Søket er oppdatert
Statens vegvesen
9163 Innlandet Elektro 2025-2030
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver knyttet til elektriske anlegg, på riksveger og riks-g/s-veger, med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Innlandet og nordre del av Akershus fylker i henhold til objekt lister gitt i kap. D2-V. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Kontrakten gjelder for perioden fra og med 1.9.2025 kl. 00.00 til og med 31.8.2030 kl. 24.00 for alle oppgavene som er beskrevet.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Innlandet
189 845 000 NOK
19.06.2025
Statens vegvesen
9164 Buskerud Elektro og Veilys 2025-2030
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver knyttet til elektriske- og automasjonstekniske anlegg på riks-/ europaveger, med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Buskerud fylke, samt E134 i Akershus fylke frem til Oslofjordtunnelen, i henhold til objekt lister gitt i kap. D2-V. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsum prosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Kontrakten gjelder for perioden fra og med 1.9.2025 kl. 00.00 til og med 31.8.2030 kl. 24.00 for alle oppgavene som er beskrevet.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Buskerud
206 400 000 NOK
19.06.2025
Stjørdal kommune
Leverandør av service og beredskap for SD-anlegg (800xA)
ABB har besluttet å avvikle direkte leveranser av service og støtte til kunder innen vann og avløp (VA-sektoren). I den forbindelse har ABB inngått en strategisk samarbeidsavtale med Step Solutions AS, som er offisiell Channel Partner av ABB. Dette innebærer at Step Solutions kan overta ansvaret for oppfølging og videreføring av tjenester knyttet til ABBs systemer innen VA. Step Solutions AS har dokumentert kompetanse og god erfaring med ABB 800xA og ABB hardware. Selskapet har et sterkt fagmiljø innen automasjon og digitalisering, og tilbyr tjenester som dekker både daglig drift, vedlikehold og beredskap. For vår virksomhet er det avgjørende med lokal tilstedeværelse og rask responstid. Step Solutions har kontor i Trondheim, noe som gir oss trygghet for effektiv oppfølging og tilgjengelighet ved behov. Valget av Step Solutions AS er basert på: Deres status som ABB Channel Partner og overtakelse av ABBs VA-kunder Deres dokumenterte kompetanse og erfaring med 800xA-systemer Lokal tilstedeværelse i Trondheim Evne til å sikre kontinuitet, stabil drift og høy beredskap
RESULTAT
INTENSJONSKUNNGJØRING
Ikke angitt
Ikke angitt
16.06.2025
STATSBYGG
Rammeavtale for kontroll, service, utbedring og utskiftning av reservekraftsanlegg
Statsbygg ber om tilbud på rammeavtale fra en leverandør for: Kontroll, service, utbedringer, utskiftinger av komponenter, nødvendige ombygninger og utskifting av reservekraftsanlegg på eiendommer i Bergensområdet, Leikanger, Matre og Austevoll. Det kan også bli aktuelt for Statsbygg å benytte samme leverandør for oppdrag som inneholder utskiftning/forbedring eller erstatning for hele anlegg.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVVestland
Ikke angitt
06.06.2025
07.07.2025
Politiets fellestjenester
Markedsundersøkelse for landsdekkende elektrikertjenester
Politiets Fellestjenester (heretter kalt PFT) planlegger nå å kunngjøre konkurranse for anskaffelse elektrikertjenester i 4. kvartal 2025, og gjennomfører i forbindelse med dette en markedsundersøkelse for å få oversikt over hva markedet kan tilby og hvordan markedet kan løse politiets behov på en best mulig måte. Vi setter stor pris på ethvert svar.
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Ikke stedbunden
85 000 000 NOK
05.06.2025
Trondheim kommune, Bakklandet Menighets Omsorgsenter, Trondhjems Hospital, Kystad helse- og velferdssenter
Ladestasjoner for ladbar motorvogn og baksystem
Oppdragsgiver har behov for etablering og drift av ladeløsning for ladbar motorvogn. Løsningen skal inneholde normal-, hurtig- og lynladere for ladbar motorvogn som Leverandøren etablerer på ulike lokasjoner, og baksystem for ladestolpene. Kundens eksisterende ladere skal også knyttes opp mot baksystemet, og driftes via avtalen. Med tanke på at rammeavtalen på etablering (SSA-R) og kjøpsavtalen på baksystem og drift / vedlikehold av etablerte ladere har ulike varighet, kan det i fremtiden bli aktuelt også å koble opp ladere etablert av annen leverandør mot baksystemet.Avtalen gjelder følgende:Rammeavtale (SSA-R og SSA-K) på etablering av ladestasjoner på nye lokasjoner. Dette inkluderer blant annet: Prosjektering og prosjektledelseKjøp, montering og oppkobling av utstyr, inkl. graving, tilrettelegging av strøm, kabling, fundament etc. Test og godkjenning av det oppkoblede utstyret opp mot baksystemet Kjøpsavtale (SSA-L) på baksystem, drift, overvåkning og support av påkoblede ladere inkludert samspillet mellom laderne og baksystemet, og suppleringskjøp av utstyr. Opsjon på kjøp av ladebrikker. Se ytterligere behovsbeskrivelse i vedlegg 1 - Kundens kravspesifikasjon. Viser også til kontrakts- og bilagsdokumentene for ytterligere detaljer, samt i informasjon lagt inn direkte i Mercellportalen, inkl. tildelingskriterier.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVTrøndelag/Trööndelage
60 000 000 NOK
04.06.2025
04.07.2025
Vestfold fylkeskommune
Valideringstjenester for tannklinikker
Det skal anskaffes tjenester for årlig validering av vaske-/desinfeksjon- og steriliseringsprosesser i vaskedekontaminator, autoklav og DAC Universal for fylkeskommunens tannklinikker. Oppdragsgiver har begrenset budsjett, og det tas forbehold om godkjent finansiering av anskaffelsen. En nærmere beskrivelse av anskaffelsen finnes i Vedlegg A - Leveranseomfang.
RESULTAT
AVLYSNING ELLER MANGLENDE KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
1 100 000 NOK
27.05.2025
Vestfold fylkeskommune
Valideringstjenester for tannklinikker
Det skal anskaffes tjenester for årlig validering av vaske-/desinfeksjon- og steriliseringsprosesser i vaskedekontaminator, autoklav og DAC Universal for fylkeskommunens tannklinikker. Oppdragsgiver har begrenset budsjett, og det tas forbehold om godkjent finansiering av anskaffelsen. En nærmere beskrivelse av anskaffelsen finnes i Vedlegg A - Leveranseomfang.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AVLYSTIkke stedbunden
1 100 000 NOK
14.05.2025
06.06.2025
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
Rammeavtale om kjøp av storkjøkkenutstyr og service
ormålet med denne rammeavtalen er å legge forholdene til rette for å dekke behovet for kostnadseffektive anskaffelser av storkjøkkenutstyr til alle kantiner som driftes av kantineoperatør tilknyttet avtale med Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS). Avtalen skal også dekke service på eksisterende og nytt storkjøkkenutstyr. Avtalen inngås med DSS. Øvrige virksomheter tilknyttet departementsfellskapet, Statsministerens kontor (SMK) og Regjeringsadvokaten kan også benytte denne avtalen og er å anse som Kunde iht. denne avtalen. Rammeavtalens varighet vil være 2 år, med opsjon på forlengelse i ytterligere 1+1 år på uendrede vilkår, til sammen maksimalt 4 år. Anskaffelsens verdi er i størrelsesorden 5 – 7 mill. NOK ekskl. mva. for en periode på fire år. Det presiseres at dette kun er et retningsgivende estimat. Estimatet baseres på erfaringstall og antatt utvikling. Estimatet er ikke bindende for Kunden. Kunden har en rett, men ingen plikt, til å kjøpe varer og service på denne rammeavtalen. Kunden er ikke forpliktet til å kjøpe et bestemt volum i rammeavtaleperioden. Avtalen er ikke eksklusiv. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTOslo
7 000 000 NOK
13.05.2025
12.06.2025
Trondheim kommune
Ladestasjoner for ladbar motorvogn med baksystem - KRAV PÅ HØRING
Trondheim kommune, heretter kalt Oppdragsgiver og/eller Kunden, viser til tidligere gjennomførte markedsdialog på Ladestasjoner for ladbar motorvogn (Doffin 2023-101152 / TED 703906-2023 - Planning). Vi takker for alle innspill, råd, tips og informasjon vi fikk den gangen. Som vi informerte om i markedsdialogen, valgte vi å ta ut siste opsjonsåret i inneværende rammeavtale. Vi er nå kommet dit at vi planlegger å lyse ut konkurranse, men ønsker innspill til krav, kriterier og kontraktsbestemmelser i forkant. Denne gangen ønsker vi tilbud på både etablering av ladestopler og baksystem.Vedlagt ligger utkast til krav, kriterier og kontraktsbestemmelser så langt vi er kommet. Forbehold om store og små endringer, og her ønsker vi innspill fra dere potensielle leverandører.Tilbakemelding gis ved å fylle ut vedlagte Svarskjema, og sende oss i kommunikasjonsfanen.Frist for tilbakemelding er onsdag 14. mai. Tilbakemeldinger mottatt etter dette kan ikke beregnes hensyntatt i det endelige konkurransegrunnlaget.
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Trøndelag/Trööndelage
Ikke angitt
28.04.2025
Forsvarsbygg
R01715 Rammeavtale om service (vedlikehold og reparasjon) av renholdsmaskiner
Forsvarsbygg inviterer leverandører til å inngi tilbud på følgende oppdrag: Rammeavtale om service (vedlikehold og reparasjon) av renholdsmaskiner.Anskaffelsen er inndelt i følgende delkontrakter:Delkontrakt 1: FinnmarkDelkontrakt 2: Troms innlandDelkontrakt 3: Troms/NordlandDelkontrakt 4: NordlandDelkontrakt 5: Trøndelag og Møre og RomsdalDelkontrakt 6: VestlandDelkontrakt 7: InnlandetDelkontrakt 8: Oslo, Akershus og ØstfoldDelkontrakt 9: Vestfold, Buskerud og TelemarkDelkontrakt 10: Rogaland og AgderLeverandør kan levere tilbud på én, flere eller alle delkontrakter. Leverandør skal i tilbudsskjemaet (del I vedlegg E) krysse av for hvilken/hvilke delkontrakt(er) det inngis tilbud på. Leverandør skal i tillegg oppgi om den har kapasitet til å påta seg alle delkontrakter det inngis tilbud på, eller kun et utvalg. Hvis leverandøren eksempelvis kun har kapasitet til å påta seg én delkontrakt, men ønsker å øke sannsynligheten for å tildeles kontrakt, kan leverandør inngi tilbud på flere delkontrakter aktuelle for leverandøren. I tilbudsbrevet oppgis det at leverandør bare kan påta seg én delkontrakt, og deretter oppgir leverandør de ulike delkontraktene det inngis tilbud på i prioritert rekkefølge. Bakgrunnen for behovet er Regjeringens vedtak om at Forsvarsbygg igjen får ansvaret for renholdet i forsvarssektoren som del av en helhetlig eiendomsforvaltning. Forsvarsbygg har i denne forbindelse foretatt utkjøp av brukte renholdsmaskiner og -utstyr samt innkjøp av nye maskiner. Maskinparken med renholdsmaskiner som Forsvarsbygg nå besitter, medfører et behov for å inngå rammeavtale med leverandør(er) om service (vedlikehold og reparasjon) av disse maskinene. Dette både for å sørge for at maskinene fungerer slik de skal samt for å forlenge levetid.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
15 000 000 NOK
25.04.2025
Statens vegvesen
Driftskontrakt elektriskeanlegg Midtre Hålogaland
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver knyttet til elektriske anlegg, på riksveger og riks-g/s-veger, med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Moskenes, Flakstad, Vestvågøy, Vågan, Hadsel, Lødingen, Harstad, Kvæfjord, Tjeldsund, Narvik, Evenes, Gratangen, og Lavangen kommuner i henhold til objektlister gitt i kap. D2-V og D2-S20. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Partene kan ved enighet om dette forlenge kontrakten til å gjelde også for en periode på ytterligere 12, 24 eller 36 måneder, jf. kap. C3, pkt. 21. Byggherren har opsjon på å forlenge kontrakten med 12 måneder, fra og med 1. september i det året kontrakten var avtalt å skulle slutte (dvs. enten ved slutt opprinnelig kontraktsperiode, eller ved slutt forlenget kontraktsperiode iht. foregående avsnitt), til og med 31. august året etter. Dersom kontrakten forlenges iht. kap. C3, pkt. 21, vil forlenget kontraktsperiode løpe til 31. august kl. 24.00 vedkommende år kontrakten er forlenget til. Oppdraget omfatter bl.a. kontroll, funksjonstesting og internkontroll samt periodiske arbeider, reparasjon av skader og utskifting/installasjon av objekter. Oppdraget omfatter også registrering, planlegging av virksomheten, beredskap, dokumentasjon, rapportering til byggherren og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av elektriske anlegg på vegnettet.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda
350 000 000 NOK
14.04.2025
Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid
Service og vedlikehold av branntekniske anlegg Øvre Romerike
ØRIK innbyr til åpen anbudskonkurranse for levering av Rammeavtale på service og vedlikehold på branntekniske anlegg til kommunene på Øvre Romerike. Rammeavtalen skal dekke oppdragsgivers behov for service og vedlikehold, årskontroller og supplering av defekt/utgått utstyr i kontraktsperioden. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av bilag 1 til kontrakt.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTViken
Ikke angitt
09.04.2025
15.05.2025
SYKEHUSINNKJØP HF
Service og vedlikehold av UPS til St. Olavs hospital og Helse Nord-Trøndelag
Anskaffelsens formål er å inngå avtale om service og vedlikehold av UPSer ved St. Olavs hospital HF og Helse Nord-Trøndelag. For St. Olavs hospital er UPSene hovedsakelig plassert på Øya og Orkanger, mens de for Helse Nord-Trøndelag er lokalisert på Levanger og Namsos.De respektive tilbudsdokumentene lastes opp på de delkontraktene som det leveres tilbud på. Systemet tillater ikke levering av tilbud etter tilbudsfristen.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTTrøndelag/Trööndelage
Ikke angitt
08.04.2025
29.04.2025
SYKEHUSINNKJØP HF
Service og vedlikehold av nødstrømsaggregat til St. Olavs hospital og Helse Nord-Trøndelag
Anskaffelsens formål er å inngå avtale om service og vedlikehold av Nødstrømsaggregat ved St. Olavs hospital HF og Helse Nord-Trøndelag. For St. Olavs hospital er aggregatene hovedsakelig plassert på Øya og Orkanger, mens de for Helse Nord-Trøndelag er lokalisert på Levanger.De respektive tilbudsdokumentene lastes opp på de delkontraktene som det leveres tilbud på. Systemet tillater ikke levering av tilbud etter tilbudsfristen.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTTrøndelag/Trööndelage
Ikke angitt
08.04.2025
29.04.2025
Statnett SF
Rammeavtaler for kontroll- og vedlikeholdstjenester for Driftsområde Sør
Statnett SF har behov for kontroll- og vedlikeholdstjenester innen seks (6) fagområder på en rekke stasjoner i Driftsområde Sør. Det er snakk om følgende fagområder: 1 Oljeutskillere, 2 Brannalarmer og nødlys, 3 Brannslukkere og førstehjelpsutstyr, 4 Ventilasjon (HVDC og bygg), rørlegger (kjøling), kjølemaskin og brønn, 5 Motorisert hovedgrind, høyspentgjerder og manuelle porter og 6 Skallsikring og sikkerhetsdører. Til sammen 12 delkontrakter Statnetts datterselskap, Nordlink Norge AS (Org.nr. 995 204 517), skal også kunne benytte avtale, og er hovedsakelig knyttet til Ertsmyra stasjon og Vollesfjord stasjon.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Rogaland, Agder
27 140 000 NOK
20.02.2025
Forsvarsbygg
R01715 Rammeavtale om service (vedlikehold og reparasjon) av renholdsmaskiner
Forsvarsbygg inviterer leverandører til å inngi tilbud på følgende oppdrag: Rammeavtale om service (vedlikehold og reparasjon) av renholdsmaskiner.Anskaffelsen er inndelt i følgende delkontrakter:Delkontrakt 1: FinnmarkDelkontrakt 2: Troms innlandDelkontrakt 3: Troms/NordlandDelkontrakt 4: NordlandDelkontrakt 5: Trøndelag og Møre og RomsdalDelkontrakt 6: VestlandDelkontrakt 7: InnlandetDelkontrakt 8: Oslo, Akershus og ØstfoldDelkontrakt 9: Vestfold, Buskerud og TelemarkDelkontrakt 10: Rogaland og AgderLeverandør kan levere tilbud på én, flere eller alle delkontrakter. Leverandør skal i tilbudsskjemaet (del I vedlegg E) krysse av for hvilken/hvilke delkontrakt(er) det inngis tilbud på. Leverandør skal i tillegg oppgi om den har kapasitet til å påta seg alle delkontrakter det inngis tilbud på, eller kun et utvalg. Hvis leverandøren eksempelvis kun har kapasitet til å påta seg én delkontrakt, men ønsker å øke sannsynligheten for å tildeles kontrakt, kan leverandør inngi tilbud på flere delkontrakter aktuelle for leverandøren. I tilbudsbrevet oppgis det at leverandør bare kan påta seg én delkontrakt, og deretter oppgir leverandør de ulike delkontraktene det inngis tilbud på i prioritert rekkefølge. Bakgrunnen for behovet er Regjeringens vedtak om at Forsvarsbygg igjen får ansvaret for renholdet i forsvarssektoren som del av en helhetlig eiendomsforvaltning. Forsvarsbygg har i denne forbindelse foretatt utkjøp av brukte renholdsmaskiner og -utstyr samt innkjøp av nye maskiner. Maskinparken med renholdsmaskiner som Forsvarsbygg nå besitter, medfører et behov for å inngå rammeavtale med leverandør(er) om service (vedlikehold og reparasjon) av disse maskinene. Dette både for å sørge for at maskinene fungerer slik de skal samt for å forlenge levetid.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
TILDELTIkke stedbunden
15 000 000 NOK
20.02.2025
25.03.2025
Forsvarsbygg
R01693 Parallell rammeavtale for elektrotjenester i Troms
Forsvarsbygg skal inngå parallelle rammeavtaler for større tiltak (tiltak over 800 000 NOK ekskl. mva.) innen elektrotjenester i Troms.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Troms og Finnmark – Romsa ja Finnmárku – Tromssa ja Finmarkku
Ikke angitt
19.02.2025
Forsvarsbygg
R01715 Rammeavtale om service (vedlikehold og reparasjon) av renholdsmaskiner
Forsvarsbygg inviterer leverandører til å inngi tilbud på følgende oppdrag: Rammeavtale om service (vedlikehold og reparasjon) av renholdsmaskiner.Anskaffelsen er inndelt i følgende delkontrakter:Delkontrakt 1: FinnmarkDelkontrakt 2: Troms innlandDelkontrakt 3: Troms/NordlandDelkontrakt 4: NordlandDelkontrakt 5: Trøndelag og Møre og RomsdalDelkontrakt 6: VestlandDelkontrakt 7: InnlandetDelkontrakt 8: Oslo, Akershus og ØstfoldDelkontrakt 9: Vestfold, Buskerud og TelemarkDelkontrakt 10: Rogaland og AgderLeverandør kan levere tilbud på én, flere eller alle delkontrakter. Leverandør skal i tilbudsskjemaet (del I vedlegg E) krysse av for hvilken/hvilke delkontrakt(er) det inngis tilbud på. Leverandør skal i tillegg oppgi om den har kapasitet til å påta seg alle delkontrakter det inngis tilbud på, eller kun et utvalg. Hvis leverandøren eksempelvis kun har kapasitet til å påta seg én delkontrakt, men ønsker å øke sannsynligheten for å tildeles kontrakt, kan leverandør inngi tilbud på flere delkontrakter aktuelle for leverandøren. I tilbudsbrevet oppgis det at leverandør bare kan påta seg én delkontrakt, og deretter oppgir leverandør de ulike delkontraktene det inngis tilbud på i prioritert rekkefølge.
RESULTAT
AVLYSNING ELLER MANGLENDE KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
15 000 000 NOK
18.02.2025
Forsvarsbygg
R01689 Rammeavtale elektrotjenester RENO Troms Sørreisa m.fl.
Rammeavtalen omfatter oppdragsgivers behov for mindre tiltak (inntil 800 000 NOK ekskl. mva.) innen elektrotjenester i lokasjoner på Sørreisa m.fl. For enkelte oppdrag med spesielle krav til sikkerhet kan rammeavtalen også benyttes for tiltak over angitt verdi. Oppdraget er nærmere beskrevet i vedlegg 2.1 Rammeavtalens spesielle bestemmelser og vedlegg 7 Krav til leveransen.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Troms og Finnmark – Romsa ja Finnmárku – Tromssa ja Finmarkku
Ikke angitt
12.02.2025