Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterNy utlysning Roppe bru, entreprise
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Avlyst
Kunngjort i Norge

Ny utlysning Roppe bru, entreprise

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
1

Flå kommune har gjennomført tilsvarende konkurranse tidligere. Kontrakt ble inngått i desember 2023. Kontraktsarbeidene er påbegynt, men entreprenøren er nå konkurs.  Nåværende konkurransen gjelder ferdigstilling av entreprisen for Roppe bru. Brua ble påbegynt tidlig 2024 og var planlagt ferdigstilt sommeren 2025. Entreprenør som hadde jobben med bygging meldte oppbud  tidlig Januar 2025, og det er gjenstående arbeider som nå utlyses som ny entreprise. Anskaffelsens verdi anslås til under EØS-terskelverdi. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Flå kommune

Juridisk type kjøper

Fylkeskommunal myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Ny utlysning Roppe bru, entreprise

Beskrivelse:

Flå kommune har gjennomført tilsvarende konkurranse tidligere. Kontrakt ble inngått i desember 2023. Kontraktsarbeidene er påbegynt, men entreprenøren er nå konkurs.  Nåværende konkurransen gjelder ferdigstilling av entreprisen for Roppe bru. Brua ble påbegynt tidlig 2024 og var planlagt ferdigstilt sommeren 2025. Entreprenør som hadde jobben med bygging meldte oppbud  tidlig Januar 2025, og det er gjenstående arbeider som nå utlyses som ny entreprise. Anskaffelsens verdi anslås til under EØS-terskelverdi. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.

Prosedyreidentifikator

fd0d131f-a8fd-4895-a09b-ae8ea8ed6c29

Intern identifikator

25148

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

Hovedtrekkene i prosedyren

Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som Åpen tilbudskonkurranse etter forskriftens Del I og II. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Dersom oppdragsgiver velger å forhandle vil det skje en første utvelgelse etter en vurdering av tildelingskriteriene som er oppgitt i punkt 2, med den vektingen som er oppgitt der. Det presiseres imidlertid at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud innenfor tilbudsfristen. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN-databasen.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bruer, tunneler, sjakter og underganger

Ytterligere klassifisering

Anleggsarbeid i forbindelse med bruer

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Bru

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Veibru

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Buskerud (NO085)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Breaching obligation relating to payment of social security contributions

Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling. Dokumentasjonskrav: Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, RF-1507, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. Leverandøren skal i tillegg levere skatteattest fra alle underleverandører dersom kontraktssummen for den enkelte underleverandør overstiger kr 500.000,- eks. mva. (§7-2(3)). Dette skal leveres senest ved kontraktsinngåelse.

Breaching obligation relating to payment of taxes

Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet Dersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, redegjør for dette nedenfor. Oppdragsgiver vil i så fall også gjennomføre en vurdering av økonomien til støttevirksomheten på samme måte. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Ny utlysning Roppe bru, entreprise

Beskrivelse:

Flå kommune har gjennomført tilsvarende konkurranse tidligere. Kontrakt ble inngått i desember 2023. Kontraktsarbeidene er påbegynt, men entreprenøren er nå konkurs.  Nåværende konkurransen gjelder ferdigstilling av entreprisen for Roppe bru. Brua ble påbegynt tidlig 2024 og var planlagt ferdigstilt sommeren 2025. Entreprenør som hadde jobben med bygging meldte oppbud  tidlig Januar 2025, og det er gjenstående arbeider som nå utlyses som ny entreprise. Anskaffelsens verdi anslås til under EØS-terskelverdi. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.

Intern identifikator

25148

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bruer, tunneler, sjakter og underganger

Ytterligere klassifisering

Anleggsarbeid i forbindelse med bruer

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Bru

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Veibru

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Buskerud (NO085)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

25.08.2025

Sluttdato

26.08.2025

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Other economic or financial requirements

Beskrivelse:

Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet Dersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, redegjør for dette nedenfor. Oppdragsgiver vil i så fall også gjennomføre en vurdering av økonomien til støttevirksomheten på samme måte. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende.

Kriterium

Other economic or financial requirements

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling. Dokumentasjonskrav: Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, RF-1507, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. Leverandøren skal i tillegg levere skatteattest fra alle underleverandører dersom kontraktssummen for den enkelte underleverandør overstiger kr 500.000,- eks. mva. (§7-2(3)). Dette skal leveres senest ved kontraktsinngåelse.

Kriterium

References on specified deliveries

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha erfaring av relevant art og vanskelighetsgrad Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante bru-oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

10.06.2025 00:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://tendsign.com/doc.aspx?MeFormsNoticeId=58776

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Frist for mottak av tilbud

17.06.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig, Dag

104

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Buskerud tingrett -

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

-

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Flå kommune -

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Flå kommune

Registreringsnummer

964951462

Departement

Innkjøp

Postadresse

Sentrumsvegen 24

By

Flå

Postnummer

3539

Underenhet i land

Buskerud (NO085)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Tor Kristian Kristiansen

E-post

tor.kristian@innkjopskontoret.no

Telefon

+4732 05 36 00

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Buskerud tingrett

Registreringsnummer

826 726 342

Postadresse

Postboks 1066 Bragernes

By

Drammen

Postnummer

3001

Underenhet i land

Buskerud (NO085)

Land

Norge

E-post

buskerud.tingrett@domstol.no

Telefon

32 21 16 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

04fbe3bc-6263-4c6a-9a27-554e8604057d 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

19.05.2025 09:46

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

19.05.2025 09:46

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Flå kommune

Referanse
2025-107820
Kunngjøringsdato
20.05.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Buskerud
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter