Veiledende kunngjøring - Markedsdialog om glassarbeider med tilhørende materiell
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Kommunene Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg, heretter oppdragsgiver, skal ut på ny konkurranse for glassarbeider med tilhørende materiell. Rammeavtalen vil omfatte levering av glass og glassarbeider til kommunale bygg og boliger, herunder skoler, barnehager, bo- og aktivitetssenter, syke og aldershjem, svømme- og idrettshaller, leiligheter, kontorbygg, kulturhus, kommunale utleieboliger, helsestasjoner m. fl.Rammeavtalen vil gjelde utskiftning og reparasjon av eksisterende glass. Prosjekter og nybygg faller utenfor rammeavtalen.Oppdragsgiver ønsker i den sammenheng innspill fra markedet relatert til følgende forhold:- Klima og miljø- kapasitet- Prisskjema1.0 Klima og miljø1.1. EPDOppdragsgiver ønsker å evaluere EPDer for et representativt utvalg av glassprodukter beskrevet under.- Enkelt gloatflass: 4mm- 2 lags isolerglass med energibelegg: 4 +16 +4 (eller 4 + 12 + 4)- 2 lags laminert isolerglass: 44.2 (8,76) - 3 lags isolerglass med energibelegg: 4 + 12 + 4 + 12 + 4Deklarert enhet skal være kvadratmeter. EPD skal være gyldig og i henhold til EN15804 og ISO14025. Har leverandøren noen kommentarer eller innvendinger relatert til dette?1.2. KjøretøyOppdragsgiver vurderer å stille krav til utslippsfrie kjøretøy under 3500 kg og minimum Euroklasse 6/VI for kjøretøy over 3500kg. Har leverandøren noen kommentarer/innvendinger mot dette?2. KapasitetOppdragsgiver forstår situasjonen i markedet slik at det er press på kapasitet som kan føre til lengre leveringstider. Oppdragsgiver ønsker innspill fra leverandør angående mulige tiltak for å forbedre situasjonen. Kan det å bygge opp en buffer med varer oppdragsgiver kjøper mye av være en løsning? Kan eventuelt 2 leverandører på rammeavtalen hjelpe situasjonen? Hvilke andre tiltak kan være aktuelle? 3. Prisskjema. Oppdragsgiver ønsker tilbakemelding fra leverandør angående prisskjemaet. Er det tydelig hva som skal prises? Prisskjema er vedlagt kunngjøringen.4. InnleveringsfristLeverandørene oppfordres til å komme med innspill til samtlige spørsmål oppdraggiver har stilt, men er også åpen for innspill som gjelder andre forhold en det som er nevnt i denne kunngjøringen. Svar skal sendes inn senest 14.07.2025 i "kommunikasjon" fanen i Mercell.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Stavanger kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Veiledende kunngjøring - Markedsdialog om glassarbeider med tilhørende materiell
Beskrivelse
Kommunene Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg, heretter oppdragsgiver, skal ut på ny konkurranse for glassarbeider med tilhørende materiell. Rammeavtalen vil omfatte levering av glass og glassarbeider til kommunale bygg og boliger, herunder skoler, barnehager, bo- og aktivitetssenter, syke og aldershjem, svømme- og idrettshaller, leiligheter, kontorbygg, kulturhus, kommunale utleieboliger, helsestasjoner m. fl.Rammeavtalen vil gjelde utskiftning og reparasjon av eksisterende glass. Prosjekter og nybygg faller utenfor rammeavtalen.Oppdragsgiver ønsker i den sammenheng innspill fra markedet relatert til følgende forhold:- Klima og miljø- kapasitet- Prisskjema1.0 Klima og miljø1.1. EPDOppdragsgiver ønsker å evaluere EPDer for et representativt utvalg av glassprodukter beskrevet under.- Enkelt gloatflass: 4mm- 2 lags isolerglass med energibelegg: 4 +16 +4 (eller 4 + 12 + 4)- 2 lags laminert isolerglass: 44.2 (8,76) - 3 lags isolerglass med energibelegg: 4 + 12 + 4 + 12 + 4Deklarert enhet skal være kvadratmeter. EPD skal være gyldig og i henhold til EN15804 og ISO14025. Har leverandøren noen kommentarer eller innvendinger relatert til dette?1.2. KjøretøyOppdragsgiver vurderer å stille krav til utslippsfrie kjøretøy under 3500 kg og minimum Euroklasse 6/VI for kjøretøy over 3500kg. Har leverandøren noen kommentarer/innvendinger mot dette?2. KapasitetOppdragsgiver forstår situasjonen i markedet slik at det er press på kapasitet som kan føre til lengre leveringstider. Oppdragsgiver ønsker innspill fra leverandør angående mulige tiltak for å forbedre situasjonen. Kan det å bygge opp en buffer med varer oppdragsgiver kjøper mye av være en løsning? Kan eventuelt 2 leverandører på rammeavtalen hjelpe situasjonen? Hvilke andre tiltak kan være aktuelle? 3. Prisskjema. Oppdragsgiver ønsker tilbakemelding fra leverandør angående prisskjemaet. Er det tydelig hva som skal prises? Prisskjema er vedlagt kunngjøringen.4. InnleveringsfristLeverandørene oppfordres til å komme med innspill til samtlige spørsmål oppdraggiver har stilt, men er også åpen for innspill som gjelder andre forhold en det som er nevnt i denne kunngjøringen. Svar skal sendes inn senest 14.07.2025 i "kommunikasjon" fanen i Mercell.
Intern identifikator
2025/245432
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Glassarbeide
Ytterligere klassifisering
Glass
Ytterligere klassifisering
Maler- og glassarbeide
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelsesforskriften
Del 3: Del
3.1 Del PAR-0000
Tittel
Veiledende kunngjøring - Markedsdialog om glassarbeider med tilhørende materiell
Beskrivelse
Kommunene Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg, heretter oppdragsgiver, skal ut på ny konkurranse for glassarbeider med tilhørende materiell. Rammeavtalen vil omfatte levering av glass og glassarbeider til kommunale bygg og boliger, herunder skoler, barnehager, bo- og aktivitetssenter, syke og aldershjem, svømme- og idrettshaller, leiligheter, kontorbygg, kulturhus, kommunale utleieboliger, helsestasjoner m. fl.Rammeavtalen vil gjelde utskiftning og reparasjon av eksisterende glass. Prosjekter og nybygg faller utenfor rammeavtalen.Oppdragsgiver ønsker i den sammenheng innspill fra markedet relatert til følgende forhold:- Klima og miljø- kapasitet- Prisskjema1.0 Klima og miljø1.1. EPDOppdragsgiver ønsker å evaluere EPDer for et representativt utvalg av glassprodukter beskrevet under.- Enkelt gloatflass: 4mm- 2 lags isolerglass med energibelegg: 4 +16 +4 (eller 4 + 12 + 4)- 2 lags laminert isolerglass: 44.2 (8,76) - 3 lags isolerglass med energibelegg: 4 + 12 + 4 + 12 + 4Deklarert enhet skal være kvadratmeter. EPD skal være gyldig og i henhold til EN15804 og ISO14025. Har leverandøren noen kommentarer eller innvendinger relatert til dette?1.2. KjøretøyOppdragsgiver vurderer å stille krav til utslippsfrie kjøretøy under 3500 kg og minimum Euroklasse 6/VI for kjøretøy over 3500kg. Har leverandøren noen kommentarer/innvendinger mot dette?2. KapasitetOppdragsgiver forstår situasjonen i markedet slik at det er press på kapasitet som kan føre til lengre leveringstider. Oppdragsgiver ønsker innspill fra leverandør angående mulige tiltak for å forbedre situasjonen. Kan det å bygge opp en buffer med varer oppdragsgiver kjøper mye av være en løsning? Kan eventuelt 2 leverandører på rammeavtalen hjelpe situasjonen? Hvilke andre tiltak kan være aktuelle? 3. Prisskjema. Oppdragsgiver ønsker tilbakemelding fra leverandør angående prisskjemaet. Er det tydelig hva som skal prises? Prisskjema er vedlagt kunngjøringen.4. InnleveringsfristLeverandørene oppfordres til å komme med innspill til samtlige spørsmål oppdraggiver har stilt, men er også åpen for innspill som gjelder andre forhold en det som er nevnt i denne kunngjøringen. Svar skal sendes inn senest 14.07.2025 i "kommunikasjon" fanen i Mercell.
Intern identifikator
2025/245432
3.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Glassarbeide
Ytterligere klassifisering
Glass
Ytterligere klassifisering
Maler- og glassarbeide
3.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
3.1.6 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
norsk
Adresse på anskaffelsesdokumentene
3.1.7 Vilkår for anskaffelsen
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Nei
3.1.9 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Sør-Rogaland Tingrett -
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Stavanger kommune
Registreringsnummer
964965226
Postadresse
Postboks 8001
By
STAVANGER
Postnummer
4068
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
Kontaktpunkt
John Rejor Myran Øverås
E-post
john.rejor.myran.overas@stavanger.kommune.no
Telefon
+47 51507090
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Sør-Rogaland Tingrett
Registreringsnummer
926 723 448
By
Stavanger
Postnummer
4014
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
E-post
sor-rogaland.tingrett@domstol.no
Telefon
52 00 46 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
45522340-66ba-4c42-9c23-02022d83a263 01
Type skjema
Planlegging
Type varsel
Forhåndsvarsel eller en periodisk veiledende melding som bare brukes til informasjon
Varsel utsendelsesdato
20.06.2025 10:47
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
20.06.2025 11:30
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Anslått dato for offentliggjøring av en kunngjøring av en kontrakt innenfor denne prosedyren
01.08.2025
Stavanger kommune
- Referanse
- 2025-109688
- Kunngjøringsdato
- 21.06.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Rogaland
- Type kunngjøring
- Veiledende kunngjøring
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter