Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterUtredning om oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Utredning om oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

I den nye IA-avtalen om redusert sykefravær og frafall fra arbeidslivet (IA-avtalen) 2025 – 2028 skal partene øke kunnskapen om sykefravær, frafall og anbefale virkningsfulle tiltak for å få ned fraværet. Nærmeste leders oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær er viktig for å hindre frafall fra arbeidslivet. På bakgrunn av dette er kjernen i oppdraget å utvide kunnskapsgrunnlaget om nærmeste leders oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær. Oppdraget vil også inkludere intervjuer med arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær. Vi ser for oss bruk av kvalitative metoder. Oppdraget skal ende i en rapport. Rapporten skal dokumentere og svare ut problemstillinger. Rapporten skal blant annet også inneholde konkrete innspill og anbefalinger. Oppdraget skal påbegynnes snarest mulig etter kontraktsinngåelse. Sluttrapport skal leveres senest 01.04.26. Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er estimert til kr 1 299 999 ekskl. mva. inkl. opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil kr 1,1 million ekskl. mva. til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 199 999 kr ekskl. mva. til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til ytterligere datainnsamling, arrangere konkrete workshops/dialogkonferanser o.l. Det kan også være aktuelt at opsjonen finansierer ytterligere formidling av rapporten og/eller faglige diskusjoner om sykefraværshåndtering med oppdragsgiver etter avsluttet oppdrag. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD)

Juridisk type kjøper

Sentral statlig myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Utredning om oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær

Beskrivelse

I den nye IA-avtalen om redusert sykefravær og frafall fra arbeidslivet (IA-avtalen) 2025 – 2028 skal partene øke kunnskapen om sykefravær, frafall og anbefale virkningsfulle tiltak for å få ned fraværet. Nærmeste leders oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær er viktig for å hindre frafall fra arbeidslivet. På bakgrunn av dette er kjernen i oppdraget å utvide kunnskapsgrunnlaget om nærmeste leders oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær. Oppdraget vil også inkludere intervjuer med arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær. Vi ser for oss bruk av kvalitative metoder. Oppdraget skal ende i en rapport. Rapporten skal dokumentere og svare ut problemstillinger. Rapporten skal blant annet også inneholde konkrete innspill og anbefalinger. Oppdraget skal påbegynnes snarest mulig etter kontraktsinngåelse. Sluttrapport skal leveres senest 01.04.26. Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er estimert til kr 1 299 999 ekskl. mva. inkl. opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil kr 1,1 million ekskl. mva. til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 199 999 kr ekskl. mva. til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til ytterligere datainnsamling, arrangere konkrete workshops/dialogkonferanser o.l. Det kan også være aktuelt at opsjonen finansierer ytterligere formidling av rapporten og/eller faglige diskusjoner om sykefraværshåndtering med oppdragsgiver etter avsluttet oppdrag. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Prosedyreidentifikator

7761ec3c-9026-48b5-888d-36c0c973abf0

Intern identifikator

25/1258

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester

Ytterligere klassifisering

Forskning

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning og utvikling

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning

2.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

1,299,999

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Corruption

I henhold til anskaffelsesregelverket

Fraud

I henhold til anskaffelsesregelverket

Money laundering or terrorist financing

I henhold til anskaffelsesregelverket

Participation in a criminal organisation

I henhold til anskaffelsesregelverket

Terrorist offences or offences linked to terrorist activities

I henhold til anskaffelsesregelverket

Child labour and including other forms of trafficking in human beings

I henhold til anskaffelsesregelverket

Breaching of obligations in the fields of environmental law

I henhold til anskaffelsesregelverket

Breaching of obligations in the fields of labour law

I henhold til anskaffelsesregelverket

Breaching of obligations in the fields of social law

I henhold til anskaffelsesregelverket

Agreements with other economic operators aimed at distorting competition

I henhold til anskaffelsesregelverket

Grave professional misconduct

I henhold til anskaffelsesregelverket

Misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure

I henhold til anskaffelsesregelverket

Offence concerning its professional conduct in the domain of defence procurement

I henhold til anskaffelsesregelverket

Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure

I henhold til anskaffelsesregelverket

Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure

I henhold til anskaffelsesregelverket

Early termination, damages, or other comparable sanctions

I henhold til anskaffelsesregelverket

Lack of reliability to exclude risks to the security of the country

I henhold til anskaffelsesregelverket

Breaching of obligations set under purely national exclusion grounds

I henhold til anskaffelsesregelverket

Breaching obligation relating to payment of social security contributions

I henhold til anskaffelsesregelverket

Breaching obligation relating to payment of taxes

I henhold til anskaffelsesregelverket

Business activities are suspended

I henhold til anskaffelsesregelverket

Bankruptcy

I henhold til anskaffelsesregelverket

Arrangement with creditors

I henhold til anskaffelsesregelverket

Insolvency

I henhold til anskaffelsesregelverket

Assets being administered by liquidator

I henhold til anskaffelsesregelverket

Analogous situation like bankruptcy, insolvency or arrangement with creditors under national law

I henhold til anskaffelsesregelverket

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

Utredning om oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær

Beskrivelse

I den nye IA-avtalen om redusert sykefravær og frafall fra arbeidslivet (IA-avtalen) 2025 – 2028 skal partene øke kunnskapen om sykefravær, frafall og anbefale virkningsfulle tiltak for å få ned fraværet. Nærmeste leders oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær er viktig for å hindre frafall fra arbeidslivet. På bakgrunn av dette er kjernen i oppdraget å utvide kunnskapsgrunnlaget om nærmeste leders oppfølging av arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær. Oppdraget vil også inkludere intervjuer med arbeidstakere med hyppig gjentakende sykefravær. Vi ser for oss bruk av kvalitative metoder. Oppdraget skal ende i en rapport. Rapporten skal dokumentere og svare ut problemstillinger. Rapporten skal blant annet også inneholde konkrete innspill og anbefalinger. Oppdraget skal påbegynnes snarest mulig etter kontraktsinngåelse. Sluttrapport skal leveres senest 01.04.26. Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er estimert til kr 1 299 999 ekskl. mva. inkl. opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil kr 1,1 million ekskl. mva. til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 199 999 kr ekskl. mva. til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til ytterligere datainnsamling, arrangere konkrete workshops/dialogkonferanser o.l. Det kan også være aktuelt at opsjonen finansierer ytterligere formidling av rapporten og/eller faglige diskusjoner om sykefraværshåndtering med oppdragsgiver etter avsluttet oppdrag. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Intern identifikator

25/1258

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester

Ytterligere klassifisering

Forskning

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning og utvikling

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, Måned

10

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

1,299,999

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Enrolment in a relevant professional register

Beskrivelse

Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav: Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS .

Kriterium

Relevant educational and professional qualifications

Beskrivelse

Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag som beskrevet i bilag 1 til kontrakt. Med relevante oppdrag menes studie/forskning innenfor sykefraværshåndtering. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens tre mest relevante oppdrag fra de siste tre årene. Beskrivelsene må også inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig).

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

10.06.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

Oslo tingrett -

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett -

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Oslo tingrett -

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD)

Registreringsnummer

932384469

Postadresse

Postboks 8004 Dep

By

OSLO

Postnummer

0030

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Tina Elseth

E-post

tina.elseth@dss.dep.no

Telefon

+47 47293670

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

974714647

By

Oslo

Postnummer

0164

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

22 03 52 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

f5e80474-ed4d-43c1-8588-d5b47bbf4d1b 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

21.05.2025 13:11

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

21.05.2025 13:11

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD)

Referanse
2025-108000
Kunngjøringsdato
22.05.2025
Estimert verdi
1 299 999 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter