Anskaffelse av sanntidsinformasjonssystem (SIS)
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsen omfatter levering og innføring, samt drift og vedlikehold av sanntidsinformasjonssystem (SIS) for kollektivtrafikken i Trøndelag. Oppdragsgiver vil derfor inngå både kjøpsavtale (SSA-T) og en drifts- og vedlikeholdsavtale (SSA-DV) med samme Leverandør. Klikk her https://permalink.mercell.com/81664544.aspx
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[AtB AS] ---
Activity of the contracting entity
Urban railway, tramway, trolleybus or bus services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Anskaffelse av sanntidsinformasjonssystem (SIS)
Description
Anskaffelsen omfatter levering og innføring, samt drift og vedlikehold av sanntidsinformasjonssystem (SIS) for kollektivtrafikken i Trøndelag. Oppdragsgiver vil derfor inngå både kjøpsavtale (SSA-T) og en drifts- og vedlikeholdsavtale (SSA-DV) med samme Leverandør. Klikk her https://permalink.mercell.com/81664544.aspx
Procedure identifier
2018-576246
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Programvare og informasjonssystemer
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Anskaffelse av sanntidsinformasjonssystem (SIS)
Description
SIS må kunne levere sanntidsinformasjon og avviksinformasjon på en slik måte at den kan presenteres for kunden i ulike kanaler, herunder på skilt og skjermer i tillegg til API’er på åpne standarder (for web- og mobilapplikasjoner). Ved å ta i bruk flere kanaler for formidling av informasjon, vil det være mulig å gi de reisende bedre og mer presis trafikantinformasjon både før og under reisen, samtidig som informasjonen er tilpasset en sammensatt kundegruppe med ulike behov. Anskaffelsen deles inn i følgende deler: --Del 1: SIS skal i første omgang implementeres på bybusser og trikk i Trondheimsområdet med inntil 300 kjøretøy og skal inkludere leveranse av mer enn 250 holdeplasskjermer. --Del 2: Utvidelse til hurtigbåt og ferje er inkludert som opsjon. --Del 3: Utvidelse til Oppdragsgivers resterende busser i Trøndelag fylke er inkludert som opsjon. Hoveddelen av busser vil bli levert nye fra fabrikk i løpet av vårhalvåret 2019 og skal være klar for å bli satt i drift senest 31.07.2019. Dette betyr at det vil være svært viktig for Kunden at Leverandør sørger for en effektiv implementering/installering, så snart bussene har ankommet Trondheim. Når det gjelder montering på buss, forutsetter dette godkjenning av bussprodusent. Anskaffelsen skal inkludere alt nødvendig utstyr, programvare og tjenester (herunder montering/installasjon) som kreves for generering og formidling av sanntids- og avviksinformasjon. Løsningen skal legge til rette for at Oppdragsgiver i fremtidige anbud (eksempelvis bussanbud) står fritt til å kunne integrere ITxPT sertifiserte moduler mot Leverandørens løsning. Dette vil bety at Oppdragsgiver eller operatørene kan anskaffe bussutstyr, skjermer/skilt og annet utstyr fra tredjeparts leverandører. Kunden ønsker på sikt å etablere arkitektur, tjenester og kommunikasjon iht. retningslinjer gitt i ITxPT. Leverandørens tilbudte løsning skal gjenspeile dette. Forutsatt vellykket implementering av del 1 av anskaffelsen, vil Oppdragsgiver vurdere å utløse opsjoner knyttet til del 2 og del 3 som angitt ovenfor. --Del 2 omfatter utvidelse til hurtigbåt og ferje. Basert på estimat fra dagens tall vil dette gjelde ca. 15 ferjer og 8 hurtigbåter. Denne utvidelsen kan inkludere anslagsvis 4 skjermer/skilt på hurtigbåtkaier, og ca. 5-8 skjermer/skilt på ferjekaier. --Del 3 omfatter resten av Trøndelag fylke. Basert på estimat fra dagens tall vil dette gjelde ca. 530 busser.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Programvare og informasjonssystemer
Additional classification
System for passasjerinformasjon i sanntid
Additional classification
Installasjon av maskiner og utstyr
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Anskaffelsen omfatter følgende opsjoner: - Del 2: Utvidelse til hurtigbåt og ferje er inkludert som opsjon. - Del 3: Utvidelse til Oppdragsgivers resterende busser i Trøndelag fylke er inkludert som opsjon.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Trøndelag (NO06)
5.1.3 Estimated duration
Start date
11.09.2018
End date
31.10.2021
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Avtalen fornyes automatisk for 1 (ett) år om gangen med mindre den sies opp av Kunden med 3 (3) måneders varsel før fornyelsestidspunktet. Leverandøren kan kun si opp avtalen med 24 (tjuefire) måneders skriftlig varsel, og første gang etter 8 (åtte) år.
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Begjæring om midlertidig forføyning mot oppdragsgivers beslutning om å avvise Tilbyderen eller ikke velge ut en Tilbyder til å delta videre i konkurransen, må settes frem for tingretten innen 15 dager fra oppdragsgiver har gitt slik meddelelse, jf. forsyningsforskriften § 16-5. For øvrig, se konkurransegrunnlaget.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Firmaattest: Tilbyderen skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten Tilbyderen er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Skatteattest: Tilbyderen skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Other
Description
Se Prosedyrereglene punkt 4.3 for krav, samt dokumentasjonskrav, ved bruk av samarbeidspartnere/underleverandører: Tilbyderen skal ved eventuell bruk av samarbeidspartnere/ Underleverandører dokumentere disses forpliktelse til å stille nødvendige ressurser til disposisjon for leverandøren. Kort beskrivelse av samarbeidspartnere / Underleverandører og dokumentasjon på deres oppfyllelse av kvalifikasjonskravene som Tilbyder støtter seg på disse for å oppfylle. Signert forpliktelseserklæring mellom partene, jf. Prosedyrereglene Vedlegg 6 Forpliktelseserklæring. Signert egenerklæring for Underleverandører, jf. Prosedyrereglene Vedlegg 7 Egenerklæring Underleverandører.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
4
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/81664544.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
19.04.2018 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
6 MONTH
Terms of contract
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ AtB AS ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Mercell Norge AS ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
AtB AS
Registration number
994686011
Postal address
Kongensgt 34
Town
Trondheim
Postcode
7012
Country
Norge
Contact point
Silje Hegdalsaune Egeberg
anbud@atb.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Mercell Norge AS
Postal address
Karihaugveien 89
Town
Oslo
Postcode
1086
Country
Norge
support@mercell.com
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
AtB AS
Postal address
Kongens gate 34
Town
Trondheim
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-576246 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
13.03.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
13.03.2018
AtB AS
- Referanse
- 2018-576246
- Kunngjøringsdato
- 13.03.2018
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Bybane, trikk, trolleybuss eller busstjenester
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter