Rammeavtale for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Stortinget v/Seksjon for anskaffelser og administrative systemer har behov for å inngå avtale med én leverandør for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand. Tjenestene skal sikre at anskaffelsene gjennomføres med høy kvalitet til rett tid, i samsvar med lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til anskaffelsesfaglig kompetanse av høy kvalitet, herunder hovedsakelig for bistand til operativ gjennomføring av anskaffelser i kortere perioder for å avhjelpe midlertidig fravær, underbemanning og lignende, men også annen relevant anskaffelsesfaglig rådgivning ved behov. Sistnevnte kan eksempelvis være rådgivning i forbindelse med innkjøpsrelaterte strategiplaner, innkjøpsanalyser, kategoristyring, maler og andre oppdrag som bidrar til forbedring og effektivisering av anskaffelsesfunksjonen på Stortinget. Stortinget har inngått separate avtaler for juridisk bistand samt strategisk og merkantil miljørådgivning, slik at disse ytelsene følgelig ikke vil være omfattet av rammeavtalen. Se kontraktens bilag 1 for ytterligere opplysninger om ytelsene som omfattes av rammeavtalen.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Stortinget
Juridisk type kjøper
Sentral statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Rammeavtale for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand
Beskrivelse
Stortinget v/Seksjon for anskaffelser og administrative systemer har behov for å inngå avtale med én leverandør for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand. Tjenestene skal sikre at anskaffelsene gjennomføres med høy kvalitet til rett tid, i samsvar med lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til anskaffelsesfaglig kompetanse av høy kvalitet, herunder hovedsakelig for bistand til operativ gjennomføring av anskaffelser i kortere perioder for å avhjelpe midlertidig fravær, underbemanning og lignende, men også annen relevant anskaffelsesfaglig rådgivning ved behov. Sistnevnte kan eksempelvis være rådgivning i forbindelse med innkjøpsrelaterte strategiplaner, innkjøpsanalyser, kategoristyring, maler og andre oppdrag som bidrar til forbedring og effektivisering av anskaffelsesfunksjonen på Stortinget. Stortinget har inngått separate avtaler for juridisk bistand samt strategisk og merkantil miljørådgivning, slik at disse ytelsene følgelig ikke vil være omfattet av rammeavtalen. Se kontraktens bilag 1 for ytterligere opplysninger om ytelsene som omfattes av rammeavtalen.
Prosedyreidentifikator
46feebc7-fafc-4d49-9235-8a4a2143bf06
Tidligere varsel
93e132b7-92f9-4261-a659-d379bf66f0c6-01
Intern identifikator
2024/6135
Type prosedyre
Åpen
Hovedtrekkene i prosedyren
Stortinget v/Seksjon for anskaffelser og administrative systemer har behov for å inngå avtale med én leverandør for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand. Tjenestene skal sikre at anskaffelsene gjennomføres med høy kvalitet til rett tid, i samsvar med lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til anskaffelsesfaglig kompetanse av høy kvalitet, herunder hovedsakelig for bistand til operativ gjennomføring av anskaffelser i kortere perioder for å avhjelpe midlertidig fravær, underbemanning og lignende, men også annen relevant anskaffelsesfaglig rådgivning ved behov. Sistnevnte kan eksempelvis være rådgivning i forbindelse med innkjøpsrelaterte strategiplaner, innkjøpsanalyser, kategoristyring, maler og andre oppdrag som bidrar til forbedring og effektivisering av anskaffelsesfunksjonen på Stortinget. Stortinget har inngått separate avtaler for juridisk bistand samt strategisk og merkantil miljørådgivning, slik at disse ytelsene følgelig ikke vil være omfattet av rammeavtalen. Se kontraktens bilag 1 for ytterligere opplysninger om ytelsene som omfattes av rammeavtalen.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Rådgivning vedrørende innkjøp
Ytterligere klassifisering
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester
Ytterligere klassifisering
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Anskaffelsesforskriften Lov og forskrift om offentlige anskaffelser del I og III
Del 5: Delkontrakt
5.1 Delkontrakt LOT-0000
Tittel
Rammeavtale for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand
Beskrivelse
Stortinget v/Seksjon for anskaffelser og administrative systemer har behov for å inngå avtale med én leverandør for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand. Tjenestene skal sikre at anskaffelsene gjennomføres med høy kvalitet til rett tid, i samsvar med lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til anskaffelsesfaglig kompetanse av høy kvalitet, herunder hovedsakelig for bistand til operativ gjennomføring av anskaffelser i kortere perioder for å avhjelpe midlertidig fravær, underbemanning og lignende, men også annen relevant anskaffelsesfaglig rådgivning ved behov. Sistnevnte kan eksempelvis være rådgivning i forbindelse med innkjøpsrelaterte strategiplaner, innkjøpsanalyser, kategoristyring, maler og andre oppdrag som bidrar til forbedring og effektivisering av anskaffelsesfunksjonen på Stortinget. Stortinget har inngått separate avtaler for juridisk bistand samt strategisk og merkantil miljørådgivning, slik at disse ytelsene følgelig ikke vil være omfattet av rammeavtalen. Se kontraktens bilag 1 for ytterligere opplysninger om ytelsene som omfattes av rammeavtalen.
Intern identifikator
2024/6135
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Rådgivning vedrørende innkjøp
Ytterligere klassifisering
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester
Ytterligere klassifisering
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse
Ferdig utfylt bilag 5 Pris og prisbestemmelser. Tilbudte timepriser vil bli vektet på følgende måte ved evaluering av tildelingskriteriet pris i konkurransen: - Konsulent - 30% - Seniorkonsulent - 70%.
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kvalitet, herunder kompetanse hos tilbudt personell
Beskrivelse
Ferdig utfylt bilag 4 Administrative bestemmelser. Leverandøren skal levere CV for tilbudt personell, hvor blant annet en kort oppsummering av konsulentens kjernekompetanse, utdanning, kurs og sertifisering mv. fremgår.Det skal leveres totalt tre CV-er. I tillegg skal det oppgis tre relevante referanseoppdrag per tilbudt konsulent. Følgende forhold vil bli evaluert: 1. Relevant erfaring 2. Kurs, sertifiser mv. 3. Utdanning. I evalueringen av relevant erfaring vil blant annet følgende forhold være særlig relevant: Erfaring med operativ gjennomføring av offentlige anskaffelser Erfaring med anskaffelser innenfor kategoriene IKT, bygg- og anlegg og konsulenttjenester Erfaring med etablering av kategoristyring som strategisk initiativ Erfaring med interne og eksterne innkjøpsanalyser Erfaring med utarbeidelse av anskaffelsesstrategier. Vedlagte CV-mal skal benyttes for å sikre at alle etterspurte opplysninger fremgår av tilbudet. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referanser for dialog om ytelsen er levert til avtalt pris, tid og kvalitet.
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
70
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett -
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
Oslo tingrett
Del 6: Resultater
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Ingen vinner ble kåret og konkurransen er avsluttet.
Årsaken til at en vinner ikke ble valgt
Besluttning av oppdragsgiveren, ikke som følge av klage på tildeling fra en tilbyder/leverandør, på grunn av tekniske eller prosessfeil
6.1.4 Statistisk informasjon
Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok
Antall klagere
0
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Forespørsler om å delta
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
0
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Stortinget
Registreringsnummer
971524960
Postadresse
Karl Johans gate 22
By
OSLO
Postnummer
0026
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Seksjon for innkjøp
E-post
innkjop.postmottak@stortinget.no
Telefon
92070168
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo tingrett
Registreringsnummer
Oslo tingrett
Departement
Oslo tingrett
By
Oslo
Postnummer
0164
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
dc5e7c25-c4c0-407a-9a5b-f752160f6211 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
10.06.2025 18:45
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
11.06.2025 08:43
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Stortinget
- Referanse
- 2025-109152
- Kunngjøringsdato
- 12.06.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.