Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRådgivende tjenester

Utgått

Kunngjøring av konkurranseKunngjøringsdato: 31.01.2023
Kunngjort i EØS

Rådgivende tjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Rammevtalen, heretter kalt Avtalen, skal dekke Kundens behov for tjenester innen området rådgivende tjenester. Formålet med Avtalen er å sikre Kunden tilgang til rådgivere med riktig kompetanse, til riktig pris, når Kunden trenger det.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Ringsaker kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rådgivende tjenester

Description

Rammevtalen, heretter kalt Avtalen, skal dekke Kundens behov for tjenester innen området rådgivende tjenester. Formålet med Avtalen er å sikre Kunden tilgang til rådgivere med riktig kompetanse, til riktig pris, når Kunden trenger det.

Procedure identifier

2023-679117

Internal identifier

2023/2904

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

40 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rådgivende tjenester

Description

Leverandøren må ha personell med følgende kompetanse: 1) Sivilarkitekt (ARK) 2) Interiørarkitekt (IARK) 3) Landskapsarkitekt (LARK) 4) Arealplanlegger (arealforvaltning og utvikling med fokus på areal- og ressursforvaltning og vernehensyn) 5) Rådgivende ingeniør veg 6) Rådgivende ingeniør VA 7) Rådgivende ingeniør VA prosess 8) Rådgivende ingeniør VA maskin 9) Hydrogeolog 10) Hydrolog 11) Rådgivende ingeniør bygg (RIB) 12) Rådgivende ingeniør brann (RIBr) 13) Rådgivende ingeniør geoteknikk 14) Personell som gjennomfører geotekniske undersøkelser 15) Rådgivende ingeniør elektro (RIE) 16) Rådgivende ingeniør varme, ventilasjon og sanitærteknikk (RIV) 17) Energirådgiver (RE) 18) Rådgivende ingeniør RITB  19) Rådgivende ingeniør miljø (RIM) 20) SHA-koordinator (KU og KP) 21) Oppmålingstjenester 22) Rådgivende ingeniør lyd og akustikk (RIA) 23) Trafikkplanlegger (teknisk og trafikkvurderinger/planlegger) Leverandøren må i tilleg ha tilgang til rigg/utstyr til å gjennomføre grunnundersøkelser. Kunden forventer i kontraktsperioden å ha behov for rådgivende tjenester i forbindelse med prosjekter av ulik størrelse og kompleksitet, herunder nybygg, tilbygg/påbygg, ombygging, rehabilitering, rekreasjonsområder, vann og avløp, veg og ledninger og lignende. Kunden vil i tillegg rådgivende tjenester i forbindelse med planprosesser og utredninger av ulik størrelse og kompleksitet. Kundens behov for rådgivende tjenester kan være innen: - Planfasen - Bestillingsfasen (hvor mandat gis) - Utredningsfasen - Prosjekteringsfasen (skisseprosjekt, forprosjekt og detaljprosjekt) - Konkurransefasen - Kontraheringsfasen (fra tilbud til kontrakt) - Byggefasen - Overleveringsfasen - Evalueringsfasen - Reklamasjonsfasen Oppdragene kan være mindre oppdrag på noen timer, eller oppdrag som strekker seg over lengre tid. Kunden forbeholder seg retten til å variere innsats etter behov, og styre dette i forbindelse med bestilling av hvert enkelt oppdrag, heretter kalt avrop. Hovedbrukere av avtalen er enhetene teknisk drift og bygg og eiendom og planseksjonen. Alle enheter/avdelinger/seksjoner hos Kunden skal kunne bruke avtalen.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester

Additional classification

Grunnundersøkelser

Additional classification

Arkitekt- og relaterte tjenester

Additional classification

Ingeniørtjenester

Additional classification

Byplanleggings- og landskapsarkitekttjenester

5.1.2 Place of performance

Postal address

Ringsaker kommune

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Kunden har rett til å forlenge Avtalen med inntil ett år av gangen inntil 2 ganger. Retten til å forlenge er ensidig for Kunden. Opsjonen inntrer automatisk dersom Kunden ikke innen 3 (tre) måneder før avtaleperiodens utløp gir skriftlig melding om at opsjonen ikke skal utløses eller skal utløses for en kortere periode enn ett år.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

40 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

1. Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Kunden benytter eBevis. For tilbydere som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

2. Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra DIFIs eBevis og foreta en selvstendig kredittvurdering via Bisnode. Kredittrating tilsvarende A (kredittverdig) eller bedre i henhold til standard. Nystartede firmaer vil bli vurdert særskilt

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

3. Leverandør skal ha god og relevant erfaring innen rådgivende tjenester innenfor Avtalens fagområder. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne Avtalen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum tre (3) og maksimum fem (5) referanseprosjekter/avtaler fra de siste fem (5) år. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. Dersom det oppgis flere enn fem referanseprosjekter, vil kun de fem første bli vurdert. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. 4. Leverandør skal ha gode metoder for kvalitetssikring innenfor relevante fagområder(leverandørens kvalitetssikringstiltak). Dokumentasjonskrav: En redegjørelse for kvalitetssystem/kvalitetssikringstiltak. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer. 5. Leverandøren skal ha et godt system for miljøledelse. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for miljøledelsestiltak for leverandørens miljøledelsessystem eller miljøstandarder. Hvis leverandøren har attest utstedt av uavhengige organer, f.eks. ISO 14001, Miljøfyrtårn eller EMAS, er det tilstrekkelig å legge ved en kopi av gyldig attest/sertifikat.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.10 Award criteria

Criterion

Type

Quality

Description

Relevant kompetanse og relevant erfaring

Weight (percentage, exact)

60

Criterion

Type

Price

Weight (percentage, exact)

40

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/192826892.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

07.03.2023 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

07.03.2023 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

3

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Østre Innlandet tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Ringsaker kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Ringsaker kommune

Registration number

864950582

Postal address

Postboks 13

Town

BRUMUNDDAL

Postcode

2381

Country

Norge

Contact point

Ann Marit Holumsnes

Email

anho@ringsaker.kommune.no

Telephone

+47 94010484

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Østre Innlandet tingrett

Postal address

Postboks 4450

Town

Hamar

Postcode

2326

Country

Norge

Email

ostre.innlandet.tingrett@domstol.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-679117 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

31.01.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

31.01.2023

Ringsaker kommune

Referanse
2023-679117
Estimert verdi
40 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter