Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRikshospitalet - Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2, 1852 Bygg
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Rikshospitalet - Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2, 1852 Bygg

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

For å gi plass til nye sykehusbygg på Rikshospitalet skal deler av det eksisterende Rikshospitalet rives, og Oslo Universitetssykehus HF (OUS) står overfor betydelige rokader i den forbindelse. OUS er gjennom rokadeprosjektet ansvarlig for å klargjøre for rivning av C1, D0 og paviljongen i B1. Klargjøring for riving av nevnte områder innebærer at lokaler må tømmes og funksjoner rokkeres. Noen funksjoner flyttes midlertidig før de skal over i det nye Rikshospitalet, mens andre rokkeres permanent. Rokadeprosjektet består således av mange ombyggingsprosjekter av varierende størrelse. Prosjektet "Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2" er et delprosjekt i rokadeprosjektet. 

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[SYKEHUSINNKJØP HF] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law

Activity of the contracting authority

Helse

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rikshospitalet - Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2, 1852 Bygg

Description

For å gi plass til nye sykehusbygg på Rikshospitalet skal deler av det eksisterende Rikshospitalet rives, og Oslo Universitetssykehus HF (OUS) står overfor betydelige rokader i den forbindelse. OUS er gjennom rokadeprosjektet ansvarlig for å klargjøre for rivning av C1, D0 og paviljongen i B1. Klargjøring for riving av nevnte områder innebærer at lokaler må tømmes og funksjoner rokkeres. Noen funksjoner flyttes midlertidig før de skal over i det nye Rikshospitalet, mens andre rokkeres permanent. Rokadeprosjektet består således av mange ombyggingsprosjekter av varierende størrelse. Prosjektet "Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2" er et delprosjekt i rokadeprosjektet. 

Procedure identifier

2023-397743

Internal identifier

2023/1016

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rikshospitalet - Dialyse, prøvetaking og midlertidig hovedinngang i B2, 1852 Bygg

Description

Rokadeprosjektet skal etablere permanent dialyse og nyrelaboratorium i B2, 4. etasje som erstatning for dagens arealer i C1 og C2. Prosjektet vil bli gjennomført i to faser, hvorav den første fasen skal ferdigstilles medio 2024 og inneholde løsning for å flytte dagens dialyse og nyrelaboratorium til B2, 4. etasje. Andre fase vil ferdigstilles når Ullevål Sykehus flytter sin dialysevirksomhet til Nye Aker og Nye Rikshospitalet. Denne entreprisen omhandler kun arbeider knyttet til fase 1, men det skal tilrettelegges for fremtidig planlagt utvidelse. Prosjektet gjennomføres med et sykehus i drift, noe som krever særskilt aktsomhet ved planlegging, drift og gjennomføring. Utleier skal planlegge og gjennomføre prosjektet slik at sykehuset med dets ansatte, pasienter og besøkende berøres i minst mulig grad. Entreprisen organiseres som delte byggherrestyrte entrepriser etter NS 8405:2008 Norsk bygge- og anleggskontrakt. Kontraktene er inndelt i følgende fagområder: 1852 Bygg, 1853 VVS, 1854 Elektro, 1855 Automasjon. Denne anskaffelsen gjelder kontrakten for 1852 Bygg. For ytterligere informasjon henvises det til konkurransedokumentene. 

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Forberedende anleggsarbeid

Additional classification

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Additional classification

Byggearbeid

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Sykehusfasiliteter

Additional classification

Byggningsinnstallasjonsarbeid

Additional classification

Ferdigstillende bygningsarbeid

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo og Viken (NO08)

5.1.3 Estimated duration

Start date

02.11.2023

End date

04.04.2025

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, handelsregister eller faglig register i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav: Tilbyderen skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. For å oppfylle kravet må tilbyder oppfylle følgende vilkår. Alle vilkårene gjelder siste tilgjengelige regnskapsår: 1. Omsetning på minimum 100 MNOK 2. Sum egenkapital minst 100.000 og egenkapitalandel i % (SEK*100/SGE) større enn, eller lik 10 % SEK: Sum egenkapital SGE: Sum egenkapital og gjeld Likviditetsgrad (SOM/SKG) større eller lik 0,9 % SOM: Sum omløpsmidler SKG: Sum kortsiktig gjeld. Dokumentasjonskrav: Årsregnskap, siste tilgjengelige regnskapsår. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjon som oppdragsgiver har bedt om, f. eks. bedrifter som ikke har eksistert så lenge, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med alternativ dokumentasjon, som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Tilbyder bes kontakte oppdragsgiver for å verifisere hva slags dokumentasjon som regnes som tilstrekkelig. Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold mht. innbetaling av skatter, merverdiavgift og arbeidsgiveravgift. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: skatteattest for skatt, merverdiavgift og arbeidsgiveravgift. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. Eventuelle restanser og andre misligheter må begrunnes. Utenlandske selskaper: attest fra tilsvarende myndigheter i det land de er registrert avgiftspliktige

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Se over

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: Tilbyder skal ha tilstrekkelig evne, erfaring og kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Dokumentasjonskrav: En oversikt over tre relevante oppdrag som tilbyderen har utført i løpet av de fem siste år, som minimum skal inneholde: Beskrivelse av leveransen, herunder o Navn på Kunden, o Tidspunkt for gjennomføring, o Omfang av leveranse i beløp, o Navn og telefonnummer til referanseperson hos Kunde. Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte kontaktpersonene som oppgis. En beskrivelse av hvor stor del av leveransene som leverandøren satt bort til underleverandører. Det godtas også referanse som underleverandør dersom arbeidene som er utført av leverandør faller inn under arbeid som betraktes som «tilsvarende oppdrag». For nyetablerte firmaer som ikke kan fremlegge referanser, kreves det at tilbyder sannsynliggjør at virksomheten har forutsetninger for å gjennomføre arbeidet, og må i den forbindelse redegjøre for selskapsdannelsen og ansattes kompetanse. Tilbyder bes fylle ut vedlegg B.2.8 Svarskjema referanser. Krav: Det kreves at tilbyderen har et kvalitetssikringssystem. Dokumentasjonskrav: Dokumentasjon som viser at tilbyder har et kvalitetssikringssystem. Her skal det gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten. Dersom tilbyder har attest for et kvalitetssikringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at tilbyder oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2008, kan kopi av attesten vedlegges som dokumentasjon på at kravet er oppfylt.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Se over

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/210276038.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

09.10.2023 11:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

6 MONTH

Information about public opening

Date/time

09.10.2023 11:00:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

For vilkår knyttet til gjennomføring av kontrakten henvises det til konkurransedokumentene.

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Øst-Finmark tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ SYKEHUSINNKJØP HF ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

SYKEHUSINNKJØP HF

Registration number

916879067

Postal address

Postboks 40

Town

VADSØ

Postcode

9811

Country

Norge

Contact point

Ida Bruland Knudsen

Email

ida.bruland.knudsen@sykehusinnkjop.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Øst-Finmark tingrett

Town

9800 Vasdø

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-397743 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

22.08.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

22.08.2023

SYKEHUSINNKJØP HF

Referanse
2023-397743
Kunngjøringsdato
22.08.2023
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Helse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter