Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale for kjøp av oversettelses- og revisjonstjenester (1)
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Rammeavtale for kjøp av oversettelses- og revisjonstjenester (1)

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Utenriksdepartementet v/Enhet for EØS-oversettelse inviterer til åpen anbudskonkurranse om kjøp av oversettelses- og revisjonstjenester. Enhet for EØS-oversettelse er ansvarlig for oversettelse og revisjon (kvalitetssikring) av EU-rettsakter fra engelsk til norsk som skal innlemmes i EØS-avtalen, samt terminologiarbeid i den forbindelse. EU-rettsakter er juridiske tekster (hovedsakelig forordninger, direktiver og beslutninger) innenfor alle fagområder som omfattes av EØS-avtalen. Det utlyses totalt 6 rammeavtaler delt opp etter fagområdene det etterspørres kompetanse på (heretter omtalt som delområder). For hvert delområde vil det variere inntil hvor mange parallelle rammeavtaler oppdragsgiver har til hensikt å inngå. Samlet vil det kunne inngås 30 rammeavtaler.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Utenriksdepartementet] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale for kjøp av oversettelses- og revisjonstjenester (1)

Description

Utenriksdepartementet v/Enhet for EØS-oversettelse inviterer til åpen anbudskonkurranse om kjøp av oversettelses- og revisjonstjenester. Enhet for EØS-oversettelse er ansvarlig for oversettelse og revisjon (kvalitetssikring) av EU-rettsakter fra engelsk til norsk som skal innlemmes i EØS-avtalen, samt terminologiarbeid i den forbindelse. EU-rettsakter er juridiske tekster (hovedsakelig forordninger, direktiver og beslutninger) innenfor alle fagområder som omfattes av EØS-avtalen. Det utlyses totalt 6 rammeavtaler delt opp etter fagområdene det etterspørres kompetanse på (heretter omtalt som delområder). For hvert delområde vil det variere inntil hvor mange parallelle rammeavtaler oppdragsgiver har til hensikt å inngå. Samlet vil det kunne inngås 30 rammeavtaler.

Procedure identifier

2021-310285

Internal identifier

21/4881

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Oversettelsestjenester

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

32 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

2.1.5 Terms of procurement

Terms of submission

Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders

6

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0001

Title

Oversettelse av økonomitekster fra engelsk til norsk (bokmål). Dette delområdet omfatter f.eks. finans, forsikring og statsstøtte

Description

Leverandøren skal bistå med følgende arbeidsoppgaver: i. Oversettelse fra engelsk til norsk (bokmål) av EU-rettsakter som skal innlemmes i EØS-avtalen. ii. Revisjon (kvalitetssikring) av oversatte rettsakter (bokmål). iii. Fastsettelse av terminologi i samarbeid med fagdepartementer / underliggende etater og enhetens terminolog samt registrering av termer i en terminologidatabase. Det vil i unntakstilfeller bli behov for noe arbeid/ekstraarbeid utover ovennevnte hovedoppgaver. Leverandøren kan levere tilbud på ett, flere eller alle de angitte delområdene nedenfor. Antallet parallelle rammeavtaler varierer fra delområde til delområde ut fra kapasitet internt og forventet tekstmengde. i. Delområde 1: Oversettelse av økonomitekster fra engelsk til norsk (bokmål). ii. Delområde 2: Oversettelse av transporttekster fra engelsk til norsk (bokmål). iii. Delområde 3: Oversettelse av diverse fagområder fra engelsk til norsk (bokmål). iv. Delområde 4: Revisjon av rettsakter på delområde 1 v. Delområde 5: Revisjon av rettsakter på delområde 2 vi. Delområde 6: Revisjon av rettsakter på delområde 3 Selv om en leverandør tilbyr flere ressurser, vil ressursene bli vurdert enkeltvis. Oppdragsgiver vil foreta en individuell vurdering av hver ressurs og tildele rammeavtale per ressurs. Det vil si at leverandører som tilbyr flere ressurser, vil kunne oppnå ulik rangering for disse i evalueringen, slik at en og samme leverandør kan få tildelt rammeavtale for en eller flere av de tilbudte ressursene, men ikke for andre.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Oversettelsestjenester

Additional classification

Oversettelsestjenester

5.1.2 Place of performance

Postal address

Hele Norge

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

2 400 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Krav I) Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn 6 måneder regnet fra søknadsfrist. For norske leverandører: - Attest utstedt av skatteoppkrever eller skatteetaten vedrørende: • Merverdiavgift • Skatt • Arbeidsgiveravgift For utenlandske leverandører: - Utenlandske leverandører må framlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren framlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlig. Krav II) Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: - Firmaattest - For enkeltmannsforetak er det tilstrekkelig å framlegge registerutskrift fra enhetsregisteret Utenlandske leverandører: - Bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=307120&B=DFO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

16.08.2021 10:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

16.08.2021 10:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

30

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Utenriksdepartementet ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Utenriksdepartementet ] ---

5.1 Lot LOT-0002

Title

Oversettelse av transporttekster fra engelsk til norsk (bokmål). Dette delområdet omfatter f.eks. luftfart, jernbane, skipsfart, veitransport og kjøretøyer

Description

Leverandøren skal bistå med følgende arbeidsoppgaver: i. Oversettelse fra engelsk til norsk (bokmål) av EU-rettsakter som skal innlemmes i EØS-avtalen. ii. Revisjon (kvalitetssikring) av oversatte rettsakter (bokmål). iii. Fastsettelse av terminologi i samarbeid med fagdepartementer / underliggende etater og enhetens terminolog samt registrering av termer i en terminologidatabase. Det vil i unntakstilfeller bli behov for noe arbeid/ekstraarbeid utover ovennevnte hovedoppgaver. Leverandøren kan levere tilbud på ett, flere eller alle de angitte delområdene nedenfor. Antallet parallelle rammeavtaler varierer fra delområde til delområde ut fra kapasitet internt og forventet tekstmengde. i. Delområde 1: Oversettelse av økonomitekster fra engelsk til norsk (bokmål). ii. Delområde 2: Oversettelse av transporttekster fra engelsk til norsk (bokmål). iii. Delområde 3: Oversettelse av diverse fagområder fra engelsk til norsk (bokmål). iv. Delområde 4: Revisjon av rettsakter på delområde 1 v. Delområde 5: Revisjon av rettsakter på delområde 2 vi. Delområde 6: Revisjon av rettsakter på delområde 3 Selv om en leverandør tilbyr flere ressurser, vil ressursene bli vurdert enkeltvis. Oppdragsgiver vil foreta en individuell vurdering av hver ressurs og tildele rammeavtale per ressurs. Det vil si at leverandører som tilbyr flere ressurser, vil kunne oppnå ulik rangering for disse i evalueringen, slik at en og samme leverandør kan få tildelt rammeavtale for en eller flere av de tilbudte ressursene, men ikke for andre.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Oversettelsestjenester

Additional classification

Oversettelsestjenester

5.1.2 Place of performance

Postal address

Hele Norge

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

6 400 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Krav I) Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn 6 måneder regnet fra søknadsfrist. For norske leverandører: - Attest utstedt av skatteoppkrever eller skatteetaten vedrørende: • Merverdiavgift • Skatt • Arbeidsgiveravgift For utenlandske leverandører: - Utenlandske leverandører må framlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren framlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlig. Krav II) Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: - Firmaattest - For enkeltmannsforetak er det tilstrekkelig å framlegge registerutskrift fra enhetsregisteret Utenlandske leverandører: - Bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=307120&B=DFO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

16.08.2021 10:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

16.08.2021 10:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

30

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Utenriksdepartementet ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Utenriksdepartementet ] ---

5.1 Lot LOT-0003

Title

Oversettelse av miljø-, veterinær-, næringsmiddel-, fôrvare- og legemiddeltekster samt diverse mindre fagområder fra engelsk til norsk (bokmål)

Description

Leverandøren skal bistå med følgende arbeidsoppgaver: i. Oversettelse fra engelsk til norsk (bokmål) av EU-rettsakter som skal innlemmes i EØS-avtalen. ii. Revisjon (kvalitetssikring) av oversatte rettsakter (bokmål). iii. Fastsettelse av terminologi i samarbeid med fagdepartementer / underliggende etater og enhetens terminolog samt registrering av termer i en terminologidatabase. Det vil i unntakstilfeller bli behov for noe arbeid/ekstraarbeid utover ovennevnte hovedoppgaver. Leverandøren kan levere tilbud på ett, flere eller alle de angitte delområdene nedenfor. Antallet parallelle rammeavtaler varierer fra delområde til delområde ut fra kapasitet internt og forventet tekstmengde. i. Delområde 1: Oversettelse av økonomitekster fra engelsk til norsk (bokmål). ii. Delområde 2: Oversettelse av transporttekster fra engelsk til norsk (bokmål). iii. Delområde 3: Oversettelse av diverse fagområder fra engelsk til norsk (bokmål). iv. Delområde 4: Revisjon av rettsakter på delområde 1 v. Delområde 5: Revisjon av rettsakter på delområde 2 vi. Delområde 6: Revisjon av rettsakter på delområde 3 Selv om en leverandør tilbyr flere ressurser, vil ressursene bli vurdert enkeltvis. Oppdragsgiver vil foreta en individuell vurdering av hver ressurs og tildele rammeavtale per ressurs. Det vil si at leverandører som tilbyr flere ressurser, vil kunne oppnå ulik rangering for disse i evalueringen, slik at en og samme leverandør kan få tildelt rammeavtale for en eller flere av de tilbudte ressursene, men ikke for andre.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Oversettelsestjenester

Additional classification

Oversettelsestjenester

5.1.2 Place of performance

Postal address

Hele Norge

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

6 400 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Krav I) Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn 6 måneder regnet fra søknadsfrist. For norske leverandører: - Attest utstedt av skatteoppkrever eller skatteetaten vedrørende: • Merverdiavgift • Skatt • Arbeidsgiveravgift For utenlandske leverandører: - Utenlandske leverandører må framlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren framlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlig. Krav II) Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: - Firmaattest - For enkeltmannsforetak er det tilstrekkelig å framlegge registerutskrift fra enhetsregisteret Utenlandske leverandører: - Bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=307120&B=DFO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

16.08.2021 10:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

16.08.2021 10:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

30

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Utenriksdepartementet ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Utenriksdepartementet ] ---

5.1 Lot LOT-0004

Title

Revisjon av rettsakter på delområde 1 (økonomitekster) oversatt fra engelsk til norsk (bokmål)

Description

Leverandøren skal bistå med følgende arbeidsoppgaver: i. Oversettelse fra engelsk til norsk (bokmål) av EU-rettsakter som skal innlemmes i EØS-avtalen. ii. Revisjon (kvalitetssikring) av oversatte rettsakter (bokmål). iii. Fastsettelse av terminologi i samarbeid med fagdepartementer / underliggende etater og enhetens terminolog samt registrering av termer i en terminologidatabase. Det vil i unntakstilfeller bli behov for noe arbeid/ekstraarbeid utover ovennevnte hovedoppgaver. Leverandøren kan levere tilbud på ett, flere eller alle de angitte delområdene nedenfor. Antallet parallelle rammeavtaler varierer fra delområde til delområde ut fra kapasitet internt og forventet tekstmengde. i. Delområde 1: Oversettelse av økonomitekster fra engelsk til norsk (bokmål). ii. Delområde 2: Oversettelse av transporttekster fra engelsk til norsk (bokmål). iii. Delområde 3: Oversettelse av diverse fagområder fra engelsk til norsk (bokmål). iv. Delområde 4: Revisjon av rettsakter på delområde 1 v. Delområde 5: Revisjon av rettsakter på delområde 2 vi. Delområde 6: Revisjon av rettsakter på delområde 3 Selv om en leverandør tilbyr flere ressurser, vil ressursene bli vurdert enkeltvis. Oppdragsgiver vil foreta en individuell vurdering av hver ressurs og tildele rammeavtale per ressurs. Det vil si at leverandører som tilbyr flere ressurser, vil kunne oppnå ulik rangering for disse i evalueringen, slik at en og samme leverandør kan få tildelt rammeavtale for en eller flere av de tilbudte ressursene, men ikke for andre.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Oversettelsestjenester

Additional classification

Oversettelsestjenester

5.1.2 Place of performance

Postal address

Hele Norge

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

2 400 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Krav I) Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn 6 måneder regnet fra søknadsfrist. For norske leverandører: - Attest utstedt av skatteoppkrever eller skatteetaten vedrørende: • Merverdiavgift • Skatt • Arbeidsgiveravgift For utenlandske leverandører: - Utenlandske leverandører må framlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren framlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlig. Krav II) Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: - Firmaattest - For enkeltmannsforetak er det tilstrekkelig å framlegge registerutskrift fra enhetsregisteret Utenlandske leverandører: - Bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=307120&B=DFO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

16.08.2021 10:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

16.08.2021 10:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

30

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Utenriksdepartementet ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Utenriksdepartementet ] ---

5.1 Lot LOT-0005

Title

Revisjon av rettsakter på delområde 2 (transporttekster) oversatt fra engelsk til norsk (bokmål)

Description

Leverandøren skal bistå med følgende arbeidsoppgaver: i. Oversettelse fra engelsk til norsk (bokmål) av EU-rettsakter som skal innlemmes i EØS-avtalen. ii. Revisjon (kvalitetssikring) av oversatte rettsakter (bokmål). iii. Fastsettelse av terminologi i samarbeid med fagdepartementer / underliggende etater og enhetens terminolog samt registrering av termer i en terminologidatabase. Det vil i unntakstilfeller bli behov for noe arbeid/ekstraarbeid utover ovennevnte hovedoppgaver. Leverandøren kan levere tilbud på ett, flere eller alle de angitte delområdene nedenfor. Antallet parallelle rammeavtaler varierer fra delområde til delområde ut fra kapasitet internt og forventet tekstmengde. i. Delområde 1: Oversettelse av økonomitekster fra engelsk til norsk (bokmål). ii. Delområde 2: Oversettelse av transporttekster fra engelsk til norsk (bokmål). iii. Delområde 3: Oversettelse av diverse fagområder fra engelsk til norsk (bokmål). iv. Delområde 4: Revisjon av rettsakter på delområde 1 v. Delområde 5: Revisjon av rettsakter på delområde 2 vi. Delområde 6: Revisjon av rettsakter på delområde 3 Selv om en leverandør tilbyr flere ressurser, vil ressursene bli vurdert enkeltvis. Oppdragsgiver vil foreta en individuell vurdering av hver ressurs og tildele rammeavtale per ressurs. Det vil si at leverandører som tilbyr flere ressurser, vil kunne oppnå ulik rangering for disse i evalueringen, slik at en og samme leverandør kan få tildelt rammeavtale for en eller flere av de tilbudte ressursene, men ikke for andre.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Oversettelsestjenester

Additional classification

Oversettelsestjenester

5.1.2 Place of performance

Postal address

Hele Norge

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

3 200 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Krav I) Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn 6 måneder regnet fra søknadsfrist. For norske leverandører: - Attest utstedt av skatteoppkrever eller skatteetaten vedrørende: • Merverdiavgift • Skatt • Arbeidsgiveravgift For utenlandske leverandører: - Utenlandske leverandører må framlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren framlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlig. Krav II) Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: - Firmaattest - For enkeltmannsforetak er det tilstrekkelig å framlegge registerutskrift fra enhetsregisteret Utenlandske leverandører: - Bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=307120&B=DFO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

16.08.2021 10:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

16.08.2021 10:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

30

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Utenriksdepartementet ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Utenriksdepartementet ] ---

5.1 Lot LOT-0006

Title

Revisjon av rettsakter på delområde 3 (diverse fagområder) oversatt fra engelsk til norsk (bokmål)

Description

Leverandøren skal bistå med følgende arbeidsoppgaver: i. Oversettelse fra engelsk til norsk (bokmål) av EU-rettsakter som skal innlemmes i EØS-avtalen. ii. Revisjon (kvalitetssikring) av oversatte rettsakter (bokmål). iii. Fastsettelse av terminologi i samarbeid med fagdepartementer / underliggende etater og enhetens terminolog samt registrering av termer i en terminologidatabase. Det vil i unntakstilfeller bli behov for noe arbeid/ekstraarbeid utover ovennevnte hovedoppgaver. Leverandøren kan levere tilbud på ett, flere eller alle de angitte delområdene nedenfor. Antallet parallelle rammeavtaler varierer fra delområde til delområde ut fra kapasitet internt og forventet tekstmengde. i. Delområde 1: Oversettelse av økonomitekster fra engelsk til norsk (bokmål). ii. Delområde 2: Oversettelse av transporttekster fra engelsk til norsk (bokmål). iii. Delområde 3: Oversettelse av diverse fagområder fra engelsk til norsk (bokmål). iv. Delområde 4: Revisjon av rettsakter på delområde 1 v. Delområde 5: Revisjon av rettsakter på delområde 2 vi. Delområde 6: Revisjon av rettsakter på delområde 3 Selv om en leverandør tilbyr flere ressurser, vil ressursene bli vurdert enkeltvis. Oppdragsgiver vil foreta en individuell vurdering av hver ressurs og tildele rammeavtale per ressurs. Det vil si at leverandører som tilbyr flere ressurser, vil kunne oppnå ulik rangering for disse i evalueringen, slik at en og samme leverandør kan få tildelt rammeavtale for en eller flere av de tilbudte ressursene, men ikke for andre.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Oversettelsestjenester

Additional classification

Oversettelsestjenester

5.1.2 Place of performance

Postal address

Hele Norge

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

3 200 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Krav I) Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn 6 måneder regnet fra søknadsfrist. For norske leverandører: - Attest utstedt av skatteoppkrever eller skatteetaten vedrørende: • Merverdiavgift • Skatt • Arbeidsgiveravgift For utenlandske leverandører: - Utenlandske leverandører må framlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren framlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlig. Krav II) Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: - Firmaattest - For enkeltmannsforetak er det tilstrekkelig å framlegge registerutskrift fra enhetsregisteret Utenlandske leverandører: - Bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=307120&B=DFO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

16.08.2021 10:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

16.08.2021 10:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

30

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Utenriksdepartementet ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Utenriksdepartementet ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Utenriksdepartementet

Registration number

972 417 920

Postal address

Boks 8114 Dep.

Town

Oslo

Postcode

0032

Country

Norge

Contact point

Anette Ensrud Kraakevik

Email

aek@wr.no

Telephone

+47 97109190

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo tingrett

Postal address

Postboks 2106 Vika

Town

Oslo

Postcode

0125

Country

Norge

Email

oslo.tingrett@domstol.no

Telephone

+47 22035200

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Klagenemnda for offentlige anskaffelser

Postal address

Postboks 511 sentrum

Town

Bergen

Postcode

5085

Country

Norge

Telephone

+47 55193000

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2021-310285 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

14.07.2021 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

14.07.2021

Utenriksdepartementet

Referanse
2021-310285
Kunngjøringsdato
14.07.2021
Estimert verdi
32 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter