Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterLødingen kommune - Modulbasert oppvekstsenter Vågehamn
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Lødingen kommune - Modulbasert oppvekstsenter Vågehamn

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Lødingen Kommune innbyr med dette til konkurranse om totalentreprisekontrakt for etablering ogdrift av tidbegrenset oppvekstsenter i Vågehamn. Denne konkurransen omfatter anskaffelse avmidlertidig oppvekstsenter i form av modul/paviljong og leieforhold iht. vedlagt leieavtale.Tilbudet skal gis på grunnlag av innhold og bestemmelser i de tilbudsdokumenter som er listet opp ikonkurransegrunnlaget.Befaring etter avtale på Vågevegen 9, Vågehamn i Vestbygda – Lødingen Kommune.Kontaktperson for påmelding:Frits Pettersenfrits.pettersen@lodingen.kommune.noTlf 907 28 577

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Lødingen kommune

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet, kontrollert av en kommunal myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Utdanning

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Lødingen kommune

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Lødingen kommune - Modulbasert oppvekstsenter Vågehamn

Beskrivelse:

Lødingen Kommune innbyr med dette til konkurranse om totalentreprisekontrakt for etablering ogdrift av tidbegrenset oppvekstsenter i Vågehamn. Denne konkurransen omfatter anskaffelse avmidlertidig oppvekstsenter i form av modul/paviljong og leieforhold iht. vedlagt leieavtale.Tilbudet skal gis på grunnlag av innhold og bestemmelser i de tilbudsdokumenter som er listet opp ikonkurransegrunnlaget.Befaring etter avtale på Vågevegen 9, Vågehamn i Vestbygda – Lødingen Kommune.Kontaktperson for påmelding:Frits Pettersenfrits.pettersen@lodingen.kommune.noTlf 907 28 577

Prosedyreidentifikator

380a0880-4bfa-48fc-a510-768da30241d0

Intern identifikator

2315163

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Tilbudet skal gis på grunnlag av innhold og bestemmelser i de tilbudsdokumenter som er listet opp ikonkurransegrunnlaget.Kort om anskaffelsenOppdraget gjelder totalleveranse av oppvekstsenter i bygda Vågehamn (også kjent som Vestbygda).Dette omfatter blant annet søkeprosesser tilknyttet alle offentlige godkjenninger av bygget til barnog unge, all prosjektering, oppføring/montering, utleie av oppvekstsenter (ikl. drift) samtdemontering og nedrigging. Oppdragsgiver planlegger å gjennomføre prosjektet som totalentreprise.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Kontraktens ytterligere art

Tjenester

Kontraktens ytterligere art

Varer

Hoved klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Moduloppbygde og mobile brakker

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger knyttet til utdannelse og forskning

Ytterligere klassifisering

Montering og oppføring av prefabrikkerte konstruksjoner

Ytterligere klassifisering

Utleie eller leasing av egen fast eiendom til næringsformål

Ytterligere klassifisering

Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Anskaffelsesforskriften

Anskaffelsesforskriften

Anskaffelsesforskriften

Anskaffelsesforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Lødingen kommune - Modulbasert oppvekstsenter Vågehamn

Beskrivelse:

Lødingen Kommune innbyr med dette til konkurranse om totalentreprisekontrakt for etablering ogdrift av tidbegrenset oppvekstsenter i Vågehamn. Denne konkurransen omfatter anskaffelse avmidlertidig oppvekstsenter i form av modul/paviljong og leieforhold iht. vedlagt leieavtale.Tilbudet skal gis på grunnlag av innhold og bestemmelser i de tilbudsdokumenter som er listet opp ikonkurransegrunnlaget.Befaring 02.07 kl. 12.00 på Vågevegen 9, Vågehamn i Vestbygda – Lødingen Kommune.Kontaktperson for påmelding:Ole Kristian Severinsenole.severinsen@lodingen.kommune.noTlf 957 42 312

Intern identifikator

2315163

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Kontraktens ytterligere art

Tjenester

Kontraktens ytterligere art

Varer

Hoved klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Moduloppbygde og mobile brakker

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger knyttet til utdannelse og forskning

Ytterligere klassifisering

Montering og oppføring av prefabrikkerte konstruksjoner

Ytterligere klassifisering

Utleie eller leasing av egen fast eiendom til næringsformål

Ytterligere klassifisering

Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester

Alternativer

Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her

Opsjon 1: Årlig forlengelse av leieperioden på inntil 5 år etter leieavtalens opphør.

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

19.01.2025

Sluttdato

20.01.2035

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for bygg- og anleggsarbeider:

Beskrivelse:

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet

Beskrivelse:

I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Vekt (prosent, presis)

40

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Helhetlig arkitektonisk kvalitet med utforming, plan, funksjonalitet og materialkvalitet

Beskrivelse:

• Snitt og fasadetegning • Plantegning/planløsning • Utfylt romplan(inkl. tilpasninger) med kort beskrivelse av planløsning, romfunksjoner, arkitektonisk konsept, sambruksarealer

Vekt (prosent, presis)

10

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kort redegjørelse for utfyllelse av tekniske krav

Beskrivelse:

• Beskrivelse av hvordan byggtekniske krav skal oppfylles • Beskrivelse av det tekniske anlegget og hvordan dette er tenkt integrert i oppvekstsenteret.

Vekt (prosent, presis)

5

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Leveringstid/estimert ferdigstillelse

Beskrivelse:

• Utkast til fremdriftsplan • Dokumentasjon av produksjonsprosess og bekreftelse på tilgjengelig produksjonskapasitet.

Vekt (prosent, presis)

15

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Navn

Miljø

Beskrivelse:

Tilbyderen skal spesielt peke på hvordan ytre miljø skal ivaretas under anleggsgjennomføringen, beskrive løsninger som fremmer bærekraft og levere forslag til risikoreduserende miljøtiltak. • Det skal klart fremkomme hvilke tiltak som er planlagt (for eks. bruk av utstyr som reduserer klimautslipp, logistikkplaner, kontrollplaner, etc.) og kvantifiserbare miljøgevinster. • Tilbyderen skal gi en oversikt over hvilke ressurser med spesialkompetanse og erfaring innen ytre miljø som er planlagt benyttet ved utførelsen av kontraktsarbeidene. Relevante CVer skal vedlegges tilbudet. CV-ene bør inneholde opplysninger om utdannelse og tidligere utførte relevante oppdrag (oppdragsgiver, størrelse, verdi og type/art og medarbeiderens rolle i prosjektet). • Beskrivelse av transportmetode for moduler fra produksjonslokaler til Vågehamn.

Vekt (prosent, presis)

30

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

03.12.2024 12:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/241731379.aspx

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

10.12.2024 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

3 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

11.12.2024 12:30

Sted

Mercell

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

Lødingen kommune

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Lødingen kommune

Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for skatter som gjelder på stedet der kontrakten skal utføres

Lødingen kommune

Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for miljøvern som gjelder der kontrakten skal utføres

Lødingen kommune

Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for stillingsvern og arbeidsvilkår som gjelder der kontrakten skal utføres

Lødingen kommune

Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren

Lødingen kommune

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

Lødingen kommune

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Lødingen kommune

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Lødingen kommune

Registreringsnummer

945 468 661

Postadresse

Rådhusvegen 27

By

Lødingen

Postnummer

8410

Underenhet i land

Nordland (NO071)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Gaute Dale

E-post

gaudal@hrpas.no

Telefon

+47 48400203

Telefaks

+47 48400203

Internett-adresse

https://www.hrpas.no

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Lødingen kommune

Registreringsnummer

945 468 661

Postadresse

Rådhusvegen 27

By

Lødingen

Postnummer

8410

Land

Norge

Kontaktpunkt

Frits Pettersen

E-post

frits.pettersen@lodingen.kommune.no

Telefon

90728577

Rollene til denne virksomheten

Kjøper

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Lødingen kommune

Registreringsnummer

945 468 661

Postadresse

Rådhusvegen 27

By

Lødingen

Postnummer

8410

Land

Norge

E-post

postmottak@lodingen.kommune.no

Telefon

769 89 600

Rollene til denne virksomheten

Del 10: Endring

Versjon av forrige varsel endres

b91678a5-6863-4cc9-a563-e39baf950548-01

10.1 Endring

Seksjonsidentifikator

ORG-0002

10.1 Endring

Seksjonsidentifikator

PROCEDURE

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

63db4e03-cdde-4d25-849b-ee02d65c521f 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

11.11.2024 10:04

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Lødingen kommune, Lødingen kommune

Referanse
2024-116141
Kunngjøringsdato
12.11.2024
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Utdanning

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter