Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filter82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken
Resultat
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
1

Oslo kommune ved Bymiljøetaten har signert kontrakt for anskaffelse av 82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken. Rammeavtalen er inngått med én leverandør. Rusken ble etablert i 1976 og har siden vært Oslo kommunes satsing på en ren og trivelig by sammen med befolkningen. Gjennom Ruskens ulike aktiviteter kan alle byens innbyggere bidra til et miljøvennlig Oslo. Ruskensekretariatet er plassert i Bymiljøetatens miljødivisjon. De planlegger og administrerer alle Ruskens aktiviteter og kampanjer, og tar seg av alt fra praktisk tilrettelegging til strategisk arbeid og kommunikasjon. Et hovedområde er å bevisstgjøre og engasjere hele byens befolkning til å delta i arbeidet om en ren og miljøvennlig by.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken

Beskrivelse

Oslo kommune ved Bymiljøetaten har signert kontrakt for anskaffelse av 82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken. Rammeavtalen er inngått med én leverandør. Rusken ble etablert i 1976 og har siden vært Oslo kommunes satsing på en ren og trivelig by sammen med befolkningen. Gjennom Ruskens ulike aktiviteter kan alle byens innbyggere bidra til et miljøvennlig Oslo. Ruskensekretariatet er plassert i Bymiljøetatens miljødivisjon. De planlegger og administrerer alle Ruskens aktiviteter og kampanjer, og tar seg av alt fra praktisk tilrettelegging til strategisk arbeid og kommunikasjon. Et hovedområde er å bevisstgjøre og engasjere hele byens befolkning til å delta i arbeidet om en ren og miljøvennlig by.

Prosedyreidentifikator

e4ef63de-f2ed-4c7b-a446-6e29abda69d7

Tidligere varsel

e1b779f4-2e7e-482f-b1db-3ee9cd6bb607-01

Intern identifikator

24/90318

Type prosedyre

Begrenset

Hovedtrekkene i prosedyren

Konkurransen gjennomføres som en begrenset anbudskonkurranse etter FOA § 13-1 (1). Prosedyren består av to trinn. Det første trinnet innebærer at alle interesserte leverandører kan sende en forespørsel om å delta i konkurransen. I trinn to inviteres leverandører som oppfyller kvalifikasjonskravene og har blitt valgt ut til den begrensede anbudskonkurransen.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Forretningstjenester: lov, reklame, rådgiving, ansettelse, trykking og sikkerhet

Ytterligere klassifisering

Informasjons- og markedsføringsprodukter

Ytterligere klassifisering

Reklame og markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med reklame

Ytterligere klassifisering

Reklamekampanjetjenester

Ytterligere klassifisering

Markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Rådgivning innen markedsføring

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med design

Ytterligere klassifisering

Organisering av arrangement

Ytterligere klassifisering

Organisering av kulturarrangement

2.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Karvesvingen 3

By

Oslo

Postnummer

0579

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

12,000,000

Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone

12,000,000

2.1.4 Generell informasjon

Tilleggsinformasjon

Hovedregelen etter anskaffelsesforskriften (FOA) § 7-9 andre ledd, er at klima- og miljøhensyn skal vektes med minimum 30 prosent i alle anskaffelser. Bestemmelsens femte ledd åpner imidlertid for at man kan unnlate å stille krav og kriterier til klima og miljø, dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. DFØ nevner i sin veileder til miljøbestemmelsen at konsulentanskaffelser er typiske anskaffelser hvor tjenesten som anskaffes normalt ikke inneholder elementer som har mer enn en marginal betydning for klima- og miljøhensyn, og dermed etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Basert på veilederen til DFØ, samt anskaffelsens art, vil ikke klima- og miljøhensyn vektes i denne anskaffelsen.

Direktiv 2014/24/EU

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken

Beskrivelse

Oslo kommune ved Bymiljøetaten har signert kontrakt for anskaffelse av 82-BYM-2024 Rammeavtale for kommunikasjons- og arrangementstjenester for Rusken. Rammeavtalen er inngått med én leverandør. Rusken ble etablert i 1976 og har siden vært Oslo kommunes satsing på en ren og trivelig by sammen med befolkningen. Gjennom Ruskens ulike aktiviteter kan alle byens innbyggere bidra til et miljøvennlig Oslo. Ruskensekretariatet er plassert i Bymiljøetatens miljødivisjon. De planlegger og administrerer alle Ruskens aktiviteter og kampanjer, og tar seg av alt fra praktisk tilrettelegging til strategisk arbeid og kommunikasjon. Et hovedområde er å bevisstgjøre og engasjere hele byens befolkning til å delta i arbeidet om en ren og miljøvennlig by.

Intern identifikator

24/90318

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Forretningstjenester: lov, reklame, rådgiving, ansettelse, trykking og sikkerhet

Ytterligere klassifisering

Informasjons- og markedsføringsprodukter

Ytterligere klassifisering

Reklame og markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med reklame

Ytterligere klassifisering

Reklamekampanjetjenester

Ytterligere klassifisering

Markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Rådgivning innen markedsføring

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med design

Ytterligere klassifisering

Organisering av arrangement

Ytterligere klassifisering

Organisering av kulturarrangement

5.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Karvesvingen 3

By

Oslo

Postnummer

0579

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, År

2

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse

Oppdragsgiver har opsjon til å forlenge rammeavtalen med 1 pluss 1 år.

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

12,000,000

Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone

12,000,000

5.1.6 Generell informasjon

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

Tilleggsinformasjon

Hovedregelen etter anskaffelsesforskriften (FOA) § 7-9 andre ledd, er at klima- og miljøhensyn skal vektes med minimum 30 prosent i alle anskaffelser. Bestemmelsens femte ledd åpner imidlertid for at man kan unnlate å stille krav og kriterier til klima og miljø, dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. DFØ nevner i sin veileder til miljøbestemmelsen at konsulentanskaffelser er typiske anskaffelser hvor tjenesten som anskaffes normalt ikke inneholder elementer som har mer enn en marginal betydning for klima- og miljøhensyn, og dermed etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Basert på veilederen til DFØ, samt anskaffelsens art, vil ikke klima- og miljøhensyn vektes i denne anskaffelsen.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Beskrivelse

Priser er oppgitt i SSA-R bilag 2018, Bilag 5: Pris og prisbestemmelser. Alle priser er i norske kroner og eksklusiv mva. Estimerte timer for de enkelte ressursene er kun til bruk for evaluering. Ved evaluering har vi multiplisert oppgitt timepris med estimerte timer for hver ressurs. Totalsum for alle ressursene er lagt til grunn for evalueringen. For omregning av pris til poeng har vi benyttet lineær metode. Dette uttrykkes matematisk i denne formelen: Poengscore = 10 - 10x(Pe-Pb)/Pb der Pe er den prisen som evalueres og Pb er beste (laveste) pris.

Category of award threshold criterion

Vekt (poeng, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

1

Kriterium

Type

Kvalitet

Beskrivelse

Leverandørene har vist sin oppdragsforståelse ved å besvare 2 caser. Evaluering av oppdragsforståelse er utført som to deler. Del 1:Vurdering av den skriftlige besvarelse på løsning av casene. Del 2:Vurdering av den muntlige presentasjonen av casene. Den skriftlige besvarelsen og presentasjon av casene er vektet likt ved evaluering. Case 1 er «hoved casen» og er vektet tyngre enn case 2. Leverandøren med totalt sett best oppdragsforståelse har fått 10 poeng.

Category of award threshold criterion

Vekt (poeng, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

2

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo Tingrett -

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

10 dager regnet fra dagen etter at meddelelsesbrevet var sendt.

Del 6: Resultater

Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren, Norwegian krone

12,000,000

Maksimal verdi av rammeavtalene i denne prosedyren, Norwegian krone

12,000,000

Omtrentlig verdi av rammeavtalene, Norwegian krone

12,000,000

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000

Minst én vinner ble kåret.

Rammeavtale

Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone

12,000,000

Reestimert verdi av rammeavtalen, Norwegian krone

12,000,000

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

Snakk kommunikasjon AS

Betalingsmiddelidentifikator

384515

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Verdien av resultatet

Norwegian krone (12,000,000)

Underleverandører

Nei

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

24/90318

Tittel

384515

Datoen da vinneren ble kåret

23.05.2025

Dato for kontraktens inngåelse

04.06.2025

ID – Rammeverk

53422-2025

6.1.4 Statistisk informasjon

Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok

Antall klagere

0

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

4

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Registreringsnummer

996 922 766

Postadresse

Postboks 636 Løren

By

Oslo

Postnummer

0507

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Jannicke Andersen

E-post

jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no

Telefon

+47 21802180

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo Tingrett

Registreringsnummer

926 725 939

Postadresse

Postboks 2106 Vika

By

Oslo

Postnummer

0125

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Snakk kommunikasjon AS

Registreringsnummer

913630602

By

Oslo

Postnummer

0484

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

80ccc56f-e1f8-4346-abc7-f3a26ab9e63b 01

Type skjema

Resultat

Type varsel

Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime

Varsel utsendelsesdato

13.06.2025 12:43

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

13.06.2025 13:00

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Tildelt til:

Snakk kommunikasjon AS

Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 4

Antall mottatte tilbud: Ikke angitt

Referanse
2025-109316
Kunngjøringsdato
16.06.2025
Estimert verdi
12 000 000 NOK
Utførelsessted
Oslo
Type kunngjøring
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.