Søket er oppdatert
Oslo kommune v/ Bydel St. Hanshaugen
Design og bygging av interiør
Huset på Haugen er et ungdomskulturhus for ungdom i alderen 13-19 år. Tilbudet driftes i samarbeid mellom Bydel St. Hanshaugen og Bydel Frogner. Huset består av tre etasjer, og rommer blant annet kafe, bandrom, innspillingsstudio, verksted, biljard, bordtennis og gaming. Ungdomsmedvirkning er sentralt i tilbudets drift og utvikling. • 245.000 kroner skal brukes på design, utforming, bygging og montering av interiør til et gamingrom og et utstyrslager. Medvirkning er en viktig del av driften på Huset på Haugen. Interiørets design skal være utformet på bakgrunn av innspill/medvirkning av ungdom som bruker tilbudet og voksne som er ansatt der. Oppdraget inkluderer også å involvere og lede inntil tre ungdommer i bygging/montering av interiør. Leverandør skal fungere som byggleder i denne prosessen. Bydelen stiller med medarbeidere som assisterer ungdommene i arbeidet. Leverandør skal utarbeide og benytte pedagogiske tegninger og/eller verktøy under byggeprosessen, slik at ungdommene som deltar får best mulig grunnlag til å være deltakere. Leverandør er ansvarlig for innkjøp av materialer og skal stille med nødvendige verktøy og verneutstyr. Deler av interiøret kan også bygges av snekkere eller andre faglærte håndverkere, enten av leverandør selv eller ved innleide fagfolk. Oppdraget må være avsluttet i sin helhet innen utgangen av november 2025.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVOslo
245 000 NOK
19.06.2025
04.07.2025
Bane NOR SF
Rammeavtale Profilerte omgivelser for offentlige rom
Rammeavtale Profilerte omgivelser for offentlige rom - Skilt og møbleringssystemer, tjenestedesign og industridesign for offentlige rom.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
60 000 000 NOK
13.06.2025
Stavanger kommune
Arkitekt- og rådgivertjenester
BMU ved avdeling for Eiendom ønsker gjennom denne konkurransen å inngå rammeavtale om levering av arkitekt- og rådgivertjenester på flere renoverings- og rehabiliteringsprosjekt.Oppdragsgiver skal inngå kontrakt med minimum to (2) og inntil tre (3) leverandører.Det er pr. d.d. ikke identifisert prosjektportefølge, men det er forventning om en rådgiverramme på 6 MNOK ekskl. mva. per år. Prosjektomfanget besluttes politisk gjennom Handlings- og økonomiplan (HØP).
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTRogaland
24 000 000 NOK
04.06.2025
18.06.2025
Det kongelige hoff
Parallelle rammeavtaler for dokumentasjon av antikvariske overflater og interiører
Det kongelige hoff (DKH) ber om tilbud på parallell rammeavtale for «Dokumentasjon av antikvariske overflater og interiører ved De statseide kongelige eiendommer i Oslo (tilstandsregistrering og historisk analyse)»
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Oslo
Ikke angitt
28.05.2025
Domstoladministrasjonen
Rammeavtale AV-rådgiver
Domstoladministrasjonen (DA) har behov å knytte til seg kapasitet og kompetanse på AV-leveranser til domstolene og DA. Det er et krav at leverandøren skal opptre uavhengig av produsenter av AV-utstyr. Avtalens varighet er 1+1+1+1 år, og det estimeres at samlet uttak på rammeavtalen vil ligge mellom 4 og 10 MNOK i avtalens maksimale løpetid, med en øvre grense på 20 MNOK. Til informasjon vil DA i avtaleperioden se på muligheten til å styrke egen organisasjon på dette fagområdet, noe som vil kunne påvirke uttak på rammeavtalen. DA har ved kunngjøringstidspunktet en avtale med Kinly Norge AS for design og levering av AV- og møteløsninger i rettssaler og møterom. Dette avtaleområdet vil bli gjenstand for ny konkurranse i 2025. Leverandør på denne rammeavtalen (RAV25) må regne med å bidra i utforming av konkurransegrunnlaget i et slikt omfang at leverandøren vanskelig vil kunne delta i konkurransen om løsninger til rettssaler og møterom nevnt over, jf. anskaffelsesforskriftens 24-2, første ledd, bokstav d.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden
20 000 000 NOK
19.05.2025
Utdanningsdirektoratet
Rammeavtale for innholdsproduksjon 2025-2028
Vi skal inngå en rammeavtale for innholdsproduksjon. Rammeavtalen skal dekke ulike behov for innholdsproduksjon i flere kanaler og flater, som beskrevet i punkt 5.2. Avtalen varer i tre år fra avtaleinngåelse med en opsjon på ett års forlengelse. Vi har estimert anskaffelsens verdi til å være mellom 7 og 15 millioner norske kroner i året.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
AKTIVIkke stedbunden
Ikke angitt
16.05.2025
08.08.2025
Oslo kommune v/ Klimaetaten
Kommunikasjonstjenester og mediekjøp
Oslo kommune ved Klimaetaten (heretter kalt Oppdragsgiver) inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med kjøp av kommunikasjonstjenester og mediekjøp. Klimaetaten skal være en faglig ressurs og pådriver for å nå klimamålene til Oslo kommune. Etaten har ansvar for oppfølging av «Klimastrategi for Oslo 2020-2030», og forvaltning av Klima- og energifondet. Klimaetaten samarbeider med befolkningen, næringslivet, kunnskapsmiljøer, organisasjoner og andre offentlige myndigheter for å mobilisere til klimavennlig atferdsendring og utvikle gode klimaløsninger i Oslo. Klimaetaten har 50,7 årsverk per desember 2024 fordelt på tre avdelinger: En klimafagavdeling, en kommunikasjonsavdeling og en administrasjonsavdeling. Sistnevnte har ansvar for drift av Klima- og energifondet. Det anslås at følgende totalverdi eks. mva på kontraktene totalverdien for begge kontraktene kan beløpe seg til fra 14 til 24 millioner kroner eks. mva. over en 4-års periode. For delområde 1 estimeres kontraktens verdi til et sted mellom 5 og 10 millioner For delområde 2 estimeres kontraktens verdi til et sted mellom 9 og 14 millioner kroner Kontraktenes verdi er kun veiledende og medfører ingen forpliktelser for oppdragsgiver eller rettigheter for leverandør. Det tas forbehold om endringer i tjenestevolum som følge av variasjoner i Klimaetatens behov fra år til år og tilgjengelig budsjettmidler. Kontraktene vil gjelde fra de er signert og i 2 år, med opsjon for oppdragsgiver å forlenge ytterligere 1 + 1 år på uendrede vilkår. Se dokumenter for all info.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTOslo
Ikke angitt
29.04.2025
30.05.2025
Utenriksdepartementet
Rammeavtale for kjøp av interiørarkitektfaglige tjenester
Departementet har ansvar for å leie, forvalte, innrede og møblere kontorlokaler og representasjonsdelen av embetsboliger ved utenriksstasjonene. Det prosjekteres og gjennomføres både bygge-/innredningsprosjekter og møbleringsprosjekter av ulik størrelse. I bygge-/innredningsprosjekter vil UD primært håndtere programmerings- og skissefase, men overlate selve gjennomføringen/utførelsen av prosjektet til enten Statsbygg eller en lokal prosjektleder/entreprenør. UD vil i disse prosjektene primært være den som bestiller, planlegger og følger opp. Fasene i et bygge-/ innredningsprosjekt kan være alt fra programmering til ferdigstillelse og overlevering til kunde. I møbleringsprosjekter vil UD ha ansvar for hele prosjektet og fasene her kan være alt fra kartlegging og behovsanalyser til implementering på stedet. Interiørarkitekten skal kunne delta i – og bistå med – de ulike fasene i prosjektene, der oppgavene må forstås i lys av UDs rolle. Det vil inngås en rammeavtale med én leverandør. Rammeavtalen skal ha en varighet på 2 år fra signering. Oppdragsgiver har rett til å forlenge rammeavtalen med ytterligere ett år av gangen inntil 2 ganger (2+1+1). Anskaffelsens verdi estimeres til NOK 2 mill. ekskl. mva. per år, og vil maksimalt utgjøre NOK 10 mill. ekskl. mva. for en periode på fire år. Det presiseres at dette kun er et estimat. Estimatet baseres på erfaringstall og antatt utvikling. Avtalen er ikke eksklusiv. Kunden har en rett, men ingen plikt, til å tildele kontrakter på denne rammeavtalen. Kunden er ikke forpliktet til å kjøpe et bestemt volum i rammeavtaleperioden.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTIkke stedbunden
10 000 000 NOK
29.04.2025
02.06.2025
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)
Dynamisk innkjøpsordning - bistand til IT- og tjenesteutvikling
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet har til formål å etablere en dynamisk innkjøpsordning for å sikre seg kompetanse innen prosjektstøtte og informasjonsteknologi. Omfanget vil variere ut fra løpende behov og kapasitet. Ordningen skal omfatte rådgivning, bistand og/eller prosjektledelse innen de følgende kategoriene: • A - Prosjektledelse, Styring og kontroll, Lederstøtte • B - Teknisk arkitekturarbeid, Design av Løsninger • C - Tjeneste- og Brukergrensesnittdesign • D - Utvikling, Integrasjoner og DevOps • E - Dataanalyse og Dataplattformstøtte • F - Sikkerhetstjenester • G - Bistand til Lokal IT drift • H - Bistand til drift av Skyplattform Nasjonal kommunikasjonsmyndighet • I - Bistand til drift av IT infrastruktur i Azure
KONKURRANSE
DYNAMISK INNKJØPSORDNING
UTGÅTTIkke stedbunden
45 000 000 NOK
28.04.2025
02.06.2025
AS Den Nationale Scene
Publikumsstoler DNS
Oppdragsgivers formål med denne anskaffelsen er å inngå avtale for renovering av eksisterende publikumsstoler knyttet til Store Scene, eller alternativt å få levert nye publikumsstoler. Det skal tilbys løsninger som ivaretar salongens estetiske, ergonomiske og akustiske kvaliteter, med respekt for byggets kulturminneverdier og praktiske driftsbehov. Anskaffelsen er inndelt i fire alternative leveranser, der kun ett av alternativene vil komme til utførelse. Bakgrunnen for at anskaffelsen er inndelt i fire alternativer, er at byggherre må kunne håndtere usikkerhet knyttet til budsjettramme og den tekniske tilstanden på eksisterende stoler. Alternative leveranser i prioritert rekkefølge: 1) Alternativ 2: Oppgradert renovering av eksisterende stoler med forbedret sittekomfort og optimalisert akustisk tilpasning 2) Alternativ 1: Renovering av eksisterende stoler 3) Alternativ 4: Nye, oppgraderte stoler 4) Alternativ 3: Nye stoler Leverandøren kan velge å levere tilbud på ett eller flere av alternativene. Byggherre har ambisjoner om å videreføre og oppgradere dagens publikumsstoler. Som det fremgår av listen, vil alternativ 2 være det foretrukne alternativet. Oppdragsgivers evaluering av alternativene: Tilbud på alternativet med høyest prioritet (alternativ 2) vil evalueres først. Dersom oppdragsgiver mottar tilbud som oppfyller kravene til alternativ 2 og som ligger innenfor budsjettrammen, vil oppdragsgiver tildele kontrakt til en av disse leverandørene. Evalueringen vil da være ferdigstilt, og oppdragsgiver vil ikke evaluere tilbud på noen av de øvrige alternativene. Dersom oppdragsgiver ikke mottar tilbud på alternativ 2 innenfor budsjettrammen, vil oppdragsgiver gå videre til å vurdere tilbud på alternativ 1, som har den nest høyeste prioriteten. Slik vil oppdragsgiver fortsette nedover prioriteringslisten til det foreligger et tilbud som oppfyller kravene til det aktuelle alternativet innenfor budsjettrammen. Se nærmere informasjon om prosjektet og behovet i bilag 1.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTVestland
Ikke angitt
18.04.2025
21.05.2025
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)
Dynamisk innkjøpsordning - Bistand til IT- og tjenesteutvikling
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet har til formål å etablere en dynamisk innkjøpsordning for å sikre seg kompetanse innen prosjektstøtte og informasjonsteknologi. Omfanget vil variere ut fra løpende behov og kapasitet. Ordningen skal omfatte rådgivning, bistand og/eller prosjektledelse innen de følgende områdene: • A - Prosjektledelse, Styring og kontroll, Lederstøtte • B - Teknisk arkitekturarbeid, Design av Løsninger • C - Tjeneste- og Brukergrensesnitt-design • D - Utvikling, Integrasjoner og DevOps • E - Dataanalyse og Dataplattformstøtte • F - Sikkerhetstjenester • G - Bistand til Lokal IT drift • H - Bistand til drift av Skyplattform • I - Bistand til drift av IT infrastruktur i Azure
KONKURRANSE
DYNAMISK INNKJØPSORDNING
UTGÅTTIkke stedbunden
45 000 000 NOK
07.04.2025
06.05.2025
Alver kommune
2023/8993 Rammeavtale for ARK og rådgivende ingeniører
Alver kommune inviterer til åpen tilbudskonkurranse forrådgivningstjenester innen ARK og rådgivende ingeniørtjenester. Anskaffelsen vil bli administrert avtjenesteområde for Eiendomsforvaltning.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTVestland
Ikke angitt
06.03.2025
17.03.2025
Malvik kommune
Kunngjøring av kontraktstildeling: Geoteknisk prosjektering i forbindelse med gravearbeid for vannledning i Naustkleiva
Malvik kommune planlegger å erstatte tre strekninger med asbestsementvannledninger i Naustkleiva, med nye PVC-ledninger på 100 mm eller 160 mm diameter. Den første strekningen er 101 meter langs en privat vei, den andre er 10 meter under en privat vei, og den tredje strekningen er 204 meter langs en jordbrukseiendom. Geoteknisk vurdering er nødvendig på grunn av mulig tilstedeværelse av kvikkleire, samt en beskrivelse av nødvendige sikkerhetstiltak for gravearbeidene.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke stedbunden, Trøndelag/Trööndelage
Ikke angitt
24.02.2025
Ålesund kommune
Anskaffelse - Skolemøbler, møbler til SFO og barnehage, 2024
Formålet med avtalen er å dekke kundenes behov for skolemøbler og møbler til barnehage og SFO med levering til skoler og SFO, og små- og storbarnsavdelinger i barnehager i henhold til kravspesifikasjonen.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Møre og Romsdal
35 000 000 NOK
20.02.2025
Forsvarsbygg
R01731 - Rammeavtale Prosjekteringstjenester Andøya - 101034 - Prekvalifisering
Forsvarsbygg skal inngå parallelle rammeavtaler på prosjekteringstjenester for Andøya. Det vil bli inngått parallelle rammeavtaler med inntil tre leverandører. I denne sammenheng inviteres leverandører til å søke om prekvalifisering til konkurransen.Kunngjort totalverdi er anslått til kr 700 MNOK eks. mva.Konkurransen gjelder en konkurranse over EØS terskelverdiene fastsatt i forskrift om forsvars- og sikkerhetsanskaffelser (FOSA) og følger reglene i denne forskriftens del I og II.Konkurransen gjennomføres som en begrenset anbudskonkurranse. Dette er en konkurranseform med prekvalifisering, hvilket betyr at kun leverandører som oppfyller kvalifikasjonskravene vil kunne innlevere tilbud.Se vedlagte konkurransedokumenter for utfyllende informasjon.NB: Innledningsvis bes det kun om søknad om prekvalifisering. Det skal kun inngis søknad om prekvalifisering med tilhørende dokumenter, se konkurransegrunnlagets Del I - «FASE 1 – Prekvalifiseringsfasen», pkt. 7.2. De utvalgte prekvalifiserte vil deretter få tilgang til det komplette invitasjonsdokumentet i FASE 2 – tilbudsfasen. Her vil tilbydere bli informert om tidsfrister for tilbudsinnlevering, samt krav til tilbudene. Det vil bli gjennomført informasjonsmøte i fase 2 - tilbudsfasen. Dette vil bli informert om etter prekvalifiseringen er gjennomført.Det er gjennom tilhørende konkurranse "R01731 - Rammeavtale Prosjekteringstjenester Andøya - Tilbudsfase- 101034", blitt gitt tilgang til omtrentlig all informasjon som vil gis i tilbudsfasen, med unntak av enkelte punkter. Det komplette konkurransegrunnlaget vil, som nevnt over, bli publisert etter prekvalifiseringsfasen.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTNordland/Nordlánnda
Ikke angitt
19.02.2025
25.02.2025
SYKEHUSINNKJØP HF
Rammeavtale for interiørarkitekttjenester (IARK), Helse Vest RHF
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale for interiørarkitekttjenester (IARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode rådgivere med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen IARK.Rammeavtalene skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTRogaland, Vestland
Ikke angitt
23.01.2025
21.02.2025
Forsvarsbygg
Rammeavtaler - R01666 - Prosjekteringstjenester
Forsvarsbygg har inngått parallelle rammeavtaler for seks delområder. Kunngjort verdi er på 1500 MNOK eks. mva., se utvidet beskrivelse for forventet fordeling og rangering av leverandørene.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Nordland/Nordlánnda, Oslo, Rogaland, Møre og Romsdal, Jan Mayen, Svalbard, Innlandet, Ikke stedbunden, Agder
1 500 000 000 NOK
22.01.2025
Alver kommune
2023/8986 Rammeavtale for ARK og rådgivende ingeniører
Alver kommune inviterer til åpen tilbudskonkurranse for rådgivningstjenester innen ARK og rådgivende ingeniørtjenester. Anskaffelsen vil bli administrert av tjenesteområde for Eiendomsforvaltning.
RESULTAT
AVLYSNING ELLER MANGLENDE KONTRAKTSINNGÅELSE
Vestland
40 000 000 NOK
20.01.2025
Ringerike Kommune
Anskaffelse av arkitekttjenester, Vesterntunet omsorgssenter.
Ringerike kommune inviterer til konkurranse for arkitektytelser i forbindelse med utarbeidelse av forprosjekt og anbudsunderlag for totalentreprise av Vesterntunet Omsorgssenter. Kommunen planlegger å oppføre et nytt sykehjem som skal imøtekomme behovene til fremtidens eldre i kommunen. Tilbudt personell skal delta i en større prosjekteringsgruppe ledet av en prosjektleder hos Ringerike kommune. Alt tilbudt personell skal ved behov gi innspill til utarbeidelse av overordnede dokumenter og planer som prosjekteringsplaner, fremdriftsplaner, dokumentplaner, kalkyler, mm.
KONKURRANSE
KUNNGJØRING AV KONKURRANSE
UTGÅTTOslo, Ikke stedbunden, Viken
Ikke angitt
15.01.2025
31.01.2025
Ruter As
Rammeavtale Ruter Samspill, inklusiv prosessledelse/-støtte
Ruter ønsker at tilbydere skal beskrive sin tilnærming til og hvordan de ønsker å samarbeide med Ruter for å utvikle kundeopplevelsen i kollektivtrafikken med utgangspunkt i punktene under, men ikke la disse punktene begrense besvarelsen, har tilbyder innsikt eller idéer utover disse punktene som kan forsterke kundeopplevelsen vil det bli tillagt vekt.
RESULTAT
KUNNGJØRING AV KONTRAKTSINNGÅELSE
Ikke angitt
12 000 000 NOK
08.01.2025