Rammeavtale for Håndtverkstjenester, 2025-2029, Lyngdal kommune
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Lyngdal kommune skal nå anskaffe en ny rammeavtale for Håndtverkstjenester. Anskaffelsens verdi anslås til ca. 250 000,-. eks mva. per år for drift og ca. 2 000 000,-. eks mva. per år for investeringsprosjekter. Totalt anslått forbruk er ca. 2 250 000,-. eks mva. per år, men dette vil variere fra år til år ut fra kommunestyrets vedtak på økonomiplanen i tillegg til arbeidskapasitet til Teknisk. Rammeavtalen skal påløpe i 2 år med mulighet for forlengelse/opsjon i 1 år + 1 år. Totalt 4 år. I Anskaffelsen er det også lagt inn at det skal prises et prosjekt for Nytt tak ved Bergeheim som omhandler ca. 250 m2 takareal. Taket skal totalrenoveres der kun rupanel skal ivaretas. Se beskrivelse for mer informasjon.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
OFA IKS
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Offentlig orden og trygghet
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Lyngdal kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Rammeavtale for Håndtverkstjenester, 2025-2029, Lyngdal kommune
Beskrivelse
Lyngdal kommune skal nå anskaffe en ny rammeavtale for Håndtverkstjenester. Anskaffelsens verdi anslås til ca. 250 000,-. eks mva. per år for drift og ca. 2 000 000,-. eks mva. per år for investeringsprosjekter. Totalt anslått forbruk er ca. 2 250 000,-. eks mva. per år, men dette vil variere fra år til år ut fra kommunestyrets vedtak på økonomiplanen i tillegg til arbeidskapasitet til Teknisk. Rammeavtalen skal påløpe i 2 år med mulighet for forlengelse/opsjon i 1 år + 1 år. Totalt 4 år. I Anskaffelsen er det også lagt inn at det skal prises et prosjekt for Nytt tak ved Bergeheim som omhandler ca. 250 m2 takareal. Taket skal totalrenoveres der kun rupanel skal ivaretas. Se beskrivelse for mer informasjon.
Prosedyreidentifikator
5af71b7f-a019-49bf-ab3b-8a05de242649
Intern identifikator
2025/05
Type prosedyre
Åpen
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) og anskaffelsesforskriften (FOA) av 12. august 2016 nr. 974. Anskaffelsen skal gjennomføres etter forskriftens del I og del II. Kontraktstildeling vil bli gjennomført etter prosedyren «åpen tilbudskonkurranse».
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Byggmester, tømrere- og snekker arbeid
Ytterligere klassifisering
Tak
Ytterligere klassifisering
Takarbeid og annet spesialarbeid innen for Bygge- og anleggsfagene
Ytterligere klassifisering
Legging av takstein
Ytterligere klassifisering
Montering av beslag og takrenner
Ytterligere klassifisering
Montering av takrenner
Ytterligere klassifisering
Reparasjon og vedlikehold av tak
Ytterligere klassifisering
Vedlikehold av tak
2.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
Tilleggsinformasjon
Hvor som helst i Lyngdal kommune i Norge, da det er en rammeavtale for kommunen. Første prosjekt blir ved: Agnefestveien 19A, 4580 LYNGDAL
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
9,000,000
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
9,000,000
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften Forskrift om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften)
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Sources of grounds for exclusion
Notice
Corruption
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Fraud
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Money laundering or terrorist financing
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Participation in a criminal organisation
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Terrorist offences or offences linked to terrorist activities
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Child labour and including other forms of trafficking in human beings
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Breaching of obligations in the fields of environmental law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Breaching of obligations in the fields of labour law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Breaching of obligations in the fields of social law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Agreements with other economic operators aimed at distorting competition
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Grave professional misconduct
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure
Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Early termination, damages, or other comparable sanctions
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Breaching obligation relating to payment of social security contributions
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Breaching obligation relating to payment of taxes
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Business activities are suspended
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Bankruptcy
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Arrangement with creditors
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Insolvency
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Assets being administered by liquidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Analogous situation like bankruptcy, insolvency or arrangement with creditors under national law
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Delkontrakt LOT-0000
Tittel
Rammeavtale for Håndtverkstjenester, 2025-2029, Lyngdal kommune
Beskrivelse
Lyngdal kommune skal nå anskaffe en ny rammeavtale for Håndtverkstjenester. Anskaffelsens verdi anslås til ca. 250 000,-. eks mva. per år for drift og ca. 2 000 000,-. eks mva. per år for investeringsprosjekter. Totalt anslått forbruk er ca. 2 250 000,-. eks mva. per år, men dette vil variere fra år til år ut fra kommunestyrets vedtak på økonomiplanen i tillegg til arbeidskapasitet til Teknisk. Rammeavtalen skal påløpe i 2 år med mulighet for forlengelse/opsjon i 1 år + 1 år. Totalt 4 år. I Anskaffelsen er det også lagt inn at det skal prises et prosjekt for Nytt tak ved Bergeheim som omhandler ca. 250 m2 takareal. Taket skal totalrenoveres der kun rupanel skal ivaretas. Se beskrivelse for mer informasjon.
Intern identifikator
2025/05
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Byggmester, tømrere- og snekker arbeid
Ytterligere klassifisering
Tak
Ytterligere klassifisering
Takarbeid og annet spesialarbeid innen for Bygge- og anleggsfagene
Ytterligere klassifisering
Legging av takstein
Ytterligere klassifisering
Montering av beslag og takrenner
Ytterligere klassifisering
Montering av takrenner
Ytterligere klassifisering
Reparasjon og vedlikehold av tak
Ytterligere klassifisering
Vedlikehold av tak
Alternativer
Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her
Kontraktens varighet på rammeavtalen er 2 år med mulighet for forlengelse som opsjon på 1 +1, totalt 4 år.
5.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
Tilleggsinformasjon
Hvor som helst i Lyngdal kommune i Norge, da det er en rammeavtale for kommunen. Første prosjekt blir ved: Agnefestveien 19A, 4580 LYNGDAL
5.1.3 Anslått varighet
Varighet, År
2
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
9,000,000
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
9,000,000
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Sources of selection criteria
Notice
Kriterium
Financial ratio
Beskrivelse
Se anbudsdokumenter for mer informasjon. i tillegg til flere Kvalifikasjonskrav
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse
Se anbudsdokumenter for mer informasjon.
Category of award threshold criterion
Vekt (poeng, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
55
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Klima- og miljø
Beskrivelse
Se anbudsdokumenter for mer informasjon.
Category of award threshold criterion
Vekt (poeng, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kvalitet
Beskrivelse
Se anbudsdokumenter for mer informasjon.
Category of award threshold criterion
Vekt (poeng, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
15
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
norsk
Frist for å be om tilleggsopplysninger
09.07.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Tilbyder kan inngi mer enn ett tilbud
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
15.07.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig, Dag
90
Opplysninger som kan suppleres etter innleveringsfristen
Etter kjøperens skjønn kan noen manglende anbudsrelaterte dokumenter sendes inn senere.
Tilleggsinformasjon
Det er kun dokumenter vedrørende kvalifikasjonskravene som i hovedsak kan eventuelt sendes inn i etterkant. Andre dokumenter som påvirker poengskår kan ikke mottas etter fristen.
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
15.07.2025 12:00
Sted
Prost Birkelands gate 4, 4580, LYNGDAL
Tilleggsinformasjon
Minimum to representanter fra oppdragsgiver vil gjennomføre tilbudsåpningen. Det vil bli ført protokoll fra åpningen. Konkurransedeltagere vil ikke ha adgang.
Vilkår for kontrakt
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Nei
Betingelser knyttet til utførelsen av kontrakten
Oppdragsavtalene vil være regulert etter NS 8407 Alminnelige kontrakts bestemmelser for totalentrepriser, som grunnlag for kontrakt skal Byggeblankett 8407 A benyttes. Se anbudsdokumenter for mer informasjon.
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Maks antall deltakere
20
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Agder tingrett -
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
Klager skal sendes inn så fort som mulig og i hovedsak kun innenfor karensperioden på 10 dager etter intensjon om tildeling. Klager behandles fortløpende etter at de er mottatt.
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Lyngdal kommune -
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Lyngdal kommune -
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Lyngdal kommune -
Virksomhet som behandler tilbudene
Lyngdal kommune -
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
OFA IKS
Registreringsnummer
931 832 336
Postadresse
Kjøita 40
By
Kristiansand
Postnummer
4630
Underenhet i land
Agder (NO092)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Kåre Edvardsen
E-post
kare.edvardsen@lyngdal.kommune.no
Telefon
+47 199483674
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Lyngdal kommune
Registreringsnummer
922 421 498
Departement
Tekniske Tjenester
Postadresse
Postboks 353
By
Lyngdal
Postnummer
4577
Underenhet i land
Agder (NO092)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Kåre Edvardsen
E-post
Kare.Edvardsen@lyngdal.kommune.no
Telefon
99483674
Endepunkt for informasjonsutveksling (URL)
Kjøper profil
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Agder tingrett
Registreringsnummer
926 723 480
Departement
Agder
Postadresse
Postboks 63
By
Kristiansand
Postnummer
4661
Underenhet i land
Agder (NO092)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Agder tingrett
E-post
agder.tingrett@domstol.no
Telefon
38 17 63 00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
bdbe129b-0b98-486c-b2d8-7177fe73d22f 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
19.06.2025 13:00
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
19.06.2025 13:30
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
OFA IKS, Lyngdal kommune
Tilbudsfrist:
15.07.2025 / 12:00
- Referanse
- 2025-109610
- Kunngjøringsdato
- 20.06.2025
- Estimert verdi
- 9 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- pub-os
Kategori (CPV)
Byggmester, tømrere- og snekker arbeid
Byggmester, tømrere- og snekker arbeidTak
TakTakarbeid og annet spesialarbeid innen for Bygge- og anleggsfagene
Takarbeid og annet spesialarbeid innen for Bygge- og anleggsfageneLegging av takstein
Legging av taksteinMontering av beslag og takrenner
Montering av beslag og takrennerMontering av takrenner
Montering av takrennerReparasjon og vedlikehold av tak
Reparasjon og vedlikehold av takVedlikehold av tak
Vedlikehold av takBygge- og anleggsvirksomhet
Bygge- og anleggsvirksomhetFerdigstillende bygningsarbeid
Ferdigstillende bygningsarbeidSnekkermonteringsarbeid
SnekkermonteringsarbeidKonstruksjonsstrukturer og materiale; reserveprodukter til konstruksjon (bortsett fra elektriske apparater)
Konstruksjonsstrukturer og materiale; reserveprodukter til konstruksjon (bortsett fra elektriske apparater)Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstander
Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstanderBygningsmaterialer
BygningsmaterialerDiverse bygningskonstruksjoner
Diverse bygningskonstruksjonerDeler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeiderMontasje av takkonstruksjoner og taktekking samt følgearbeid
Montasje av takkonstruksjoner og taktekking samt følgearbeidTaktekking og maling av tak
Taktekking og maling av takTaktekking
Taktekking
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter