Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterIKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale
Resultat
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
1

Konkurransen gjelder levering av rammeavtale for IKT utstyr,  herunder: Pc'er, nettbrett, mobiltelefoner, skjermer og annet relatert utstyr til sluttbruker Hostingtjenester/Datasentertjenester Audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc, herunder: Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Løsning for retur av brukt IKT utstyr Lisensforvaltning av for eksempel Microsoft-, Citrix-, VMWare- og Adobelisenser, samt annen relevant programvare og omfatter bl.a lisensrådgivning, leie og vedlikehold av lisenser, programvare og lisensrevisjoner, bistand med endringer samt andre naturlige oppgaver som er tilknyttet lisensadministrasjon. Rådgivning, prosjektledelse og konsulenttjenester knyttet til følgende kompetanseområder (ikke uttømmende): Informasjons- og virksomhetsarkitektur Bruk av teknologi, automatisering, kunstig intelligens og hvordan dette kan benyttes til å effektivisere arbeidsprosesser på IT området Informasjonssikkerhet, sikkerhetsarkitektur Microsoft skytjenester, implementering, optimalisering og nettverksdesign Administrasjon av klienter/enheter/servere Driftskompetanse knyttet til lokalt datarom, nettverk og backup Deltagere i anskaffelsen: Årdal og Lærdal kommune Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 70.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Årdal kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale

Beskrivelse

Konkurransen gjelder levering av rammeavtale for IKT utstyr,  herunder: Pc'er, nettbrett, mobiltelefoner, skjermer og annet relatert utstyr til sluttbruker Hostingtjenester/Datasentertjenester Audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc, herunder: Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Løsning for retur av brukt IKT utstyr Lisensforvaltning av for eksempel Microsoft-, Citrix-, VMWare- og Adobelisenser, samt annen relevant programvare og omfatter bl.a lisensrådgivning, leie og vedlikehold av lisenser, programvare og lisensrevisjoner, bistand med endringer samt andre naturlige oppgaver som er tilknyttet lisensadministrasjon. Rådgivning, prosjektledelse og konsulenttjenester knyttet til følgende kompetanseområder (ikke uttømmende): Informasjons- og virksomhetsarkitektur Bruk av teknologi, automatisering, kunstig intelligens og hvordan dette kan benyttes til å effektivisere arbeidsprosesser på IT området Informasjonssikkerhet, sikkerhetsarkitektur Microsoft skytjenester, implementering, optimalisering og nettverksdesign Administrasjon av klienter/enheter/servere Driftskompetanse knyttet til lokalt datarom, nettverk og backup Deltagere i anskaffelsen: Årdal og Lærdal kommune Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 70.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

Prosedyreidentifikator

84570865-60cd-40fd-b5ee-17f2049d81b0

Tidligere varsel

32d67169-8d5d-43ce-b6d8-a7d29bc24e1b-01

Intern identifikator

25049

Type prosedyre

Åpen

Hovedtrekkene i prosedyren

Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som TED - Åpne anbudskonkurranse etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Forhandlinger er ikke tillatt. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Kontor- og PC-maskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra møbler og programvarepakker

Ytterligere klassifisering

Datautstyr og -materiell

Ytterligere klassifisering

Utstyr relatert til datamaskiner

Ytterligere klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone

7,000,000

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale

Beskrivelse

Konkurransen gjelder levering av rammeavtale for IKT utstyr,  herunder: Pc'er, nettbrett, mobiltelefoner, skjermer og annet relatert utstyr til sluttbruker Hostingtjenester/Datasentertjenester Audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc, herunder: Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Løsning for retur av brukt IKT utstyr Lisensforvaltning av for eksempel Microsoft-, Citrix-, VMWare- og Adobelisenser, samt annen relevant programvare og omfatter bl.a lisensrådgivning, leie og vedlikehold av lisenser, programvare og lisensrevisjoner, bistand med endringer samt andre naturlige oppgaver som er tilknyttet lisensadministrasjon. Rådgivning, prosjektledelse og konsulenttjenester knyttet til følgende kompetanseområder (ikke uttømmende): Informasjons- og virksomhetsarkitektur Bruk av teknologi, automatisering, kunstig intelligens og hvordan dette kan benyttes til å effektivisere arbeidsprosesser på IT området Informasjonssikkerhet, sikkerhetsarkitektur Microsoft skytjenester, implementering, optimalisering og nettverksdesign Administrasjon av klienter/enheter/servere Driftskompetanse knyttet til lokalt datarom, nettverk og backup Deltagere i anskaffelsen: Årdal og Lærdal kommune Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 70.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

Intern identifikator

25049

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Kontor- og PC-maskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra møbler og programvarepakker

Ytterligere klassifisering

Datautstyr og -materiell

Ytterligere klassifisering

Utstyr relatert til datamaskiner

Ytterligere klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

01.07.2025

Sluttdato

30.06.2027

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse

Forlengelse er 12 måneder

5.1.5 Verdi

Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone

7,000,000

5.1.6 Generell informasjon

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kostnad

Navn

Priser og kostnader

Beskrivelse

15%

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

15

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Løsningsforslag

Beskrivelse

30%

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kompetanse

Beskrivelse

25%

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

25

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Miljø

Beskrivelse

30%

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

30

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale. delvis uten gjenåpning og delvis med gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Sogn og Fjordane tingrett -

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

-

Virksomhet som signerer kontrakten

Årdal kommune

Del 6: Resultater

Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren, Norwegian krone

70,000,000

Maksimal verdi av rammeavtalene i denne prosedyren, Norwegian krone

70,000,000

Omtrentlig verdi av rammeavtalene, Norwegian krone

70,000,000

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000

Minst én vinner ble kåret.

Rammeavtale

Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone

70,000,000

Reestimert verdi av rammeavtalen, Norwegian krone

70,000,000

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

Iteam 10 AS

Betalingsmiddelidentifikator

Tilbud

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Verdien av resultatet

Norwegian krone (10,174,960)

Underleverandører

Enda ikke kjent

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

24049-1

Tittel

Generell del-Iteam 10 AS

Datoen da vinneren ble kåret

21.05.2025

Dato for kontraktens inngåelse

28.05.2025

ID – Rammeverk

f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21-01

Virksomhet som signerer kontrakten

Årdal kommune

Vinner

Offisielt navn

Agnitio AS

Betalingsmiddelidentifikator

IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Verdien av resultatet

Norwegian krone (9,669,500)

Underleverandører

Enda ikke kjent

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

25049-2

Tittel

Generell del-Agnitio AS

Datoen da vinneren ble kåret

21.05.2025

Dato for kontraktens inngåelse

28.05.2025

ID – Rammeverk

f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21-01

Virksomhet som signerer kontrakten

Årdal kommune

Vinner

Offisielt navn

Ebru Technologies AS

Betalingsmiddelidentifikator

Årdal-Lærdal-Ebru Technologies AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Verdien av resultatet

Norwegian krone (9,993,400)

Underleverandører

Enda ikke kjent

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

25049-3

Tittel

Generell del-Ebru Technologies AS

Datoen da vinneren ble kåret

21.05.2025

Dato for kontraktens inngåelse

28.05.2025

ID – Rammeverk

f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21-01

Virksomhet som signerer kontrakten

Årdal kommune

Vinner

Offisielt navn

Voss Kommunikasjon

Betalingsmiddelidentifikator

Årdal kommune - Voss kommunikasjon

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Verdien av resultatet

Norwegian krone (9,999,700)

Underleverandører

Enda ikke kjent

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

25049-4

Tittel

Generell del-Voss Kommunikasjon

Datoen da vinneren ble kåret

21.05.2025

Dato for kontraktens inngåelse

26.05.2025

ID – Rammeverk

f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21-01

Virksomhet som signerer kontrakten

Årdal kommune

6.1.4 Statistisk informasjon

Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok

Antall klagere

0

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

4

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Årdal kommune

Registreringsnummer

954679721

Departement

Innkjøp

Postadresse

Statsråd Evensensveg 4

By

Årdalstangen

Postnummer

6885

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Arne Hvidsten

E-post

arne@innkjopskontoret.no

Telefon

57665000

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Sogn og Fjordane tingrett

Registreringsnummer

926 723 278

Postadresse

Postboks 85

By

Førde

Postnummer

6801

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

E-post

sogn.og.fjordane.tingrett@domstol.no

Telefon

55 69 43 00

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Iteam 10 AS

Registreringsnummer

979793049

Departement

Salg

Postadresse

Firdavn 5

By

FØRDE

Postnummer

6800

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Roy Arne Sekkeseter

E-post

roy.sekkeseter@iteam.no

Telefon

98240360

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

8.1 ORG-0004

Offisielt navn

Agnitio AS

Registreringsnummer

983089771

Departement

Salg

Postadresse

Årdalsvegen 3

By

Øvre Årdal

Postnummer

6884

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Geir Smedegård

E-post

gsm@agnitio.no

Telefon

+47 46 85 50 00

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

8.1 ORG-0005

Offisielt navn

Ebru Technologies AS

Registreringsnummer

992002565

Departement

Ebru

Postadresse

Solesvika 136

By

Bekkjarvik

Postnummer

5397

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Runar Veivag

E-post

runar@ebru.no

Telefon

55080800

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

8.1 ORG-0006

Offisielt navn

Voss Kommunikasjon

Registreringsnummer

964784477

Departement

Salg

Postadresse

Uttrågata 34

By

Voss

Postnummer

5700

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Roger Hovland

E-post

roger@vossk.no

Telefon

+4756523000

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

f597ce24-4c17-4cf2-97b0-22c790282c21 01

Type skjema

Resultat

Type varsel

Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime

Varsel utsendelsesdato

03.06.2025 13:21

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

03.06.2025 13:33

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Årdal kommune

Tildelt til:

Iteam 10 AS, Agnitio AS, Ebru Technologies AS, Voss Kommunikasjon

Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 4

Antall mottatte tilbud: Ikke angitt

Referanse
2025-108767
Kunngjøringsdato
04.06.2025
Estimert verdi
7 000 000 NOK
Utførelsessted
Vestland
Type kunngjøring
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.