Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterTeknisk tredjepartsvurdering av prosjekter som omsøkes gjennom Enovas støtteprogrammer
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Aktiv
Kunngjort i Norge

Teknisk tredjepartsvurdering av prosjekter som omsøkes gjennom Enovas støtteprogrammer

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med anskaffelsen er at Enova ønsker å inngå avtale med en leverandør som skal foreta teknisk tredjepartsvurdering av deler av/ulike tema innen prosjekter som omsøkes gjennom Enovas støtteprogrammer innen teknologiutvikling og innovasjon. Hovedparten av oppdragene ventes å være teknisk tredjepartsvurdering av ulike tema innenfor industriprosjekter, men tredjepartsvurdering av tema innen sektorene transport, bygg og energisystem vil også være aktuelt. Oppdraget vil utføres gjennom en rammeavtale hvor Enova kontakter konsulenten ved behov for en uavhengig tredjepartsvurdering av tema innenfor et omsøkt prosjekt, med en spesifisert oppdragsbeskrivelse for hvert enkelt avrop. Antall søknader som vil være aktuelle for teknisk tredjepartsvurdering estimeres til 5-10 stk per år. Leveransene fra hvert avrop under avtalen skal være en kortfattet rapport på typisk ca. 5 sider som svarer ut oppdragsbeskrivelse fra oppdragsgiver. Evalueringen skal være basert på oversendt informasjon og dokumentasjon fra søker, samt innhenting av eksterne data for å svare ut oppdragsbeskrivelsen for hvert avrop. Ved manglende dokumentasjon vil konsulenten ha anledning til å etterspørre denne fra søker. Støtteprogrammene omfatter mange ulike teknologier, det stilles derfor krav til at konsulenten har kompetanse til å gjennomføre tredjepartsvurdering av ulike tema innen et bredt fagfelt. Se konkurransegrunnlaget for en nærmere beskrivelse av oppdraget.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Enova SF

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet

Oppdragsgivers virksomhet

Næringsøkonomiske formål

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Teknisk tredjepartsvurdering av prosjekter som omsøkes gjennom Enovas støtteprogrammer

Beskrivelse

Formålet med anskaffelsen er at Enova ønsker å inngå avtale med en leverandør som skal foreta teknisk tredjepartsvurdering av deler av/ulike tema innen prosjekter som omsøkes gjennom Enovas støtteprogrammer innen teknologiutvikling og innovasjon. Hovedparten av oppdragene ventes å være teknisk tredjepartsvurdering av ulike tema innenfor industriprosjekter, men tredjepartsvurdering av tema innen sektorene transport, bygg og energisystem vil også være aktuelt. Oppdraget vil utføres gjennom en rammeavtale hvor Enova kontakter konsulenten ved behov for en uavhengig tredjepartsvurdering av tema innenfor et omsøkt prosjekt, med en spesifisert oppdragsbeskrivelse for hvert enkelt avrop. Antall søknader som vil være aktuelle for teknisk tredjepartsvurdering estimeres til 5-10 stk per år. Leveransene fra hvert avrop under avtalen skal være en kortfattet rapport på typisk ca. 5 sider som svarer ut oppdragsbeskrivelse fra oppdragsgiver. Evalueringen skal være basert på oversendt informasjon og dokumentasjon fra søker, samt innhenting av eksterne data for å svare ut oppdragsbeskrivelsen for hvert avrop. Ved manglende dokumentasjon vil konsulenten ha anledning til å etterspørre denne fra søker. Støtteprogrammene omfatter mange ulike teknologier, det stilles derfor krav til at konsulenten har kompetanse til å gjennomføre tredjepartsvurdering av ulike tema innen et bredt fagfelt. Se konkurransegrunnlaget for en nærmere beskrivelse av oppdraget.

Prosedyreidentifikator

9c17812d-072f-41df-aded-0252514475f1

Intern identifikator

SID 25/16324

Type prosedyre

Åpen

Hovedtrekkene i prosedyren

Åpen tilbudskonkurranse under EØS-terskelverdi (FOA del I og II)

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Teknisk analyse- og rådgivingstjenester

Ytterligere klassifisering

Ingeniørtjenester

Ytterligere klassifisering

Rådgivning ingeniør- og byggetekniske tjenester

Ytterligere klassifisering

Diverse former for ingeniørtjenster

2.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Corruption

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?

Fraud

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?

Money laundering or terrorist financing

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?

Participation in a criminal organisation

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?

Terrorist offences or offences linked to terrorist activities

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?

Child labour and including other forms of trafficking in human beings

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

Teknisk tredjepartsvurdering av prosjekter som omsøkes gjennom Enovas støtteprogrammer

Beskrivelse

Formålet med anskaffelsen er at Enova ønsker å inngå avtale med en leverandør som skal foreta teknisk tredjepartsvurdering av deler av/ulike tema innen prosjekter som omsøkes gjennom Enovas støtteprogrammer innen teknologiutvikling og innovasjon. Hovedparten av oppdragene ventes å være teknisk tredjepartsvurdering av ulike tema innenfor industriprosjekter, men tredjepartsvurdering av tema innen sektorene transport, bygg og energisystem vil også være aktuelt. Oppdraget vil utføres gjennom en rammeavtale hvor Enova kontakter konsulenten ved behov for en uavhengig tredjepartsvurdering av tema innenfor et omsøkt prosjekt, med en spesifisert oppdragsbeskrivelse for hvert enkelt avrop. Antall søknader som vil være aktuelle for teknisk tredjepartsvurdering estimeres til 5-10 stk per år. Leveransene fra hvert avrop under avtalen skal være en kortfattet rapport på typisk ca. 5 sider som svarer ut oppdragsbeskrivelse fra oppdragsgiver. Evalueringen skal være basert på oversendt informasjon og dokumentasjon fra søker, samt innhenting av eksterne data for å svare ut oppdragsbeskrivelsen for hvert avrop. Ved manglende dokumentasjon vil konsulenten ha anledning til å etterspørre denne fra søker. Støtteprogrammene omfatter mange ulike teknologier, det stilles derfor krav til at konsulenten har kompetanse til å gjennomføre tredjepartsvurdering av ulike tema innen et bredt fagfelt. Se konkurransegrunnlaget for en nærmere beskrivelse av oppdraget.

Intern identifikator

SID 25/16324

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Teknisk analyse- og rådgivingstjenester

Ytterligere klassifisering

Ingeniørtjenester

Ytterligere klassifisering

Rådgivning ingeniør- og byggetekniske tjenester

Ytterligere klassifisering

Diverse former for ingeniørtjenster

5.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, År

2

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse

Forventet oppstart for oppdraget (oppstartstidspunkt) er 01.10.25. Avtalen gjelder fra oppstartstidspunkt og i 2 år, med opsjon for oppdragsgiver til å forlenge avtalen ytterligere 1+1 år, totalt maksimalt 4 år.

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Enrolment in a trade register

Beskrivelse

Se konkurransegrunnlaget

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Tilbyder kan inngi mer enn ett tilbud

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

27.08.2025 13:00

Frist til anbudet må være gyldig, Dag

60

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

27.08.2025 14:00

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Maks antall deltakere

1

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Trøndelag tingrett -

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Enova SF -

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Enova SF -

Virksomhet som behandler tilbudene

Enova SF -

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Enova SF

Registreringsnummer

983609155

Postadresse

Brattørkaia 17A

By

Trondheim

Postnummer

7010

Underenhet i land

Trøndelag/Trööndelage (NO060)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Bjørn H. Aunøien

E-post

bjorn.hakon.aunoien@enova.no

Telefon

+47 73190430

Internett-adresse

https://www.enova.no/

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Trøndelag tingrett

Registreringsnummer

926722794

By

Trondheim

Postnummer

7010

Underenhet i land

Trøndelag/Trööndelage (NO060)

Land

Norge

E-post

trondelag.tingrett@domstol.no

Telefon

73542400

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

8ccc377c-3b6c-45c5-a55c-4057b77962e8 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

10.07.2025 13:28

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

10.07.2025 14:00

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Enova SF

Tilbudsfrist:

27.08.2025 / 13:00

Referanse
2025-110996
Kunngjøringsdato
11.07.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Næringsøkonomiske formål

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter