Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterIglemyr svømmehall - delentreprise for E01 Hovedentreprise
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Iglemyr svømmehall - delentreprise for E01 Hovedentreprise

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

I økonomiplan 2017 – 2020 har Sandnes Bystyre vedtatt bygging av svømmehall på Iglemyr i Sandnes kommune. I godkjent budsjett er det satt av totalt 233 millioner kroner i investeringsmidler til prosjektet, inklusive blant annet tomte- og prosjekteringskostnader og mva. Svømmehallen er på ca. 5400 m2 og skal inneholde ett hovedbasseng på 25x21 meter, to varmtvannsbasseng, tribune med 250 plasser samt tilhørende rom. Uteområdet skal opparbeides i henhold til utomhusplan og plan for kommunaltekniske anlegg. Gjennomføringsmodell for prosjektet er utførelsesentreprise organisert som delte entrepriser, der alle bygningsfagene er samlet i en hovedentreprise. BH har engasjert egen BL for å koordinere entreprisene. Oppstart grunnarbeider er mars 2018. Entreprenør skal ha kapasitet til å ferdigstille sine arbeider i henhold til kontrakt slik at overtakelsesforretning kan finne sted senest innen 27. januar 2020 (sluttfrist).

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Sandnes Kommune] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law, controlled by a regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Iglemyr svømmehall - delentreprise for E01 Hovedentreprise

Description

I økonomiplan 2017 – 2020 har Sandnes Bystyre vedtatt bygging av svømmehall på Iglemyr i Sandnes kommune. I godkjent budsjett er det satt av totalt 233 millioner kroner i investeringsmidler til prosjektet, inklusive blant annet tomte- og prosjekteringskostnader og mva. Svømmehallen er på ca. 5400 m2 og skal inneholde ett hovedbasseng på 25x21 meter, to varmtvannsbasseng, tribune med 250 plasser samt tilhørende rom. Uteområdet skal opparbeides i henhold til utomhusplan og plan for kommunaltekniske anlegg. Gjennomføringsmodell for prosjektet er utførelsesentreprise organisert som delte entrepriser, der alle bygningsfagene er samlet i en hovedentreprise. BH har engasjert egen BL for å koordinere entreprisene. Oppstart grunnarbeider er mars 2018. Entreprenør skal ha kapasitet til å ferdigstille sine arbeider i henhold til kontrakt slik at overtakelsesforretning kan finne sted senest innen 27. januar 2020 (sluttfrist).

Procedure identifier

2017-401100

Internal identifier

16/05012

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

74 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

{code|name|legal-basis.OTHER}

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Iglemyr svømmehall - delentreprise for E01 Hovedentreprise

Description

Kontraktarbeidet omfatter entreprise E01 Hovedentreprise slik denne er beskrevet i Kontraktsgrunnlaget med vedlegg. Følgende bygningsmessige arbeider inngår i entreprise E01: Peling og spunt, betongarbeider, stålkonstruksjoner, mur- og flisarbeider, tømmer-snekkerarbeider, lås og beslag, tekkingsarbeider, blikkenslagerarbeider, metallarbeid, glass og aluminiumsfasader, maler-/byggtapetsering, himlingsarbeider, fast bygginnredning, bygningsmessige hjelpearbeider og heis etc. Prosjektet er oppdelt i følgende entrepriser: E01 Hovedentreprise E02 VVA-tekniske anlegg, grunn og landskap E03 Renseanlegg for basseng E04 Sanitær E05 Elektro E06 Ventilasjon E07 SD-anlegg Det vil bli tildelt en kontrakt for hver entreprise basert på separate konkurransegrunnlag og kunngjøringer.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Inventar

Additional classification

Låser, nøkler og hengsler

Additional classification

Forberedende anleggsarbeid

Additional classification

Grunnstabiliseringsarbeid

Additional classification

Byggearbeid i forbindelse med svømmebassenger

Additional classification

Stålkonstruksjonsarbeid

Additional classification

Taktekking

Additional classification

Betongarbeid

Additional classification

Murverks- og murerarbeid

Additional classification

Metallarbeid

Additional classification

Installasjon av heis

Additional classification

Blikkenslager og rørleggerarbeid

Additional classification

Byggmester, tømrere- og snekker arbeid

Additional classification

Utførelse av gulvlegging og veggbekledning

Additional classification

Flisearbeide

Additional classification

Utførelse av gulvlegging, veggbekledning og tapetsering

Additional classification

Maler- og glassarbeide

Additional classification

Glassarbeide

Additional classification

Malearbeide

Additional classification

Fasadearbeid

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Opsjon 1: Som alternativ til indeksregulering skal det oppgis fastpristillegg. Opsjon 2: Alternativ utførelse av komplett blikkenslagerarbeid inklusiv utvendig kledning i aluminiumzink istedenfor titansink. Opsjon 3: Fargepigmentering av plasstøpt betong. Se konkurransegrunnlaget for utfyllende beskrivelser.

5.1.2 Place of performance

Postal address

Gnr 39 bnr 23, Iglemyrveien 10

5.1.3 Estimated duration

Start date

05.03.2018

End date

27.01.2020

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Denne anskaffelsen er begrenset til entreprise E01 Hovedentreprise.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Firmaattest: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske firma: Attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandøren er etablert. Attest for skatt og merverdiavgift: Krav: Leverandør skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift, eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Dokumentasjon: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten. Utenlandsk firma: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatter og avgifter i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Som dokumentasjon vil det bli innhente kredittvurdering fra Experian. Leverandør forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av leverandørens økonomiske forhold. Leverandør kan selv legge ved oppdatert kredittvurdering fra anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller krav til økonomisk og finansiell kapasitet. Kredittvurderingen skal baser seg på siste tilgjengelige regnskap. Firma registrert i andre land enn Norge, skal vedlegge egen kredittvurdering. Dersom leverandøren av gyldige grunner ikke kan fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har anmodet om, eller er kjent med at krav til økonomisk og finansiell kapasitet ikke kan imøtekommes gjennom kredittvurdering som angitt ovenfor, kan han godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med andre dokument som oppdragsgiver kan akseptere.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandør skal ha ordnede økonomiske forhold og økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten, leverandør må minimum oppnå en vurdering som kredittverdig og ha minimum kr. 140 mill. i driftsinntekter siste tilgjengelige regnskapsår.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Kompetanse: Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner for de personer som er ansvarlig for gjennomføring av kontrakten, dvs. prosjektleder/byggeleder: 1. Utdannelse, 2. Arbeidserfaring, 3. Prosjekterfaring, herunder: - Oppdraget (kort beskrivelse, herunder entrepriseform) - Kontraktsverdi eks. mva. - Størrelse/antall m2 - Tidspunkt (årstall) for oppdraget - Oppdragsgiver, - Rolle i prosjektet. Erfaring: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge en liste over de viktigste relevante entreprisene, herunder spesifikke opplysninger om: - Rollen som entreprenør - Oppdraget (kort beskrivelse, herunder entrepriseform) - Kontraktsverdi eks. mva. - Størrelse/antall m2 - Tidspunkt (årstall) for oppdraget - Oppdragsgiver. På bakgrunn av listen skal leverandør oppgi navn og e-postadresse til kontaktperson for de to mest relevante oppdragene. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov. Kvalitetssystem: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av kompetent uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller anerkjente kvalitetssikringsstandarder som ISO 9001:2008 eller tilsvarende. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Kompetanse: Leverandør skal ha god kompetanse innen gjennomføring av relevante totalentrepriser eller hoved-/generalentrepriser. Erfaring: Leverandør skal ha erfaring fra minst to relevante totalentrepriser eller hoved-/generalentrepriser de siste fem år hva gjelder oppdrag av sammenlignbar størrelse og kompleksitet. Kvalitetssystem: Det er et krav at leverandør har et velfungerende system for sikring av kvalitet, tilpasset oppdragets art og omfang.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=197708&B=SANDNES ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.12.2017 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

94 DAY

Information about public opening

Date/time

15.12.2017 13:00:00+02:00

Additional information

Ikke offentlig

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Som alminnelige kontraktsbestemmelser gjøres gjeldende NS 8405:2008 Norsk bygge- og anleggskontrakt.

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA) ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Sandnes Kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Sandnes Kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Sandnes Kommune

Registration number

964 965 137

Postal address

Postboks 450

Town

Sandnes

Postcode

4319

Country

Norge

Contact point

Ivar Strand

Email

ivar.strand@sandnes.kommune.no

Telephone

+47 51335503

Internet address

http://www.sekf.no/

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA)

Postal address

Postboks 511 Sentrum

Town

Bergen

Postcode

5805

Country

Norge

Email

postmottak@kofa.no

Telephone

+47 55193000

Internet address

http://www.kofa.no/no/

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2017-401100 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

13.11.2017 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

13.11.2017

Sandnes Kommune

Referanse
2017-401100
Kunngjøringsdato
13.11.2017
Estimert verdi
74 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter