Søket er oppdatert
Vestfold fylkeskommune
Valideringstjenester for tannklinikker
Det skal anskaffes tjenester for årlig validering av vaske-/desinfeksjon- og steriliseringsprosesser i vaskedekontaminator, autoklav og DAC Universal for fylkeskommunens tannklinikker. Oppdragsgiver har begrenset budsjett, og det tas forbehold om godkjent finansiering av anskaffelsen. En nærmere beskrivelse av anskaffelsen finnes i Vedlegg A - Leveranseomfang.
RESULTAT
AVLYSNING ELLER MANGLENDE KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
1 100 000 NOK
27.05.2025
Vestfold fylkeskommune
Valideringstjenester for tannklinikker
Det skal anskaffes tjenester for årlig validering av vaske-/desinfeksjon- og steriliseringsprosesser i vaskedekontaminator, autoklav og DAC Universal for fylkeskommunens tannklinikker. Oppdragsgiver har begrenset budsjett, og det tas forbehold om godkjent finansiering av anskaffelsen. En nærmere beskrivelse av anskaffelsen finnes i Vedlegg A - Leveranseomfang.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AVLYSTIkke stedbunden
1 100 000 NOK
14.05.2025
06.06.2025
Brakar AS
Anskaffelse av saksbehandlingssystem for skoleskyss - Kvalifikasjon
Brakar ønsker å anskaffe nytt saksbehandlingssystem for skoleskyss med én leverandør som kan levere bredden av de tjenester som er spesifisert, eventuelt med bruk av underleverandører.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTViken
5 000 000 NOK
15.04.2025
14.05.2025
Stortinget
Rammeavtale - Konsulentbistand for test og testledelse
Anskaffelsen gjelder rammeavtale for test og testledelse.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
60 000 000 NOK
09.04.2025
Digitaliseringsdirektoratet
Kontraktstildeling - Testleder til Oppgjør etter dødsfall - DPS
Avd. Brukeropplevelseog datadeling (BOD) i Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) har behov for 1 testleder som skal bistå Digdir å planlegge og gjennomføre testing mellom flere aktører innenfor prosjektet ‘Oppgjør etter dødsfall’ (OED).
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda, Oslo, Vestland
3 700 000 NOK
28.03.2025
Domstoladministrasjonen
Rammeavtale IT-utviklingstjenester
Formålet med anskaffelsen er å sikre kompetanse for utvikling og forvaltning av Lovisa-plattformen, samt øvrig egenutviklet programvare. Leverandøren vil være en sentral bidragsyter for å realisere domstolenes strategi for digitalisering av virksomheten, og skal jobbe som en integrert del av domstolenes IT-organisasjon. I samarbeid med utviklingsteamene og øvrig IT-organisasjon skal Leverandøren levere gode egenutviklete løsninger, krydret med standardsystemer og offentlige felleskomponenter. I strategien for domstolene 2027 står det « Det må være stabil drift av domstolenes IKT-løsninger med fokus på sikkerhet og fleksibilitet. Informasjon og kommunikasjon i og utenfor rettsprosessen skal være digital. Den teknologiske utviklingen skal gjenspeiles i domstolene og bidra til innovasjon, for eksempel innenfor nettbasert konfliktløsning, automatisering og kunstig intelligens. » Domstolenes digitaliseringssatsing «Digitale domstoler» har som ambisjon å etablere en heldigital rettsprosess. Med det menes en rettsprosess som benytter digital informasjon fra domstolene mottar en sak, i gjennomføringen og til den avsluttes og overføres til arkivmyndigheten. En viktig del av den digitale rettsprosessen er å gå fra ustrukturert informasjon til strukturerte data, som legger til rette for mer automatisering og deling av informasjon til øvrige offentlige og private virksomheter som er en del av rettsprosessene. En annen viktig satsning i digitaliseringen er opptak av lyd og bilde fra rettsmøter, og gjenbruk og deling av dette. Dette stiller ikke bare krav til infrastrukturen, men også at Lovisa-plattformen støtter journalføring av opptak, deling av opptak til ulike aktører og gjenfinning av opptak via plattformen.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTTrøndelag/Trööndelage
640 000 000 NOK
27.03.2025
30.04.2025
Registerenheten i Brønnøysund
Dynamisk innkjøpsordning - Testing og testledelse
Den dynamiske innkjøpsordningen omfatter bistand til testing og testledelse.Nærmere beskrivelse er gitt i vedlagte kvalifikasjonsgrunnlag.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda, Ikke stedbunden
9 192 625 NOK
20.03.2025
Nye Veier
Rammeavtale sikkerhetsrådgivning
Nye Veier AS søker konsulentbistand som kan bidra til å styrke vår organisasjons evne til å unngå sikkerhetsbrudd innen informasjonssikkerhet, operasjonell IT og automasjon/OT, samt bistå med styringsdokumentasjon, herunder krisehåndtering. Nye Veier AS har som mål å sikre robuste, effektive og sikre systemer som støtter opp om våre operative mål og ivaretar vårt ansvar for sikkerhet og kontinuitet.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
5 000 000 NOK
12.03.2025
14.04.2025
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet
Rammeavtaler for konsulenttjenester for teknisk utvikling IKT og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling
Formålet med anskaffelsen er å etablere to separate rammeavtaler som sikrer tilgang til henholdsvis IKT-konsulenter og konsulentmeglertjenester som kan støtte Bufdir i gjennomføringen av sitt samfunnsoppdrag. Anskaffelsen skal gi tilgang på kompetanse og leveranser som skal sikre kontinuitet og kvalitet i Bufdirs teknologiske utviklingsprosjekter. Dette dreier seg om utvikling, tilpasning og forvaltning av etatens egne fagsystemer og nettløsninger, og tilpasning og integrasjon med standardsystemer, infrastrukturer og økosystemer for datautveksling og samhandling med andre virksomheter. Anskaffelsen er delt inn i to delkontrakter, med hvert sitt bilagssett i anskaffelsen: 1) Teknisk utvikling IKT 2) Konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling De to delkontraktene er jevnbyrdige, likeverdige og er uavhengig av hverandre, og skal hver for seg bidra til å dekke Bufdir sitt behov for teknologikompetanse i tilfeller hvor vi ikke har dette tilgjengelig internt. Det er en forutsetning at leverandører som leverer tilbud på delkontrakt for konsulentmeglertjenester er registrert offentlig godkjent av Arbeidstilsynet som bemanningsforetak. Vi ønsker å inngå separate kontrakter med én leverandør for hver delkontrakt, og vi forutsetter at de to delkontraktene tildeles ulike leverandører. Avtaleperioden er på 2 år med opsjon på 1 + 1 år. Estimert volum på avtalene samlet er 300 MNOK over 4 år. Det er estimert at 60 % av den totale kontraktsverdien vil tilfalle delkontrakten for IKT-konsulenter, mens 40 % vil tilfalle delkontrakten for konsulentmeglertjenester. Den estimerte verdien er veiledende og innebærer ingen forpliktelser for oppdragsgiver. Avrop på rammeavtalene vil være avhengig av blant annet årlige budsjettbevilgninger og prioriteringer.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
300 000 000 NOK
19.02.2025
Registerenheten i Brønnøysund
Dynamisk innkjøpsordning - Testing og testledelse
Den dynamiske innkjøpsordningen omfatter bistand til testing og testledelse.Nærmere beskrivelse er gitt i vedlagte kvalifikasjonsgrunnlag.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda, Ikke stedbunden
Ikke angitt
07.01.2025
Stortinget
Rammeavtale - Konsulentbistand for test og testledelse
Anskaffelsen gjelder rammeavtale for test og testledelse.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
TILDELTIkke stedbunden
40 000 000 NOK
20.12.2024
27.01.2025
Oslo kommune v/ Rådhusets forvaltningstjeneste
Rammeavtale for sikkerhetsrådgivertjeneste
Oslo kommune ved Rådhusets forvaltningstjeneste (heretter kalt Oppdragsgiver) inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med kjøp av sikkerhetsrådgivertjenester. Formålet med denne anskaffelsen er å ivareta oppdragsgivers behov for å utarbeide sikringsrisikoanalyser og risikovurderinger relatert til Rådhuset og tilliggende bygninger som benyttes av rådhusets virksomheter. Leverandøren må være forberedt på å legge fram sitt arbeid for politisk behandling.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
2 600 000 NOK
22.11.2024
Havforskningsinstituttet
24/01623 Rammeavtale for Konsulenttjenester
Anskaffelsen gjelder inngåelse av rammeavtaler for konsulenttjenester for Havforskningsinstituttet.Oppdragsgiver ønsker muligheten til å leie inn kompetanse innenfor følgende ulike kompetanseområder for å supplere våre team med spisskompetanse tilknyttet digitalisering:1.Systemutvikling, UX og testing2.Informasjonssikkerhet3.Prosjektledelse4.Teknisk driftsstøtte (DevOps, Iaas, Saas, migrering til sky)5.Dataforvaltning og publisering6.Geografiske Informasjonssystemer (GIS)7.Maskinlæring/Kunstig intelligens8.VirksomhetsarkitekturSe mer informasjon i konkurransegrunnlag. Dette er en konkurranse med delkontrakter og dette vil i praksis medføre at det registreres og gjennomføres separate konkurranser pr. delkontrakt. Leverandørene må levere tilbud pr. delkontrakt, hver delkontrakt må evalueres og tildeles som separate konkurranser.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTVestland, Ikke stedbunden
112 000 000 NOK
31.10.2024
06.12.2024
Utenriksdepartementet
Fagsystemet EØS- og Schengen notatbase
EØS- og Schengen notatbasen skal bidra til å oppfylle de politiske ambisjonene for EØS- og Schengenarbeidet ved å legge til rette for tidlig involvering og påvirkning. Videre skal det legge til rette for effektiv, korrekt og rettidig gjennomføring av EØS-regelverk i norsk rett, og korrekt og relevant informasjon til Stortinget. Det skal også legge til rette for gode og effektive arbeidsprosesser, samt god informasjon om EØS til norsk næringsliv og norske borgere. Formålet med anskaffelsen er å etablere avtaler med én totalleverandør som kan levere EØS- og Schengen notatbasen som en SaaS-tjeneste som dekker ønskede funksjoner, sikkerhet, integrasjoner og grensesnitt, levere nødvendig support og vedlikehold, samt drift over levetiden. Det er behov for å konvertere data fra eksisterende systemer til SaaS-tjenesten. Avtalene inneholder en rekke opsjoner for kunden, herunder implementering av nye brukerhistorier og overføring av hele eller deler av løsningen til kundens tenant. Tjenestene skal kunne videreutvikles for å være relevant, eksempelvis for å tilfredsstille nye regler, oppdukkende behov, og endrede arbeidsprosesser. For nærmere beskrivelse av leveransene, se bilag 1 til avtalene.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
51 000 000 NOK
29.10.2024
02.12.2024
Utenriksdepartementet
SaaS-tjeneste for eksportkontroll og sanksjoner
Formålet med anskaffelsen er å etablere avtaler med én totalleverandør som kan levere en SaaS-tjeneste som dekker ønskede funksjoner, sikkerhet, integrasjoner og grensesnitt, levere nødvendig support og vedlikehold, samt drift over levetiden. Avtalene skal åpne for at tjenesten skal kunne videreutvikles for å være relevant, eksempelvis for å tilfredsstille nye regler, oppdukkende behov, og endrede arbeidsprosesser. SaaS-tjenesten skal gi andre nasjonale aktører med lovpålagte oppgaver innenfor eksportkontroll tilgang til data fra/i systemet. Det er behov for integrasjon til andre systemer, som eksempelvis arkivsystem og Tolletatens systemer. Det er i tillegg behov for å konvertere data fra eksisterende systemer til SaaS-tjenesten.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
32 500 000 NOK
25.10.2024
Digitaliseringsdirektoratet
Kontraktstildeling - Seniorressurs test/QA-rolle
Avd. Brukeropplevelse og datadeling (BOD) i Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) har behov for 1 test-/kvalitetssanvarlig med minimum 5 års erfaring som har jobbet med systemer i komplekse verdikjeder og bygget opp test-/QA rollen/kompetanse hos utviklere innad i DevOps Team.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda, Oslo, Vestland
3 800 000 NOK
23.10.2024
Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon
Prekvalifisering - Anskaffelse av parallelle rammeavtaler på konsulenttjenester for forsvarssektoren innen utvalgte fagfelt
Anskaffelsen av parallelle rammeavtaler på konsulenttjenester for forsvarssektoren innen utvalgte fagfelt gjennomføres etter prosedyren "begrenset anbudskonkurranse" i henhold til FOA §13-1 første ledd. Dette er en prosedyre i to faser som innledes med en kvalifikasjonsfase (prekvalifisering). Alle interesserte leverandører har mulighet til å levere forespørsel om å delta i konkurransen. Av kvalifiserte leverandører vil et gitt antall inviteres til å levere tilbud i neste fase (tilbudsfasen) av prosedyren.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
1 935 000 000 NOK
10.10.2024
23.10.2024
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet
Rammeavtaler for konsulenttjenester for teknisk utvikling IKT og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling
Formålet med anskaffelsen er å etablere to separate rammeavtaler som sikrer tilgang til henholdsvis IKT-konsulenter og konsulentmeglertjenester som kan støtte Bufdir i gjennomføringen av sitt samfunnsoppdrag. Anskaffelsen skal gi tilgang på kompetanse og leveranser som skal sikre kontinuitet og kvalitet i Bufdirs teknologiske utviklingsprosjekter. Dette dreier seg om utvikling, tilpasning og forvaltning av etatens egne fagsystemer og nettløsninger, og tilpasning og integrasjon med standardsystemer, infrastrukturer og økosystemer for datautveksling og samhandling med andre virksomheter. Anskaffelsen er delt inn i to delkontrakter, med hvert sitt bilagssett i anskaffelsen: 1) Teknisk utvikling IKT 2) Konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling De to delkontraktene er jevnbyrdige, likeverdige og er uavhengig av hverandre, og skal hver for seg bidra til å dekke Bufdir sitt behov for teknologikompetanse i tilfeller hvor vi ikke har dette tilgjengelig internt. Det er en forutsetning at leverandører som leverer tilbud på delkontrakt for konsulentmeglertjenester er registrert offentlig godkjent av Arbeidstilsynet som bemanningsforetak. Vi ønsker å inngå separate kontrakter med én leverandør for hver delkontrakt, og vi forutsetter at de to delkontraktene tildeles ulike leverandører. Avtaleperioden er på 2 år med opsjon på 1 + 1 år. Estimert volum på avtalene samlet er 300 MNOK over 4 år. Det er estimert at 60 % av den totale kontraktsverdien vil tilfalle delkontrakten for IKT-konsulenter, mens 40 % vil tilfalle delkontrakten for konsulentmeglertjenester. Den estimerte verdien er veiledende og innebærer ingen forpliktelser for oppdragsgiver. Avrop på rammeavtalene vil være avhengig av blant annet årlige budsjettbevilgninger og prioriteringer.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
TILDELTOslo
300 000 000 NOK
03.10.2024
10.10.2024
Bærum kommune
Sikkerhetstesting, rammeavtale
Konkurransen gjelder rammeavtale for levering av tjenester for intern og ekstern sikkerhetstesting. Digiviken ønsker med dette å utfordre leverandørene til å vurdere det trusselbildet kommunene står ovenfor, komme med anbefalinger over hvilke sikkerhetstester som er mest hensiktsmessig for kommunene å gjennomføre. Leverandørene utfordres videre på å levere kostnadseffektive pakkeløsninger som er best mulig skalert for kommunene. Vi utfordrer videre leverandørene til å finne synergier og stordriftsfordeler ved å levere en tjenestene til et stort antall kommuner med mange likhetstrekk. Øvre Eiker kommune Lillestrøm kommune Hole Kommune Råde kommune Sarpsborg kommune Fredrikstad kommune Gol Kommune / IKT Hallingdal - herunder: - Flå Kommune - Nesbyen Kommune - Gol Kommune - Hemsedal Kommune - Ål Kommune - Hol Kommune Gjøvik kommune Digitale Gardermoen IS - herunder: - Eidsvoll Kommune - Gjerdrum Kommune - Hurdal Kommune - Nannestad Kommune - Nes Kommune K-IKT – herunder: - Kongsberg kommune - Notodden Kommune - Flesberg Kommune - Rollag Kommune - Nore og Uvdal Kommune - Sigdal Kommune - Krødsherad Kommune - Hjartdal Kommune - Tinn Kommune Notodden kommune Våler kommune Gran kommune IKT Fjellregionen IKS – herunder: - Folldal Kommune - Alvdal Kommune - Rendalen Kommune - Tolga Kommune - Tynset Kommune Aurskog-Høland kommune RegionData – herunder: - Lesja Kommune - Dovre Kommune - Sel Kommune - Vågå Kommune - Lom Kommune - Skjåk Kommune Drammen kommune Nordre Land kommune Søndre Land kommune IT-samarbeidet i Grenland – herunder: - Skien kommune - Bamble Kommune - Siljan Kommune - Drangedal kommune Horten kommune Asker kommune Rælingen kommune & Enebakk kommuner Nittedal kommune Marker kommune Nordre Follo kommune Jarlsberg IKT oppgavefellesskapet – herunder: - Færder Kommune - Holmestrand Kommune - Tønsberg kommune IKT Valdres IKS – herunder: - Sør-Aurdal kommune - Nord-Aurdal kommune - Etnedal kommune - Vang kommune - Vestre Slidre kommune - Øystre Slidre kommune Vestre Toten kommune Sandefjord kommune Vestfold fylke Telemark fylkeskommune Elverum kommune Nome kommune & Midt-Telemark kommune Indigo IKT - herunder: - Hamar kommune - Løten kommune - Stang kommune - Grue kommune - Nord-Odal kommune - Sør-Odal kommune - Kongsvinger kommune Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 3.500.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 50.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Vestfold og Telemark, Innlandet, Viken
Ikke angitt
02.10.2024
SYKEHUSINNKJØP HF, Sykehusinnkjøp HF
Avlysning: Test Environment Management verktøy til Sykehuspartner HF
Konkurransen er avlyst.Sykehuspartner HF skal etablere en moderne tjeneste for ikke-produksjonsmiljø, og vil i den forbindelse ha behov for et verktøy for Test Environment Management med eventuelt tilhørende tjenester.Det skal anskaffes et skybasert verktøy som gjør Kunden i stand til effektivt å styre porteføljen av testmiljø og andre ikke-produksjonsmilljø.Estimerte tall over ikke-produksjonsmiljøer som verktøyet er tenkt å håndtere i løpet av kommende 2 år:25 integrerte ikke-produksjonsmiljø200 applikasjonsinstanser1000 servereSe også konkurransebestemmelser (Competition regulations) og tilhørende dokumenter.
RESULTAT
AVLYSNING ELLER MANGLENDE KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
Ikke angitt
10.09.2024