Søket er oppdatert
Innkjøpsassistanse Vest AS, Stavangerregionen Havn IKS
EKS - Eiendomskontraktsadministrasjonssytem
Oppdragsgiver skal anskaffe et nytt eiendomskontraktsforvaltningssystem med formål om å effektivisere og digitalisere dagens prosesser for forvaltning av leie- og utleiekontrakter. Et sentralt mål er å redusere manuelle rutiner, unngå dobbeltregistreringer og styrke datakvalitet gjennom økt grad av automatisering.Prosedyrebeskrivelse:Konkurransen gjennomføres i henhold til Lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 med tilhørende forskrift om innkjøpsregler i forsyningssektorene av 12. august 2016 nr. 975 («forsyningsforskriften»), samt bestemmelsene i disse Prosedyrereglene.Anskaffelsen gjelder ytelser med anslått verdi under EØS – terskelverdi, og gjennomføres derfor i henhold til bestemmelsene i forsyningsforskriften del I.Konkurransen gjennomføres som en åpen tilbudskonkurranse med forhandling. SRHD har rett, men ikke plikt, til å gjennomføre forhandlinger. Tilbyderne må derfor tilby sine beste betingelser i opprinnelig tilbud.Tilbydere som ikke tilfredsstiller kvalifikasjonskravene, vil bli avvist, og vil ikke få sitt tilbud ytterligere vurdert.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVRogaland
2 000 000 NOK
24.05.2025
06.06.2025 (snart frist)
Oslo kommune v/ Oslo Origo
Oslo kommune inviterer til leverandørdialog for systemstøtte for fritidskortordning
Oslo kommune inviterer til markedsundersøkelse med hensikt om å kartlegge mulige løsninger for systemstøtte for fritidskortordning. Vi ønsker i denne forbindelse uforpliktende tilbakemeldinger fra leverandører som kan dekke Oslo kommunes behov på dette området. Oslo kommune vil innføre en byomfattende fritidskortordning som retter seg mot barnefamilier som ønsker å benytte seg av fritidsaktivitetstilbud, som organisert idretts- og sportsaktiviteter, kunst-, kultur- og musikktilbud, og ulike friluftsaktiviteter. Ordningen foreslås innrettet slik at den omfatter barn og unge i skolealder. Det er et mål at alle barn og unge skal kunne delta i fritidsaktiviteter. Deltagelse i idretts-, kultur- og friluftsaktivitet fremmer inkludering, tilhørighet og fellesskap, og det skaper mestringsfølelse og livskvalitet blant barn og unge. Deltagelse i fritidsaktivitet er også en arena for å forebygge dårlig psykisk helse og redusere sjansen for utfordringer knyttet til rus. Byrådet i Oslo ønsker å sikre at økonomi ikke er et hinder for fritidsdeltagelse. Oslo kommune har i denne forbindelse behov for systemstøtte for administrasjon og bruk av denne ordningen. Behov Oslo kommune ønsker en digital løsning for fritidskort med lav brukerterskel og som krever minst mulig administrative ressurser. De foreløpige identifiserte behovene kan oppsummeres i følgende punkter: ● Oversikt over aktivitetstilbydere (lag, foreninger mv.) som godkjennes av kommunen. ● Oversikt over aktivitetstilbud som foresatte kan melde barna på. Aktivitetstilbyderne skal selv legge inn aktivitetene i portalen. ● Enkel tilgang for foresatte med mulighet for å søke om fritidskortsaldo, administrere fritidskortsaldo, foreta påmeldinger til aktivitet og betale for påmeldinger. ● Saksbehandling / godkjenning av søknad og tildeling av fritidskortsaldo. Kommunen godkjenner søknad om fritidskort og tildeler fritidskortsaldo til brukeren. Kommunen skal også kunne registrere barn/søknad på vegne av familien i tilfeller der familien ikke kan gjøre det selv. ● Integrasjonsmuligheter til kommunens nødvendige systemer, slik som arkiv- og økonomisystem, nasjonale felleskomponenter, samt eventuelle egenutviklede komplementære tjenester ● Intuitive og enkle brukergrensesnitt ● Effektive arbeidsprosesser med størst mulig grad av automatisering ● Fleksibilitet og gode løsninger for deling og utveksling av data ● Mulighet for å hente rapporter og statistikk ● God informasjonssikkerhet og personvern som også ivaretar vern av personopplysninger av særskilte kategorier ● Kompetent leverandør med ressurser og ønske om å videreutvikle tjenesten i avtaleperioden Brukergrupper Følgende brukergrupper (målgrupper) er aktuelle: - Foresatte Tilgang til registreringer, administrasjon, søknad og bruk av frititdskort for egne barn Omfang: foresatte for de 40 000 barn og unge i skolealder som er i målgruppen med lav og middels inntekt - Ansatte i kommunen Ansatte i bydelstjenestene som jobber med og mot barn og unge. Her er skoler, AKS, skolehelsetjenesten, NAV, Oslohjelpa, Fritidskoordinatorer osv aktuelle brukere. Ansatte som jobber med økonomi Ansatte som jobber med rapportering og analyse Ansatte som jobber med systemforvaltning og IT-utvikling - Fritidstilbydere Tilbydere av fritidsaktivitetstilbud for barn og unge (i Oslo), herunder organisert idretts- og sportsaktivitet, kunst-, kultur og musikktilbud, og ulike friluftsaktiviteter. Løsningsalternativer Vi ønsker at leverandør kort beskriver sitt forslag til løsning, implementering, support og prismodell. Møteinnkalling inkludert nærmere behovskartleggingsskjema vil komme etter fristens utløp for leverandører som har meldt sin interesse. Påmelding Ved interesse sendes påmelding til dialogmøte innen utløp av 28.mai 2025 til epost: mariel.sletten@origo.oslo.kommune.no Det bes om at det oppgis navn på leverandør inkl. kontaktinfo for innkalling til dialogmøte (navn, e-post, tlf.), hva slags løsning som kan tilbys, og overordnede egenskaper til løsningen. Eventuelle spørsmål om markedsdialogen og påmeldingen kan rettes til overnevnte e-postadresse. Informasjonen benyttes av Oslo kommune for å få en oversikt over hva som tilbys i markedet. Etter fristens utløp vil Oslo kommune kalle inn til dialogmøte med hver leverandør som melder sin interesse, for en nærmere kartlegging av hva som kan tilbys. Dialogmøtene gjennomføres i tidsrommet; uke 23 (2. juni - 6.juni 2025).
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Ikke stedbunden
0 NOK
19.05.2025
NORCE Research AS
Frittstående arkivkjerne
NORCE har behov for et fleksibelt arkivsystem som bidrar til økt dokumentfangst og sikrer effektive prosesser. Løsningen skal dekke behovet for langtidslagring av digitale dokumenter og skal ha et grensesnitt for saksbehandling, inkludert tilgangsstyring og integrasjoner. Systemet skal være skybasert, og skal leveres og driftes av leverandøren som en SaaS løsning (Software as a Service). Systemet må være moderne, brukervennlig, effektivt og skal integreres mot organisasjonens ulike fagsystem og samhandlingsplattformer. Det skal også etterleve lovpålagte krav for informasjonssikkerhet. Systemet skal kunne ta imot historiske data fra aktive og utgåtte system og filområder og ha funksjonaliteter for enkel og rask gjenfinning av informasjon. Leverandøren har ansvar for etablering, integrasjoner, migrering, samt drift, vedlikehold og sikkerhet, i tillegg til oppgradering av systemet og underliggende infrastruktur, opplæring og brukerstøtte.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVVestland
Ikke angitt
19.05.2025
11.06.2025
SYKEHUSINNKJØP HF, Sykehuspartner HF
Kvalifisering: Sak/arkiv-løsning for Helse Sør-Øst
Helse Sør-Øst (HSØ) skal anskaffe en komplett Regional Informasjonsforvaltningsløsning for Saksbehandling og Arkivering (RISA). Løsningen skal inkludere en robust arkivkjerne, brukervennlige grensesnitt og bidra til overholdelse av offentlige krav. Løsningen skal være basert på standardprodukter, ha gode muligheter for automatisering og ha integrasjon med nasjonale registre og fagsystemer.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVBuskerud, Oslo, Telemark, Akershus, Østfold, Vestfold, Agder
Ikke angitt
12.05.2025
11.06.2025
Utlendingsdirektoratet
Sak- og arkivsystem
Utlendingsdirektoratet (UDI) skal anskaffe et nytt sak- og arkivsystem. Formålet med anskaffelsen er å anskaffe et system for å administrere og behandle administrative saker, samt å sikre at saksbehandling skjer effektivt og i tråd med gjeldende lover og forskrifter.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
Ikke angitt
06.05.2025
16.05.2025
Direktoratet for byggkvalitet
Prekvalifisering til konkurranse om rammeavtale for utviklings- og vedlikeholdstjenester knyttet til Fellestjenester PLAN og BYGG
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av utviklings- og vedlikeholdstjenester knyttet til Fellestjenster PLAN og BYGG.Det skal inngås rammeavtale med én leverandør. En beskrivelse av anskaffelsen, dens formål og omfang finnes i oppdragsgivers KGV. Se vedlegg for mer informasjon.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
Ikke angitt
14.04.2025
SYKEHUSINNKJØP HF
Elektronisk arkivplan for Helse Midt-Norge
Anskaffelsens formål er å få på plass en løsning som dekker Helse Midt-Norge (HMN), sitt behov for arkivplan og systemoversikt i henhold til arkivverkets krav. Foretakene i HMN har ulike behov og det er derfor nødvendig at hvert foretak har egne arkivplaner. Det må være tilgangsstyring som sikrer at brukere kun får tilgang til sitt foretaks arkivplaner. Antatt antall brukere vil ligge mellom 20 og 40 totalt.Løsningen skal være ferdig utviklet og klar til bruk.Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å gå i dialog/forhandling med utvalgte tilbydere. Som en del av dialogen vil aktuelle tilbydere bli bedt om å demonstrere løsningen.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTMøre og Romsdal, Trøndelag/Trööndelage
Ikke angitt
03.04.2025
06.05.2025
Kvam kommune
Frittståande arkivkjerne, Kvam herad
Formålet med innkjøpet er å inngå kontrakt om kjøp av frittståande arkivkjerne.Anskaffinga skal sikra ei framtidsretta løysing for kommunen, samt i størst mogleg grad bidra til å forenkla og effektivisera kvardagen for alle brukarar av løysinga. Løysinga skal vera tilrettelagt for bevaring og tilgjengeleggjering av data frå ulike system og datakjelder. Det kan verta aktuelt for Kunden å migrera data frå andre avslutta system ved behov. Løysinga skal kunna integrerast med aktive fagsystem i kommunen sin systemportefølje for jamleg arkivering og journalføring.Tilbydd løysing må vera førebudd på nye tenester, vera i utvikling og kommunen skal tilbydast nye teknologiar etter kvart som dei vert tilgjengelege og interessante. Funksjonalitet skal vera tilgjengeleg etter enklast mogleg prismodell som ikkje avgrensar utvikling, og med størst mogleg integrasjon mellom ulike tenester og teknologiar.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTVestland
1 500 000 NOK
11.03.2025
11.04.2025
Lørenskog kommune
Dialogkonferanse konseptutredning fremtidens saksbehandling og arkivering
Lørenskog kommune inviterer til en dialogkonferanse i forbindelse med en konseptutredning for anskaffelser av moderne og brukervennlige systemer for generell saksbehandling, byggesaksbehandling, en helhetlig løsning for politiske møter samt løsning for innsyn og publisering. Formatet for markedsdialogen vil være en felles digital dialogkonferanse med Lørenskog kommune og leverandører, der kommunen presenterer sine behov og utfordringer. Deretter inviteres leverandører til 1-til-1 møter, digitalt eller fysisk. Formålet med markedsdialogen er å få god innsikt i løsninger og mulighetene til aktuelle leverandører, hvor vi får informasjon om planer for utvikling, og få/gi svar på eventuelle spørsmål, som blir grunnlaget for det videre arbeidet med konseptvalg og kravspesifikasjon. Dialogkonferansen holdes på norsk språk, både skriftlig og muntlig. Skandinaviske språk er også inkludert. Tentativ agenda for dialogkonferanse: 1.Velkommen og mål for dagen 2.Formål med møtet og verdien av dialog v/ Leverandørutviklingsprogrammet 3.Om behovet i prosjektet v/prosjektleder i Lørenskog kommune 4.Spørsmål og svar via Menti 5.Avslutning, veien videre i prosessen Påmelding; Dialogkonferansen gir en unik mulighet til å få innsikt i prosjektets behov og delta i verdifulle dialoger. Vi ser frem til din påmelding og deltakelse! Påmelding og gjøres via denne lenken https://forms.office.com/e/ThcTJV5LBh For mer informasjon gå inn på din leverandørkonto i Tendsign, finn kunngjøringen og last ned "invitasjon Dialogkonferanse" eller send eventuelle spørsmål til prosjektleder Torunn K Leren på epost: torler@lorenskog.kommune.no
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Ikke stedbunden
Ikke angitt
28.02.2025
Vestland fylkeskommune
Rekrutteringssystem
VLFK skal gå til innkjøp av nytt rekrutteringsverktøy. VLFK har over 500 einingar, om lag 6000 tilsette og har i løpet av 2023 hatt om lag 1000 stillingar lyst ut, inkludert sommarjobbar. Løysinga skal støtte rekruttering frå behovsanalyse til kandidat tilsett, dette kan også inkludere signering av arbeidsavtale.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Vestland
3 000 000 NOK
11.02.2025
Sortland kommune
Intensjonskunngjøring - Endring av sak- og arkivløsning for Sortland kommune
Sortland kommune har til intensjon å signere en løpende tjenestekontrakt (3 år fast + løpende med oppsigelse) med ACOS AS for endring av nåværende Websak til skybasert løsning.
RESULTAT
INTENSJONSKUNNGJØRING
Nordland/Nordlánnda
Ikke angitt
07.02.2025
Gjøvikregionen - Anskaffelser
223024 Fagsystem barnevern Gjøvik, Søndre Land, Nordre Land og Østre Toten kommune
Barneverntjenesten i fire kommuner ønsker å anskaffe nytt fagsystem.Kommunene det gjelder er Gjøvik, Søndre -og Nordre Land og Østre Toten kommune.Oppdragsgiver for konkurransen er Østre Toten, Gjøvik og Land barnevernstjeneste.Konkurransen gjennomføres av Anskaffelser – Fellesenhet i Gjøvikregionen på vegne av oppdragsgiver.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Innlandet
Ikke angitt
28.01.2025
Rogaland fylkeskommune
Rekrutteringsløsning
Rogaland fylkeskommune skal gå til innkjøp av nytt rekrutteringsverktøy. For å håndtere et stort omfang av ledige stillinger har vi behov for et verktøy som er tilpasset store offentlige virksomheter, herunder har støtte for flere grafiske profiler og konsernmodell. Løsningen skal støtte rekruttering fra behovsanalyse til søkerne er ansatt.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Rogaland
Ikke angitt
24.01.2025
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
Anskaffelse av lisenser til IT- og enterprise service management- løsning (ITSM/ESM-løsning) og tilhørende tjenester
Program Felles IKT har til hensikt å inngå en rammeavtale på ny ITSM/ESM-løsning. Rammeavtalen skal dekke behov for lisenser til ny ITSM/ESM-løsning («løsningen»), eventuell bistand knyttet til implementering av løsningen og eventuelt vedlikehold av den implementerte løsningen, og sikre tilgang til en strategisk samarbeidspartner innenfor ITSM/ESM-området over tid. For nærmere opplysninger vises det til konkurransegrunnlagets øvrige dokumentasjon.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
150 000 000 NOK
31.12.2024
Finanstilsynet
Suptech løsning - plattform for EU/EØS rapportering (XBRL / XML)
Den raske utviklingen i felleseuropeisk regelverk har medført omfattende rapporteringskrav for finansnæringen, og krever betydelige ressurser i foretakene. En vesentlig del av innrapporteringen er på XBRL format. Finanstilsynet forventer at rapporteringsomfanget vil fortsette å øke i årene framover. Dette vil medføre ytterligere krav til de tekniske løsningene, og vil kreve omfattende endringer i eksisterende innrapporteringsløsning. Dataene som rapporteres inn er sentrale i Finanstilsynets utførelse av samfunnsoppdraget. Gode tekniske løsninger, som legger til rette for effektiv rapportering og høy datakvalitet, spiller en avgjørende rolle i utviklingen av en mer effektiv og datadrevet tilsynsoppfølging. I tillegg til Finanstilsynets egen bruk av innrapporterte data, er det også krav om vidererapportering med korte tidsfrister til de europeiske tilsynsmyndighetene (ESAene). Finanstilsynet deler også data med andre deler av offentlig sektor, bl.a. Norges Bank og Bankenes sikringsfond, og har ambisjoner om betydelig økt tilgjengeliggjøring for allmennheten. Dagens egenutviklede rapporterings løsninger må enten skiftes ut, eller gjennomgå en betydelig utvikling og oppgradering. Eksisterende løsninger er basert på gammel teknologi som er krevende å forvalte, lite fleksible, og lite egnet for dagens hyppige endringer i omfang, innhold og frekvens.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
110 000 000 NOK
18.12.2024
Balsfjord kommune
Nytt fagsystem barnevern - Balsfjord kommune
Balsfjord kommune skal gå til innkjøp av nytt fagsystem til barnevern.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTTroms og Finnmark – Romsa ja Finnmárku – Tromssa ja Finmarkku
250 000 NOK
14.12.2024
17.01.2025
SYKEHUSINNKJØP HF, Helse Nord RHF
Kontraktstildeling: Kvalitetssystem, Helse Nord
Helse Nord har anskaffet nytt Kvalitetssystem med vedlikeholdavtale som SaaS løsningHelse Nord RHF skal kjøpe et nytt Kvalitetssystem som skal ha funksjonalitet for:Dokumentstyring, inkludert prossessvisualisering og -navigasjonHendelsesrapportering og -behandlingRapporteringRisiko- og mulighetsvurderinger (på hendelsesnivå)Som opsjon følgende funksjonalitet/moduler:Risiko- og mulighetsvurderinger på overordnet nivåRevisjon og tilsynHandlings- og tiltaksplaner Årshjul
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
9 000 000 NOK
13.12.2024
Direktoratet for byggkvalitet
Prekvalifisering til konkurranse om rammeavtale for utviklings- og vedlikeholdstjenester knyttet til Fellestjenester PLAN og BYGG
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av utviklings- og vedlikeholdstjenester knyttet til Fellestjenster PLAN og BYGG.Det skal inngås rammeavtale med én leverandør. En beskrivelse av anskaffelsen, dens formål og omfang finnes i oppdragsgivers KGV. Se vedlegg for mer informasjon.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
TILDELTIkke stedbunden
Ikke angitt
12.12.2024
23.01.2025
Frogn kommune
Rekrutteringssystem til Frogn, Nesodden, Vestby og Ås kommuner
Konkurransen gjelder levering av en IKT-løsning som støtter hele rekrutteringsprosessen for alle involverte, inkludert søker. Løsningen er å anse som et forsystem og har relevante integrasjoner mot kommunenes IKT løsninger for arkiv og HR/lønn. Løsningen er skybasert og leveres som en tjeneste. Oppdragsgivere er Frogn, Vestby, Ås og Nesodden kommuner. Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Viken
Ikke angitt
27.11.2024
NORGES BANK
Løsning for medarbeiderundersøkelser - Kontraktstildeling
Løsning for medarbeiderundersøkelser
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
Ikke angitt
25.11.2024