Søket er oppdatert
Posten Bring AS
Posten Bring AS - Trans Q
Posten Bring AS benytter Trans Q Nordics Achilles kvalifikasjonsordning for kvalifisering av leverandører i sine anskaffelser. Dette innebærer at leverandører som ønsker å delta på en anskaffelse til Posten Bring AS må være opprettet og kvalifisert gjennom denne kvalifiseringsordningen. Vi ber derfor om at leverandører som er interessert i å delta i anskaffelser for Posten Bring AS til å gjøre følgende: Meld deg inn i kvalifiseringsordningen TransQ her: https://www.achilles.com/no/transq-nordics. Gjennomfør de nødvendige tiltakene for å oppnå status "Kvalifisert" i Trans Q. ----------------------------------------------------------------------- Kommende anskaffelser for Q3/4 2025 og Q1/2 2026: • Hotelltjenester – generell rom/frokost, kurs og konferanse • Uniformer, Arbeidsklær og verneutstyr • Arbeidssko, piggsko og vernesko • Sikkerhets- og forseglingsprodukter – sikkerhetsposer skadde sendinger, forseglingstape, wireplomber mm • Postsekker – lastebærer for brevpost både innenlands og utenlands • Renholdstjenester • Profileringsartikler • Markedsundersøkelser og -analyser • Reklametjenester – kampanjer, reklamefilmer mm • Sikkerhetsutstyr: AAK: Adgangskontroll – AIA: Innbruddsalarm – ITV: Kameraovervåking – utrykning • Net promoter score / Voice of the customer - kundespørringer • Togpassasjertransport (Sverige) • Multimedia solutions / digital signage / AV utstyr • Designtjenester • Medietjenester – Medierådgivning samt plasseringskostnader hos mediene (TV, aviser, SOME, linkedIn, Google mm) • Screeningtjenester – scanning av flyfrakt • Snømåking, strøing, feiing og tilhørende tjenester • Levering av DWS’er (Dimensioning Weighing Scanning) • Levering av Vakumløftere • Reparasjon og service på postcontainere, samt andre mekaniske oppdrag • DC- ladere med tilhørende baksystem og betalingssystem • Personal og personforsikringer • Konsulenttjenester - Strategi og forretningsutvikling • HR Tjenester – Rekruttering – Toppledere; Admin; IT • Cyberforsikring
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Oslo
Ikke angitt
25.07.2025
KYSTVERKET
2. gangs kunngjøring: Veileder- virkninger for sjøtransport og havn
Kystverket trenger ekstern bistand til å utarbeide en veileder til bruk i kommunenes planarbeid.Oppdraget omfatter å vurdere innholdet i og utarbeide en praktisk veileder som skal hjelpe kommunene med å utrede virkninger for sjøtransport og havn og nærmere om hvilke metoder de kan bruke for å utrede virkningene.Estimert verdi er noe usikkert og er avhengig av tilbyders løsning på oppdraget. Kontrakten skal ikke overstige terskelverdien for anskaffelsesforskriftens del I.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVIkke stedbunden
1 200 000 NOK
24.07.2025
10.09.2025
Novari IKS
Intensjonskunngjøring om direkte anskaffelse av oppfølgingsverktøy av entreprenørene - Gemini Terreng
Novari IKS har, på vegne av de fylkeskommunene som ønsker det, til hensikt å inngå en rammeavtale med Volue Technology AS for levering av programvare til oppfølging og oppdatering av kartgrunnlag i NVDB (Nasjonal vegdatabank) og SFKB (Sentral felles kartdatabase). Fylkeskommunene anser Volue Technology AS som den eneste leverandøren som kan tilby en helhetlig løsning – med produkt, funksjonalitet og kompetanse – som er fullt ut tilpasset denne typen oppfølging. Det legges særlig vekt på at entreprenørene allerede benytter Gemini Terreng som verktøy for å levere modeller av ferdigbygde tiltak. Disse modellene danner grunnlaget for videre oppdatering av de nasjonale kartdatabasene Fylkeskommunene trenger støttesystemer for å utføre veiadministrasjon for fylkesveier. Nye veiprosjekter blir prosjektert av fylkeskommunene selv, eller de blir prosjektert av en utførende prosjekterende organisasjon på oppdrag av fylkeskommunene. Prosjektmodellene (BIM-modeller), blir så en del av konkurransegrunnlaget som beskriver hva som skal bygges eller rehabiliteres. Den utførende entreprenøren, benytter disse modellene, og tar disse inn i sitt system for maskinstyring og utbyggingskontroll. I markedet i dag er Gemini Terreng en de facto standard blant entreprenører som opererer i det norske markedet. Modellene i Gemini Terreng blir oppdatert fra opprinnelige modeller i konkurransegrunnlaget i løpet av utbyggingsfasen, i forhold til hva som faktisk blir bygget. Underveis i utbyggingen og etter gjennomført utbygging, er fylkeskommunene pålagt av nasjonale krav fra Statens Vegvesen og Statens Kartverk å oppdatere NVDB og SFKB. Fylkeskommunene mottar modeller bearbeidet i Gemini Terreng fra entreprenører, og benytter Gemini Terreng til å kontroll av data fra entreprenører, som fylkeskommunen videre sender til Statens Kartverk og Statens Vegvesen. Modeller og annet underlag fra entreprenørene sendes til fylkeskommunene for kontroll og videre leveranse til NVDB og SFKB. Det er meget viktig at fylkeskommunen er i stand til å lese og tolke dataene på samme måte som entreprenøren, slik at ingen informasjon går tapt. For oppfølging av fremdriften og kvaliteten i prosjektet, er det avgjørende at fylkeskommunens verktøy er i stand til å utføre de samme beregninger og analyser som utførende entreprenør. Frist for å komme med innsigelser er 25. august 202 Se for øvrig vedlegg
RESULTAT
INTENSJONSKUNNGJØRING
Ikke stedbunden
Ikke angitt
24.07.2025
Institutt for energiteknikk
Identity Manager - Konsulentbistand i forbindelse med implementering og konfigurering
Konsulentbistand i forbindelse med implementering og konfigurering avOne Identity fra Quest
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVAkershus
6 750 000 NOK
23.07.2025
20.08.2025
Institutt for energiteknikk
Identity Manager - Prosjektleder og prosessarkitekt
Konsulentbistand (prosjektleder og en prosessarkitekt) for implementering av IGA produktet Identity Manager
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVAkershus
Ikke angitt
23.07.2025
20.08.2025
Rogaland fylkeskommune
Tolketjenester rammeavtale
Rammeavtale for levering av tolketjenester til tannhelse, karriereutvikling, Oppfølgingstjenesten og videregående skoler ved Rogaland fylkeskommune.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Rogaland
8 500 000 NOK
22.07.2025
Bane NOR SF
Enterprise and IT Architecture tool
Please see procurement documents.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVOslo
Ikke angitt
21.07.2025
18.08.2025
NØGIS v/Abakus AS
NO-25-02 Kartsystemer NØGIS
Formålet med anskaffelsen er å dekke oppdragsgivers løpende behov for verktøy som gjør kommunene i stand til å løse sine lovpålagte oppgaver innen kartforvaltning, utnytte kartdata til nye bruksområder og gjøre kartdata og funksjonalitet tilgjengelig for publikum, næringsliv og andre.Oppdragsgiver ønsker forutsigbarhet i løsninger og driftskostnader over tid. FARTT IKT IKS, som er kommunenes driftsselskap innen IT, har planer om å fase ut dagens Citrix-løsning der kartforvaltningssystemet driftes i dag. Det er derfor behov for en ny løsning som gjør oss uavhengig av drift på egne servere.Leverandøren skal bruke sin fagkunnskap og kompetanse for å bidra til at kontraktens formål blir ivaretatt.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVInnlandet
Ikke angitt
21.07.2025
01.09.2025
STATSBYGG
1148704 NTNU campussamling BUT konsulenttjenester Kontraktsrådgiver/innkjøpsressurs
Statsbygg skal anskaffe Kontraktsrådgiver/innkjøpsressurs til å inngå i arbeidet med å koordinere og gjennomføre et stort antall brukerutstyrsanskaffelser i perioden sen høst 2025 til vår 2030 til ett av våre prosjekter: Prosjekt 1148704 NTNU Campussamling, BUT
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Trøndelag/Trööndelage
Ikke angitt
17.07.2025
FORSVARSMATERIELL
Innleie av personell til etablering og gjennomføring av opplæringsdokk
Forsvarsmateriell (FMA) er oppdragsgiver og er ansvarlig for å gjennomføre anskaffelsen. Oppdragsgiver skal inngå denne avtalen på vegne av Forsvaret.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVIkke stedbunden
40 000 000 NOK
16.07.2025
01.09.2025
Midt-Telemark kommune, Nome kommune
Prekvalifisering Anskaffelse Sak/arkivsystem for Nome og Midt Telemark kommuner 25/10878
Nome og Midt Telemark IKT gjennomfører på vegne av Nome kommune og Midt Telemark kommune.Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av sak og arkivsystem. Anskaffelsen omfatter komplett leveranse av sak og arkivsystem, opplæring samt løpende konsulenttjenester for årlig drift av systemet. Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jfr § 13-1(2). Denne konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase. Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene og har blitt invitert vil få anledning til å levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å invitere fem leverandører til å gi tilbud. Dersom flere enn fem kvalifiserte leverandører leverer forespørsel om deltakelse til konkurransen vil oppdragsgiver velge ut blant disse leverandørene på grunnlag av utvelgelseskriteriene. Alle inviterte tilbydere vil få sine tilbud evaluert. Tilbyderne med de tre beste tilbudene etter innledende evaluering vil bli invitert til forhandlinger. Etter forhandlingene og eventuelle oppdaterte tilbud vil endelig evaluering av de tre tilbudene bli foretatt og kontrakt tildelt. Det gjøres oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24-8(1)b. Forhandlingene vil kunne gjelde alle sider av tilbudene. Utvelgelsen av hvem det vil forhandles med vil bli foretatt etter en vurdering av tildelingskriteriene i kravspesifikasjonen jfr. Vedlegg 2, med den vektingen som er oppgitt der. Tilbyder må derfor inngi sitt beste tilbud, og kan ikke forvente å bli invitert til forhandlinger. Det vil også kunne skje en reduksjon av antall tilbud ifm forhandlingene. Forhandlinger blir ikke gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer at forhandlinger ikke er hensiktsmessig. Rettinger/avklaringer gjennomføres ved behov. Lengen på avtalen verdisettes til 7 år. Det vurderes til at det her foreligger særlige forhold knyttet til både avtalens formål, investeringskostnader og brukernes behov. Dette er et kostbart IT System som har en kjernefunksjon i hele virksomheten, som krever tid for å implementeres i organisasjonen og vil ikke være et system man ønsker å gå i ny anskaffelse på innen 5 år. Anskaffelsen gjennomføres derfor med en tidsubegrenset kontrakt, men en stipulert samlet kontraktsverdi over 84 måneder er estimert til ca. kr. 15 000 000 eks. mva.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVTelemark
15 000 000 NOK
15.07.2025
11.09.2025
Digitaliseringsdirektoratet
Kontraktstildeling - Backendutvikler til Dialogporten - DPS
Avd. Brukeropplevelse og datadeling (BOD) i Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) har behov for 1 senior backendutvikler med driftkompetanse av skybaserte løsninger.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda, Oslo, Vestland
4 940 000 NOK
15.07.2025
Oslobygg KF
Innkjøpsfaglig bistand
Oslobygg KF har behov for å styrke strategisk utvikling av innkjøpsområdet og for å supplere intern kapasitet ved midlertidige ressursmangler. Behovet er forankret i virksomhetens mål om profesjonalisering og effektivisering av anskaffelsesprosesser. Bistanden skal dekke både strategisk rådgivning, taktisk og operativ støtte ved gjennomføring av ansaffelser, samt bistand knyttet til implementering av nytt anskaffelsesverktøy (KGV).
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVIkke stedbunden
4 000 000 NOK
15.07.2025
15.08.2025
NORGES BANK
IT konsulenttjenester - Kontraktstildeling
Parallelle rammeavtaler for kjøp av IT konsulenttjenester
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
160 000 000 NOK
15.07.2025
Registerenheten i Brønnøysund
Dynamisk innkjøpsordning - Systemutvikling
Den dynamiske innkjøpsordningen omfatter systemutvikling.Nærmere beskrivelse av roller innenfor systemutvikling, scrummaster, testutvikling og systemutviklingsmetodikk er gitt i vedlagte kvalifikasjonsgrunnlag.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda, Ikke stedbunden
Ikke angitt
14.07.2025
Registerenheten i Brønnøysund
Dynamisk innkjøpsordning - Systemutvikling
Den dynamiske innkjøpsordningen omfatter systemutvikling.Nærmere beskrivelse av roller innenfor systemutvikling, scrummaster, testutvikling og systemutviklingsmetodikk er gitt i vedlagte kvalifikasjonsgrunnlag.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda, Ikke stedbunden
Ikke angitt
14.07.2025
Kristiansund kommune
IKT Orkide - Veiledende kunngjøring - Felles kartforvaltningsløsning
Denne veiledende kunngjøringen er ment å informere markedet om at IKT Orkidé planlegger å anskaffe felles kartforvaltningsløsning, på vegne av ni medlemskommuner.Formålet med kunngjøringen er å informere om anskaffelsen, inkludert foreløpig tidsplan, samt å innhente innspill fra aktuelle leverandører slik at vi kan sikre at markedets behov og begrensninger hensyntas i anbudskonkurransen.Dette er en veiledende kunngjøring og ikke en utlysning av konkurranse. Informasjonen som gis i vedlagte dokumenter kan endres før en eventuell utlysning. Oppdragsgiverne forbeholder seg retten til å endre planene eller avstå fra å gjennomføre anskaffelsen.Kort om anskaffelsenFormålet er å anskaffe en kartforvaltningsløsning som håndterer kommunale forvaltningsoppgaver, tjenester og data som inneholder geografisk informasjon.Leveransen skal omfatte all programvare, lisenser, installasjon, konsulenttjenester, opplæring, support, drift og vedlikehold som er nødvendig for å oppfylle anskaffelsens formål.Intensjonen er en delt anskaffelse. Det er adgang til å gi tilbud på én eller begge delkontrakter i anskaffelsen. Det er følgende delkontrakter (funksjonsområder):Delkontrakt 1: ForvaltningDelkontrakt 2: TjenesteDet vil bli tildelt én kontrakt for hvert delområde. Disse vil bli regulert av SSA-L.Vi viser til vedlagt utkast til konkurransegrunnlag for mer informasjon. Se konkurransegrunnlaget for oversikt over de ulike bilagene. Se vedlagte dokumenter, og kommenter direkte i informasjonsskriv for veiledende kunngjøring og send dokumentet på epost til prosjektleder Kristin Hoel Fugelsnes. kristin.hoel.fugelsnes@kristiansund.kommune.no
PLANLEGGING
VEILEDENDE KUNNGJØRING
Møre og Romsdal
38 000 000 NOK
14.07.2025
Forsvarsbygg
Konsulentbistand Merkantil Støtte - 170083
Forsvarsbygg har behov for fire ressurser (ansvarlig ressurs, to kategoriledere, og analytiker) samt opsjon på en prosjektstøtte KGV/KAV. Ansvarlig ressurs skal møte kostnadsfritt i Forsvarsbygg lokaler på Grev Wedels Plass 5, Oslo. Ansvarlig ressurs og minst en kategorileder skal minimum være tilgjengelig 50 % fra 1.10.2025 mens øvrig pådrag og ressurser kan kobles inn fortløpende, dog senest 1.11.2025. Hvis alle opsjoner utløses varer kontrakten ut 2026.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVOslo, Ikke stedbunden
Ikke angitt
14.07.2025
25.08.2025
Rogaland fylkeskommune
Intensjonskunngjøring - Pilotprosjekt om bruk av teledata for måling av reisevaner/omfang
Rogaland fylkeskommune ved sekretariatet i Bymiljøpakken ønsker å gjennomføre et pilotprosjekt i samarbeid med It's Tomorrow og deres partnere (Ducky, Telia og Geodata) for å teste ut et nytt analyseverktøy der teledata benyttes til å identifisere reisestrømmer og bruk av ulike transportmidler (bil, kollektiv, sykkel og gange). Formålet med pilotprosjektet er å teste om verktøyet har den nødvendige datakvalitet samt å identifisere bruksområder og nytteverdi av verktøyet for partene i Bymiljøpakken. Metoden som skal benyttes er ny og per i dag ikke tilgjengelig fra andre aktører. Den bygger på avansert bearbeiding av Telia Crowd Insights – teledata som anonymt og aggregert viser bevegelsesmønstre i befolkningen – kombinert med reisetidsdata og kalibrering mot andre datakilder. Dette representerer en ny metode for modellering reisemiddelfordeling (bil, kollektiv, sykkel, gange) som er basert på betydelig større datasett enn andre metoder som er tilgjengelig i Norge per i dag. Det er foretatt en vurdering av markedet, og det er ikke identifisert andre leverandører som kan tilby en tilsvarende kombinasjon av datagrunnlag, metodikk og visualisering innen 01.09.2025. Løsningen er i pilotfase og det foreligger teknisk enerett, jf. FOA § 13-4 bokstav b. Anskaffelsen gjelder et seks måneders pilotprosjekt med oppstart i september 2025 og har en kostnadsramme som vil være innenfor terskelverdien for en del 1 anskaffelse. I prosjektet inngår også visuell fremstilling i dashboard, kvalitetssikring av modellen mot lokale data, samt anbefalinger om tiltak som kan bidra til måloppnåelse av nullvekstmålet. Etter avsluttet pilot vil eventuelt videre bruk eller oppskalering av løsningen vurderes gjennom konkurranse i henhold til regelverket.
RESULTAT
INTENSJONSKUNNGJØRING
Ikke stedbunden
Ikke angitt
14.07.2025
Nye Veier
Rammeavtale innsamling og analyse av veidata
Nye Veier skal være en utfordrer på hvordan vi drifter og vedlikeholder våre veistrekninger. For å kunne tenke nytt og kunne utfordre dagens metodikk er det sentralt å få bedre kunnskap om de veianleggene vi drifter gjennom å regelmessig kartlegge tilstand på definerte veiobjekt, og deretter tilstandsutvikling på disse. For på denne måten kunne utarbeide prognoser for fremtidig tilstandsutvikling og planlegge nødvendig vedlikehold, samt reinvestering eller fornyelse Nye Veier AS ønsker derfor å inngå kontrakt med en leverandør som kan gjennomføre innsamling av definerte veidata fra våre strekninger (mobile mapping) og levere kravstilte resultat data og rådata til våre interne prosjekt og driftssystemer. Flere av kravene antas å ligge i grensen for, eller utenfor det markedet i dag kan levere. Kontrakten omfatter derfor også utvikling av ny teknologi for å løse kravene som beskrevet ovenfor. Nye Veiers vurdering er at det er lite sannsynlig at alle kontraktens bør-krav (både i kategori B og C) vil kunne leveres på tidspunktet for kontraktsinngåelsen. Vi planlegger derfor å finansiere utvikling av nevnte ytelser med inntil kr. 500 000 pr år i kontraktsperioden. Dette er tenkt gjennomført ved at Oppdragsgiver og Leverandør i samarbeid blir enige om hvilke ytelser som skal utvikles for det enkelte kontraktsår. Det understrekes at tilskudd til utvikling ikke er en forpliktelse for oppdragsgiver og det vil ikke være å anse som et rent vederlag for utførte arbeider, men vil kunne benyttes for å stimulere til videreutvikling av tjenester som leveres.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVIkke stedbunden
15 000 000 NOK
14.07.2025
21.08.2025