2019016262 - Forbruksmateriell
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med Rammeavtalen er å dekke Oppdragsgivers behovfor forbruksmateriell på en kvalitetsmessig god og kostnadseffektiv måte.Oppdragsgiver har løpende behov for forbruksmateriell. Det omfatter bådeforventet samt plutselig behov for forbruksmateriell, samtidig som det settesfokus på nøkternhet og kontroll over forbruket. Rammeavtalen skal sikre et godt samarbeid med en lojal ogstrategisk samarbeidspartner med god kunnskap og erfaring som kontinuerligevner å jobbe som kontinuerlig evner å arbeide i samsvar med rammeavtalensformål. Sentrale fokusområder for rammeavtalen er blant annet redusertmiljøpåvirkning, optimalisering og standardisering av sortiment, styring avforbruk og innkjøp gjennom katalog- og analysearbeid samt oppfølging avrammeavtalens sentrale fokusområder.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
Forsvar
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
2019016262 - Forbruksmateriell
Description
Formålet med Rammeavtalen er å dekke Oppdragsgivers behovfor forbruksmateriell på en kvalitetsmessig god og kostnadseffektiv måte.Oppdragsgiver har løpende behov for forbruksmateriell. Det omfatter bådeforventet samt plutselig behov for forbruksmateriell, samtidig som det settesfokus på nøkternhet og kontroll over forbruket. Rammeavtalen skal sikre et godt samarbeid med en lojal ogstrategisk samarbeidspartner med god kunnskap og erfaring som kontinuerligevner å jobbe som kontinuerlig evner å arbeide i samsvar med rammeavtalensformål. Sentrale fokusområder for rammeavtalen er blant annet redusertmiljøpåvirkning, optimalisering og standardisering av sortiment, styring avforbruk og innkjøp gjennom katalog- og analysearbeid samt oppfølging avrammeavtalens sentrale fokusområder.
Procedure identifier
2019-323429
Internal identifier
2019016262
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Kontormaskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra PC'er, printere og møbler
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
290 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
2019016262 - Forbruksmateriell
Description
Leverandøren skal i henhold til Rammeavtalen levereforbruksmateriell innenfor produktgruppene angitt nedenfor, samt tilknyttedetjenester. Det er angitt eksempelprodukter for å illustrere innholdet i hvergruppe. Varer og tjenester skal leveres til alle Oppdragsgivers lokasjoner overhele landet. For en oversikt over Oppdragsgivers lokasjoner, se www.forsvaret.no. Produktgruppe Eksempler på leveringsomfang (listen er ikke uttømmende) Kontorrekvisita Kopipapir, arkivmateriell, skrivemateriell, emballasje, mindre kontormaskiner (kalkulator, merkelappskriver, lamineringsmaskin og lignende), whiteboard, korktavle, kalendermateriell, teip Datarekvisita Toner, blekk, musematter, ergonomiske artikler Renholdsprodukter Rengjøringsmidler til kjøkken/storkjøkken/bad/kontor og lignende, engangshansker, søppelsekker, toalettpapir, tørkeruller, papirhåndklær, såpe, skokrem, dispensere og stativer, vaskemidler til tøy og maskinoppvask, rengjøringsprodukter som toalettbørste/mopp/kost/pads/matter, avfallsbeholdere Kantineprodukter Engangsbestikk, kaffefilter, kaffe/te/kjeks, pappkopper, servietter, matemballasje, former, duker, stearinlys Det presiseres at produktene i Vedlegg D kun representerer volumprodukter til bruk i konkurransen. Oppdragsgiver har en ensidig rett til å utvide eller redusere leveringsomfanget av forbruksmateriell innenfor ovennevnte produktgrupper. Leverandørens ytelser skal på en helhetlig måte og med god kvalitet dekke de formål, funksjoner og krav som er spesifisert i rammeavtalen med vedlegg.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Kontormaskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra PC'er, printere og møbler
Additional classification
Trykksaker og relaterte produkter.
Additional classification
Utstyr relatert til datamaskiner
Additional classification
Deler av lamper og belysningsutstyr
Additional classification
Personlig pleieprodukter
Additional classification
Kjøkkenutstyr, husholdningsartikler, forsyning til hjemmet og catering
Additional classification
Renholds- og boningsartikler
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har rett til å forlenge kontrakten en eller flere ganger i ytterligere 24 måneder.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
290 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Description
Ved utløp av denne rammeavtalen, senest om 48 måneder fra kontraktssignering.
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveransen, herunder tilfredsstillende resultatgrad, likviditetsgrad og egenkapitalandel.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende leveranser, tilstrekkelig gjennomføringsevne, et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem og et gyldig miljøledelsessystem. Se ESPD-skjema for mer informasjon om tekniske og faglige kvalifikasjonskrav.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/110043287.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
18.09.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
104 DAY
Information about public opening
Date/time
18.09.2019 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon
Registration number
988517860
Postal address
Fetveien 80-84
Town
KJELLER
Postcode
2007
Country
Norge
Contact point
Axel Severin Cappelen
acappelen@mil.no
Telephone
+47 63808115
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Klagenemnda for offentlige anskaffelser
Town
Postboks 511 sentrum
Country
Norge
post@knse.no
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-323429 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
05.08.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
05.08.2019
Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon
- Referanse
- 2019-323429
- Kunngjøringsdato
- 05.08.2019
- Estimert verdi
- 290 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Forsvar
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter