Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterHeldøgns helse- og omsorgstilbud for barn og unge med nedsatt funksjonsevne (Trinn 1)
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Aktiv
Kunngjort i Norge

Heldøgns helse- og omsorgstilbud for barn og unge med nedsatt funksjonsevne (Trinn 1)

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Drammen kommune inviterer til prekvalifisering i konkurranse om parallelle rammeavtaler for levering av heldøgns helse- og omsorgstilbud for barn og unge med nedsatt funksjonsevne.Inntil åtte leverandører vil bli prekvalifisert. De prekvalifiserte leverandørene skal konkurrere om inntil fem parallelle rammeavtaler. Dette forutsetter at det er tilstrekkelig mange kvalifiserte leverandører. Mer informasjon om prekvalifisering finnes i vedlegg 1 Forespørsel om prekvalifisering.Vi ønsker parallelle rammeavtaler med et mangfold av leverandører. Med mangfold mener vi variasjon i erfaring, geografisk dekning og om tiltaket allerede er etablert eller må etableres. Vi kan også vurdere andre faktorer som kan bidra til å dekke kommunens samlede behov for tjenester for brukergruppen anskaffelsen gjelder.For å begrense tiden som brukes til transport må helse- og omsorgstilbudet gjennomføres i Drammen eller tilgrensende kommuner.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

DRAMMEN KOMMUNE

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Heldøgns helse- og omsorgstilbud for barn og unge med nedsatt funksjonsevne (Trinn 1)

Beskrivelse

Drammen kommune inviterer til prekvalifisering i konkurranse om parallelle rammeavtaler for levering av heldøgns helse- og omsorgstilbud for barn og unge med nedsatt funksjonsevne.Inntil åtte leverandører vil bli prekvalifisert. De prekvalifiserte leverandørene skal konkurrere om inntil fem parallelle rammeavtaler. Dette forutsetter at det er tilstrekkelig mange kvalifiserte leverandører. Mer informasjon om prekvalifisering finnes i vedlegg 1 Forespørsel om prekvalifisering.Vi ønsker parallelle rammeavtaler med et mangfold av leverandører. Med mangfold mener vi variasjon i erfaring, geografisk dekning og om tiltaket allerede er etablert eller må etableres. Vi kan også vurdere andre faktorer som kan bidra til å dekke kommunens samlede behov for tjenester for brukergruppen anskaffelsen gjelder.For å begrense tiden som brukes til transport må helse- og omsorgstilbudet gjennomføres i Drammen eller tilgrensende kommuner.

Prosedyreidentifikator

9af3cce4-a17b-4a60-923c-1b311dcd4764

Intern identifikator

25/24846

Type prosedyre

Åpen

Hovedtrekkene i prosedyren

Hvem tjenestene er forTjenestene er for barn og unge som trenger helse- og omsorgstjenester over kort eller lang tid. Dette kan være barn og unge med utviklingshemming, utfordrende atferd, tilleggslidelser, behov for forsterkede tiltak, og/eller tiltak etter helse- og omsorgstjenesteloven kapittel 9.Hva leverandørene skal tilbyLeverandørene skal tilby individuelt tilpassede helse- og omsorgstjenester som ivaretar barnets psykiske og fysiske helse. Det skal legges til rette for mestringsopplevelser, meningsfulle aktiviteter og inkludering i sosiale fellesskap, slik at barnet oppnår best mulig funksjons- og mestringsevne.Tilbudet må sikre at brukeren kan forholde seg til samme bemanning fra dag til dag, og legge til rette for et sosialt liv med nær kontakt med venner og familie. Brukere med handikap skal ha tilgang til det fysiske området hvor tjenesten ytes.Tjenestene skal ikke omfatte spesialisthelsetjenester.Målsetting med anskaffelsenTjenestene skal bidra til at barna gjennom målrettede tiltak og aktivitet, oppnår økt selvstendighet og en mest mulig meningsfylt tilværelse, i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 1-1.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Helse- og sosial tjenesteyting

Ytterligere klassifisering

Omsorg for handikappede

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Akershus (NO084)

Land

Norge

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Buskerud (NO085)

Land

Norge

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestfold (NO093)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

160,000,000

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Breaching of obligations set under purely national exclusion grounds

Nasjonale avvisningsgrunner

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

Heldøgns helse- og omsorgstilbud for barn og unge med nedsatt funksjonsevne (Trinn 1)

Beskrivelse

Drammen kommune inviterer til prekvalifisering i konkurranse om parallelle rammeavtaler for levering av heldøgns helse- og omsorgstilbud for barn og unge med nedsatt funksjonsevne.Inntil åtte leverandører vil bli prekvalifisert. De prekvalifiserte leverandørene skal konkurrere om inntil fem parallelle rammeavtaler. Dette forutsetter at det er tilstrekkelig mange kvalifiserte leverandører. Mer informasjon om prekvalifisering finnes i vedlegg 1 Forespørsel om prekvalifisering.Vi ønsker parallelle rammeavtaler med et mangfold av leverandører. Med mangfold mener vi variasjon i erfaring, geografisk dekning og om tiltaket allerede er etablert eller må etableres. Vi kan også vurdere andre faktorer som kan bidra til å dekke kommunens samlede behov for tjenester for brukergruppen anskaffelsen gjelder.For å begrense tiden som brukes til transport må helse- og omsorgstilbudet gjennomføres i Drammen eller tilgrensende kommuner.

Intern identifikator

25/24846

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Helse- og sosial tjenesteyting

Ytterligere klassifisering

Omsorg for handikappede

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Akershus (NO084)

Land

Norge

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Buskerud (NO085)

Land

Norge

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestfold (NO093)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, Måned

48

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

160,000,000

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Relevant educational and professional qualifications

Beskrivelse

Vi vil invitere åtte leverandører til å gi tilbud. Hvis mer enn åtte leverandører oppfyller kvalifikasjonskravene, velger vi hvilke åtte som blir invitert. Utvelgelsen baserer seg på besvarelsen av punktene 2. Beskrivelse av leverandøren og 3. Kvalifikasjonskrav. Leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner – erfaring fra relevante oppdrag. Når kommunen velger leverandører som inviteres til å gi tilbud, vil vi prioritere ulike typer leverandører. Mangfold blant leverandørene skal bidra til et variert og fleksibelt tilbud, slik at kommunen kan møte ulike behov hos barn og familier. Med mangfold mener vi variasjon i erfaring, geografisk dekning og om tiltaket allerede er etablert eller må etableres. Vi kan også vurdere andre faktorer som kan bidra til å dekke kommunens samlede behov for tjenester til brukergruppen anskaffelsen gjelder. Følgende kriterier blir lagt til grunn: • Den enkelte leverandørs erfaring med brukergruppen anskaffelsen gjelder, inkludert forsterkede tiltak og tiltak etter helse- og omsorgstjenesteloven kapittel 9. • Mangfold av leverandører sett opp mot kommunens samlede behov for tjenester for brukergruppen anskaffelsen gjelder.

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

norsk

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/260488416.aspx

Ad hoc-kommunikasjonskanal

Navn

Mercell

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

25.08.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig, Dag

93

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

13.10.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale med gjenåpning av konkurransen

Maks antall deltakere

5

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Drammen Tingrett -

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

Klagefrist 10 dager.

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

DRAMMEN KOMMUNE

Registreringsnummer

921234554

Postadresse

Engene 1

By

DRAMMEN

Postnummer

3008

Underenhet i land

Buskerud (NO085)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Kirsten Nordhøy

E-post

kirsten.nordhoy@drammen.kommune.no

Telefon

+4732040000

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Drammen Tingrett

Registreringsnummer

974726963

By

Drammen

Postnummer

3000

Underenhet i land

Buskerud (NO085)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Buskerud Tingrett

E-post

buskerud.tingrett@domstol.no

Telefon

32211600

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

83926849-a2d0-48f4-8601-6d20ae4a2fb4 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

27.06.2025 12:43

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

27.06.2025 13:39

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

DRAMMEN KOMMUNE

Tilbudsfrist:

25.08.2025 / 12:00

Referanse
2025-110178
Kunngjøringsdato
28.06.2025
Estimert verdi
160 000 000 NOK
Utførelsessted
Akershus, Buskerud, Vestfold
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter