Ny utlysning Roppe bru, entreprise
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Flå kommune har gjennomført tilsvarende konkurranse tidligere. Kontrakt ble inngått i desember 2023. Kontraktsarbeidene er påbegynt, men entreprenøren er nå konkurs. Nåværende konkurransen gjelder ferdigstilling av entreprisen for Roppe bru. Brua ble påbegynt tidlig 2024 og var planlagt ferdigstilt sommeren 2025. Entreprenør som hadde jobben med bygging meldte oppbud tidlig Januar 2025, og det er gjenstående arbeider som nå utlyses som ny entreprise. Anskaffelsens verdi anslås til under EØS-terskelverdi. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Flå kommune
Juridisk type kjøper
Fylkeskommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Ny utlysning Roppe bru, entreprise
Beskrivelse:
Flå kommune har gjennomført tilsvarende konkurranse tidligere. Kontrakt ble inngått i desember 2023. Kontraktsarbeidene er påbegynt, men entreprenøren er nå konkurs. Nåværende konkurransen gjelder ferdigstilling av entreprisen for Roppe bru. Brua ble påbegynt tidlig 2024 og var planlagt ferdigstilt sommeren 2025. Entreprenør som hadde jobben med bygging meldte oppbud tidlig Januar 2025, og det er gjenstående arbeider som nå utlyses som ny entreprise. Anskaffelsens verdi anslås til under EØS-terskelverdi. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.
Prosedyreidentifikator
fd0d131f-a8fd-4895-a09b-ae8ea8ed6c29
Intern identifikator
25148
Type prosedyre
andre ett-trinnsprosedyrer
Hovedtrekkene i prosedyren
Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som Åpen tilbudskonkurranse etter forskriftens Del I og II. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Dersom oppdragsgiver velger å forhandle vil det skje en første utvelgelse etter en vurdering av tildelingskriteriene som er oppgitt i punkt 2, med den vektingen som er oppgitt der. Det presiseres imidlertid at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud innenfor tilbudsfristen. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN-databasen.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bruer, tunneler, sjakter og underganger
Ytterligere klassifisering
Anleggsarbeid i forbindelse med bruer
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Bru
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Veibru
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Buskerud (NO085)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Sources of grounds for exclusion
Notice
Breaching obligation relating to payment of social security contributions
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling. Dokumentasjonskrav: Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, RF-1507, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. Leverandøren skal i tillegg levere skatteattest fra alle underleverandører dersom kontraktssummen for den enkelte underleverandør overstiger kr 500.000,- eks. mva. (§7-2(3)). Dette skal leveres senest ved kontraktsinngåelse.
Breaching obligation relating to payment of taxes
Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet Dersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, redegjør for dette nedenfor. Oppdragsgiver vil i så fall også gjennomføre en vurdering av økonomien til støttevirksomheten på samme måte. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Ny utlysning Roppe bru, entreprise
Beskrivelse:
Flå kommune har gjennomført tilsvarende konkurranse tidligere. Kontrakt ble inngått i desember 2023. Kontraktsarbeidene er påbegynt, men entreprenøren er nå konkurs. Nåværende konkurransen gjelder ferdigstilling av entreprisen for Roppe bru. Brua ble påbegynt tidlig 2024 og var planlagt ferdigstilt sommeren 2025. Entreprenør som hadde jobben med bygging meldte oppbud tidlig Januar 2025, og det er gjenstående arbeider som nå utlyses som ny entreprise. Anskaffelsens verdi anslås til under EØS-terskelverdi. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.
Intern identifikator
25148
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bruer, tunneler, sjakter og underganger
Ytterligere klassifisering
Anleggsarbeid i forbindelse med bruer
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Bru
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Veibru
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Buskerud (NO085)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
25.08.2025
Sluttdato
26.08.2025
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Sources of selection criteria
Notice
Kriterium
Other economic or financial requirements
Beskrivelse:
Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet Dersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, redegjør for dette nedenfor. Oppdragsgiver vil i så fall også gjennomføre en vurdering av økonomien til støttevirksomheten på samme måte. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende.
Kriterium
Other economic or financial requirements
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling. Dokumentasjonskrav: Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, RF-1507, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. Leverandøren skal i tillegg levere skatteattest fra alle underleverandører dersom kontraktssummen for den enkelte underleverandør overstiger kr 500.000,- eks. mva. (§7-2(3)). Dette skal leveres senest ved kontraktsinngåelse.
Kriterium
References on specified deliveries
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha erfaring av relevant art og vanskelighetsgrad Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante bru-oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
10.06.2025 00:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Frist for mottak av tilbud
17.06.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig, Dag
104
Vilkår for kontrakt
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Nei
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Buskerud tingrett -
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
-
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Flå kommune -
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Flå kommune
Registreringsnummer
964951462
Departement
Innkjøp
Postadresse
Sentrumsvegen 24
By
Flå
Postnummer
3539
Underenhet i land
Buskerud (NO085)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Tor Kristian Kristiansen
E-post
tor.kristian@innkjopskontoret.no
Telefon
+4732 05 36 00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Buskerud tingrett
Registreringsnummer
826 726 342
Postadresse
Postboks 1066 Bragernes
By
Drammen
Postnummer
3001
Underenhet i land
Buskerud (NO085)
Land
Norge
E-post
buskerud.tingrett@domstol.no
Telefon
32 21 16 00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
04fbe3bc-6263-4c6a-9a27-554e8604057d 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
19.05.2025 09:46
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
19.05.2025 09:46
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Flå kommune
- Referanse
- 2025-107820
- Kunngjøringsdato
- 20.05.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Buskerud
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter