Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterVeiledende kunngjøring - Markedsdialog om glassarbeider med tilhørende materiell
Planlegging
Veiledende kunngjøring
Kunngjort i Norge

Veiledende kunngjøring - Markedsdialog om glassarbeider med tilhørende materiell

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Konkurranse
0
Resultat
0

Kommunene Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg, heretter oppdragsgiver, skal ut på ny konkurranse for glassarbeider med tilhørende materiell. Rammeavtalen vil omfatte levering av glass og glassarbeider til kommunale bygg og boliger, herunder skoler, barnehager, bo- og aktivitetssenter, syke og aldershjem, svømme- og idrettshaller, leiligheter, kontorbygg, kulturhus, kommunale utleieboliger, helsestasjoner m. fl.Rammeavtalen vil gjelde utskiftning og reparasjon av eksisterende glass. Prosjekter og nybygg faller utenfor rammeavtalen.Oppdragsgiver ønsker i den sammenheng innspill fra markedet relatert til følgende forhold:- Klima og miljø- kapasitet- Prisskjema1.0 Klima og miljø1.1. EPDOppdragsgiver ønsker å evaluere EPDer for et representativt utvalg av glassprodukter beskrevet under.- Enkelt gloatflass: 4mm- 2 lags isolerglass med energibelegg: 4 +16 +4 (eller 4 + 12 + 4)- 2 lags laminert isolerglass: 44.2 (8,76) - 3 lags isolerglass med energibelegg: 4 + 12 + 4 + 12 +  4Deklarert enhet skal være kvadratmeter. EPD skal være gyldig og i henhold til EN15804 og ISO14025. Har leverandøren noen kommentarer eller innvendinger relatert til dette?1.2. KjøretøyOppdragsgiver vurderer å stille krav til utslippsfrie kjøretøy under 3500 kg og minimum Euroklasse 6/VI for kjøretøy over 3500kg. Har leverandøren noen kommentarer/innvendinger mot dette?2. KapasitetOppdragsgiver forstår situasjonen i markedet slik at det er press på kapasitet som kan føre til lengre leveringstider. Oppdragsgiver ønsker innspill fra leverandør angående mulige tiltak for å forbedre situasjonen. Kan det å bygge opp en buffer med varer oppdragsgiver kjøper mye av være en løsning? Kan eventuelt 2 leverandører på rammeavtalen hjelpe situasjonen? Hvilke andre tiltak kan være aktuelle? 3. Prisskjema.   Oppdragsgiver ønsker tilbakemelding fra leverandør angående prisskjemaet. Er det tydelig hva som skal prises? Prisskjema er vedlagt kunngjøringen.4. InnleveringsfristLeverandørene oppfordres til å komme med innspill til samtlige spørsmål oppdraggiver har stilt, men er også åpen for innspill som gjelder andre forhold en det som er nevnt i denne kunngjøringen. Svar skal sendes inn senest 14.07.2025 i "kommunikasjon" fanen i Mercell.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Stavanger kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Veiledende kunngjøring - Markedsdialog om glassarbeider med tilhørende materiell

Beskrivelse

Kommunene Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg, heretter oppdragsgiver, skal ut på ny konkurranse for glassarbeider med tilhørende materiell. Rammeavtalen vil omfatte levering av glass og glassarbeider til kommunale bygg og boliger, herunder skoler, barnehager, bo- og aktivitetssenter, syke og aldershjem, svømme- og idrettshaller, leiligheter, kontorbygg, kulturhus, kommunale utleieboliger, helsestasjoner m. fl.Rammeavtalen vil gjelde utskiftning og reparasjon av eksisterende glass. Prosjekter og nybygg faller utenfor rammeavtalen.Oppdragsgiver ønsker i den sammenheng innspill fra markedet relatert til følgende forhold:- Klima og miljø- kapasitet- Prisskjema1.0 Klima og miljø1.1. EPDOppdragsgiver ønsker å evaluere EPDer for et representativt utvalg av glassprodukter beskrevet under.- Enkelt gloatflass: 4mm- 2 lags isolerglass med energibelegg: 4 +16 +4 (eller 4 + 12 + 4)- 2 lags laminert isolerglass: 44.2 (8,76) - 3 lags isolerglass med energibelegg: 4 + 12 + 4 + 12 +  4Deklarert enhet skal være kvadratmeter. EPD skal være gyldig og i henhold til EN15804 og ISO14025. Har leverandøren noen kommentarer eller innvendinger relatert til dette?1.2. KjøretøyOppdragsgiver vurderer å stille krav til utslippsfrie kjøretøy under 3500 kg og minimum Euroklasse 6/VI for kjøretøy over 3500kg. Har leverandøren noen kommentarer/innvendinger mot dette?2. KapasitetOppdragsgiver forstår situasjonen i markedet slik at det er press på kapasitet som kan føre til lengre leveringstider. Oppdragsgiver ønsker innspill fra leverandør angående mulige tiltak for å forbedre situasjonen. Kan det å bygge opp en buffer med varer oppdragsgiver kjøper mye av være en løsning? Kan eventuelt 2 leverandører på rammeavtalen hjelpe situasjonen? Hvilke andre tiltak kan være aktuelle? 3. Prisskjema.   Oppdragsgiver ønsker tilbakemelding fra leverandør angående prisskjemaet. Er det tydelig hva som skal prises? Prisskjema er vedlagt kunngjøringen.4. InnleveringsfristLeverandørene oppfordres til å komme med innspill til samtlige spørsmål oppdraggiver har stilt, men er også åpen for innspill som gjelder andre forhold en det som er nevnt i denne kunngjøringen. Svar skal sendes inn senest 14.07.2025 i "kommunikasjon" fanen i Mercell.

Intern identifikator

2025/245432

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Glassarbeide

Ytterligere klassifisering

Glass

Ytterligere klassifisering

Maler- og glassarbeide

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Rogaland (NO0A1)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Del 3: Del

3.1 Del PAR-0000

Tittel

Veiledende kunngjøring - Markedsdialog om glassarbeider med tilhørende materiell

Beskrivelse

Kommunene Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg, heretter oppdragsgiver, skal ut på ny konkurranse for glassarbeider med tilhørende materiell. Rammeavtalen vil omfatte levering av glass og glassarbeider til kommunale bygg og boliger, herunder skoler, barnehager, bo- og aktivitetssenter, syke og aldershjem, svømme- og idrettshaller, leiligheter, kontorbygg, kulturhus, kommunale utleieboliger, helsestasjoner m. fl.Rammeavtalen vil gjelde utskiftning og reparasjon av eksisterende glass. Prosjekter og nybygg faller utenfor rammeavtalen.Oppdragsgiver ønsker i den sammenheng innspill fra markedet relatert til følgende forhold:- Klima og miljø- kapasitet- Prisskjema1.0 Klima og miljø1.1. EPDOppdragsgiver ønsker å evaluere EPDer for et representativt utvalg av glassprodukter beskrevet under.- Enkelt gloatflass: 4mm- 2 lags isolerglass med energibelegg: 4 +16 +4 (eller 4 + 12 + 4)- 2 lags laminert isolerglass: 44.2 (8,76) - 3 lags isolerglass med energibelegg: 4 + 12 + 4 + 12 +  4Deklarert enhet skal være kvadratmeter. EPD skal være gyldig og i henhold til EN15804 og ISO14025. Har leverandøren noen kommentarer eller innvendinger relatert til dette?1.2. KjøretøyOppdragsgiver vurderer å stille krav til utslippsfrie kjøretøy under 3500 kg og minimum Euroklasse 6/VI for kjøretøy over 3500kg. Har leverandøren noen kommentarer/innvendinger mot dette?2. KapasitetOppdragsgiver forstår situasjonen i markedet slik at det er press på kapasitet som kan føre til lengre leveringstider. Oppdragsgiver ønsker innspill fra leverandør angående mulige tiltak for å forbedre situasjonen. Kan det å bygge opp en buffer med varer oppdragsgiver kjøper mye av være en løsning? Kan eventuelt 2 leverandører på rammeavtalen hjelpe situasjonen? Hvilke andre tiltak kan være aktuelle? 3. Prisskjema.   Oppdragsgiver ønsker tilbakemelding fra leverandør angående prisskjemaet. Er det tydelig hva som skal prises? Prisskjema er vedlagt kunngjøringen.4. InnleveringsfristLeverandørene oppfordres til å komme med innspill til samtlige spørsmål oppdraggiver har stilt, men er også åpen for innspill som gjelder andre forhold en det som er nevnt i denne kunngjøringen. Svar skal sendes inn senest 14.07.2025 i "kommunikasjon" fanen i Mercell.

Intern identifikator

2025/245432

3.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Glassarbeide

Ytterligere klassifisering

Glass

Ytterligere klassifisering

Maler- og glassarbeide

3.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Rogaland (NO0A1)

Land

Norge

3.1.6 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

norsk

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/259409537.aspx

3.1.7 Vilkår for anskaffelsen

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

3.1.9 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Sør-Rogaland Tingrett -

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Stavanger kommune

Registreringsnummer

964965226

Postadresse

Postboks 8001

By

STAVANGER

Postnummer

4068

Underenhet i land

Rogaland (NO0A1)

Land

Norge

Kontaktpunkt

John Rejor Myran Øverås

E-post

john.rejor.myran.overas@stavanger.kommune.no

Telefon

+47 51507090

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Sør-Rogaland Tingrett

Registreringsnummer

926 723 448

By

Stavanger

Postnummer

4014

Underenhet i land

Rogaland (NO0A1)

Land

Norge

E-post

sor-rogaland.tingrett@domstol.no

Telefon

52 00 46 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

45522340-66ba-4c42-9c23-02022d83a263 01

Type skjema

Planlegging

Type varsel

Forhåndsvarsel eller en periodisk veiledende melding som bare brukes til informasjon

Varsel utsendelsesdato

20.06.2025 10:47

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

20.06.2025 11:30

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Anslått dato for offentliggjøring av en kunngjøring av en kontrakt innenfor denne prosedyren

01.08.2025

Stavanger kommune

Referanse
2025-109688
Kunngjøringsdato
21.06.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Rogaland
Type kunngjøring
Veiledende kunngjøring
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter