Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRv827 Brattlitunnelen - Rehabilitering
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Rv827 Brattlitunnelen - Rehabilitering

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Rv827 Brattlitunnelen ble åpnet 1992 og er 3606 m lang. Den 17. Januar 2013 var det brann i Brattlitunnelen. En semitrailer lastet med brunost tok fyr og brant i 4 døgn. Det ble omfattende skader de første 700 m av tunnelen på PE-skum og elektrisk anlegg, samt nedfall av stein fra vegg og heng. Etter brannen i Brattlitunnelen har det blitt gjennomført en del utbedringsarbeid, men noe gjenstår. Dette ønsker SVV å få utført i løpet av år 2025-26 og derav denne bestillingen.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Statens vegvesen

Juridisk type kjøper

Statlige myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Rv827 Brattlitunnelen - Rehabilitering

Beskrivelse

Rv827 Brattlitunnelen ble åpnet 1992 og er 3606 m lang. Den 17. Januar 2013 var det brann i Brattlitunnelen. En semitrailer lastet med brunost tok fyr og brant i 4 døgn. Det ble omfattende skader de første 700 m av tunnelen på PE-skum og elektrisk anlegg, samt nedfall av stein fra vegg og heng. Etter brannen i Brattlitunnelen har det blitt gjennomført en del utbedringsarbeid, men noe gjenstår. Dette ønsker SVV å få utført i løpet av år 2025-26 og derav denne bestillingen.

Prosedyreidentifikator

b5d45a4b-8dfb-43b1-a163-8c148d17ca92

Intern identifikator

23/95104

Type prosedyre

Åpen

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Nordland/Nordlánnda (NO071)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Corruption

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Fraud

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Money laundering or terrorist financing

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Participation in a criminal organisation

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Terrorist offences or offences linked to terrorist activities

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Child labour and including other forms of trafficking in human beings

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Breaching of obligations in the fields of environmental law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Breaching of obligations in the fields of labour law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Breaching of obligations in the fields of social law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Agreements with other economic operators aimed at distorting competition

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Grave professional misconduct

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure

Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?

Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Early termination, damages, or other comparable sanctions

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Breaching of obligations set under purely national exclusion grounds

Vedtatt forelegg for staffbare forhold Har leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, vedtatt forelegg for noen av de straffbare forhold som er nevnt over, j.f. anskaffelsesforskriftens § 24-2, (2) ledd, a-f? Alvorlige feil som medfører tvil om hans yrkesmessige integritet Har leverandøren for øvrig har begått alvorlige feil som medfører tvil om hans yrkesmessige integritet, j.f. anskaffelsesforskriftens § 24-2, (3) bokstav i?

Breaching obligation relating to payment of social security contributions

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Breaching obligation relating to payment of taxes

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Business activities are suspended

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Bankruptcy

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Arrangement with creditors

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Insolvency

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Assets being administered by liquidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Analogous situation like bankruptcy, insolvency or arrangement with creditors under national law

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Delkontrakt LOT-0000

Tittel

Rv827 Brattlitunnelen - Rehabilitering

Beskrivelse

Rv827 Brattlitunnelen ble åpnet 1992 og er 3606 m lang. Den 17. Januar 2013 var det brann i Brattlitunnelen. En semitrailer lastet med brunost tok fyr og brant i 4 døgn. Det ble omfattende skader de første 700 m av tunnelen på PE-skum og elektrisk anlegg, samt nedfall av stein fra vegg og heng. Etter brannen i Brattlitunnelen har det blitt gjennomført en del utbedringsarbeid, men noe gjenstår. Dette ønsker SVV å få utført i løpet av år 2025-26 og derav denne bestillingen.

Intern identifikator

23/95104

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Nordland/Nordlánnda (NO071)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

15.08.2025

Sluttdato

15.07.2026

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Certificates by quality control institutes

Beskrivelse

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak eller bestå av et fellesskap av leverandører som er lovlig etablerte foretak. Kravet gjelder også virksomheter som leverandøren støtter seg på. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal på forespørsel fra oppdragsgiver levere attest fra Foretaksregistret eller tilsvarende attest for lovbestemt registrering i det land hvor leverandøren eller de virksomheter som i fellesskap vil utgjøre leverandøren er etablert, samt attester for alle støttende virksomheter.

Kriterium

Financial ratio

Beskrivelse

Leverandøren skal ha god økonomisk og finansiell kapasitet for å gjennomføre kontrakten, og skal oppfylle følgende krav: • Leverandørens egenkapital skal være positiv. • Gjennomsnittlig årlig omsetning på minimum NOK 20 mill. for de siste tre foregående regnskapsårene. • Leverandøren skal ha en egenkapitalandel i prosent på minst 10 %. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal på forespørsel fra oppdragsgiver levere følgende dokumentasjon: 1. Leverandørens årsregnskap, årsberetning og revisjonsberetning for de siste tre år og nyere opplysninger (kvartalsregnskaper) som har betydning for leverandørens regnskapstall. 2. En kortfattet redegjørelse vedrørende informasjon om økonomiske forhold eller tap som ikke er dokumentert andre steder, og som kreves dokumentert i henhold til norske og/eller internasjonale regnskapsstandarder. 3. En oversikt over eventuelle nylig gjennomførte, pågående eller forestående skattemessige eller offentlige gjennomganger av leverandørens virksomhet. 4. En oversikt over eventuelle hendelser av betydning som har funnet sted etter utgivelse av det siste reviderte årsregnskapet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som har relevans for foretakets regnskapstall/økonomi. Leverandøren skal begrunne hvorfor han ikke kan fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd.

Kriterium

References on specified works

Beskrivelse

Leverandøren skal ha tilstrekkelig erfaring av relevant art og vanskelighetsgrad fra: • Vann-/frostsikring • Tunnelarbeid • Bergsikring Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal på forespørsel fra oppdragsgiver levere følgende dokumentasjon: En oversikt over 2-4 kontrakter som leverandøren har gjennomført eller gjennomfører i løpet av de siste fem årene regnet fra tilbudsfristen. Oversikten skal, jf. skjema inntatt i kapittel E2, inneholde blant annet følgende for hver av kontraktene: • Navn på mottaker (oppdragsgiver). • Kontaktperson/referanseperson hos oppdragsgiver med kontaktdata (telefonnummer og e-postadresse), og angivelse av vedkommendes rolle hos oppdragsgiver under kontrakten. • Tidspunkt for leveransen. • Kontraktens verdi. • Hvilke arbeider som ble utført av leverandøren selv, herunder som hovedentreprenør eller underentreprenør, og hvilke arbeider som ble utført av underentreprenører. • Beskrivelse av hva kontraktsarbeidene gikk ut på, herunder relevansen i forhold til kvalifikasjonskravet.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Beskrivelse

Oppdragsgiver vil velge tilbud på grunnlag av laveste pris.

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

100

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)

Beskrivelse

Prosjektets anslag er under EØS-terskelverdi jf anskaffelsesforskriften §5-3 (1) (c. 57,8 mil kr) med en forventet anskaffelsesverdi i underkant av ca 50 mill. NOK (2024) eks. mva, (anskaffelsprosedyre: åpen tilbudskonkurranse, anskaffelsesforskriften §13-1 første ledd) og skal gjennomføres som utførelsesentreprise og kontraktstype er utbedringsavtale basert på enhetspriser (laveste pris). Etter anskaffelsesforskriftens § 7-9 skal oppdragsgiver som utgangspunkt vekte klima- og miljøhensyn med minimum tretti prosent. Etter forskriftens § 7-9 fjerde ledd kan tildelingskriterier erstattes med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Den 17. Januar 2013 var det brann i Brattlitunnelen. En semitrailer lastet med brunost tok fyr og brant i 4 døgn. Det ble omfattende skader de første 700m av tunnelen på PE-skum og elektrisk anlegg, samt nedfall av stein fra vegg og heng. Etter brannen i Brattlitunnelen har det blitt gjennomført en del utbedringsarbeid (ca. 700m), men noe gjenstår. Dette ønsker SVV å få utført i løpet av år 2025-26. Deler av tunnelen er vann- og frostsikret, delvis med PE-skum, og delvis med vortepapp. 309m av tunnelen er dekket med brannsikret PE-skum. 178 m sporadisk dekket med vortepapp, bølgeblikk eller usikret PE, delt over 30 steder i tunnelen. Vortepappen er i dårlig tilstand og det er flere steder hvor den har revnet med dertil store vannlekkasjer. Derfor er det anbefalt å skifte ut vann kledning/sikring av vortepapp og bølgeblikk og erstatte det med brannsikret PE-skum. Det er partier med sprøytebetong og utstikkende bart berg, hvor det anbefales ny sprøytebetong. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til • Transport av personell utgjør den helt klart største kilden til utslipp. • Tunge dieseldrevne kjøretøy og maskiner • Utslipp fra produksjon av materiell • Avfallshåndtering • Utslipp under utførelse. Arbeidsvarsling og trafikkavvikling ved lede bil og perioder med nattestenging. Dieseldrevne kjøretøy og maskiner vil det per i dag være svært vanskelig for entreprenører i Nord- Norge å konkurrere på denne innsatsfaktoren fordi ladeinfrastruktur ikke er tilstrekkelig utbygd. Det er valgt å opprettholde eksisterende krav med ett tillegg. Punktet er ivaretatt i kap. C2 Spesielle kontrakts bestemmelser, punkt 34 Kjøretøy og maskiner. Som tillegg til kontrakts krav settes krav om 100% av alle kjørte meter med lette kjøretøy (Personbil M1/M1G og Lett varebil N1/N1G) skal være helelektrisk. I denne utbedringskontrakt utgjør arbeidstimer for personell en stor del av innsatsfaktoren, og transport av personell vil gi et stort klimaavtrykk. Statens vegvesen stiller krav til at 90 % av personbilparken (lette kjøretøy) skal være utslippsfrie (el- eller hydrogen). Dette innebærer at entreprenøren i realiteten kun kan konkurrere på 10 % av bilparken, noe som utgjør så lite at det ikke vil påvirke utfallet av konkurransen. Punktet er ivaretatt i kap. C2 Spesielle kontrakts bestemmelser, punkt 34 Krav til Kjøretøy. Som tillegg til disse kontrakts krav velges at transport av mannskaper til og fra anleggsområde og trafikkavvikling utføres 100% av alle kjørte meter med lette kjøretøy (Personbil M1/M1G og Lett varebil N1/N1G) skal være helelektrisk. Krav til Ytre miljø (C2 punkt 30.2) hensyn til omgivelsene. Det skal søkes benyttet metoder, maskiner og utstyr som minimaliserer utslipp av klimagasser og andre negative påvirkninger av ytre miljø. Det er valgt å sett krav i kontrakten til; bruk av maskin plattform/lift skal være elektrisk. Byggherre vil tilrettelegge for ladepunkt gjeldende for Personbil (M1/M1G), Lett varebil (N1/N1G) i tilknytting til tunnelportal/nisje på sørsiden. Hvis behov for spesielt lade uttak for maskiner vil dette bli ivaretatt gjennom krav i kontrakten hvor entreprenøren priser løsningen. Materiell utgjør en liten del av kontrakten, og det vil derfor ikke være hensiktsmessig å bruke dette som tildelingskriterium fordi det ikke vil påvirke tildeling av kontrakt. Vi stiller prosjektspesifikke krav til miljødeklarasjon (EPD) for asfalt, konstruksjons betong og armeringsstål. Disse produktene utmerker seg ved sin holdbarhet, pålitelighet og evne til å vare i mange år, noe som gir en rekke fordeler for samfunn, klimafotavtrykk og økonomi. De reduserer både utvinningskostnader for råvarer og energiforbruk knyttet til produksjon, noe som bidrar til å bevare naturressurser og redusere miljøbelastningen. Punktet inngår i kap. C2 Spesielle kontrakts bestemmelser, punkt 30.7 Miljødeklarasjon. Avfallshåndtering utgjør en svært liten del av kontrakten. Den går i stor grad på levering av betong, armering, vortepapp, bølgeblikk og PE-skum til godkjent deponi. Da prosessen er ivaretatt i C2 Spesielle kontrakts bestemmelser punkt 30.5 og entreprenører i realiteten ikke kan konkurrere på dette, vurderes bruk av minstekrav gir en bedre klima og miljøeffekt ved at man sikrer att tilbyder oppfyller de klima og miljøkrav som er satt. Ved å stille de ovennevnte minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

0

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Ad hoc-kommunikasjonskanal

Navn

eu-supply

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Tilbyder kan inngi mer enn ett tilbud

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

18.06.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig, Uke

11

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

18.06.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett -

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

Karenstid settes etter tildeling.

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Oslo tingrett -

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Statens vegvesen

Registreringsnummer

971032081

Departement

Fellesfunksjoner

Postadresse

Skoggata 19

By

Moss

Postnummer

1500

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Tine Maria Storhaug

E-post

tine.storhaug@vegvesen.no

Telefon

+47 95844115

Internett-adresse

https://www.vegvesen.no

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

926 725 939

Postadresse

C.J. Hambros plass 4

By

Oslo

Postnummer

0125

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

4b7152c6-4ee9-423b-a2f5-0f23f3a1b657 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

20.05.2025 15:12

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

20.05.2025 15:30

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Statens vegvesen

Referanse
2025-107933
Kunngjøringsdato
21.05.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Nordland/Nordlánnda
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter