Driftskontrakt veg 5002 Hitra Frøya Hemne Snillfjord 2019 - 2024 (1)
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Hitra, Frøya, Snillfjord, Hemne og deler av Orkdal kommuner i Trøndelag fylke samt deler av Aure kommune i Møre og Romsdal fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Kontrakten gjelder for perioden fra 2019-09-01 til 2024-08-31 for alle oppgavene som er beskrevet.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Statens vegvesen Region midt] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Trøndelag fylkeskommune] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Driftskontrakt veg 5002 Hitra Frøya Hemne Snillfjord 2019 - 2024 (1)
Description
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Hitra, Frøya, Snillfjord, Hemne og deler av Orkdal kommuner i Trøndelag fylke samt deler av Aure kommune i Møre og Romsdal fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Kontrakten gjelder for perioden fra 2019-09-01 til 2024-08-31 for alle oppgavene som er beskrevet.
Procedure identifier
2019-329974
Internal identifier
18/207073
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Drift av hovedveier
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Tilbudskonferanse vil finne sted 2019-02-13 kl. 10.00 med møtested Bårdshaug herregård, Orkanger
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Driftskontrakt veg 5002 Hitra Frøya Hemne Snillfjord 2019 - 2024 (1)
Description
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Hitra, Frøya, Snillfjord, Hemne og deler av Orkdal kommuner i Trøndelag fylke samt deler av Aure kommune i Møre og Romsdal fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Kontrakten gjelder for perioden fra 2019-09-01 til 2024-08-31 for alle oppgavene som er beskrevet. Vegnettet som omfattes av oppdraget (inkludert armer og ramper) består av: 552,446 km veg totalt hvorav 530,835 km fylkesveg Trøndelag 18,243 km fylkes-g/s-veg Trøndelag 3,368 km fylkesveg Møre og Romsdal Trafikken på vegnettet varierer fra omlag ÅDT 30 til omlag ÅDT 7,500, og det forventes en årlig trafikkvekst på ca. 1,5 %. Oppdraget omfatter i hovedsak rutinemessige driftsoppgaver og mindre vedlikeholdsoppgaver på vegnettet. Oppdraget omfatter også inspeksjon og registrering, planlegging av virksomheten, beredskap mht. vinterdrift og generell trafikkavvikling, dokumentasjon, rapportering til byggherren, informasjon til publikum og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av vegnettet. Oppgaver som inngår i prosess 95 i denne kontrakten, blir utført i egne entrepriser i kontraktsområdet i kommunene Hemne, Frøya og Hitra kommuner i Trøndelag og deler av Aure kommune i Møre og Romsdal. Disse kontraktene er: • 5091 Hemne vinter 2019 – 2024 • 5092 Hitra vinter2019 – 2024 • 5093 Frøya vinter 2019 - 2024
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Drift av hovedveier
Additional classification
Vedlikehold av hovedveier
Additional classification
Reparasjon, vedlikehold og tilhørende tjenester tilknyttet veier og annet utstyr
5.1.2 Place of performance
Postal address
Hitra, Frøya, Snillfjord, Hemne, Orkdal og Aure
5.1.3 Estimated duration
Start date
01.09.2019
End date
31.08.2024
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har opsjon på forlengelse av kontrakten med 12 måneder.
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumenteres med firmaattest fra Foretaksregistret. Utenlandske leverandører skal isteden levere tilsvarende attest bestemt ved lovgivningen i den stat leverandøren er etablert. organ i leverandørens hjemstat eller det land hvor leverandøren er etablert som viser at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser til å betale skatter, avgifter og trygdeavgifter. For norske leverandører bestilles attesten via skatteetatens hjemmesider, www.skatteetaten.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. Oppdragsgiver ber alle leverandørene være oppmerksomme på at dersom man blir valgt som leverandør, skal leverandør fremlegge tilsvarende skattog merverdiavgiftsattest som leverandøren selv har fremlagt for enhver underleverandør som vil utføre arbeider under kontrakten for mer enn NOK 500 000,- eks. mva., jf. anskaffelsesforskriften § 7-2. Oppdragsgiver har i forbindelse med kunngjøringen av konkurransen tilgjengeliggjort et ESPD-skjema, som alle leverandørene skal fylle ut og levere sammen med tilbudet, jf. § 17-1. Dersom flere leverandører deltar i konkurransen i fellesskap og/eller leverandøren(e) støtter seg på kapasitet til andre virksomheter, skal det utfylles et skjema pr. virksomhet. ESPD-skjemaet gjelder som foreløpig dokumentasjon for oppfyllelse av kvalifikasjonskravene, samt at det det ikke foreligger andre grunner for avvisning.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha god økonomisk og finansiell kapasitet for å gjennomføre kontrakten, og skal oppfylle følgende krav: • Leverandørens egenkapital skal være over halvparten av aksjekapitalen. • Gjennomsnittlig årlig omsetning på minimum NOK [20 mill. kr.] for de siste tre foregående regnskapsårene. • Leverandøren skal ha en egenkapitalandel i prosent på minst 10 %.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Dokumentasjonskrav: 1. Leverandørens årsregnskap, årsberetning og revisjonsberetning for de siste tre år og nyere opplysninger (kvartalsregnskaper) som har betydning for leverandørens regnskapstall. Skjema i kapittel E2 punkt 4 skal fylles ut. 2. Om relevant; en kortfattet redegjørelse vedrørende informasjon om økonomiske forhold eller tap som ikke er dokumentert andre steder, og som kreves dokumentert i henhold til norske og/eller internasjonale regnskapsstandarder. 3. Om relevant; en oversikt over eventuelle nylig gjennomførte, pågående eller forestående skattemessige eller offentlige gjennomganger av leverandørens virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som har relevans til foretakets regnskapstall/økonomi og som oppdragsgiver anser egnet. Leverandøren skal begrunne hvorfor han ikke kan fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Relevant erfaring: 1: Hovedfagområdene oppdraget omfatter: drift og vedlikehold av veger 2: Følgende deloppgaver av vesentlig betydning for kontraktarbeidet: • vinterdrift • renhold av trafikkarealer/trafikkobjekter • arbeidsvarsling og trafikkavvikling Byggherrers erfaring: Statens vegvesens og andre byggherrers erfaringer med leverandøren vil bli vurdert. Det kreves at leverandøren kan vise til referanser til relevante kontrakter som han selv har gjennomført på tilfredsstillende måte. Forhold som vil bli vurdert er knyttet til bl. a.: • dokumentasjon av utført kvalitet • oppfyllelse av kontrakter • etterlevelse av bestemmelser og rutiner for HMS • etterlevelse av bestemmelser for lønns- og arbeidsvilkår • overholdelse av frister • oppfølging i reklamasjonstiden • bruk av lærlinger SHA-system: Leverandøren skal ha et system som viser at han arbeider proaktivt for ivaretakelse av sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA), med relevans for tilsvarende arbeider som omfattet av herværende konkurranse. Systemet skal være gjenstand for jevnlig revisjon. Ulykkesfrekvens (H1-verdi): Kvalifikasjonskrav: Leverandør og dets sentrale kontraktsmedhjelpere bør ha en gjennomsnittlig H1-verdi for de siste tre år lavere enn10. Dersom H1-verdien er høyere enn 10, skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Dersom leverandøren er et arbeidsfellesskap (leverandørgruppe), gjelder kravet for hver enkelt av deltakerne.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Dokumentasjonskrav relevant erfaring: Dokumentasjonskrav: En liste over inntil 5 og ikke mindre enn 3 kontrakter som leverandøren har gjennomført eller gjennomfører i løpet av de siste fem årene regnet fra tilbudsfristen. Listen skal, jf. skjema inntatt i kapittel E, inneholde følgende for hver av kontraktene: • Navn på mottaker (oppdragsgiver) • Beskrivelse av hva kontraktarbeidene gikk ut på, herunder relevansen i forhold til kvalifikasjonskravets punkt 1 og 2. • Hvilke arbeider som ble utført av leverandøren selv, og hvilke arbeider som ble utført av underleverandører (kontraktsmedhjelpere). • Tidspunkt for leveransen. • Kontraktens verdi. • Referanseperson/kontaktperson hos oppdragsgiver med kontaktdata (telefonnummer og e-postadresse), og angivelse av vedkommendes rolle hos oppdragsgiver under kontrakten. Leverandøren er ansvarlig for at referansepersonen er tilgjengelig og avgir referanse. Dokumentasjonskrav byggherrers erfaring: Kvalifikasjonskravet dokumenteres gjennom listen beskrevet ovenfor. Dokumentasjonskrav SHA-system: 1. Beskrivelse av leverandørens system for ivaretakelse av SHA. 2. Innholdsfortegnelse til systemet. 3. Dokumentasjon på revisjon de siste år med bekreftelse fra den/de som har foretatt revisjon. Dokumentasjonskrav H1-verdi: Leverandør og dets sentrale kontraktsmedhjelpere bør ha en gjennomsnittlig H1-verdi for de siste tre år lavere enn10. Dersom H1-verdien er høyere enn 10, skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Dersom leverandøren er et arbeidsfellesskap (leverandørgruppe), gjelder kravet for hver enkelt av deltakerne. 1. Oversikt over H1-verdi for leverandøren og sentrale kontraktsmedhjelpere de siste tre år. Med «leverandøren og sentrale kontraktsmedhjelpere» menes her leverandøren selv, alle aktører i et evt. arbeidsfellesskap, samt evt. virksomheter som leverandøren støtter seg på for å oppfylle kvalifikasjonskravene. 2. Dersom H1-verdien er høyere enn 10 skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Videre skal det med tilbudet følge en egen redegjørelse for om det er iverksatt forbedringstiltak, og i så fall også dokumentasjon av effekten av disse tiltakene..
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Justification for restricting access to certain procurement documents
{code|name|communication-justification.CODE_FOR_RESTRICTED_DOCUMENT_JUSTIFICATION_REQUIRED_HERE}
Information about restricted documents is available at
[ https://www.vegvesen.no/s/anbud/RegMidt/2019/5002_Hitra/5002_dornaj.html ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
25.03.2019 15:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
68 DAY
Information about public opening
Date/time
25.03.2019 15:00:00+02:00
Place
Tilbudsåpningen vil foregå i KGV.
Additional information
Protokoll fra tilbudsåpningen vil bli oversendt tilbydere etter åpning av tilbudene.
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Statens vegvesen Region midt ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Statens vegvesen Region midt ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Statens vegvesen Region midt ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Statens vegvesen Region midt
Registration number
971 032 081
Postal address
Postboks 2525
Town
Molde
Postcode
6404
Country
Norge
firmapost-midt@vegvesen.no
Internet address
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Trøndelag fylkeskommune
Registration number
817 920 632
Town
Steinkjer
Postcode
7735
Country
Norge
postmottak@trondelagfylke.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Statens vegvesen Region midt
Postal address
Postboks 2525
Town
Molde
Postcode
6404
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-329974 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
03.02.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
03.02.2019
Statens vegvesen Region midt, Trøndelag fylkeskommune
- Referanse
- 2019-329974
- Kunngjøringsdato
- 03.02.2019
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter