverdiavgift og arbeidsgiveravgift. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: skatteattest for skatt, merverdiavgift og arbeidsgiveravgift. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. Eventuelle restanser og andre misligheter må begrunnes. Utenlandske selskaper: attest fra tilsvarende myndigheter i det land de er registrert avgiftspliktige
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Se over
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Tilbyder skal ha tilstrekkelig evne, erfaring og kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Dokumentasjonskrav: En oversikt over tre relevante oppdrag som tilbyderen har utført i løpet av de fem siste år, som minimum skal inneholde: Beskrivelse av leveransen, herunder o Navn på Kunden, o Tidspunkt for gjennomføring, o Omfang av leveranse i beløp, o Navn og telefonnummer til referanseperson hos Kunde. Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte kontaktpersonene som oppgis. En beskrivelse av hvor stor del av leveransene som leverandøren satt bort til underleverandører. Det godtas også referanse som underleverandør dersom arbeidene som er utført av leverandør faller inn under arbeid som betraktes som «tilsvarende oppdrag». For nyetablerte firmaer som ikke kan fremlegge referanser, kreves det at tilbyder sannsynliggjør at virksomheten har forutsetninger for å gjennomføre arbeidet, og må i den forbindelse redegjøre for selskapsdannelsen og ansattes kompetanse. Tilbyder bes fylle ut vedlegg B.2.8 Svarskjema referanser. Krav: Det kreves at tilbyderen har et kvalitetssikringssystem. Dokumentasjonskrav: Dokumentasjon som viser at tilbyder har et kvalitetssikringssystem. Her skal det gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten. Dersom tilbyder har attest for et kvalitetssikringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at tilbyder oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2008, kan kopi av attesten vedlegges som dokumentasjon på at kravet er oppfylt.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Se over
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/210276038.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
09.10.2023 11:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
6 MONTH
Information about public opening
Date/time
09.10.2023 11:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
For vilkår knyttet til gjennomføring av kontrakten henvises det til konkurransedokumentene.
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Øst-Finmark tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ SYKEHUSINNKJØP HF ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
SYKEHUSINNKJØP HF
Registration number
916879067
Postal address
Postboks 40
Town
VADSØ
Postcode
9811
Country
Norge
Contact point
Ida Bruland Knudsen
ida.bruland.knudsen@sykehusinnkjop.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Øst-Finmark tingrett
Town
9800 Vasdø
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-397743 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
22.08.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
22.08.2023
SYKEHUSINNKJØP HF
- Referanse
- 2023-397743
- Kunngjøringsdato
- 22.08.2023
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Helse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter