Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filter2019016262 - Forbruksmateriell
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

2019016262 - Forbruksmateriell

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med Rammeavtalen er å dekke Oppdragsgivers behovfor forbruksmateriell på en kvalitetsmessig god og kostnadseffektiv måte.Oppdragsgiver har løpende behov for forbruksmateriell. Det omfatter bådeforventet samt plutselig behov for forbruksmateriell, samtidig som det settesfokus på nøkternhet og kontroll over forbruket. Rammeavtalen skal sikre et godt samarbeid med en lojal ogstrategisk samarbeidspartner med god kunnskap og erfaring som kontinuerligevner å jobbe som kontinuerlig evner å arbeide i samsvar med rammeavtalensformål. Sentrale fokusområder for rammeavtalen er blant annet redusertmiljøpåvirkning, optimalisering og standardisering av sortiment, styring avforbruk og innkjøp gjennom katalog- og analysearbeid samt oppfølging avrammeavtalens sentrale fokusområder.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

Forsvar

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

2019016262 - Forbruksmateriell

Description

Formålet med Rammeavtalen er å dekke Oppdragsgivers behovfor forbruksmateriell på en kvalitetsmessig god og kostnadseffektiv måte.Oppdragsgiver har løpende behov for forbruksmateriell. Det omfatter bådeforventet samt plutselig behov for forbruksmateriell, samtidig som det settesfokus på nøkternhet og kontroll over forbruket. Rammeavtalen skal sikre et godt samarbeid med en lojal ogstrategisk samarbeidspartner med god kunnskap og erfaring som kontinuerligevner å jobbe som kontinuerlig evner å arbeide i samsvar med rammeavtalensformål. Sentrale fokusområder for rammeavtalen er blant annet redusertmiljøpåvirkning, optimalisering og standardisering av sortiment, styring avforbruk og innkjøp gjennom katalog- og analysearbeid samt oppfølging avrammeavtalens sentrale fokusområder.

Procedure identifier

2019-323429

Internal identifier

2019016262

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Kontormaskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra PC'er, printere og møbler

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

290 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

2019016262 - Forbruksmateriell

Description

Leverandøren skal i henhold til Rammeavtalen levereforbruksmateriell innenfor produktgruppene angitt nedenfor, samt tilknyttedetjenester. Det er angitt eksempelprodukter for å illustrere innholdet i hvergruppe. Varer og tjenester skal leveres til alle Oppdragsgivers lokasjoner overhele landet. For en oversikt over Oppdragsgivers lokasjoner, se www.forsvaret.no. Produktgruppe Eksempler på leveringsomfang (listen er ikke uttømmende) Kontorrekvisita Kopipapir, arkivmateriell, skrivemateriell, emballasje, mindre kontormaskiner (kalkulator, merkelappskriver, lamineringsmaskin og lignende), whiteboard, korktavle, kalendermateriell, teip Datarekvisita Toner, blekk, musematter, ergonomiske artikler Renholdsprodukter Rengjøringsmidler til kjøkken/storkjøkken/bad/kontor og lignende, engangshansker, søppelsekker, toalettpapir, tørkeruller, papirhåndklær, såpe, skokrem, dispensere og stativer, vaskemidler til tøy og maskinoppvask, rengjøringsprodukter som toalettbørste/mopp/kost/pads/matter, avfallsbeholdere Kantineprodukter Engangsbestikk, kaffefilter, kaffe/te/kjeks, pappkopper, servietter, matemballasje, former, duker, stearinlys Det presiseres at produktene i Vedlegg D kun representerer volumprodukter til bruk i konkurransen. Oppdragsgiver har en ensidig rett til å utvide eller redusere leveringsomfanget av forbruksmateriell innenfor ovennevnte produktgrupper. Leverandørens ytelser skal på en helhetlig måte og med god kvalitet dekke de formål, funksjoner og krav som er spesifisert i rammeavtalen med vedlegg.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Kontormaskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra PC'er, printere og møbler

Additional classification

Trykksaker og relaterte produkter.

Additional classification

Utstyr relatert til datamaskiner

Additional classification

Deler av lamper og belysningsutstyr

Additional classification

Personlig pleieprodukter

Additional classification

Kjøkkenutstyr, husholdningsartikler, forsyning til hjemmet og catering

Additional classification

Renholds- og boningsartikler

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Norge (NO0)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har rett til å forlenge kontrakten en eller flere ganger i ytterligere 24 måneder.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

290 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Description

Ved utløp av denne rammeavtalen, senest om 48 måneder fra kontraktssignering.

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveransen, herunder tilfredsstillende resultatgrad, likviditetsgrad og egenkapitalandel.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende leveranser, tilstrekkelig gjennomføringsevne, et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem og et gyldig miljøledelsessystem. Se ESPD-skjema for mer informasjon om tekniske og faglige kvalifikasjonskrav.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/110043287.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

18.09.2019 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

104 DAY

Information about public opening

Date/time

18.09.2019 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon

Registration number

988517860

Postal address

Fetveien 80-84

Town

KJELLER

Postcode

2007

Country

Norge

Contact point

Axel Severin Cappelen

Email

acappelen@mil.no

Telephone

+47 63808115

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Klagenemnda for offentlige anskaffelser

Town

Postboks 511 sentrum

Country

Norge

Email

post@knse.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-323429 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

05.08.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

05.08.2019

Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon

Referanse
2019-323429
Kunngjøringsdato
05.08.2019
Estimert verdi
290 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Forsvar

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter