Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterB1020 EFU-10852 Olsvik barnehage - anskaffelse av totalentreprenør / trinn 1 prekvalifisering
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

B1020 EFU-10852 Olsvik barnehage - anskaffelse av totalentreprenør / trinn 1 prekvalifisering

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Med bakgrunn i ønske om økt kapasitet på barnehager i Laksevåg bydel, er det planlagt etablerten barnehage i Olsvik med 98 plasser (108 enheter).På tomten har det tidligere har vært oppført en midlertidig barnehage. Den midlertidigebarnehagen ble tatt ut av drift i 2016, og er fjernet i sin helhet.Eiendommen er regulert til barnehage 29.04.15 plannummer 3320101.Barnehagebygget i Olsvik prosjekteres i tråd med føringer i reguleringsplanen i Bergen kommune,på gnr. 123, bnr. 344 mfl., Olsvik barnehage, Nasjonal arealplan-ID 1201 3320101 for tomtensamt vedlegg som er utarbeidet i tråd med vedtatt funksjons og arealprogram for nye barnehageri Bergen kommune.Olsvik barnehage har eget vedlagt arealtabell til Areal- og funksjonsprogram som skal følges.Totalentreprenøren er ansvarlig for å søke om, og få godkjent, rammetillatelse til tiltaket. Det skalsøkes om dispensasjon fra et av rekkefølgekravene, dette gjøres i samråd med Byggherren og erytterligere beskrevet i kap. 1, pkt. 13 i Funksjonsbeskrivelsen.Nærmere informasjon finnes i ”Oppdragsbeskrivelse - konkurransegrunnlagets del II”, jf kapittel A ”Orientering om prosjektet”.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for utbygging

Juridisk type kjøper

Fylkeskommunal myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

B1020 EFU-10852 Olsvik barnehage - anskaffelse av totalentreprenør / trinn 1 prekvalifisering

Beskrivelse

Med bakgrunn i ønske om økt kapasitet på barnehager i Laksevåg bydel, er det planlagt etablerten barnehage i Olsvik med 98 plasser (108 enheter).På tomten har det tidligere har vært oppført en midlertidig barnehage. Den midlertidigebarnehagen ble tatt ut av drift i 2016, og er fjernet i sin helhet.Eiendommen er regulert til barnehage 29.04.15 plannummer 3320101.Barnehagebygget i Olsvik prosjekteres i tråd med føringer i reguleringsplanen i Bergen kommune,på gnr. 123, bnr. 344 mfl., Olsvik barnehage, Nasjonal arealplan-ID 1201 3320101 for tomtensamt vedlegg som er utarbeidet i tråd med vedtatt funksjons og arealprogram for nye barnehageri Bergen kommune.Olsvik barnehage har eget vedlagt arealtabell til Areal- og funksjonsprogram som skal følges.Totalentreprenøren er ansvarlig for å søke om, og få godkjent, rammetillatelse til tiltaket. Det skalsøkes om dispensasjon fra et av rekkefølgekravene, dette gjøres i samråd med Byggherren og erytterligere beskrevet i kap. 1, pkt. 13 i Funksjonsbeskrivelsen.Nærmere informasjon finnes i ”Oppdragsbeskrivelse - konkurransegrunnlagets del II”, jf kapittel A ”Orientering om prosjektet”.

Prosedyreidentifikator

6e29a35a-8863-42c1-82d0-e282d2bc0b07

Tidligere varsel

101589-2025

Intern identifikator

2020/93099

Type prosedyre

Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling

Hovedtrekkene i prosedyren

Bergen Kommune, Etat for utbygging innbyr med dette til konkurranse om kontrakt fortotalentreprise i prosjektet B1020 Olsvik barnehage.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med barnehager

Ytterligere klassifisering

Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester

Ytterligere klassifisering

Prosjektering

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Anskaffelsesforskriften .

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Corruption

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Fraud

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Money laundering or terrorist financing

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Participation in a criminal organisation

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Terrorist offences or offences linked to terrorist activities

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Child labour and including other forms of trafficking in human beings

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Breaching of obligations in the fields of environmental law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Breaching of obligations in the fields of labour law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Breaching of obligations in the fields of social law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Agreements with other economic operators aimed at distorting competition

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Grave professional misconduct

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure

Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?

Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Early termination, damages, or other comparable sanctions

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Breaching obligation relating to payment of social security contributions

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Breaching obligation relating to payment of taxes

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Business activities are suspended

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Bankruptcy

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Arrangement with creditors

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Insolvency

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Assets being administered by liquidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Analogous situation like bankruptcy, insolvency or arrangement with creditors under national law

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

B1020 EFU-10852 Olsvik barnehage - anskaffelse av totalentreprenør / trinn 1 prekvalifisering

Beskrivelse

Med bakgrunn i ønske om økt kapasitet på barnehager i Laksevåg bydel, er det planlagt etablerten barnehage i Olsvik med 98 plasser (108 enheter).På tomten har det tidligere har vært oppført en midlertidig barnehage. Den midlertidigebarnehagen ble tatt ut av drift i 2016, og er fjernet i sin helhet.Eiendommen er regulert til barnehage 29.04.15 plannummer 3320101.Barnehagebygget i Olsvik prosjekteres i tråd med føringer i reguleringsplanen i Bergen kommune,på gnr. 123, bnr. 344 mfl., Olsvik barnehage, Nasjonal arealplan-ID 1201 3320101 for tomtensamt vedlegg som er utarbeidet i tråd med vedtatt funksjons og arealprogram for nye barnehageri Bergen kommune.Olsvik barnehage har eget vedlagt arealtabell til Areal- og funksjonsprogram som skal følges.Totalentreprenøren er ansvarlig for å søke om, og få godkjent, rammetillatelse til tiltaket. Det skalsøkes om dispensasjon fra et av rekkefølgekravene, dette gjøres i samråd med Byggherren og erytterligere beskrevet i kap. 1, pkt. 13 i Funksjonsbeskrivelsen.Nærmere informasjon finnes i ”Oppdragsbeskrivelse - konkurransegrunnlagets del II”, jf kapittel A ”Orientering om prosjektet”.

Intern identifikator

2020/93099

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med barnehager

Ytterligere klassifisering

Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester

Ytterligere klassifisering

Prosjektering

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, Måned

18

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Enrolment in a trade register

Beskrivelse

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal være lovlig registrert. Dokumentasjonskrav: For foretak som er registrert i det norske Foretaksregisteret og Merverdiavgiftsregisteret er det ikke nødvendig å vedlegge dokumentasjon. Oppdragsgiver sjekker organisasjonsnummer i foretakets Mercell-profil. Det gjøres oppmerksom på at det er det organisasjonsnummer som fremgår av foretakets profil for denne konkurransen i Mercell som sjekkes. For foretak som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i handelsregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor foretaket er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Kriterium

Other economic or financial requirements

Beskrivelse

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Ved vurderingen av hva som anses som tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for det enkelte oppdrag vil det bli lagt vekt på oppdragets verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.   Dokumentasjonskrav for norske foretak: Oppdragsgiver vil selv sjekke foretakets økonomiske situasjon fra DFØ’s eBevis og Proff Forvalt (https://forvalt.no/). (foretak som har levert regnskap til Brønnøysundregistrene er registrert gjennom Proff Forvalt) Dokumentasjonskrav utenlandske foretak: Foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.  Dersom ett foretak støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravene til økonomisk og finansiell kapasitet, krever oppdragsgiver at de er solidarisk ansvarlig for utførelsen av kontrakten.

Øvre grense for antall tilbud som kan delta i konkurransen

5

Kriterium

References on specified works

Beskrivelse

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Entreprenør foretaket skal ha erfaring fra 2 relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag av samme kompleksitet/vanskelighetsgrad og omfang/størrelse som totalentreprenør. ARK foretaket skal ha erfaring fra 2 relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag av samme kompleksitet/vanskelighetsgrad og omfang/størrelse. Oppdragene må ha oppnådd ferdigattest. LARK foretaket skal ha erfaring fra 2 relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag av samme kompleksitet/vanskelighetsgrad og omfang/størrelse. Oppdragene må ha oppnådd ferdigattest. Dokumentasjonskrav: Foretakets relevante oppdrag fra de siste syv årene, utfylt i mal for referanseliste. Valgte leverandør vil bli tilsendt mal for referanseliste for å dokumentere oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Der foretaket ikke selv har de nødvendige kvalifikasjoner, men hvor de støtter seg på andre leverandører for å bli kvalifisert, må tilsvarende dokumentasjon for disse fremlegges.

Øvre grense for antall tilbud som kan delta i konkurransen

5

Kriterium

Certificates by independent bodies about quality assurance standards

Beskrivelse

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har et ledelsessystem for kvalitet i henhold til NS-EN ISO 9001:2015. Dokumentasjonskrav: Gyldig ISO-9001:2015-sertifikat. Dersom foretaket ikke innehar slikt sertifikat skal det leveres dokumentasjon i form av foretakets kvalitetshåndbok, alternativt innholdsfortegnelse over ledelsessystemet og organisasjonskart som viser ansvarsforholdene for kvalitet.

Øvre grense for antall tilbud som kan delta i konkurransen

5

Informasjon om andre trinn av en to-trinns prosedyre

Minimum antall kandidater som skal inviteres til andre trinn av prosedyren

3

Maksimalt antall kandidater som skal inviteres til andre trinn av prosedyren

5

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

pris

Beskrivelse

Med pris menes tilbudspris som inkl. tilbudssum, opsjonssum og påslagsprosent. Dokumentasjonskrav: Utfylt tilbudsskjema med opplysninger om tilbudssum, opjonssum og påslagsprosent

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

70

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Løsningsforslag

Beskrivelse

Hvordan tilbyder planlegger å løse prosjektet. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres følgende: Situasjonsplan i M 1:500 Utomhusplaner for uteområdet i M 1:200 Plantegninger i M 1:200 med romnavn og nettoareal. Plantegningene skal være fargekode iht. NS 3940 med hovedfunksjonsarealer RGB: 219, 238, 255, felles funksjonsarealer: 15, 255, 195, teknisk areal og driftsareal: 255, 222, 122 og kommunikasjonsareal: 255, 153, 153. Fasader og snitt i M 1:200 Ett innvendig perspektiv fra fellesarealer, som viser overgangene mellom inne og ute. Arealoversikt som viser hvordan arealprogram_romskjema er innfridd, samt kommunikasjons- og tekniske arealer. Oppsett over NTA, BTA, BRA og BYA. En kort beskrivelse på ca 4 (fire) A4-sider som redegjør for følgende: Sirkularitetsanalyse med resultater og konsekvenser av disse. Hvordan konseptet ivaretar de 3 prinsippene i Arkitektur+: helhetlig utforming, samspill mellom by og natur og estetisk opplevelse. Beskrivelse av kommunikasjonslinjer for gående, syklende, kollektivreisende og varelevering til bygget, samt hvordan barnehagen og dens funksjoner er tenkt løst, både med tanke på bruker og eier av barnehagen. Hvordan gjennomføringen av prosjektet ivaretar skole og barnehage sin nærhet til byggeplass, med spesielt fokus på sikkerhet. Det oppfordres til både bruk av tekst, diagrammer, skisser og andre relevante verktøy. Evalueringen av tildelingskriteriet vil bli gjennomført på bakgrunn av en samlet vurdering av hovedgrep, arkitektur, funksjonalitet og bygningsmessig konsept. Blant annet følgende vil bli vurdert: Helhetlig, fleksibel og robust utforming Estetisk opplevelse Arealeffektivitet og brukervennlighet

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

30

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/257523016.aspx

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Obligatorisk

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av anmodninger om deltakelse

25.07.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

Hordaland tingrett bergen -

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland tingrett bergen -

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Bergen kommune - Etat for utbygging -

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for utbygging

Registreringsnummer

964338531

Departement

Etat for utbygging

Postadresse

Postboks 7700

By

BERGEN

Postnummer

5020

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Helene Mjåtveit

E-post

helene.mjatveit@bergen.kommune.no

Telefon

+47 05556

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Hordaland tingrett bergen

Registreringsnummer

974737418

By

bergen

Postnummer

5020

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

09fc6891-c1cc-4a3d-9afd-87d49de8c8f9 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

22.05.2025 11:07

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

22.05.2025 11:07

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Bergen kommune - Etat for utbygging

Referanse
2025-108134
Kunngjøringsdato
23.05.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Vestland
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter