82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oslo kommune ved Bymiljøetaten har signert kontrakt for anskaffelse av 82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken. Rammeavtalen er inngått med én leverandør. Rusken ble etablert i 1976 og har siden vært Oslo kommunes satsing på en ren og trivelig by sammen med befolkningen. Gjennom Ruskens ulike aktiviteter kan alle byens innbyggere bidra til et miljøvennlig Oslo. Ruskensekretariatet er plassert i Bymiljøetatens miljødivisjon. De planlegger og administrerer alle Ruskens aktiviteter og kampanjer, og tar seg av alt fra praktisk tilrettelegging til strategisk arbeid og kommunikasjon. Et hovedområde er å bevisstgjøre og engasjere hele byens befolkning til å delta i arbeidet om en ren og miljøvennlig by.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken
Beskrivelse
Oslo kommune ved Bymiljøetaten har signert kontrakt for anskaffelse av 82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken. Rammeavtalen er inngått med én leverandør. Rusken ble etablert i 1976 og har siden vært Oslo kommunes satsing på en ren og trivelig by sammen med befolkningen. Gjennom Ruskens ulike aktiviteter kan alle byens innbyggere bidra til et miljøvennlig Oslo. Ruskensekretariatet er plassert i Bymiljøetatens miljødivisjon. De planlegger og administrerer alle Ruskens aktiviteter og kampanjer, og tar seg av alt fra praktisk tilrettelegging til strategisk arbeid og kommunikasjon. Et hovedområde er å bevisstgjøre og engasjere hele byens befolkning til å delta i arbeidet om en ren og miljøvennlig by.
Prosedyreidentifikator
e4ef63de-f2ed-4c7b-a446-6e29abda69d7
Tidligere varsel
e1b779f4-2e7e-482f-b1db-3ee9cd6bb607-01
Intern identifikator
24/90318
Type prosedyre
Begrenset
Hovedtrekkene i prosedyren
Konkurransen gjennomføres som en begrenset anbudskonkurranse etter FOA § 13-1 (1). Prosedyren består av to trinn. Det første trinnet innebærer at alle interesserte leverandører kan sende en forespørsel om å delta i konkurransen. I trinn to inviteres leverandører som oppfyller kvalifikasjonskravene og har blitt valgt ut til den begrensede anbudskonkurransen.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forretningstjenester: lov, reklame, rådgiving, ansettelse, trykking og sikkerhet
Ytterligere klassifisering
Informasjons- og markedsføringsprodukter
Ytterligere klassifisering
Reklame og markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med reklame
Ytterligere klassifisering
Reklamekampanjetjenester
Ytterligere klassifisering
Markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Rådgivning innen markedsføring
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med design
Ytterligere klassifisering
Organisering av arrangement
Ytterligere klassifisering
Organisering av kulturarrangement
2.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Karvesvingen 3
By
Oslo
Postnummer
0579
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
12,000,000
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
12,000,000
2.1.4 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
Hovedregelen etter anskaffelsesforskriften (FOA) § 7-9 andre ledd, er at klima- og miljøhensyn skal vektes med minimum 30 prosent i alle anskaffelser. Bestemmelsens femte ledd åpner imidlertid for at man kan unnlate å stille krav og kriterier til klima og miljø, dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. DFØ nevner i sin veileder til miljøbestemmelsen at konsulentanskaffelser er typiske anskaffelser hvor tjenesten som anskaffes normalt ikke inneholder elementer som har mer enn en marginal betydning for klima- og miljøhensyn, og dermed etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Basert på veilederen til DFØ, samt anskaffelsens art, vil ikke klima- og miljøhensyn vektes i denne anskaffelsen.
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Delkontrakt LOT-0000
Tittel
82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken
Beskrivelse
Oslo kommune ved Bymiljøetaten har signert kontrakt for anskaffelse av 82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken. Rammeavtalen er inngått med én leverandør. Rusken ble etablert i 1976 og har siden vært Oslo kommunes satsing på en ren og trivelig by sammen med befolkningen. Gjennom Ruskens ulike aktiviteter kan alle byens innbyggere bidra til et miljøvennlig Oslo. Ruskensekretariatet er plassert i Bymiljøetatens miljødivisjon. De planlegger og administrerer alle Ruskens aktiviteter og kampanjer, og tar seg av alt fra praktisk tilrettelegging til strategisk arbeid og kommunikasjon. Et hovedområde er å bevisstgjøre og engasjere hele byens befolkning til å delta i arbeidet om en ren og miljøvennlig by.
Intern identifikator
24/90318
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forretningstjenester: lov, reklame, rådgiving, ansettelse, trykking og sikkerhet
Ytterligere klassifisering
Informasjons- og markedsføringsprodukter
Ytterligere klassifisering
Reklame og markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med reklame
Ytterligere klassifisering
Reklamekampanjetjenester
Ytterligere klassifisering
Markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Rådgivning innen markedsføring
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med design
Ytterligere klassifisering
Organisering av arrangement
Ytterligere klassifisering
Organisering av kulturarrangement
5.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Karvesvingen 3
By
Oslo
Postnummer
0579
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet, År
2
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
2
Beskrivelse
Oppdragsgiver har opsjon til å forlenge rammeavtalen med 1 pluss 1 år.
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
12,000,000
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
12,000,000
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
Tilleggsinformasjon
Hovedregelen etter anskaffelsesforskriften (FOA) § 7-9 andre ledd, er at klima- og miljøhensyn skal vektes med minimum 30 prosent i alle anskaffelser. Bestemmelsens femte ledd åpner imidlertid for at man kan unnlate å stille krav og kriterier til klima og miljø, dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. DFØ nevner i sin veileder til miljøbestemmelsen at konsulentanskaffelser er typiske anskaffelser hvor tjenesten som anskaffes normalt ikke inneholder elementer som har mer enn en marginal betydning for klima- og miljøhensyn, og dermed etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Basert på veilederen til DFØ, samt anskaffelsens art, vil ikke klima- og miljøhensyn vektes i denne anskaffelsen.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Beskrivelse
Priser er oppgitt i SSA-R bilag 2018, Bilag 5: Pris og prisbestemmelser. Alle priser er i norske kroner og eksklusiv mva. Estimerte timer for de enkelte ressursene er kun til bruk for evaluering. Ved evaluering har vi multiplisert oppgitt timepris med estimerte timer for hver ressurs. Totalsum for alle ressursene er lagt til grunn for evalueringen. For omregning av pris til poeng har vi benyttet lineær metode. Dette uttrykkes matematisk i denne formelen: Poengscore = 10 - 10x(Pe-Pb)/Pb der Pe er den prisen som evalueres og Pb er beste (laveste) pris.
Category of award threshold criterion
Vekt (poeng, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
1
Kriterium
Type
Kvalitet
Beskrivelse
Leverandørene har vist sin oppdragsforståelse ved å besvare 2 caser. Evaluering av oppdragsforståelse er utført som to deler. Del 1:Vurdering av den skriftlige besvarelse på løsning av casene. Del 2:Vurdering av den muntlige presentasjonen av casene. Den skriftlige besvarelsen og presentasjon av casene er vektet likt ved evaluering. Case 1 er «hoved casen» og er vektet tyngre enn case 2. Leverandøren med totalt sett best oppdragsforståelse har fått 10 poeng.
Category of award threshold criterion
Vekt (poeng, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
2
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett -
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
10 dager regnet fra dagen etter at meddelelsesbrevet var sendt.
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren, Norwegian krone
12,000,000
Maksimal verdi av rammeavtalene i denne prosedyren, Norwegian krone
12,000,000
Omtrentlig verdi av rammeavtalene, Norwegian krone
12,000,000
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Minst én vinner ble kåret.
Rammeavtale
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
12,000,000
Reestimert verdi av rammeavtalen, Norwegian krone
12,000,000
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Snakk kommunikasjon AS
Betalingsmiddelidentifikator
384515
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Verdien av resultatet
Norwegian krone (12,000,000)
Underleverandører
Nei
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
24/90318
Tittel
384515
Datoen da vinneren ble kåret
23.05.2025
Dato for kontraktens inngåelse
04.06.2025
ID – Rammeverk
53422-2025
6.1.4 Statistisk informasjon
Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok
Antall klagere
0
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
4
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
Registreringsnummer
996 922 766
Postadresse
Postboks 636 Løren
By
Oslo
Postnummer
0507
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Jannicke Andersen
E-post
jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no
Telefon
+47 21802180
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926 725 939
Postadresse
Postboks 2106 Vika
By
Oslo
Postnummer
0125
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Snakk kommunikasjon AS
Registreringsnummer
913630602
By
Oslo
Postnummer
0484
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
80ccc56f-e1f8-4346-abc7-f3a26ab9e63b 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
13.06.2025 12:43
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
13.06.2025 13:00
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
Tildelt til:
Snakk kommunikasjon AS
Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 4
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2025-109316
- Kunngjøringsdato
- 16.06.2025
- Estimert verdi
- 12 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Oslo
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.