Skjelettlab. med gjennomlysing til Sykehuset Innlandet HF, Elverum
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsens formål er å anskaffe en ny skjelettlab med gjennomlysing til Sykehuset Innlandet HF avdeling for bildediagnostikk Elverum. Tilbudt utstyr skal være en røntgenlab som først og fremst har høy kvalitet og funksjonalitet på rtg. av skjelett og thorax, har mulighet til Scoliose og HKA (aksemåling av hofte, kne, ankel). Det skal også være gjennomlysningsfunksjon som kan benyttes til å støtte innstilling der ledd må avbildes med høy presisjon av vinkelinnstilling, samt hypopharynx, øsofagus, visualisering av katetre for å fasilitere og verifisere posisjonering og funksjon (plassering av pH-sonde, bronkoskopi-veiledning, avklare om CVK er åpen). Røntgenutstyret skal bestå av minimum takrør, takhengt bucky, detektor med mulighet for gjennomlysing, undersøkelsebord, monitorer. Undersøkelsebordet må være hev-/senkbart. Utstyret må ha et godt fungerende følgesystem mellom rør og detektorer, samt muligheter for å autoposisjonere utstyret. Leveransen omfatter i tillegg til utstyr og installering også nødvendig opplæring og vedlikehold. For ytterligere informasjon vises det til konkurransegrunnlaget med vedlegg.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Sykehuset Innlandet HF
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet, kontrollert av en statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Helse
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Skjelettlab. med gjennomlysing til Sykehuset Innlandet HF, Elverum
Beskrivelse
Anskaffelsens formål er å anskaffe en ny skjelettlab med gjennomlysing til Sykehuset Innlandet HF avdeling for bildediagnostikk Elverum. Tilbudt utstyr skal være en røntgenlab som først og fremst har høy kvalitet og funksjonalitet på rtg. av skjelett og thorax, har mulighet til Scoliose og HKA (aksemåling av hofte, kne, ankel). Det skal også være gjennomlysningsfunksjon som kan benyttes til å støtte innstilling der ledd må avbildes med høy presisjon av vinkelinnstilling, samt hypopharynx, øsofagus, visualisering av katetre for å fasilitere og verifisere posisjonering og funksjon (plassering av pH-sonde, bronkoskopi-veiledning, avklare om CVK er åpen). Røntgenutstyret skal bestå av minimum takrør, takhengt bucky, detektor med mulighet for gjennomlysing, undersøkelsebord, monitorer. Undersøkelsebordet må være hev-/senkbart. Utstyret må ha et godt fungerende følgesystem mellom rør og detektorer, samt muligheter for å autoposisjonere utstyret. Leveransen omfatter i tillegg til utstyr og installering også nødvendig opplæring og vedlikehold. For ytterligere informasjon vises det til konkurransegrunnlaget med vedlegg.
Prosedyreidentifikator
b94c0cf8-f02f-4b96-a474-492bfa197516
Intern identifikator
25/02253
Type prosedyre
Åpen
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 og forskrift om offentlige anskaffelser av 12. august 2016 nr. 974 del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse jfr. FOA § 13-1 (1)
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Utstyr til røntgendiagnostikk
Ytterligere klassifisering
Medisinsk utstyr, legemidler og utstyr til personlig pleie
Ytterligere klassifisering
Medisinsk utstyr
Ytterligere klassifisering
Utstyr for medisinsk, odontologisk og veterinærmedisinsk bildebehandling
Ytterligere klassifisering
Røntgenapparatur
Ytterligere klassifisering
Apparatur til radiografi
Ytterligere klassifisering
Røntgendiagnostikkanlegg
2.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Kirkevegen 31
By
Elverum
Postnummer
2413
Underenhet i land
Innlandet (NO020)
Land
Norge
Tilleggsinformasjon
Sykehuset Innlandet HF, avd. Elverum
2.1.4 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
For ytterligere informasjon - se konkurransegrunnlag m/vedlegg
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Sources of grounds for exclusion
Notice
Corruption
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Fraud
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Money laundering or terrorist financing
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Participation in a criminal organisation
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Terrorist offences or offences linked to terrorist activities
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Child labour and including other forms of trafficking in human beings
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Breaching of obligations in the fields of environmental law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Breaching of obligations in the fields of labour law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Breaching of obligations in the fields of social law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Agreements with other economic operators aimed at distorting competition
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Grave professional misconduct
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure
Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Early termination, damages, or other comparable sanctions
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Breaching obligation relating to payment of social security contributions
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Breaching obligation relating to payment of taxes
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Business activities are suspended
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Bankruptcy
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Arrangement with creditors
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Insolvency
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Assets being administered by liquidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Analogous situation like bankruptcy, insolvency or arrangement with creditors under national law
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Delkontrakt LOT-0000
Tittel
Skjelettlab. med gjennomlysing til Sykehuset Innlandet HF, Elverum
Beskrivelse
Anskaffelsens formål er å anskaffe en ny skjelettlab med gjennomlysing til Sykehuset Innlandet HF avdeling for bildediagnostikk Elverum. Tilbudt utstyr skal være en røntgenlab som først og fremst har høy kvalitet og funksjonalitet på rtg. av skjelett og thorax, har mulighet til Scoliose og HKA (aksemåling av hofte, kne, ankel). Det skal også være gjennomlysningsfunksjon som kan benyttes til å støtte innstilling der ledd må avbildes med høy presisjon av vinkelinnstilling, samt hypopharynx, øsofagus, visualisering av katetre for å fasilitere og verifisere posisjonering og funksjon (plassering av pH-sonde, bronkoskopi-veiledning, avklare om CVK er åpen). Røntgenutstyret skal bestå av minimum takrør, takhengt bucky, detektor med mulighet for gjennomlysing, undersøkelsebord, monitorer. Undersøkelsebordet må være hev-/senkbart. Utstyret må ha et godt fungerende følgesystem mellom rør og detektorer, samt muligheter for å autoposisjonere utstyret. Leveransen omfatter i tillegg til utstyr og installering også nødvendig opplæring og vedlikehold. For ytterligere informasjon vises det til konkurransegrunnlaget med vedlegg.
Intern identifikator
25/02253
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Utstyr til røntgendiagnostikk
Ytterligere klassifisering
Medisinsk utstyr, legemidler og utstyr til personlig pleie
Ytterligere klassifisering
Medisinsk utstyr
Ytterligere klassifisering
Utstyr for medisinsk, odontologisk og veterinærmedisinsk bildebehandling
Ytterligere klassifisering
Røntgenapparatur
Ytterligere klassifisering
Apparatur til radiografi
Ytterligere klassifisering
Røntgendiagnostikkanlegg
5.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Kirkevegen 31
By
Elverum
Postnummer
2413
Underenhet i land
Innlandet (NO020)
Land
Norge
Tilleggsinformasjon
Sykehuset Innlandet HF, avd. Elverum
5.1.3 Anslått varighet
Annen varighet
Ukjent
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
Tilleggsinformasjon
For ytterligere informasjon - se konkurransegrunnlag m/vedlegg
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kostnad
Navn
Totalkostnad
Beskrivelse
Totalkostnad vurderes ut fra livsløpsperspektivet (LCC) og dekker bl.a. anskaffelseskostnad, kurs/opplæringskostnader og service-/reparasjonskostnader. Se konkurransegrunnlag for ytterligere informasjon
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
40
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Egnethet og funksjonelle egenskaper
Beskrivelse
Evaluering vil skje på bakgrunn av tilbyders svar på bør-krav i vedlegg 4-kravspesifikasjon samt fagpersonenes vurdering av produktene, basert på opplysninger om produktene gitt i tilbudet, erfaringer fra eventuelt gjennomført referansebesøk, og eller informasjon fra oppgitte referanser. Se konkurransegrunnlag for ytterligere informasjon
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
50
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Serviceorganisasjon, service og opplæring
Beskrivelse
Evaluering vil skje på bakgrunn av tilbyders svar på bør-krav i vedlegg 4-kravspesifikasjon for relevante områder. Se konkurransegrunnlag for ytterligere informasjon
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
10
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
22.08.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
Ad hoc-kommunikasjonskanal
Navn
I denne konkurransen benyttes Oppdragsgivers elektroniske konkurransegjennomføringsverktøy (KGV). All kommunikasjon, herunder innsending av spørsmål til konkurransegrunnlaget, skal foregå gjennom Eu-Supply. Svar på spørsmål vil utelukkende bli publisert i EU-Supply.
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Tilbyder kan inngi mer enn ett tilbud
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
02.09.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig, År
2026
Opplysninger som kan suppleres etter innleveringsfristen
Etter kjøperens skjønn kan noen manglende anbudsrelaterte dokumenter sendes inn senere.
Tilleggsinformasjon
For ytterligere informasjon - se konkurransegrunnlag m/vedlegg
Vilkår for kontrakt
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Nei
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hedmarken og Østerdal tingrett -
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
Valg av tilbyder(e) vil bli meddelt elektronisk til samtlige deltakere i konkurransen senest 10 dager før kontrakt inngås, regnet fra dagen etter at meddelelsen er sendt.
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for skatter som gjelder på stedet der kontrakten skal utføres
Hedmarken og Østerdal tingrett -
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for miljøvern som gjelder der kontrakten skal utføres
Hedmarken og Østerdal tingrett -
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for stillingsvern og arbeidsvilkår som gjelder der kontrakten skal utføres
Hedmarken og Østerdal tingrett -
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Sykehuset Innlandet HF -
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Sykehuset Innlandet HF -
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Sykehuset Innlandet HF -
Virksomhet som behandler tilbudene
Sykehuset Innlandet HF -
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Sykehuset Innlandet HF
Registreringsnummer
983971709
Postadresse
Postboks 104
By
Brumunddal
Postnummer
2381
Underenhet i land
Innlandet (NO020)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Thomas Blystad Aaseth
E-post
thomas.aaseth@sykehuset-innlandet.no
Telefon
+47 06200
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Hedmarken og Østerdal tingrett
Registreringsnummer
935 364 892.
Departement
Rettsted Hamar
Postadresse
Østregate 41
By
Hamar
Postnummer
2317
Underenhet i land
Innlandet (NO020)
Land
Norge
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
eea77657-c61f-43e9-a784-c2b7c7fbffda 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
04.07.2025 13:03
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
04.07.2025 14:00
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Sykehuset Innlandet HF
Tilbudsfrist:
02.09.2025 / 12:00
- Referanse
- 2025-110774
- Kunngjøringsdato
- 07.07.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Innlandet
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Helse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter