Rammeavtale for juridisk bistand
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver er Arbeidstilsynet. Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Arbeidstilsynet retter innsatsen mot målgrupper hvor det er størst behov for å endre tilstanden i arbeidsmiljøet. Arbeidstilsynet består av et direktorat og en ytre etat med seks avdelinger. Etaten har kontorsteder som møter virksomheter over hele landet. Per november 2024 var 750 ansatte fordelt på 22 kontorsteder, 5 servicesentre for utenlandske arbeidstakere (SUA) og 8 tverretatlige sentre rettet mot arbeidslivskriminalitet. Arbeidstilsynet arbeider for et høyt nivå på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet, og kontrollerer at virksomhetene følger opp sitt ansvar gitt i arbeidsmiljøregelverket, jamfør Arbeidsmiljøloven § 18-1. Arbeidstilsynets innsats skal bidra til at: • virksomhetene arbeider systematisk med forebyggende arbeidsmiljø, helse og sikkerhet • virksomhetene ivaretar seriøse og anstendige arbeidsvilkår • arbeidslivskriminalitet avdekkes og bekjempes For nærmere informasjon om Arbeidstilsynets organisering og virksomhet, viser vi til vår internettside: www.arbeidstilsynet.no. Anskaffelsens formål er å inngå avtale for juridisk bistand av kortere eller lengre oppdrag. Oppdragsgiver har sporadisk behov for juridisk bistand i forbindelse med Oppdragsgivers samlede virksomhet. Behovet dekkes primært av interne ressurser, men til tider kan det være behov for ekstern bistand. Det kreves god kompetanse knyttet til bistand til offentlig sektor, og noe av formålet vil også kunne være å sikre kompetanseoverføring. Noen oppdrag vil gjennomføres som konsulentoppdrag (i henhold til SSA-O), andre som konsulentbistand (i henhold til SSA-B). For mer informasjon om forespørselen, se vedlagte konkurransegrunnlag med tilhørende dokumenter.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
ARBEIDSTILSYNET
Juridisk type kjøper
Statlige myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Rammeavtale for juridisk bistand
Beskrivelse
Oppdragsgiver er Arbeidstilsynet. Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Arbeidstilsynet retter innsatsen mot målgrupper hvor det er størst behov for å endre tilstanden i arbeidsmiljøet. Arbeidstilsynet består av et direktorat og en ytre etat med seks avdelinger. Etaten har kontorsteder som møter virksomheter over hele landet. Per november 2024 var 750 ansatte fordelt på 22 kontorsteder, 5 servicesentre for utenlandske arbeidstakere (SUA) og 8 tverretatlige sentre rettet mot arbeidslivskriminalitet. Arbeidstilsynet arbeider for et høyt nivå på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet, og kontrollerer at virksomhetene følger opp sitt ansvar gitt i arbeidsmiljøregelverket, jamfør Arbeidsmiljøloven § 18-1. Arbeidstilsynets innsats skal bidra til at: • virksomhetene arbeider systematisk med forebyggende arbeidsmiljø, helse og sikkerhet • virksomhetene ivaretar seriøse og anstendige arbeidsvilkår • arbeidslivskriminalitet avdekkes og bekjempes For nærmere informasjon om Arbeidstilsynets organisering og virksomhet, viser vi til vår internettside: www.arbeidstilsynet.no. Anskaffelsens formål er å inngå avtale for juridisk bistand av kortere eller lengre oppdrag. Oppdragsgiver har sporadisk behov for juridisk bistand i forbindelse med Oppdragsgivers samlede virksomhet. Behovet dekkes primært av interne ressurser, men til tider kan det være behov for ekstern bistand. Det kreves god kompetanse knyttet til bistand til offentlig sektor, og noe av formålet vil også kunne være å sikre kompetanseoverføring. Noen oppdrag vil gjennomføres som konsulentoppdrag (i henhold til SSA-O), andre som konsulentbistand (i henhold til SSA-B). For mer informasjon om forespørselen, se vedlagte konkurransegrunnlag med tilhørende dokumenter.
Prosedyreidentifikator
1c1b4185-99bf-4924-a280-f350cfd9e3c2
Tidligere varsel
f89020e4-815f-4923-8f77-2624b4acac65-01
Intern identifikator
2024/60105
Type prosedyre
Åpen
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. Dette gjelder en særlig tjeneste, jf. anskaffelsesforskriften vedlegg 2, og anskaffelsen reguleres derfor av forskriften del I og II, jf. anskaffelsesforskriften § 5-1 andre ledd bokstav b. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse jfr. FOA § 8-3. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud. Leverandøren oppfordres på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg, og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter via konkurransegjennomføringsverktøyet (KGV) innen utløp av frist for å stille spørsmål.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Juridiske tjenester
Ytterligere klassifisering
Juridiske tjenester
Ytterligere klassifisering
Juridisk rådgivning og representasjon
Ytterligere klassifisering
Juridisk rådgivning
Ytterligere klassifisering
Juridisk representasjon
Ytterligere klassifisering
Utstedelse av juridisk dokumentasjon og sertifisering
Ytterligere klassifisering
Juridisk rådgivning og informasjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Revisjonsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Rådgivning vedrørende innkjøp
Ytterligere klassifisering
Administrasjon av kontrakter
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
Tilleggsinformasjon
Samhandling vil i størst mulig grad foregå digitalt.
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
5,000,000
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Delkontrakt LOT-0000
Tittel
Rammeavtale for juridisk bistand
Beskrivelse
Oppdragsgiver er Arbeidstilsynet. Arbeidstilsynet er en statlig etat, underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Arbeidstilsynet retter innsatsen mot målgrupper hvor det er størst behov for å endre tilstanden i arbeidsmiljøet. Arbeidstilsynet består av et direktorat og en ytre etat med seks avdelinger. Etaten har kontorsteder som møter virksomheter over hele landet. Per november 2024 var 750 ansatte fordelt på 22 kontorsteder, 5 servicesentre for utenlandske arbeidstakere (SUA) og 8 tverretatlige sentre rettet mot arbeidslivskriminalitet. Arbeidstilsynet arbeider for et høyt nivå på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet, og kontrollerer at virksomhetene følger opp sitt ansvar gitt i arbeidsmiljøregelverket, jamfør Arbeidsmiljøloven § 18-1. Arbeidstilsynets innsats skal bidra til at: • virksomhetene arbeider systematisk med forebyggende arbeidsmiljø, helse og sikkerhet • virksomhetene ivaretar seriøse og anstendige arbeidsvilkår • arbeidslivskriminalitet avdekkes og bekjempes For nærmere informasjon om Arbeidstilsynets organisering og virksomhet, viser vi til vår internettside: www.arbeidstilsynet.no. Anskaffelsens formål er å inngå avtale for juridisk bistand av kortere eller lengre oppdrag. Oppdragsgiver har sporadisk behov for juridisk bistand i forbindelse med Oppdragsgivers samlede virksomhet. Behovet dekkes primært av interne ressurser, men til tider kan det være behov for ekstern bistand. Det kreves god kompetanse knyttet til bistand til offentlig sektor, og noe av formålet vil også kunne være å sikre kompetanseoverføring. Noen oppdrag vil gjennomføres som konsulentoppdrag (i henhold til SSA-O), andre som konsulentbistand (i henhold til SSA-B). For mer informasjon om forespørselen, se vedlagte konkurransegrunnlag med tilhørende dokumenter.
Intern identifikator
2024/60105
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Juridiske tjenester
Ytterligere klassifisering
Juridiske tjenester
Ytterligere klassifisering
Juridisk rådgivning og representasjon
Ytterligere klassifisering
Juridisk rådgivning
Ytterligere klassifisering
Juridisk representasjon
Ytterligere klassifisering
Utstedelse av juridisk dokumentasjon og sertifisering
Ytterligere klassifisering
Juridisk rådgivning og informasjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Revisjonsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Rådgivning vedrørende innkjøp
Ytterligere klassifisering
Administrasjon av kontrakter
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
Tilleggsinformasjon
Samhandling vil i størst mulig grad foregå digitalt.
5.1.3 Anslått varighet
Varighet, År
2
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
2
Beskrivelse
1 (ett) + 1 (ett) år
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
5,000,000
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse
Under dette kriteriet vurderes: - Timespris partner - Timespris fast advokat/advokat - Timespris advokatfullmektig - Timespris senioradvokat Timesprisene vil bli evaluert på bakgrunn av gjennomsnittlig timespris for de fire priskategoriene. Se nærmere beskrivelse i Konkurransegrunnlaget.
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse og kvalitet
Beskrivelse
- Under dette kriteriet vurderes inntil 3 tilbudte ressurser per rettsområde, kompetanse og egnethet, jf. oppdraget - Arbeidsmetodikk, responstid, oppfølging, leveringssikkerhet og kompetanseoverføring Se nærmere beskrivelse i Konkurransegrunnlaget.
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
70
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Meklingsvirksomhet
Trøndelag Tingrett -
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
ARBEIDSTILSYNET -
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
ARBEIDSTILSYNET -
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
ARBEIDSTILSYNET -
Virksomhet hvis budsjett brukes til å betale for kontrakten
ARBEIDSTILSYNET
Virksomhet som utfører betalingen
ARBEIDSTILSYNET
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren, Norwegian krone
5,000,000
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Minst én vinner ble kåret.
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
KPMG Law Advokatfirma AS
Betalingsmiddelidentifikator
Tilbud for konkurranse 382915 - KPMG Law Advokatfirma AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Verdien av resultatet
Norwegian krone (5,000,000)
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Rammeavtale for juridisk bistand - KPMG Law Advokatfirma AS
Dato for kontraktens inngåelse
30.04.2025
6.1.4 Statistisk informasjon
Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok
Antall klagere
1
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Forespørsler om å delta
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
11
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
ARBEIDSTILSYNET
Registreringsnummer
974761211
Postadresse
Postboks 4720 Torgarden
By
TRONDHEIM
Postnummer
7468
Underenhet i land
Trøndelag/Trööndelage (NO060)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Heidi Kvam
E-post
heidi.kvam@arbeidstilsynet.no
Telefon
+47 97074537
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
KPMG Law Advokatfirma AS
Registreringsnummer
912056880
Postadresse
Dronning Eufemias gate 6
By
Oslo
Postnummer
0191
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
E-post
anbud@kpmg.no
Telefon
+47 40639043
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Trøndelag Tingrett
Registreringsnummer
926 722 794
Postadresse
Postboks 2317 Torgarden
By
Trondheim
Postnummer
7004
Underenhet i land
Trøndelag/Trööndelage (NO060)
Land
Norge
E-post
trodnelagtingrett@domstolene.no
Telefon
+47 73542400
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
3fc8787c-5511-4054-8ac6-40e0663e4626 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjonstildeling – lysregime
Varsel utsendelsesdato
06.06.2025 09:28
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
06.06.2025 17:00
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
ARBEIDSTILSYNET
Tildelt til:
KPMG Law Advokatfirma AS
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2025-109078
- Kunngjøringsdato
- 11.06.2025
- Estimert verdi
- 5 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.