Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse - Prosjektledelse Emblem skole, 2019
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Anskaffelse - Prosjektledelse Emblem skole, 2019

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med konkurransen er å inngå avtale med en leverandør. Bakgrunn for anskaffelsen: I bystyresak 131/18 (01.11.2018) vedtok bystyret oppstart av arbeid med «utvidelse og kapasitetsøkning» på Emblem skole. Oppstart i 2019 og ferdigstillelse 1. byggetrinn i 2021. Det indikeres et investeringsbehov på anslagsvis 105 MNOK (brutto bevilgning). I langtidsbudsjettet er det tatt høyde for et 2. byggetrinn i perioden 2024 – 2025. 2. byggetrinn skal planlegges allerede i byggeprogram og skisseprosjekt. I denne forbindelsen inviterer herved ÅKE til konkurranse om anskaffelse av "Prosjektledelse til rehabilitering og- eller nybygg av Emblem skole". Arbeidsomfanget består av prosjektledelse og leveranse av funksjons- og romprogram, frem til og medforprosjekt. Videre utvidelse av oppdraget etter godkjent forprosjekt, setter oppdragsgiver som opsjon.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Ålesund kommunale eiendom KF] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Anskaffelse - Prosjektledelse Emblem skole, 2019

Description

Formålet med konkurransen er å inngå avtale med en leverandør. Bakgrunn for anskaffelsen: I bystyresak 131/18 (01.11.2018) vedtok bystyret oppstart av arbeid med «utvidelse og kapasitetsøkning» på Emblem skole. Oppstart i 2019 og ferdigstillelse 1. byggetrinn i 2021. Det indikeres et investeringsbehov på anslagsvis 105 MNOK (brutto bevilgning). I langtidsbudsjettet er det tatt høyde for et 2. byggetrinn i perioden 2024 – 2025. 2. byggetrinn skal planlegges allerede i byggeprogram og skisseprosjekt. I denne forbindelsen inviterer herved ÅKE til konkurranse om anskaffelse av "Prosjektledelse til rehabilitering og- eller nybygg av Emblem skole". Arbeidsomfanget består av prosjektledelse og leveranse av funksjons- og romprogram, frem til og medforprosjekt. Videre utvidelse av oppdraget etter godkjent forprosjekt, setter oppdragsgiver som opsjon.

Procedure identifier

2019-369635

Internal identifier

19/1308

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

4 500 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Visma kunngjøring: https://opic.com/id/afpbczphck

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Anskaffelse - Prosjektledelse Emblem skole, 2019

Description

Formålet med konkurransen er å inngå avtale med en Leverandør. Bakgrunn for anskaffelsen: I bystyresak 131/18 (01.11.2018) vedtok bystyret oppstart av arbeid med «utvidelse og kapasitetsøkning» på Emblem skole. Oppstart i 2019 og ferdigstillelse 1. byggetrinn i 2021. Det indikeres et investeringsbehov på anslagsvis 105 MNOK (brutto bevilgning). I langtidsbudsjettet er det tatt høyde for et 2. byggetrinn i perioden 2024 – 2025. 2. byggetrinn skal planlegges allerede i byggeprogram og skisseprosjekt. I denne forbindelsen inviterer herved ÅKE til konkurranse om anskaffelse av "Prosjektledelse til rehabilitering og- eller nybygg av Emblem skole". Entrepriseformen er ikke endelig bestemt, men planlegges som en samspillsentreprise med tidlig involvering av entreprenør og rådgiverfagene. Arbeidsomfanget består av prosjektledelse og leveranse av funksjons- og romprogram, frem til og medforprosjekt. Videre utvidelse av oppdraget etter godkjent forprosjekt, setter oppdragsgiver som opsjon.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester

Additional classification

Ingeniørtjenester

Additional classification

Rådgivning ingeniør- og byggetekniske tjenester

Additional classification

Rådgivning ingeniørtjenester i forbindelse med bygge- og anleggsarbeid

Additional classification

Konsulentvirksomhet i forbindelse med bygging

Additional classification

Prosjektering

Additional classification

Rådgivning i forbindelse med bygging

Additional classification

Byggeteknisk ledelse

Additional classification

Byggeteknisk prosjektledelse

Additional classification

Konsulentvirksomhet i forbindelse med prosjektstyring

Additional classification

Programmeringstjenester

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Opsjon for prosjektledelse også etter godkjent forprosjekt. Vennligst se utfyllende informasjon i konkurransegrunnlaget.

5.1.2 Place of performance

Postal address

Ålesund kommune

5.1.3 Estimated duration

Start date

03.05.2019

End date

31.12.2099

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

4 500 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Attest for skatt og merverdiavgift Dokumentasjonskrav: For norske leverandører: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. (Leverandør kan selv hente ut elektronisk skatte- og MVA-attest, og umiddelbart få den tilsendt på e-post.) For utenlandske leverandører: Leverandør som ikke er etablert i Norge skal levere tilsvarende dokumentasjon utstedt av myndighetene i det landet Leverandøren er etablert. Attest skal fortrinnsvis være oversatt til norsk, men det aksepteres også svensk, dansk og engelsk språk. Kredittvurdering Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til Leverandør gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro. Oppdragsgiver godtar ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn Bisnode AS med tjenesten CreditPro på grunn av likebehandling av Leverandørene. Leverandør kan i tilbudet vedlegge annen nødvendig informasjon dersom Leverandøren mener at Bisnode/CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske Leverandører.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Attest for skatt og merverdiavgift Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene. Kredittvurdering Krav: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Det kreves minimum at Leverandør er Kredittverdig, Ai henhold til Bisnode AS med tjenesten CreditPro, eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten basert på Oppdragsgivers skjønn i henhold til vedlagt dokumentasjon fra Leverandør. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre Avtalen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Kvalitetsstyringssystem Dokumentasjonskrav: Det skal vedlegges en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetsstyringssystemet Leverandør vil legge til grunn for gjennomføringen av Avtalen (maks 1 A4-side, innholdsfortegnelse aksepteres ikke). Dersom systemet er sertifisert i henhold til ISO-9001 eller andre relevante sertifiseringssystemer er det tilstrekkelig å legge frem kopi av sertifikatet. Erfaring Dokumentasjonskrav: Det skal vedlegges en liste over de viktigste og mest relevante leveransene eller utførte tjenester de siste 5 år (opptil 3 leveranser), herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker. Dersom det gjelder ytelser til offentlige oppdragsgivere, skal det dokumenteres med attester utstedt, eller bekreftet av vedkommende myndighet. Dersom det gjelder ytelser til det private, skal attestene utstedes eller bekreftes av denne. I mangel av dette kan en erklæring fra leverandøren godtas. Kapasitet / gjennomføringsevne Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av kapasitet/gjennomføringsevnen til Leverandør basert på omsetningstall de siste 3 regnskapsår, slik de fremgår av firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro. Leverandør kan i tilbudet vedlegge annen nødvendig informasjon dersom Leverandøren mener at Bisnode/CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for vurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske Leverandører.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Kvalitetsstyringssystem: Krav: Det kreves at Leverandør stiller med nødvendige prosjekteringsverktøy og andre nødvendige verktøy (kalkulasjon/kalkyleberegning, rom- og funksjonsplanlegging, osv.) for ytelsene som skal leveres. Erfaring Krav: Det kreves at Leverandør eller ansatte hos Leverandør, har erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes det erfaring fra: - Prosjektledelse - Programmering av skoler eller tilsvarende bygg - Rehabilitering/utbygging av skoler eller tilsvarende bygg - Konkurransegrunnlag til samspillsentreprise - Gjennomføring av samspillsentreprise Kapasitet / gjennomføringsevne Krav: For å sikre at Leverandør har tilstrekkelig kapasitet/gjennomføringsevne til å fullføre kontrakten, stiller oppdragsgiver krav om at leverandør har en omsetning på minimum 5 MNOK pr. år, de tre siste regnskapsår.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Justification for restricting access to certain procurement documents

{code|name|communication-justification.CODE_FOR_RESTRICTED_DOCUMENT_JUSTIFICATION_REQUIRED_HERE}

Information about restricted documents is available at

[ https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afpbczphck&GoTo=Docs ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

12.04.2019 13:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

60 DAY

Information about public opening

Date/time

12.04.2019 14:00:00+02:00

Place

Ålesund rådhus

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ KOFA ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Ålesund kommunale eiendom KF ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Ålesund kommunale eiendom KF

Registration number

986 074 988

Postal address

Rådhuset

Town

Ålesund

Postcode

6025

Country

Norge

Contact point

Ann-Iren Sperre

Email

ann-iren.sperre@alesund.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

KOFA

Town

Bergen

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-369635 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

11.03.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

11.03.2019

Ålesund kommunale eiendom KF

Referanse
2019-369635
Kunngjøringsdato
11.03.2019
Estimert verdi
4 500 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter