IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Konkurransen gjelder levering av rammeavtale for IKT utstyr, herunder: Pc'er, nettbrett, mobiltelefoner, skjermer og annet relatert utstyr til sluttbruker Hostingtjenester/Datasentertjenester Audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc, herunder: Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Løsning for retur av brukt IKT utstyr Lisensforvaltning av for eksempel Microsoft-, Citrix-, VMWare- og Adobelisenser, samt annen relevant programvare og omfatter bl.a lisensrådgivning, leie og vedlikehold av lisenser, programvare og lisensrevisjoner, bistand med endringer samt andre naturlige oppgaver som er tilknyttet lisensadministrasjon. Rådgivning, prosjektledelse og konsulenttjenester knyttet til følgende kompetanseområder (ikke uttømmende): Informasjons- og virksomhetsarkitektur Bruk av teknologi, automatisering, kunstig intelligens og hvordan dette kan benyttes til å effektivisere arbeidsprosesser på IT området Informasjonssikkerhet, sikkerhetsarkitektur Microsoft skytjenester, implementering, optimalisering og nettverksdesign Administrasjon av klienter/enheter/servere Driftskompetanse knyttet til lokalt datarom, nettverk og backup Deltagere i anskaffelsen: Årdal og Lærdal kommune Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 70.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Årdal kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale
Beskrivelse
Konkurransen gjelder levering av rammeavtale for IKT utstyr, herunder: Pc'er, nettbrett, mobiltelefoner, skjermer og annet relatert utstyr til sluttbruker Hostingtjenester/Datasentertjenester Audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc, herunder: Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Løsning for retur av brukt IKT utstyr Lisensforvaltning av for eksempel Microsoft-, Citrix-, VMWare- og Adobelisenser, samt annen relevant programvare og omfatter bl.a lisensrådgivning, leie og vedlikehold av lisenser, programvare og lisensrevisjoner, bistand med endringer samt andre naturlige oppgaver som er tilknyttet lisensadministrasjon. Rådgivning, prosjektledelse og konsulenttjenester knyttet til følgende kompetanseområder (ikke uttømmende): Informasjons- og virksomhetsarkitektur Bruk av teknologi, automatisering, kunstig intelligens og hvordan dette kan benyttes til å effektivisere arbeidsprosesser på IT området Informasjonssikkerhet, sikkerhetsarkitektur Microsoft skytjenester, implementering, optimalisering og nettverksdesign Administrasjon av klienter/enheter/servere Driftskompetanse knyttet til lokalt datarom, nettverk og backup Deltagere i anskaffelsen: Årdal og Lærdal kommune Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 70.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Prosedyreidentifikator
84570865-60cd-40fd-b5ee-17f2049d81b0
Tidligere varsel
32d67169-8d5d-43ce-b6d8-a7d29bc24e1b-01
Intern identifikator
25049
Type prosedyre
Åpen
Hovedtrekkene i prosedyren
Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som TED - Åpne anbudskonkurranse etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Forhandlinger er ikke tillatt. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Kontor- og PC-maskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra møbler og programvarepakker
Ytterligere klassifisering
Datautstyr og -materiell
Ytterligere klassifisering
Utstyr relatert til datamaskiner
Ytterligere klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
7,000,000
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Delkontrakt LOT-0000
Tittel
IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale
Beskrivelse
Konkurransen gjelder levering av rammeavtale for IKT utstyr, herunder: Pc'er, nettbrett, mobiltelefoner, skjermer og annet relatert utstyr til sluttbruker Hostingtjenester/Datasentertjenester Audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc, herunder: Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Løsning for retur av brukt IKT utstyr Lisensforvaltning av for eksempel Microsoft-, Citrix-, VMWare- og Adobelisenser, samt annen relevant programvare og omfatter bl.a lisensrådgivning, leie og vedlikehold av lisenser, programvare og lisensrevisjoner, bistand med endringer samt andre naturlige oppgaver som er tilknyttet lisensadministrasjon. Rådgivning, prosjektledelse og konsulenttjenester knyttet til følgende kompetanseområder (ikke uttømmende): Informasjons- og virksomhetsarkitektur Bruk av teknologi, automatisering, kunstig intelligens og hvordan dette kan benyttes til å effektivisere arbeidsprosesser på IT området Informasjonssikkerhet, sikkerhetsarkitektur Microsoft skytjenester, implementering, optimalisering og nettverksdesign Administrasjon av klienter/enheter/servere Driftskompetanse knyttet til lokalt datarom, nettverk og backup Deltagere i anskaffelsen: Årdal og Lærdal kommune Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 70.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Intern identifikator
25049
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Kontor- og PC-maskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra møbler og programvarepakker
Ytterligere klassifisering
Datautstyr og -materiell
Ytterligere klassifisering
Utstyr relatert til datamaskiner
Ytterligere klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
01.07.2025
Sluttdato
30.06.2027
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
2
Beskrivelse
Forlengelse er 12 måneder
5.1.5 Verdi
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
7,000,000
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kostnad
Navn
Priser og kostnader
Beskrivelse
15%
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
15
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Løsningsforslag
Beskrivelse
30%
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse
Beskrivelse
25%
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
25
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Miljø
Beskrivelse
30%
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
30
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale. delvis uten gjenåpning og delvis med gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Sogn og Fjordane tingrett -
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
-
Virksomhet som signerer kontrakten
Årdal kommune
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren, Norwegian krone
70,000,000
Maksimal verdi av rammeavtalene i denne prosedyren, Norwegian krone
70,000,000
Omtrentlig verdi av rammeavtalene, Norwegian krone
70,000,000
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Minst én vinner ble kåret.
Rammeavtale
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
70,000,000
Reestimert verdi av rammeavtalen, Norwegian krone
70,000,000
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Iteam 10 AS
Betalingsmiddelidentifikator
Tilbud
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Verdien av resultatet
Norwegian krone (10,174,960)
Underleverandører
Enda ikke kjent
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
24049-1
Tittel
Generell del-Iteam 10 AS
Datoen da vinneren ble kåret
21.05.2025
Dato for kontraktens inngåelse
28.05.2025
ID – Rammeverk
f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21-01
Virksomhet som signerer kontrakten
Årdal kommune
Vinner
Offisielt navn
Agnitio AS
Betalingsmiddelidentifikator
IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Verdien av resultatet
Norwegian krone (9,669,500)
Underleverandører
Enda ikke kjent
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
25049-2
Tittel
Generell del-Agnitio AS
Datoen da vinneren ble kåret
21.05.2025
Dato for kontraktens inngåelse
28.05.2025
ID – Rammeverk
f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21-01
Virksomhet som signerer kontrakten
Årdal kommune
Vinner
Offisielt navn
Ebru Technologies AS
Betalingsmiddelidentifikator
Årdal-Lærdal-Ebru Technologies AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Verdien av resultatet
Norwegian krone (9,993,400)
Underleverandører
Enda ikke kjent
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
25049-3
Tittel
Generell del-Ebru Technologies AS
Datoen da vinneren ble kåret
21.05.2025
Dato for kontraktens inngåelse
28.05.2025
ID – Rammeverk
f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21-01
Virksomhet som signerer kontrakten
Årdal kommune
Vinner
Offisielt navn
Voss Kommunikasjon
Betalingsmiddelidentifikator
Årdal kommune - Voss kommunikasjon
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Verdien av resultatet
Norwegian krone (9,999,700)
Underleverandører
Enda ikke kjent
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
25049-4
Tittel
Generell del-Voss Kommunikasjon
Datoen da vinneren ble kåret
21.05.2025
Dato for kontraktens inngåelse
26.05.2025
ID – Rammeverk
f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21-01
Virksomhet som signerer kontrakten
Årdal kommune
6.1.4 Statistisk informasjon
Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok
Antall klagere
0
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
4
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Årdal kommune
Registreringsnummer
954679721
Departement
Innkjøp
Postadresse
Statsråd Evensensveg 4
By
Årdalstangen
Postnummer
6885
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Arne Hvidsten
E-post
arne@innkjopskontoret.no
Telefon
57665000
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Sogn og Fjordane tingrett
Registreringsnummer
926 723 278
Postadresse
Postboks 85
By
Førde
Postnummer
6801
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
E-post
sogn.og.fjordane.tingrett@domstol.no
Telefon
55 69 43 00
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Iteam 10 AS
Registreringsnummer
979793049
Departement
Salg
Postadresse
Firdavn 5
By
FØRDE
Postnummer
6800
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Roy Arne Sekkeseter
E-post
roy.sekkeseter@iteam.no
Telefon
98240360
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
8.1 ORG-0004
Offisielt navn
Agnitio AS
Registreringsnummer
983089771
Departement
Salg
Postadresse
Årdalsvegen 3
By
Øvre Årdal
Postnummer
6884
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Geir Smedegård
E-post
gsm@agnitio.no
Telefon
+47 46 85 50 00
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
8.1 ORG-0005
Offisielt navn
Ebru Technologies AS
Registreringsnummer
992002565
Departement
Ebru
Postadresse
Solesvika 136
By
Bekkjarvik
Postnummer
5397
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Runar Veivag
E-post
runar@ebru.no
Telefon
55080800
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
8.1 ORG-0006
Offisielt navn
Voss Kommunikasjon
Registreringsnummer
964784477
Departement
Salg
Postadresse
Uttrågata 34
By
Voss
Postnummer
5700
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Roger Hovland
E-post
roger@vossk.no
Telefon
+4756523000
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
03.06.2025 13:21
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
03.06.2025 13:33
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Årdal kommune
Tildelt til:
Iteam 10 AS, Agnitio AS, Ebru Technologies AS, Voss Kommunikasjon
Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 4
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2025-108767
- Kunngjøringsdato
- 04.06.2025
- Estimert verdi
- 7 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Vestland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.