Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterElektronisk personalhåndbok
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Elektronisk personalhåndbok

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Det skal anskaffes en elektronisk personalhåndbok som skal være tilgjengelig for alle Kundens brukere, uavhengig av rolle. Det estimerte antallet brukere som kan legges til grunn er 23 500. Løsningen som leveres skal; - være produksjonsklar og tilgjengelig i markedet på tilbudstidspunktet - være nettbasert og leveres som en tjeneste - sikre at det lovregulerte innholdet er oppdatert - driftes og forvaltes av en ekstern leverandør - Være tilgangsstyrt av administrator hos Kunden Anskaffelsen inkluderer innføring og opplæring av løsningen til administrator og redaktører hos Kunden. For tiden er det nærmere 30 personer som inngår i disse gruppene. Kunden er i prosess for innføring av Microsoft 365 med tilhørende applikasjoner og verktøy. Målet er at Kunden gjennom innføring av en mer brukervennlig arbeidsflate skal kunne samhandle bedre, jobbe smartere og bli mer effektive. Det innebærer også at brukerne bør sikres mest mulig sømløs tilgang til personalhåndoken fra sin arbeidsflate.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Politiets fellestjenester

Juridisk type kjøper

Sentral statlig myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Offentlig orden og trygghet

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Elektronisk personalhåndbok

Beskrivelse:

Det skal anskaffes en elektronisk personalhåndbok som skal være tilgjengelig for alle Kundens brukere, uavhengig av rolle. Det estimerte antallet brukere som kan legges til grunn er 23 500. Løsningen som leveres skal; - være produksjonsklar og tilgjengelig i markedet på tilbudstidspunktet - være nettbasert og leveres som en tjeneste - sikre at det lovregulerte innholdet er oppdatert - driftes og forvaltes av en ekstern leverandør - Være tilgangsstyrt av administrator hos Kunden Anskaffelsen inkluderer innføring og opplæring av løsningen til administrator og redaktører hos Kunden. For tiden er det nærmere 30 personer som inngår i disse gruppene. Kunden er i prosess for innføring av Microsoft 365 med tilhørende applikasjoner og verktøy. Målet er at Kunden gjennom innføring av en mer brukervennlig arbeidsflate skal kunne samhandle bedre, jobbe smartere og bli mer effektive. Det innebærer også at brukerne bør sikres mest mulig sømløs tilgang til personalhåndoken fra sin arbeidsflate.

Prosedyreidentifikator

8897bb7f-46d6-44cb-8fa5-2b806747864a

Intern identifikator

24/256909

Type prosedyre

Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Ytterligere klassifisering

Administrasjonsprogramvare

Ytterligere klassifisering

Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon

Ytterligere klassifisering

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

Ytterligere klassifisering

Tjenesteleverandør tjenester

Ytterligere klassifisering

Allmenne personaltjenester for staten

2.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

4,000,000

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Corruption

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Fraud

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Money laundering or terrorist financing

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Participation in a criminal organisation

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Terrorist offences or offences linked to terrorist activities

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Child labour and including other forms of trafficking in human beings

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Breaching of obligations in the fields of environmental law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Breaching of obligations in the fields of labour law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Breaching of obligations in the fields of social law

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Agreements with other economic operators aimed at distorting competition

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Grave professional misconduct

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure

Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?

Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Early termination, damages, or other comparable sanctions

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Breaching obligation relating to payment of social security contributions

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Breaching obligation relating to payment of taxes

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Business activities are suspended

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Bankruptcy

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Arrangement with creditors

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Insolvency

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Assets being administered by liquidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Analogous situation like bankruptcy, insolvency or arrangement with creditors under national law

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Elektronisk personalhåndbok

Beskrivelse:

Det skal anskaffes en elektronisk personalhåndbok som skal være tilgjengelig for alle Kundens brukere, uavhengig av rolle. Det estimerte antallet brukere som kan legges til grunn er 23 500. Løsningen som leveres skal; - være produksjonsklar og tilgjengelig i markedet på tilbudstidspunktet - være nettbasert og leveres som en tjeneste - sikre at det lovregulerte innholdet er oppdatert - driftes og forvaltes av en ekstern leverandør - Være tilgangsstyrt av administrator hos Kunden Anskaffelsen inkluderer innføring og opplæring av løsningen til administrator og redaktører hos Kunden. For tiden er det nærmere 30 personer som inngår i disse gruppene. Kunden er i prosess for innføring av Microsoft 365 med tilhørende applikasjoner og verktøy. Målet er at Kunden gjennom innføring av en mer brukervennlig arbeidsflate skal kunne samhandle bedre, jobbe smartere og bli mer effektive. Det innebærer også at brukerne bør sikres mest mulig sømløs tilgang til personalhåndoken fra sin arbeidsflate.

Intern identifikator

24/256909

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Ytterligere klassifisering

Administrasjonsprogramvare

Ytterligere klassifisering

Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon

Ytterligere klassifisering

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

Ytterligere klassifisering

Tjenesteleverandør tjenester

Ytterligere klassifisering

Allmenne personaltjenester for staten

Alternativer

Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her

Opsjon 1 Lederhåndbok Lederhåndboken skal være et verktøy som skal bidra til å gjøre ledere bedre i stand til å sikre enhetlig og forsvarlig forvaltning, samt utføre personaloppgaver korrekt og etter gjeldende regelverk, interne retningslinjer og etablert praksis. Opsjon 2 HMS-håndbok HMS-håndboken skal bidra til å gjøre politiet bedre i stand til å arbeide systematisk med helse, miljø og sikkerhet etter Arbeidsmiljølovens bestemmelser. HMS-håndboken skal gi ansatte, ledere, HR-medarbeidere og vernetjeneste en samlet oversikt over lovverk, målsettinger, roller og rutiner for virksomhetens HMS. Opsjon 3 Chatbot Chatboten skal bidra til at ansatte får raske og relevante svar på spørsmål knyttet til de temaene som inngår i løsningen.

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, År

2

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

4,000,000

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Average yearly manpower

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha kapasitet til å kunne gjennomføre kontrakten gjennom hele avtaleperioden.

Vekt (prosent, presis)

50

Kriterium

References on specified deliveries

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag.

Vekt (prosent, presis)

50

Informasjon om andre trinn av en to-trinns prosedyre

Minimum antall kandidater som skal inviteres til andre trinn av prosedyren

3

Maksimalt antall kandidater som skal inviteres til andre trinn av prosedyren

5

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kvalitet

Beskrivelse:

- Oppdragsforståelse - Løsningskvalitet - Service og support - Kompetanse - Tjenestenivå Viser til regler for konkurransen kap 7.2 for fullstendig angivelse

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Evalueres med bakgrunn i priser oppgitt i SSA-L, Bilag 6. Nærmere informasjon om prisevalueringen fremgår av SSA-L, bilag 6 med vedlegg.

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

10.06.2025 12:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for prosedyren

Anslått dato for utsendelse av anbudsinnbydelser

17.06.2025

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Tilbyder kan inngi mer enn ett tilbud

Ikke tillatt

Frist for mottak av anmodninger om deltakelse

16.06.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett -

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Politiets fellestjenester -

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Politiets fellestjenester -

Virksomhet som behandler tilbudene

Politiets fellestjenester -

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Politiets fellestjenester

Registreringsnummer

974761157

Departement

Politiets fellestjenester

Postadresse

Fridtjof Nansens vei 14

By

OSLO

Postnummer

0369

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Åsmund Vikenes

E-post

asmund.vikenes@politiet.no

Telefon

+47 61318000

Internett-adresse

http://www.politiet.no

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

926 725 939

Postadresse

Postboks 2106 Vika

By

OSLO

Postnummer

0125

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Internett-adresse

https://www.domstol.no/

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

141b3632-6675-488a-8881-0290ed234531 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

12.05.2025 10:35

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

12.05.2025 12:00

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Politiets fellestjenester

Referanse
2025-107431
Kunngjøringsdato
13.05.2025
Estimert verdi
4 000 000 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
pub-os

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter