Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale for juridisk bistand
Resultat
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

Rammeavtale for juridisk bistand

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
1

Oppdragsgiver er Arbeidstilsynet. Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Arbeidstilsynet retter innsatsen mot målgrupper hvor det er størst behov for å endre tilstanden i arbeidsmiljøet. Arbeidstilsynet består av et direktorat og en ytre etat med seks avdelinger. Etaten har kontorsteder som møter virksomheter over hele landet. Per november 2024 var 750 ansatte fordelt på 22 kontorsteder, 5 servicesentre for utenlandske arbeidstakere (SUA) og 8 tverretatlige sentre rettet mot arbeidslivskriminalitet. Arbeidstilsynet arbeider for et høyt nivå på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet, og kontrollerer at virksomhetene følger opp sitt ansvar gitt i arbeidsmiljøregelverket, jamfør Arbeidsmiljøloven § 18-1. Arbeidstilsynets innsats skal bidra til at: • virksomhetene arbeider systematisk med forebyggende arbeidsmiljø, helse og sikkerhet • virksomhetene ivaretar seriøse og anstendige arbeidsvilkår • arbeidslivskriminalitet avdekkes og bekjempes For nærmere informasjon om Arbeidstilsynets organisering og virksomhet, viser vi til vår internettside: www.arbeidstilsynet.no. Anskaffelsens formål er å inngå avtale for juridisk bistand av kortere eller lengre oppdrag. Oppdragsgiver har sporadisk behov for juridisk bistand i forbindelse med Oppdragsgivers samlede virksomhet. Behovet dekkes primært av interne ressurser, men til tider kan det være behov for ekstern bistand. Det kreves god kompetanse knyttet til bistand til offentlig sektor, og noe av formålet vil også kunne være å sikre kompetanseoverføring. Noen oppdrag vil gjennomføres som konsulentoppdrag (i henhold til SSA-O), andre som konsulentbistand (i henhold til SSA-B). For mer informasjon om forespørselen, se vedlagte konkurransegrunnlag med tilhørende dokumenter.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

ARBEIDSTILSYNET

Juridisk type kjøper

Statlige myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Rammeavtale for juridisk bistand

Beskrivelse

Oppdragsgiver er Arbeidstilsynet. Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Arbeidstilsynet retter innsatsen mot målgrupper hvor det er størst behov for å endre tilstanden i arbeidsmiljøet. Arbeidstilsynet består av et direktorat og en ytre etat med seks avdelinger. Etaten har kontorsteder som møter virksomheter over hele landet. Per november 2024 var 750 ansatte fordelt på 22 kontorsteder, 5 servicesentre for utenlandske arbeidstakere (SUA) og 8 tverretatlige sentre rettet mot arbeidslivskriminalitet. Arbeidstilsynet arbeider for et høyt nivå på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet, og kontrollerer at virksomhetene følger opp sitt ansvar gitt i arbeidsmiljøregelverket, jamfør Arbeidsmiljøloven § 18-1. Arbeidstilsynets innsats skal bidra til at: • virksomhetene arbeider systematisk med forebyggende arbeidsmiljø, helse og sikkerhet • virksomhetene ivaretar seriøse og anstendige arbeidsvilkår • arbeidslivskriminalitet avdekkes og bekjempes For nærmere informasjon om Arbeidstilsynets organisering og virksomhet, viser vi til vår internettside: www.arbeidstilsynet.no. Anskaffelsens formål er å inngå avtale for juridisk bistand av kortere eller lengre oppdrag. Oppdragsgiver har sporadisk behov for juridisk bistand i forbindelse med Oppdragsgivers samlede virksomhet. Behovet dekkes primært av interne ressurser, men til tider kan det være behov for ekstern bistand. Det kreves god kompetanse knyttet til bistand til offentlig sektor, og noe av formålet vil også kunne være å sikre kompetanseoverføring. Noen oppdrag vil gjennomføres som konsulentoppdrag (i henhold til SSA-O), andre som konsulentbistand (i henhold til SSA-B). For mer informasjon om forespørselen, se vedlagte konkurransegrunnlag med tilhørende dokumenter.

Prosedyreidentifikator

1c1b4185-99bf-4924-a280-f350cfd9e3c2

Tidligere varsel

f89020e4-815f-4923-8f77-2624b4acac65-01

Intern identifikator

2024/60105

Type prosedyre

Åpen

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. Dette gjelder en særlig tjeneste, jf. anskaffelsesforskriften vedlegg 2, og anskaffelsen reguleres derfor av forskriften del I og II, jf. anskaffelsesforskriften § 5-1 andre ledd bokstav b. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse jfr. FOA § 8-3. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud. Leverandøren oppfordres på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg, og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter via konkurransegjennomføringsverktøyet (KGV) innen utløp av frist for å stille spørsmål.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Juridiske tjenester

Ytterligere klassifisering

Juridiske tjenester

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning og representasjon

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning

Ytterligere klassifisering

Juridisk representasjon

Ytterligere klassifisering

Utstedelse av juridisk dokumentasjon og sertifisering

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning og informasjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Revisjonsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Rådgivning vedrørende innkjøp

Ytterligere klassifisering

Administrasjon av kontrakter

2.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

Tilleggsinformasjon

Samhandling vil i størst mulig grad foregå digitalt.

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

5,000,000

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

Rammeavtale for juridisk bistand

Beskrivelse

Oppdragsgiver er Arbeidstilsynet. Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Arbeidstilsynet retter innsatsen mot målgrupper hvor det er størst behov for å endre tilstanden i arbeidsmiljøet. Arbeidstilsynet består av et direktorat og en ytre etat med seks avdelinger. Etaten har kontorsteder som møter virksomheter over hele landet. Per november 2024 var 750 ansatte fordelt på 22 kontorsteder, 5 servicesentre for utenlandske arbeidstakere (SUA) og 8 tverretatlige sentre rettet mot arbeidslivskriminalitet. Arbeidstilsynet arbeider for et høyt nivå på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet, og kontrollerer at virksomhetene følger opp sitt ansvar gitt i arbeidsmiljøregelverket, jamfør Arbeidsmiljøloven § 18-1. Arbeidstilsynets innsats skal bidra til at: • virksomhetene arbeider systematisk med forebyggende arbeidsmiljø, helse og sikkerhet • virksomhetene ivaretar seriøse og anstendige arbeidsvilkår • arbeidslivskriminalitet avdekkes og bekjempes For nærmere informasjon om Arbeidstilsynets organisering og virksomhet, viser vi til vår internettside: www.arbeidstilsynet.no. Anskaffelsens formål er å inngå avtale for juridisk bistand av kortere eller lengre oppdrag. Oppdragsgiver har sporadisk behov for juridisk bistand i forbindelse med Oppdragsgivers samlede virksomhet. Behovet dekkes primært av interne ressurser, men til tider kan det være behov for ekstern bistand. Det kreves god kompetanse knyttet til bistand til offentlig sektor, og noe av formålet vil også kunne være å sikre kompetanseoverføring. Noen oppdrag vil gjennomføres som konsulentoppdrag (i henhold til SSA-O), andre som konsulentbistand (i henhold til SSA-B). For mer informasjon om forespørselen, se vedlagte konkurransegrunnlag med tilhørende dokumenter.

Intern identifikator

2024/60105

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Juridiske tjenester

Ytterligere klassifisering

Juridiske tjenester

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning og representasjon

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning

Ytterligere klassifisering

Juridisk representasjon

Ytterligere klassifisering

Utstedelse av juridisk dokumentasjon og sertifisering

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning og informasjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Revisjonsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Rådgivning vedrørende innkjøp

Ytterligere klassifisering

Administrasjon av kontrakter

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

Tilleggsinformasjon

Samhandling vil i størst mulig grad foregå digitalt.

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, År

2

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse

1 (ett) + 1 (ett) år

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

5,000,000

5.1.6 Generell informasjon

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse

Under dette kriteriet vurderes: - Timespris partner - Timespris fast advokat/advokat - Timespris advokatfullmektig - Timespris senioradvokat Timesprisene vil bli evaluert på bakgrunn av gjennomsnittlig timespris for de fire priskategoriene. Se nærmere beskrivelse i Konkurransegrunnlaget.

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kompetanse og kvalitet

Beskrivelse

- Under dette kriteriet vurderes inntil 3 tilbudte ressurser per rettsområde, kompetanse og egnethet, jf. oppdraget - Arbeidsmetodikk, responstid, oppfølging, leveringssikkerhet og kompetanseoverføring Se nærmere beskrivelse i Konkurransegrunnlaget.

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

70

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

Trøndelag Tingrett -

Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren

ARBEIDSTILSYNET -

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

ARBEIDSTILSYNET -

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

ARBEIDSTILSYNET -

Virksomhet hvis budsjett brukes til å betale for kontrakten

ARBEIDSTILSYNET

Virksomhet som utfører betalingen

ARBEIDSTILSYNET

Del 6: Resultater

Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren, Norwegian krone

5,000,000

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000

Minst én vinner ble kåret.

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

KPMG Law Advokatfirma AS

Betalingsmiddelidentifikator

Tilbud for konkurranse 382915 - KPMG Law Advokatfirma AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Verdien av resultatet

Norwegian krone (5,000,000)

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Rammeavtale for juridisk bistand - KPMG Law Advokatfirma AS

Dato for kontraktens inngåelse

30.04.2025

6.1.4 Statistisk informasjon

Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok

Antall klagere

1

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Forespørsler om å delta

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

11

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

ARBEIDSTILSYNET

Registreringsnummer

974761211

Postadresse

Postboks 4720 Torgarden

By

TRONDHEIM

Postnummer

7468

Underenhet i land

Trøndelag/Trööndelage (NO060)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Heidi Kvam

E-post

heidi.kvam@arbeidstilsynet.no

Telefon

+47 97074537

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

KPMG Law Advokatfirma AS

Registreringsnummer

912056880

Postadresse

Dronning Eufemias gate 6

By

Oslo

Postnummer

0191

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

E-post

anbud@kpmg.no

Telefon

+47 40639043

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Trøndelag Tingrett

Registreringsnummer

926 722 794

Postadresse

Postboks 2317 Torgarden

By

Trondheim

Postnummer

7004

Underenhet i land

Trøndelag/Trööndelage (NO060)

Land

Norge

E-post

trodnelagtingrett@domstolene.no

Telefon

+47 73542400

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

3fc8787c-5511-4054-8ac6-40e0663e4626 01

Type skjema

Resultat

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjonstildeling – lysregime

Varsel utsendelsesdato

06.06.2025 09:28

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

06.06.2025 17:00

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

ARBEIDSTILSYNET

Tildelt til:

KPMG Law Advokatfirma AS

Antall mottatte tilbud: Ikke angitt

Referanse
2025-109078
Kunngjøringsdato
11.06.2025
Estimert verdi
5 000 000 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.