Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterIntensjonskunngjøring: Forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum og tramadol i urin til MBF ved Helse Bergen HF
Resultat
Intensjonskunngjøring
Kunngjort i EØS

Intensjonskunngjøring: Forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum og tramadol i urin til MBF ved Helse Bergen HF

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
0

Helse Bergen HF har i dag en avtale med Specialty Diagnostix for kjøp av forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum. Disse forbruksvarene benyttes ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi ved Haukeland universitetssjukehus. Nåværende avtale utløper 04.10.2025, og Helse Bergen har dermed behov for en ny avtale som trer i kraft når nåværende avtale utløper. Foretaket har også behov for forbruksvarer til analysering av tramadol i urin. Forbruksmateriellet må være kompatibelt med eksisterende utstyr i avdelingen. Til analysering av tramadol benyttes Indiko Plus fra Thermo Fisher og ved analysering av metotrexat benyttes Cobas (702) fra Roche. Nødvendig forbruksmateriell som er kompatibelt med eksisterende utstyr kan kun anskaffes av Specialty Diagnostix GmbH, og på bakgrunn at dette kan det ikke arrangeres konkurranse, jf. FOA § 13-4 bokstav b (2 og 3).Avtale planlegges inngått tidligst 10 dager etter publisering av intensjonskunngjøring. Grunnet ferieavvikling vil avtalesignering startes tidligst i uke 29.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

SYKEHUSINNKJØP HF

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Intensjonskunngjøring: Forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum og tramadol i urin til MBF ved Helse Bergen HF

Beskrivelse

Helse Bergen HF har i dag en avtale med Specialty Diagnostix for kjøp av forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum. Disse forbruksvarene benyttes ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi ved Haukeland universitetssjukehus. Nåværende avtale utløper 04.10.2025, og Helse Bergen har dermed behov for en ny avtale som trer i kraft når nåværende avtale utløper. Foretaket har også behov for forbruksvarer til analysering av tramadol i urin. Forbruksmateriellet må være kompatibelt med eksisterende utstyr i avdelingen. Til analysering av tramadol benyttes Indiko Plus fra Thermo Fisher og ved analysering av metotrexat benyttes Cobas (702) fra Roche. Nødvendig forbruksmateriell som er kompatibelt med eksisterende utstyr kan kun anskaffes av Specialty Diagnostix GmbH, og på bakgrunn at dette kan det ikke arrangeres konkurranse, jf. FOA § 13-4 bokstav b (2 og 3).Avtale planlegges inngått tidligst 10 dager etter publisering av intensjonskunngjøring. Grunnet ferieavvikling vil avtalesignering startes tidligst i uke 29.

Prosedyreidentifikator

f4bb0ae7-b51e-4a06-9d51-e43ded6f0892

Intern identifikator

2025/44826

Type prosedyre

Konkurranse med fohandling uten forutgående kunngjøring

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Laboratorie-, optisk- og presisjonsutstyr (bortsett fra briller)

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Anskaffelsesforskriften Gjennomført som direkteanskaffelse.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

Intensjonskunngjøring: Forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum og tramadol i urin til MBF ved Helse Bergen HF

Beskrivelse

Helse Bergen HF har i dag en avtale med Specialty Diagnostix for kjøp av forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum. Disse forbruksvarene benyttes ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi ved Haukeland universitetssjukehus. Nåværende avtale utløper 04.10.2025, og Helse Bergen har dermed behov for en ny avtale som trer i kraft når nåværende avtale utløper. Foretaket har også behov for forbruksvarer til analysering av tramadol i urin. Forbruksmateriellet må være kompatibelt med eksisterende utstyr i avdelingen. Til analysering av tramadol benyttes Indiko Plus fra Thermo Fisher og ved analysering av metotrexat benyttes Cobas (702) fra Roche. Nødvendig forbruksmateriell som er kompatibelt med eksisterende utstyr kan kun anskaffes av Specialty Diagnostix GmbH, og på bakgrunn at dette kan det ikke arrangeres konkurranse, jf. FOA § 13-4 bokstav b (2 og 3).Avtale planlegges inngått tidligst 10 dager etter publisering av intensjonskunngjøring. Grunnet ferieavvikling vil avtalesignering startes tidligst i uke 29.

Intern identifikator

2025/44826

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Laboratorie-, optisk- og presisjonsutstyr (bortsett fra briller)

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.6 Generell informasjon

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Indre og Østre Finnmark tingrett -

Del 6: Resultater

Direkte tildeling

Begrunnelse for direkte tildeling

Kontrakten kan bare leveres av en bestemt markedsdeltaker på grunn av fravær av konkurranse av tekniske årsaker

Annen begrunnelse

Helse Bergen HF har i dag en avtale med Specialty Diagnostix for kjøp av forbruksvarer til analysering av metotrexat i serum. Disse forbruksvarene benyttes ved avdeling for medisinsk biokjemi og farmakologi ved Haukeland universitetssjukehus. Nåværende avtale utløper 04.10.2025, og Helse Bergen har dermed behov for en ny avtale som trer i kraft når nåværende avtale utløper. Foretaket har også behov for forbruksvarer til analysering av tramadol i urin. Forbruksmateriellet må være kompatibelt med eksisterende utstyr i avdelingen. Til analysering av tramadol benyttes Indiko Plus fra Thermo Fisher og ved analysering av metotrexat benyttes Cobas (702) fra Roche. Nødvendig forbruksmateriell som er kompatibelt med eksisterende utstyr kan kun kjøpes av Specialty Diagnostix GmbH, og på bakgrunn at dette kan det ikke arrangeres konkurranse, jf. FOA § 13-4 bokstav b (2 og 3).

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

Specialty Diagnostix GmbH

Betalingsmiddelidentifikator

Tilbud 2025/44826

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Kontrakt 2025/44826

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

SYKEHUSINNKJØP HF

Registreringsnummer

916879067

Postadresse

Postboks 40

By

VADSØ

Postnummer

9811

Underenhet i land

Finnmark/Finnmárku/Finmarkku (NO073)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Postmottak Sykehusinnkjøp

E-post

post@sykehusinnkjop.no

Telefon

+47 78950700

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Indre og Østre Finnmark tingrett

Registreringsnummer

926 722 840

By

Vadsø

Postnummer

9800

Underenhet i land

Finnmark/Finnmárku/Finmarkku (NO073)

Land

Norge

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Specialty Diagnostix GmbH

Registreringsnummer

DE279782557

By

Passau

Postnummer

94032

Underenhet i land

Passau, Kreisfreie Stadt (DE222)

Land

Tyskland

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

c45133f4-195f-47d9-b1c5-6b8ed79d4d49 01

Type skjema

Forhåndskunngjøring av direkte tildeling

Type varsel

Frivillig intensjonskunngjøring

Varsel utsendelsesdato

23.06.2025 14:55

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

23.06.2025 15:07

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

SYKEHUSINNKJØP HF

Tildelt til:

Specialty Diagnostix GmbH

Antall mottatte tilbud: Ikke angitt

Referanse
2025-109917
Kunngjøringsdato
25.06.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Vestland
Type kunngjøring
Intensjonskunngjøring

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.