Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterDriftskontrakt veg 5002 Hitra Frøya Hemne Snillfjord 2019 - 2024 (1)
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Driftskontrakt veg 5002 Hitra Frøya Hemne Snillfjord 2019 - 2024 (1)

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Hitra, Frøya, Snillfjord, Hemne og deler av Orkdal kommuner i Trøndelag fylke samt deler av Aure kommune i Møre og Romsdal fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Kontrakten gjelder for perioden fra 2019-09-01 til 2024-08-31 for alle oppgavene som er beskrevet.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Statens vegvesen Region midt] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

1.1 Buyer

Official name

[Trøndelag fylkeskommune] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Driftskontrakt veg 5002 Hitra Frøya Hemne Snillfjord 2019 - 2024 (1)

Description

Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Hitra, Frøya, Snillfjord, Hemne og deler av Orkdal kommuner i Trøndelag fylke samt deler av Aure kommune i Møre og Romsdal fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Kontrakten gjelder for perioden fra 2019-09-01 til 2024-08-31 for alle oppgavene som er beskrevet.

Procedure identifier

2019-329974

Internal identifier

18/207073

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Drift av hovedveier

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Tilbudskonferanse vil finne sted 2019-02-13 kl. 10.00 med møtested Bårdshaug herregård, Orkanger

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Driftskontrakt veg 5002 Hitra Frøya Hemne Snillfjord 2019 - 2024 (1)

Description

Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Hitra, Frøya, Snillfjord, Hemne og deler av Orkdal kommuner i Trøndelag fylke samt deler av Aure kommune i Møre og Romsdal fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Kontrakten gjelder for perioden fra 2019-09-01 til 2024-08-31 for alle oppgavene som er beskrevet. Vegnettet som omfattes av oppdraget (inkludert armer og ramper) består av: 552,446 km veg totalt hvorav 530,835 km fylkesveg Trøndelag 18,243 km fylkes-g/s-veg Trøndelag 3,368 km fylkesveg Møre og Romsdal Trafikken på vegnettet varierer fra omlag ÅDT 30 til omlag ÅDT 7,500, og det forventes en årlig trafikkvekst på ca. 1,5 %. Oppdraget omfatter i hovedsak rutinemessige driftsoppgaver og mindre vedlikeholdsoppgaver på vegnettet. Oppdraget omfatter også inspeksjon og registrering, planlegging av virksomheten, beredskap mht. vinterdrift og generell trafikkavvikling, dokumentasjon, rapportering til byggherren, informasjon til publikum og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av vegnettet. Oppgaver som inngår i prosess 95 i denne kontrakten, blir utført i egne entrepriser i kontraktsområdet i kommunene Hemne, Frøya og Hitra kommuner i Trøndelag og deler av Aure kommune i Møre og Romsdal. Disse kontraktene er: • 5091 Hemne vinter 2019 – 2024 • 5092 Hitra vinter2019 – 2024 • 5093 Frøya vinter 2019 - 2024

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Drift av hovedveier

Additional classification

Vedlikehold av hovedveier

Additional classification

Reparasjon, vedlikehold og tilhørende tjenester tilknyttet veier og annet utstyr

5.1.2 Place of performance

Postal address

Hitra, Frøya, Snillfjord, Hemne, Orkdal og Aure

5.1.3 Estimated duration

Start date

01.09.2019

End date

31.08.2024

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på forlengelse av kontrakten med 12 måneder.

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumenteres med firmaattest fra Foretaksregistret. Utenlandske leverandører skal isteden levere tilsvarende attest bestemt ved lovgivningen i den stat leverandøren er etablert. organ i leverandørens hjemstat eller det land hvor leverandøren er etablert som viser at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser til å betale skatter, avgifter og trygdeavgifter. For norske leverandører bestilles attesten via skatteetatens hjemmesider, www.skatteetaten.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. Oppdragsgiver ber alle leverandørene være oppmerksomme på at dersom man blir valgt som leverandør, skal leverandør fremlegge tilsvarende skattog merverdiavgiftsattest som leverandøren selv har fremlagt for enhver underleverandør som vil utføre arbeider under kontrakten for mer enn NOK 500 000,- eks. mva., jf. anskaffelsesforskriften § 7-2. Oppdragsgiver har i forbindelse med kunngjøringen av konkurransen tilgjengeliggjort et ESPD-skjema, som alle leverandørene skal fylle ut og levere sammen med tilbudet, jf. § 17-1. Dersom flere leverandører deltar i konkurransen i fellesskap og/eller leverandøren(e) støtter seg på kapasitet til andre virksomheter, skal det utfylles et skjema pr. virksomhet. ESPD-skjemaet gjelder som foreløpig dokumentasjon for oppfyllelse av kvalifikasjonskravene, samt at det det ikke foreligger andre grunner for avvisning.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha god økonomisk og finansiell kapasitet for å gjennomføre kontrakten, og skal oppfylle følgende krav: • Leverandørens egenkapital skal være over halvparten av aksjekapitalen. • Gjennomsnittlig årlig omsetning på minimum NOK [20 mill. kr.] for de siste tre foregående regnskapsårene. • Leverandøren skal ha en egenkapitalandel i prosent på minst 10 %.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Dokumentasjonskrav: 1. Leverandørens årsregnskap, årsberetning og revisjonsberetning for de siste tre år og nyere opplysninger (kvartalsregnskaper) som har betydning for leverandørens regnskapstall. Skjema i kapittel E2 punkt 4 skal fylles ut. 2. Om relevant; en kortfattet redegjørelse vedrørende informasjon om økonomiske forhold eller tap som ikke er dokumentert andre steder, og som kreves dokumentert i henhold til norske og/eller internasjonale regnskapsstandarder. 3. Om relevant; en oversikt over eventuelle nylig gjennomførte, pågående eller forestående skattemessige eller offentlige gjennomganger av leverandørens virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som har relevans til foretakets regnskapstall/økonomi og som oppdragsgiver anser egnet. Leverandøren skal begrunne hvorfor han ikke kan fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Relevant erfaring: 1: Hovedfagområdene oppdraget omfatter: drift og vedlikehold av veger 2: Følgende deloppgaver av vesentlig betydning for kontraktarbeidet: • vinterdrift • renhold av trafikkarealer/trafikkobjekter • arbeidsvarsling og trafikkavvikling Byggherrers erfaring: Statens vegvesens og andre byggherrers erfaringer med leverandøren vil bli vurdert. Det kreves at leverandøren kan vise til referanser til relevante kontrakter som han selv har gjennomført på tilfredsstillende måte. Forhold som vil bli vurdert er knyttet til bl. a.: • dokumentasjon av utført kvalitet • oppfyllelse av kontrakter • etterlevelse av bestemmelser og rutiner for HMS • etterlevelse av bestemmelser for lønns- og arbeidsvilkår • overholdelse av frister • oppfølging i reklamasjonstiden • bruk av lærlinger SHA-system: Leverandøren skal ha et system som viser at han arbeider proaktivt for ivaretakelse av sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA), med relevans for tilsvarende arbeider som omfattet av herværende konkurranse. Systemet skal være gjenstand for jevnlig revisjon. Ulykkesfrekvens (H1-verdi): Kvalifikasjonskrav: Leverandør og dets sentrale kontraktsmedhjelpere bør ha en gjennomsnittlig H1-verdi for de siste tre år lavere enn10. Dersom H1-verdien er høyere enn 10, skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Dersom leverandøren er et arbeidsfellesskap (leverandørgruppe), gjelder kravet for hver enkelt av deltakerne.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Dokumentasjonskrav relevant erfaring: Dokumentasjonskrav: En liste over inntil 5 og ikke mindre enn 3 kontrakter som leverandøren har gjennomført eller gjennomfører i løpet av de siste fem årene regnet fra tilbudsfristen. Listen skal, jf. skjema inntatt i kapittel E, inneholde følgende for hver av kontraktene: • Navn på mottaker (oppdragsgiver) • Beskrivelse av hva kontraktarbeidene gikk ut på, herunder relevansen i forhold til kvalifikasjonskravets punkt 1 og 2. • Hvilke arbeider som ble utført av leverandøren selv, og hvilke arbeider som ble utført av underleverandører (kontraktsmedhjelpere). • Tidspunkt for leveransen. • Kontraktens verdi. • Referanseperson/kontaktperson hos oppdragsgiver med kontaktdata (telefonnummer og e-postadresse), og angivelse av vedkommendes rolle hos oppdragsgiver under kontrakten. Leverandøren er ansvarlig for at referansepersonen er tilgjengelig og avgir referanse. Dokumentasjonskrav byggherrers erfaring: Kvalifikasjonskravet dokumenteres gjennom listen beskrevet ovenfor. Dokumentasjonskrav SHA-system: 1. Beskrivelse av leverandørens system for ivaretakelse av SHA. 2. Innholdsfortegnelse til systemet. 3. Dokumentasjon på revisjon de siste år med bekreftelse fra den/de som har foretatt revisjon. Dokumentasjonskrav H1-verdi: Leverandør og dets sentrale kontraktsmedhjelpere bør ha en gjennomsnittlig H1-verdi for de siste tre år lavere enn10. Dersom H1-verdien er høyere enn 10, skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Dersom leverandøren er et arbeidsfellesskap (leverandørgruppe), gjelder kravet for hver enkelt av deltakerne. 1. Oversikt over H1-verdi for leverandøren og sentrale kontraktsmedhjelpere de siste tre år. Med «leverandøren og sentrale kontraktsmedhjelpere» menes her leverandøren selv, alle aktører i et evt. arbeidsfellesskap, samt evt. virksomheter som leverandøren støtter seg på for å oppfylle kvalifikasjonskravene. 2. Dersom H1-verdien er høyere enn 10 skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Videre skal det med tilbudet følge en egen redegjørelse for om det er iverksatt forbedringstiltak, og i så fall også dokumentasjon av effekten av disse tiltakene..

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Justification for restricting access to certain procurement documents

{code|name|communication-justification.CODE_FOR_RESTRICTED_DOCUMENT_JUSTIFICATION_REQUIRED_HERE}

Information about restricted documents is available at

[ https://www.vegvesen.no/s/anbud/RegMidt/2019/5002_Hitra/5002_dornaj.html ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

25.03.2019 15:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

68 DAY

Information about public opening

Date/time

25.03.2019 15:00:00+02:00

Place

Tilbudsåpningen vil foregå i KGV.

Additional information

Protokoll fra tilbudsåpningen vil bli oversendt tilbydere etter åpning av tilbudene.

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Statens vegvesen Region midt ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Statens vegvesen Region midt ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Statens vegvesen Region midt ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Statens vegvesen Region midt

Registration number

971 032 081

Postal address

Postboks 2525

Town

Molde

Postcode

6404

Country

Norge

Email

firmapost-midt@vegvesen.no

Internet address

http://www.vegvesen.no

Roles of this organisation

Buyer

8.1 ORG-0002

Official name

Trøndelag fylkeskommune

Registration number

817 920 632

Town

Steinkjer

Postcode

7735

Country

Norge

Email

postmottak@trondelagfylke.no

Internet address

www.trondelagfylke.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Statens vegvesen Region midt

Postal address

Postboks 2525

Town

Molde

Postcode

6404

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-329974 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

03.02.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

03.02.2019

Statens vegvesen Region midt, Trøndelag fylkeskommune

Referanse
2019-329974
Kunngjøringsdato
03.02.2019
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter