Anskaffelse - Prosjektledelse Emblem skole, 2019
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med konkurransen er å inngå avtale med en leverandør. Bakgrunn for anskaffelsen: I bystyresak 131/18 (01.11.2018) vedtok bystyret oppstart av arbeid med «utvidelse og kapasitetsøkning» på Emblem skole. Oppstart i 2019 og ferdigstillelse 1. byggetrinn i 2021. Det indikeres et investeringsbehov på anslagsvis 105 MNOK (brutto bevilgning). I langtidsbudsjettet er det tatt høyde for et 2. byggetrinn i perioden 2024 – 2025. 2. byggetrinn skal planlegges allerede i byggeprogram og skisseprosjekt. I denne forbindelsen inviterer herved ÅKE til konkurranse om anskaffelse av "Prosjektledelse til rehabilitering og- eller nybygg av Emblem skole". Arbeidsomfanget består av prosjektledelse og leveranse av funksjons- og romprogram, frem til og medforprosjekt. Videre utvidelse av oppdraget etter godkjent forprosjekt, setter oppdragsgiver som opsjon.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Ålesund kommunale eiendom KF] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Anskaffelse - Prosjektledelse Emblem skole, 2019
Description
Formålet med konkurransen er å inngå avtale med en leverandør. Bakgrunn for anskaffelsen: I bystyresak 131/18 (01.11.2018) vedtok bystyret oppstart av arbeid med «utvidelse og kapasitetsøkning» på Emblem skole. Oppstart i 2019 og ferdigstillelse 1. byggetrinn i 2021. Det indikeres et investeringsbehov på anslagsvis 105 MNOK (brutto bevilgning). I langtidsbudsjettet er det tatt høyde for et 2. byggetrinn i perioden 2024 – 2025. 2. byggetrinn skal planlegges allerede i byggeprogram og skisseprosjekt. I denne forbindelsen inviterer herved ÅKE til konkurranse om anskaffelse av "Prosjektledelse til rehabilitering og- eller nybygg av Emblem skole". Arbeidsomfanget består av prosjektledelse og leveranse av funksjons- og romprogram, frem til og medforprosjekt. Videre utvidelse av oppdraget etter godkjent forprosjekt, setter oppdragsgiver som opsjon.
Procedure identifier
2019-369635
Internal identifier
19/1308
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
4 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Visma kunngjøring: https://opic.com/id/afpbczphck
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Anskaffelse - Prosjektledelse Emblem skole, 2019
Description
Formålet med konkurransen er å inngå avtale med en Leverandør. Bakgrunn for anskaffelsen: I bystyresak 131/18 (01.11.2018) vedtok bystyret oppstart av arbeid med «utvidelse og kapasitetsøkning» på Emblem skole. Oppstart i 2019 og ferdigstillelse 1. byggetrinn i 2021. Det indikeres et investeringsbehov på anslagsvis 105 MNOK (brutto bevilgning). I langtidsbudsjettet er det tatt høyde for et 2. byggetrinn i perioden 2024 – 2025. 2. byggetrinn skal planlegges allerede i byggeprogram og skisseprosjekt. I denne forbindelsen inviterer herved ÅKE til konkurranse om anskaffelse av "Prosjektledelse til rehabilitering og- eller nybygg av Emblem skole". Entrepriseformen er ikke endelig bestemt, men planlegges som en samspillsentreprise med tidlig involvering av entreprenør og rådgiverfagene. Arbeidsomfanget består av prosjektledelse og leveranse av funksjons- og romprogram, frem til og medforprosjekt. Videre utvidelse av oppdraget etter godkjent forprosjekt, setter oppdragsgiver som opsjon.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
Additional classification
Ingeniørtjenester
Additional classification
Rådgivning ingeniør- og byggetekniske tjenester
Additional classification
Rådgivning ingeniørtjenester i forbindelse med bygge- og anleggsarbeid
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med bygging
Additional classification
Prosjektering
Additional classification
Rådgivning i forbindelse med bygging
Additional classification
Byggeteknisk ledelse
Additional classification
Byggeteknisk prosjektledelse
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med prosjektstyring
Additional classification
Programmeringstjenester
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Opsjon for prosjektledelse også etter godkjent forprosjekt. Vennligst se utfyllende informasjon i konkurransegrunnlaget.
5.1.2 Place of performance
Postal address
Ålesund kommune
5.1.3 Estimated duration
Start date
03.05.2019
End date
31.12.2099
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
4 500 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Attest for skatt og merverdiavgift Dokumentasjonskrav: For norske leverandører: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. (Leverandør kan selv hente ut elektronisk skatte- og MVA-attest, og umiddelbart få den tilsendt på e-post.) For utenlandske leverandører: Leverandør som ikke er etablert i Norge skal levere tilsvarende dokumentasjon utstedt av myndighetene i det landet Leverandøren er etablert. Attest skal fortrinnsvis være oversatt til norsk, men det aksepteres også svensk, dansk og engelsk språk. Kredittvurdering Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til Leverandør gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro. Oppdragsgiver godtar ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn Bisnode AS med tjenesten CreditPro på grunn av likebehandling av Leverandørene. Leverandør kan i tilbudet vedlegge annen nødvendig informasjon dersom Leverandøren mener at Bisnode/CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske Leverandører.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Attest for skatt og merverdiavgift Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene. Kredittvurdering Krav: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Det kreves minimum at Leverandør er Kredittverdig, Ai henhold til Bisnode AS med tjenesten CreditPro, eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten basert på Oppdragsgivers skjønn i henhold til vedlagt dokumentasjon fra Leverandør. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre Avtalen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Kvalitetsstyringssystem Dokumentasjonskrav: Det skal vedlegges en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetsstyringssystemet Leverandør vil legge til grunn for gjennomføringen av Avtalen (maks 1 A4-side, innholdsfortegnelse aksepteres ikke). Dersom systemet er sertifisert i henhold til ISO-9001 eller andre relevante sertifiseringssystemer er det tilstrekkelig å legge frem kopi av sertifikatet. Erfaring Dokumentasjonskrav: Det skal vedlegges en liste over de viktigste og mest relevante leveransene eller utførte tjenester de siste 5 år (opptil 3 leveranser), herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker. Dersom det gjelder ytelser til offentlige oppdragsgivere, skal det dokumenteres med attester utstedt, eller bekreftet av vedkommende myndighet. Dersom det gjelder ytelser til det private, skal attestene utstedes eller bekreftes av denne. I mangel av dette kan en erklæring fra leverandøren godtas. Kapasitet / gjennomføringsevne Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av kapasitet/gjennomføringsevnen til Leverandør basert på omsetningstall de siste 3 regnskapsår, slik de fremgår av firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro. Leverandør kan i tilbudet vedlegge annen nødvendig informasjon dersom Leverandøren mener at Bisnode/CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for vurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske Leverandører.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Kvalitetsstyringssystem: Krav: Det kreves at Leverandør stiller med nødvendige prosjekteringsverktøy og andre nødvendige verktøy (kalkulasjon/kalkyleberegning, rom- og funksjonsplanlegging, osv.) for ytelsene som skal leveres. Erfaring Krav: Det kreves at Leverandør eller ansatte hos Leverandør, har erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes det erfaring fra: - Prosjektledelse - Programmering av skoler eller tilsvarende bygg - Rehabilitering/utbygging av skoler eller tilsvarende bygg - Konkurransegrunnlag til samspillsentreprise - Gjennomføring av samspillsentreprise Kapasitet / gjennomføringsevne Krav: For å sikre at Leverandør har tilstrekkelig kapasitet/gjennomføringsevne til å fullføre kontrakten, stiller oppdragsgiver krav om at leverandør har en omsetning på minimum 5 MNOK pr. år, de tre siste regnskapsår.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Justification for restricting access to certain procurement documents
{code|name|communication-justification.CODE_FOR_RESTRICTED_DOCUMENT_JUSTIFICATION_REQUIRED_HERE}
Information about restricted documents is available at
[ https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afpbczphck&GoTo=Docs ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
12.04.2019 13:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
60 DAY
Information about public opening
Date/time
12.04.2019 14:00:00+02:00
Place
Ålesund rådhus
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ KOFA ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Ålesund kommunale eiendom KF ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Ålesund kommunale eiendom KF
Registration number
986 074 988
Postal address
Rådhuset
Town
Ålesund
Postcode
6025
Country
Norge
Contact point
Ann-Iren Sperre
ann-iren.sperre@alesund.kommune.no
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
KOFA
Town
Bergen
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-369635 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
11.03.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
11.03.2019
Ålesund kommunale eiendom KF
- Referanse
- 2019-369635
- Kunngjøringsdato
- 11.03.2019
- Estimert verdi
- 4 500 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter