Utgått
Rådgivende tjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Rammevtalen, heretter kalt Avtalen, skal dekke Kundens behov for tjenester innen området rådgivende tjenester. Formålet med Avtalen er å sikre Kunden tilgang til rådgivere med riktig kompetanse, til riktig pris, når Kunden trenger det.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Ringsaker kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rådgivende tjenester
Description
Rammevtalen, heretter kalt Avtalen, skal dekke Kundens behov for tjenester innen området rådgivende tjenester. Formålet med Avtalen er å sikre Kunden tilgang til rådgivere med riktig kompetanse, til riktig pris, når Kunden trenger det.
Procedure identifier
2023-679117
Internal identifier
2023/2904
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
40 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rådgivende tjenester
Description
Leverandøren må ha personell med følgende kompetanse: 1) Sivilarkitekt (ARK) 2) Interiørarkitekt (IARK) 3) Landskapsarkitekt (LARK) 4) Arealplanlegger (arealforvaltning og utvikling med fokus på areal- og ressursforvaltning og vernehensyn) 5) Rådgivende ingeniør veg 6) Rådgivende ingeniør VA 7) Rådgivende ingeniør VA prosess 8) Rådgivende ingeniør VA maskin 9) Hydrogeolog 10) Hydrolog 11) Rådgivende ingeniør bygg (RIB) 12) Rådgivende ingeniør brann (RIBr) 13) Rådgivende ingeniør geoteknikk 14) Personell som gjennomfører geotekniske undersøkelser 15) Rådgivende ingeniør elektro (RIE) 16) Rådgivende ingeniør varme, ventilasjon og sanitærteknikk (RIV) 17) Energirådgiver (RE) 18) Rådgivende ingeniør RITB 19) Rådgivende ingeniør miljø (RIM) 20) SHA-koordinator (KU og KP) 21) Oppmålingstjenester 22) Rådgivende ingeniør lyd og akustikk (RIA) 23) Trafikkplanlegger (teknisk og trafikkvurderinger/planlegger) Leverandøren må i tilleg ha tilgang til rigg/utstyr til å gjennomføre grunnundersøkelser. Kunden forventer i kontraktsperioden å ha behov for rådgivende tjenester i forbindelse med prosjekter av ulik størrelse og kompleksitet, herunder nybygg, tilbygg/påbygg, ombygging, rehabilitering, rekreasjonsområder, vann og avløp, veg og ledninger og lignende. Kunden vil i tillegg rådgivende tjenester i forbindelse med planprosesser og utredninger av ulik størrelse og kompleksitet. Kundens behov for rådgivende tjenester kan være innen: - Planfasen - Bestillingsfasen (hvor mandat gis) - Utredningsfasen - Prosjekteringsfasen (skisseprosjekt, forprosjekt og detaljprosjekt) - Konkurransefasen - Kontraheringsfasen (fra tilbud til kontrakt) - Byggefasen - Overleveringsfasen - Evalueringsfasen - Reklamasjonsfasen Oppdragene kan være mindre oppdrag på noen timer, eller oppdrag som strekker seg over lengre tid. Kunden forbeholder seg retten til å variere innsats etter behov, og styre dette i forbindelse med bestilling av hvert enkelt oppdrag, heretter kalt avrop. Hovedbrukere av avtalen er enhetene teknisk drift og bygg og eiendom og planseksjonen. Alle enheter/avdelinger/seksjoner hos Kunden skal kunne bruke avtalen.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
Additional classification
Grunnundersøkelser
Additional classification
Arkitekt- og relaterte tjenester
Additional classification
Ingeniørtjenester
Additional classification
Byplanleggings- og landskapsarkitekttjenester
5.1.2 Place of performance
Postal address
Ringsaker kommune
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Kunden har rett til å forlenge Avtalen med inntil ett år av gangen inntil 2 ganger. Retten til å forlenge er ensidig for Kunden. Opsjonen inntrer automatisk dersom Kunden ikke innen 3 (tre) måneder før avtaleperiodens utløp gir skriftlig melding om at opsjonen ikke skal utløses eller skal utløses for en kortere periode enn ett år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
40 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
1. Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Kunden benytter eBevis. For tilbydere som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
2. Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra DIFIs eBevis og foreta en selvstendig kredittvurdering via Bisnode. Kredittrating tilsvarende A (kredittverdig) eller bedre i henhold til standard. Nystartede firmaer vil bli vurdert særskilt
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
3. Leverandør skal ha god og relevant erfaring innen rådgivende tjenester innenfor Avtalens fagområder. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne Avtalen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum tre (3) og maksimum fem (5) referanseprosjekter/avtaler fra de siste fem (5) år. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. Dersom det oppgis flere enn fem referanseprosjekter, vil kun de fem første bli vurdert. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. 4. Leverandør skal ha gode metoder for kvalitetssikring innenfor relevante fagområder(leverandørens kvalitetssikringstiltak). Dokumentasjonskrav: En redegjørelse for kvalitetssystem/kvalitetssikringstiltak. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer. 5. Leverandøren skal ha et godt system for miljøledelse. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for miljøledelsestiltak for leverandørens miljøledelsessystem eller miljøstandarder. Hvis leverandøren har attest utstedt av uavhengige organer, f.eks. ISO 14001, Miljøfyrtårn eller EMAS, er det tilstrekkelig å legge ved en kopi av gyldig attest/sertifikat.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Relevant kompetanse og relevant erfaring
Weight (percentage, exact)
60
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
40
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/192826892.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
07.03.2023 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
07.03.2023 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
3
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Østre Innlandet tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Ringsaker kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Ringsaker kommune
Registration number
864950582
Postal address
Postboks 13
Town
BRUMUNDDAL
Postcode
2381
Country
Norge
Contact point
Ann Marit Holumsnes
anho@ringsaker.kommune.no
Telephone
+47 94010484
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Østre Innlandet tingrett
Postal address
Postboks 4450
Town
Hamar
Postcode
2326
Country
Norge
ostre.innlandet.tingrett@domstol.no
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-679117 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
31.01.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
31.01.2023
Ringsaker kommune
- Referanse
- 2023-679117
- Estimert verdi
- 40 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter