B1020 EFU-10852 Olsvik barnehage - anskaffelse av totalentreprenør / trinn 1 prekvalifisering
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Med bakgrunn i ønske om økt kapasitet på barnehager i Laksevåg bydel, er det planlagt etablerten barnehage i Olsvik med 98 plasser (108 enheter).På tomten har det tidligere har vært oppført en midlertidig barnehage. Den midlertidigebarnehagen ble tatt ut av drift i 2016, og er fjernet i sin helhet.Eiendommen er regulert til barnehage 29.04.15 plannummer 3320101.Barnehagebygget i Olsvik prosjekteres i tråd med føringer i reguleringsplanen i Bergen kommune,på gnr. 123, bnr. 344 mfl., Olsvik barnehage, Nasjonal arealplan-ID 1201 3320101 for tomtensamt vedlegg som er utarbeidet i tråd med vedtatt funksjons og arealprogram for nye barnehageri Bergen kommune.Olsvik barnehage har eget vedlagt arealtabell til Areal- og funksjonsprogram som skal følges.Totalentreprenøren er ansvarlig for å søke om, og få godkjent, rammetillatelse til tiltaket. Det skalsøkes om dispensasjon fra et av rekkefølgekravene, dette gjøres i samråd med Byggherren og erytterligere beskrevet i kap. 1, pkt. 13 i Funksjonsbeskrivelsen.Nærmere informasjon finnes i ”Oppdragsbeskrivelse - konkurransegrunnlagets del II”, jf kapittel A ”Orientering om prosjektet”.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Bergen kommune - Etat for utbygging
Juridisk type kjøper
Fylkeskommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
B1020 EFU-10852 Olsvik barnehage - anskaffelse av totalentreprenør / trinn 1 prekvalifisering
Beskrivelse
Med bakgrunn i ønske om økt kapasitet på barnehager i Laksevåg bydel, er det planlagt etablerten barnehage i Olsvik med 98 plasser (108 enheter).På tomten har det tidligere har vært oppført en midlertidig barnehage. Den midlertidigebarnehagen ble tatt ut av drift i 2016, og er fjernet i sin helhet.Eiendommen er regulert til barnehage 29.04.15 plannummer 3320101.Barnehagebygget i Olsvik prosjekteres i tråd med føringer i reguleringsplanen i Bergen kommune,på gnr. 123, bnr. 344 mfl., Olsvik barnehage, Nasjonal arealplan-ID 1201 3320101 for tomtensamt vedlegg som er utarbeidet i tråd med vedtatt funksjons og arealprogram for nye barnehageri Bergen kommune.Olsvik barnehage har eget vedlagt arealtabell til Areal- og funksjonsprogram som skal følges.Totalentreprenøren er ansvarlig for å søke om, og få godkjent, rammetillatelse til tiltaket. Det skalsøkes om dispensasjon fra et av rekkefølgekravene, dette gjøres i samråd med Byggherren og erytterligere beskrevet i kap. 1, pkt. 13 i Funksjonsbeskrivelsen.Nærmere informasjon finnes i ”Oppdragsbeskrivelse - konkurransegrunnlagets del II”, jf kapittel A ”Orientering om prosjektet”.
Prosedyreidentifikator
6e29a35a-8863-42c1-82d0-e282d2bc0b07
Tidligere varsel
101589-2025
Intern identifikator
2020/93099
Type prosedyre
Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling
Hovedtrekkene i prosedyren
Bergen Kommune, Etat for utbygging innbyr med dette til konkurranse om kontrakt fortotalentreprise i prosjektet B1020 Olsvik barnehage.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med barnehager
Ytterligere klassifisering
Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester
Ytterligere klassifisering
Prosjektering
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Anskaffelsesforskriften .
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Sources of grounds for exclusion
Notice
Corruption
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Fraud
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Money laundering or terrorist financing
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Participation in a criminal organisation
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Terrorist offences or offences linked to terrorist activities
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Child labour and including other forms of trafficking in human beings
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Breaching of obligations in the fields of environmental law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Breaching of obligations in the fields of labour law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Breaching of obligations in the fields of social law
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Agreements with other economic operators aimed at distorting competition
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Grave professional misconduct
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure
Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Early termination, damages, or other comparable sanctions
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Breaching obligation relating to payment of social security contributions
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Breaching obligation relating to payment of taxes
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Business activities are suspended
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Bankruptcy
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Arrangement with creditors
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Insolvency
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Assets being administered by liquidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Analogous situation like bankruptcy, insolvency or arrangement with creditors under national law
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Delkontrakt LOT-0000
Tittel
B1020 EFU-10852 Olsvik barnehage - anskaffelse av totalentreprenør / trinn 1 prekvalifisering
Beskrivelse
Med bakgrunn i ønske om økt kapasitet på barnehager i Laksevåg bydel, er det planlagt etablerten barnehage i Olsvik med 98 plasser (108 enheter).På tomten har det tidligere har vært oppført en midlertidig barnehage. Den midlertidigebarnehagen ble tatt ut av drift i 2016, og er fjernet i sin helhet.Eiendommen er regulert til barnehage 29.04.15 plannummer 3320101.Barnehagebygget i Olsvik prosjekteres i tråd med føringer i reguleringsplanen i Bergen kommune,på gnr. 123, bnr. 344 mfl., Olsvik barnehage, Nasjonal arealplan-ID 1201 3320101 for tomtensamt vedlegg som er utarbeidet i tråd med vedtatt funksjons og arealprogram for nye barnehageri Bergen kommune.Olsvik barnehage har eget vedlagt arealtabell til Areal- og funksjonsprogram som skal følges.Totalentreprenøren er ansvarlig for å søke om, og få godkjent, rammetillatelse til tiltaket. Det skalsøkes om dispensasjon fra et av rekkefølgekravene, dette gjøres i samråd med Byggherren og erytterligere beskrevet i kap. 1, pkt. 13 i Funksjonsbeskrivelsen.Nærmere informasjon finnes i ”Oppdragsbeskrivelse - konkurransegrunnlagets del II”, jf kapittel A ”Orientering om prosjektet”.
Intern identifikator
2020/93099
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med barnehager
Ytterligere klassifisering
Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester
Ytterligere klassifisering
Prosjektering
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet, Måned
18
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Sources of selection criteria
Notice
Kriterium
Enrolment in a trade register
Beskrivelse
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal være lovlig registrert. Dokumentasjonskrav: For foretak som er registrert i det norske Foretaksregisteret og Merverdiavgiftsregisteret er det ikke nødvendig å vedlegge dokumentasjon. Oppdragsgiver sjekker organisasjonsnummer i foretakets Mercell-profil. Det gjøres oppmerksom på at det er det organisasjonsnummer som fremgår av foretakets profil for denne konkurransen i Mercell som sjekkes. For foretak som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i handelsregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor foretaket er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kriterium
Other economic or financial requirements
Beskrivelse
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Ved vurderingen av hva som anses som tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for det enkelte oppdrag vil det bli lagt vekt på oppdragets verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dokumentasjonskrav for norske foretak: Oppdragsgiver vil selv sjekke foretakets økonomiske situasjon fra DFØ’s eBevis og Proff Forvalt (https://forvalt.no/). (foretak som har levert regnskap til Brønnøysundregistrene er registrert gjennom Proff Forvalt) Dokumentasjonskrav utenlandske foretak: Foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres. Dersom ett foretak støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravene til økonomisk og finansiell kapasitet, krever oppdragsgiver at de er solidarisk ansvarlig for utførelsen av kontrakten.
Øvre grense for antall tilbud som kan delta i konkurransen
5
Kriterium
References on specified works
Beskrivelse
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Entreprenør foretaket skal ha erfaring fra 2 relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag av samme kompleksitet/vanskelighetsgrad og omfang/størrelse som totalentreprenør. ARK foretaket skal ha erfaring fra 2 relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag av samme kompleksitet/vanskelighetsgrad og omfang/størrelse. Oppdragene må ha oppnådd ferdigattest. LARK foretaket skal ha erfaring fra 2 relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag av samme kompleksitet/vanskelighetsgrad og omfang/størrelse. Oppdragene må ha oppnådd ferdigattest. Dokumentasjonskrav: Foretakets relevante oppdrag fra de siste syv årene, utfylt i mal for referanseliste. Valgte leverandør vil bli tilsendt mal for referanseliste for å dokumentere oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Der foretaket ikke selv har de nødvendige kvalifikasjoner, men hvor de støtter seg på andre leverandører for å bli kvalifisert, må tilsvarende dokumentasjon for disse fremlegges.
Øvre grense for antall tilbud som kan delta i konkurransen
5
Kriterium
Certificates by independent bodies about quality assurance standards
Beskrivelse
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har et ledelsessystem for kvalitet i henhold til NS-EN ISO 9001:2015. Dokumentasjonskrav: Gyldig ISO-9001:2015-sertifikat. Dersom foretaket ikke innehar slikt sertifikat skal det leveres dokumentasjon i form av foretakets kvalitetshåndbok, alternativt innholdsfortegnelse over ledelsessystemet og organisasjonskart som viser ansvarsforholdene for kvalitet.
Øvre grense for antall tilbud som kan delta i konkurransen
5
Informasjon om andre trinn av en to-trinns prosedyre
Minimum antall kandidater som skal inviteres til andre trinn av prosedyren
3
Maksimalt antall kandidater som skal inviteres til andre trinn av prosedyren
5
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
pris
Beskrivelse
Med pris menes tilbudspris som inkl. tilbudssum, opsjonssum og påslagsprosent. Dokumentasjonskrav: Utfylt tilbudsskjema med opplysninger om tilbudssum, opjonssum og påslagsprosent
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
70
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Løsningsforslag
Beskrivelse
Hvordan tilbyder planlegger å løse prosjektet. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres følgende: Situasjonsplan i M 1:500 Utomhusplaner for uteområdet i M 1:200 Plantegninger i M 1:200 med romnavn og nettoareal. Plantegningene skal være fargekode iht. NS 3940 med hovedfunksjonsarealer RGB: 219, 238, 255, felles funksjonsarealer: 15, 255, 195, teknisk areal og driftsareal: 255, 222, 122 og kommunikasjonsareal: 255, 153, 153. Fasader og snitt i M 1:200 Ett innvendig perspektiv fra fellesarealer, som viser overgangene mellom inne og ute. Arealoversikt som viser hvordan arealprogram_romskjema er innfridd, samt kommunikasjons- og tekniske arealer. Oppsett over NTA, BTA, BRA og BYA. En kort beskrivelse på ca 4 (fire) A4-sider som redegjør for følgende: Sirkularitetsanalyse med resultater og konsekvenser av disse. Hvordan konseptet ivaretar de 3 prinsippene i Arkitektur+: helhetlig utforming, samspill mellom by og natur og estetisk opplevelse. Beskrivelse av kommunikasjonslinjer for gående, syklende, kollektivreisende og varelevering til bygget, samt hvordan barnehagen og dens funksjoner er tenkt løst, både med tanke på bruker og eier av barnehagen. Hvordan gjennomføringen av prosjektet ivaretar skole og barnehage sin nærhet til byggeplass, med spesielt fokus på sikkerhet. Det oppfordres til både bruk av tekst, diagrammer, skisser og andre relevante verktøy. Evalueringen av tildelingskriteriet vil bli gjennomført på bakgrunn av en samlet vurdering av hovedgrep, arkitektur, funksjonalitet og bygningsmessig konsept. Blant annet følgende vil bli vurdert: Helhetlig, fleksibel og robust utforming Estetisk opplevelse Arealeffektivitet og brukervennlighet
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
30
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Obligatorisk
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av anmodninger om deltakelse
25.07.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Nei
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Meklingsvirksomhet
Hordaland tingrett bergen -
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hordaland tingrett bergen -
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Bergen kommune - Etat for utbygging -
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Bergen kommune - Etat for utbygging
Registreringsnummer
964338531
Departement
Etat for utbygging
Postadresse
Postboks 7700
By
BERGEN
Postnummer
5020
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Helene Mjåtveit
E-post
helene.mjatveit@bergen.kommune.no
Telefon
+47 05556
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Hordaland tingrett bergen
Registreringsnummer
974737418
By
bergen
Postnummer
5020
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
09fc6891-c1cc-4a3d-9afd-87d49de8c8f9 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
22.05.2025 11:07
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
22.05.2025 11:07
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Bergen kommune - Etat for utbygging
- Referanse
- 2025-108134
- Kunngjøringsdato
- 23.05.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Vestland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter