Utgått
IT-Sikkerhetstjenester 212948
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Gjøvik kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til begrenset anbudskonkurranse for av kjøp IT-Sikkerhetstjenester, herunder områdene sikkerhetsovervåkning, hendelsesovervåkning og beredskap, sikkerhetstesting og sikkerhetsrådgivning. Klikk her https://permalink.mercell.com/184871159.aspx
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Gjøvikregionen - Anskaffelser] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
IT-Sikkerhetstjenester 212948
Description
Gjøvik kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til begrenset anbudskonkurranse for av kjøp IT-Sikkerhetstjenester, herunder områdene sikkerhetsovervåkning, hendelsesovervåkning og beredskap, sikkerhetstesting og sikkerhetsrådgivning. Klikk her https://permalink.mercell.com/184871159.aspx
Procedure identifier
2022-930744
Internal identifier
2022/10383
Type of procedure
Restricted
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Vurdering og gjennomgang av systemkvalitetssikring
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
4 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
IT-Sikkerhetstjenester 212948
Description
Gjøvik kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til begrenset anbudskonkurranse for av kjøp IT-Sikkerhetstjenester, herunder områdene sikkerhetsovervåkning, hendelsesovervåkning og beredskap, sikkerhetstesting og sikkerhetsrådgivning. - For sikkerhetsovervåkning, hendelsesovervåkning og beredskap skal det lages en avtale med en - 1 leverandør. - For sikkerhetstesting skal det lages avtale med 2 - 3 leverandører. Avrop på avtalene gjennomføres som minikonkurranse hvor pris og leveringstid er tildelingskriterier. - For sikkerhetsrådgivning er det intensjon å inngå avtale med 3 - 5 leverandører. Avrop på avtalene gjennomføres som minikonkurranse hvor pris og leveringstid er tildelingskriterier. Estimert årlig uttaksvolum for sikkerhetsovervåkning er satt til ca. 300 - 500.000.-, for hendelseshåndtering og beredskap samt sikkerhetstesting ca. 100 - 200.000.-og sikkerhetsrådgivning ca. 200 - 400.000.- Det er tillatt å melde sin interesse for hvert enkeltområde, men også samlet for flere eller alle områdene. Nærmere beskrivelse av behovet og omfang er presentert i vedlegg til denne konkurransen. Gjøvik kommune har 30.267 innbyggere og 3286 ansatte[1], og er med dette en middels stor kommune. Gjøvik kommune er en del av Gjøvikregionen som er et interkommunalt samarbeid mellom Gjøvik, Vestre Toten, Østre Toten, Søndre Land og Nordre Land. I regionen samarbeides det om enkelte IT-tjenester, men også andre tjenester. Kommunefakta om de andre kommunene: Vestre Toten kommune, 13.572 innbyggere, 1.400 ansatte. Østre Toten kommune, 14.827 innbyggere, 1.479 ansatte. Nordre Land kommune, 6.577 innbyggere, 894 ansatte. Søndre Land kommune, 5.535 innbyggere, 771 ansatte. Dataene over tas med da det foreligger en konseptutredning om hvordan IKT-samarbeidet i regionen skal være i framtiden. Det er derfor mulig at en eller flere kommuner, i tillegg til Gjøvik kommune, ønsker å knytte seg til tjenestene som det etterspørres om i dette anbudet. Behovene vil i så fall og i stor grad være de samme, men hvor årlige kostnadsestimat vil variere. Videre beskrivelse i anbudet vil derfor gjelde for Gjøvik kommune, heretter kalt oppdragsgiver. Oppdragsgiver utfører den daglige driften av IKT-systemene selv og er i stor grad uavhengig av eksterne, men har også samarbeidsavtaler der det trengs spesialistkompetanse. IT-sikkerhet er et slikt område hvor oppdragsgiver nå ønsker å knytte seg til flere partnere innen flere områder av IT-sikkerhet. Oppdragsgiver har standardisert på Microsoft og har tatt i bruk et bredt spekter av Microsofts sikkerhetsportefølje for å ivareta et akseptabelt sikkerhetsnivå. Videre så er nettverksinfrastrukturen standardisert på Cisco og man følger også trender om å gjøre tilgjengelig systemer og applikasjoner fra Skyen der dette er mest hensiktsmessig. Totalbildet for IT-infrastrukturen er derfor at man har en hybrid løsning hvor tjenester, systemer og applikasjoner eksisterer enten i sky, eller i eget datasenter, eller begge plasser. Oppdragsgiver er moden hva gjelder IT-drift og bruk av teknologier, og ser viktigheten av at IT-sikkerhetsarbeidet er i tråd med det som skjer rundt utvikling og digitalisering av tjenester. [1] Tall hentet fra SSB sine sider over kommunefakta
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Vurdering og gjennomgang av systemkvalitetssikring
Additional classification
Informasjonssystemer eller teknologistrategisk gjennomsyn- og planleggingstjenester
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forretningsanalyser
Additional classification
Gjennomgang av behov for informasjonsteknologi
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med prosjektstyring
Additional classification
Planleggingsarbeid av kvalitetssikring av systemer
Additional classification
System- og støttetjenester
Additional classification
Gjenopprettingstjenester av data etter ødeleggelser
Additional classification
Back-up-service av data
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Ensidig opsjon på 1 år
5.1.2 Place of performance
Postal address
Gjøvik kommune
5.1.3 Estimated duration
Start date
02.01.2023
End date
31.12.2024
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Opsjon på 1 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
4 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Se konkurransegrunnlag med tilhørende vedlegg
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/184871159.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of the procedure
Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders
2022-10-14
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
30.09.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Gjøvik Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Gjøvikregionen - Anskaffelser ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Gjøvikregionen - Anskaffelser
Registration number
940155223
Postal address
Kauffelds plass 1
Town
GJØVIK
Postcode
2815
Country
Norge
Contact point
Arve Sandvoll
arve.sandvoll@gjovik.kommune.no
Telephone
+47 61189795
Fax
+47 61176333
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Gjøvik Tingrett
Town
Gjøvik
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-930744 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
01.09.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
01.09.2022
Gjøvikregionen - Anskaffelser
- Referanse
- 2022-930744
- Estimert verdi
- 4 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter