Intensjonskunngjøring: Forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum og tramadol i urin til MBF ved Helse Bergen HF
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Helse Bergen HF har i dag en avtale med Specialty Diagnostix for kjøp av forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum. Disse forbruksvarene benyttes ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi ved Haukeland universitetssjukehus. Nåværende avtale utløper 04.10.2025, og Helse Bergen har dermed behov for en ny avtale som trer i kraft når nåværende avtale utløper. Foretaket har også behov for forbruksvarer til analysering av tramadol i urin. Forbruksmateriellet må være kompatibelt med eksisterende utstyr i avdelingen. Til analysering av tramadol benyttes Indiko Plus fra Thermo Fisher og ved analysering av metotrexat benyttes Cobas (702) fra Roche. Nødvendig forbruksmateriell som er kompatibelt med eksisterende utstyr kan kun anskaffes av Specialty Diagnostix GmbH, og på bakgrunn at dette kan det ikke arrangeres konkurranse, jf. FOA § 13-4 bokstav b (2 og 3).Avtale planlegges inngått tidligst 10 dager etter publisering av intensjonskunngjøring. Grunnet ferieavvikling vil avtalesignering startes tidligst i uke 29.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
SYKEHUSINNKJØP HF
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Intensjonskunngjøring: Forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum og tramadol i urin til MBF ved Helse Bergen HF
Beskrivelse
Helse Bergen HF har i dag en avtale med Specialty Diagnostix for kjøp av forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum. Disse forbruksvarene benyttes ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi ved Haukeland universitetssjukehus. Nåværende avtale utløper 04.10.2025, og Helse Bergen har dermed behov for en ny avtale som trer i kraft når nåværende avtale utløper. Foretaket har også behov for forbruksvarer til analysering av tramadol i urin. Forbruksmateriellet må være kompatibelt med eksisterende utstyr i avdelingen. Til analysering av tramadol benyttes Indiko Plus fra Thermo Fisher og ved analysering av metotrexat benyttes Cobas (702) fra Roche. Nødvendig forbruksmateriell som er kompatibelt med eksisterende utstyr kan kun anskaffes av Specialty Diagnostix GmbH, og på bakgrunn at dette kan det ikke arrangeres konkurranse, jf. FOA § 13-4 bokstav b (2 og 3).Avtale planlegges inngått tidligst 10 dager etter publisering av intensjonskunngjøring. Grunnet ferieavvikling vil avtalesignering startes tidligst i uke 29.
Prosedyreidentifikator
f4bb0ae7-b51e-4a06-9d51-e43ded6f0892
Intern identifikator
2025/44826
Type prosedyre
Konkurranse med fohandling uten forutgående kunngjøring
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Laboratorie-, optisk- og presisjonsutstyr (bortsett fra briller)
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Anskaffelsesforskriften Gjennomført som direkteanskaffelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Delkontrakt LOT-0000
Tittel
Intensjonskunngjøring: Forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum og tramadol i urin til MBF ved Helse Bergen HF
Beskrivelse
Helse Bergen HF har i dag en avtale med Specialty Diagnostix for kjøp av forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum. Disse forbruksvarene benyttes ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi ved Haukeland universitetssjukehus. Nåværende avtale utløper 04.10.2025, og Helse Bergen har dermed behov for en ny avtale som trer i kraft når nåværende avtale utløper. Foretaket har også behov for forbruksvarer til analysering av tramadol i urin. Forbruksmateriellet må være kompatibelt med eksisterende utstyr i avdelingen. Til analysering av tramadol benyttes Indiko Plus fra Thermo Fisher og ved analysering av metotrexat benyttes Cobas (702) fra Roche. Nødvendig forbruksmateriell som er kompatibelt med eksisterende utstyr kan kun anskaffes av Specialty Diagnostix GmbH, og på bakgrunn at dette kan det ikke arrangeres konkurranse, jf. FOA § 13-4 bokstav b (2 og 3).Avtale planlegges inngått tidligst 10 dager etter publisering av intensjonskunngjøring. Grunnet ferieavvikling vil avtalesignering startes tidligst i uke 29.
Intern identifikator
2025/44826
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Laboratorie-, optisk- og presisjonsutstyr (bortsett fra briller)
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.6 Generell informasjon
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Indre og Østre Finnmark tingrett -
Del 6: Resultater
Direkte tildeling
Begrunnelse for direkte tildeling
Kontrakten kan bare leveres av en bestemt markedsdeltaker på grunn av fravær av konkurranse av tekniske årsaker
Annen begrunnelse
Helse Bergen HF har i dag en avtale med Specialty Diagnostix for kjøp av forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum. Disse forbruksvarene benyttes ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi ved Haukeland universitetssjukehus. Nåværende avtale utløper 04.10.2025, og Helse Bergen har dermed behov for en ny avtale som trer i kraft når nåværende avtale utløper. Foretaket har også behov for forbruksvarer til analysering av tramadol i urin. Forbruksmateriellet må være kompatibelt med eksisterende utstyr i avdelingen. Til analysering av tramadol benyttes Indiko Plus fra Thermo Fisher og ved analysering av metotrexat benyttes Cobas (702) fra Roche. Nødvendig forbruksmateriell som er kompatibelt med eksisterende utstyr kan kun kjøpes av Specialty Diagnostix GmbH, og på bakgrunn at dette kan det ikke arrangeres konkurranse, jf. FOA § 13-4 bokstav b (2 og 3).
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Specialty Diagnostix GmbH
Betalingsmiddelidentifikator
Tilbud 2025/44826
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Kontrakt 2025/44826
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
SYKEHUSINNKJØP HF
Registreringsnummer
916879067
Postadresse
Postboks 40
By
VADSØ
Postnummer
9811
Underenhet i land
Finnmark/Finnmárku/Finmarkku (NO073)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Postmottak Sykehusinnkjøp
E-post
post@sykehusinnkjop.no
Telefon
+47 78950700
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Indre og Østre Finnmark tingrett
Registreringsnummer
926 722 840
By
Vadsø
Postnummer
9800
Underenhet i land
Finnmark/Finnmárku/Finmarkku (NO073)
Land
Norge
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Specialty Diagnostix GmbH
Registreringsnummer
DE279782557
By
Passau
Postnummer
94032
Underenhet i land
Passau, Kreisfreie Stadt (DE222)
Land
Tyskland
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
c45133f4-195f-47d9-b1c5-6b8ed79d4d49 01
Type skjema
Forhåndskunngjøring av direkte tildeling
Type varsel
Frivillig intensjonskunngjøring
Varsel utsendelsesdato
23.06.2025 14:55
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
23.06.2025 15:07
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
SYKEHUSINNKJØP HF
Tildelt til:
Specialty Diagnostix GmbH
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2025-109917
- Kunngjøringsdato
- 25.06.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Vestland
- Type kunngjøring
- Intensjonskunngjøring
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.