Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester
Resultat
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
1

Anskaffelsen gjelder kjøp av: • PaaS- og IaaS-tjenester på én Skyplattform med support (heretter omtalt som Standardiserte skytjenester). • Rådgivningstjenester, support og eventuelle andre tilhørende tjenester (heretter omtalt som Tilleggstjenester). • Relevante Tredjepartsprodukter. Anskaffelsens formål er å gi Kunden tilgang til en Skyplattform fra én Produsent med support, rådgivning og tilhørende tjenester. Den primære delen av anskaffelsen er tilgang på Skyplattformen. På bakgrunn av formålet og for å skape et mulighetsrom så er kontraktstypen bestemt til en rammeavtale. Standardvilkår for Standardiserte skytjenester inngår i Bilag 11 og er bindende for Kunden når det gjelder krav til levering av Standardiserte skytjenester. Kundens risiko knyttet til slike standardvilkår vil være gjenstand for evaluering. Rammeavtalen skal ha en varighet på tre år, regnet fra den er signert av begge parter. Kunden har opsjon på å forlenge avtalen med ett + ett + ett år. Estimat for uttak på Rammeavtalen over seks år: 100 MNOK – 1.2 MRD NOK ekskl. mva. Maksimalt uttak på Rammeavtalen: 1.5 MRD NOK ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for Kunden. Kunden vil inngå kontrakt med en Leverandør. Se konkurransegrunnlagets dokumenter for mer informasjon.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Statens vegvesen

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester

Beskrivelse:

Anskaffelsen gjelder kjøp av: • PaaS- og IaaS-tjenester på én Skyplattform med support (heretter omtalt som Standardiserte skytjenester). • Rådgivningstjenester, support og eventuelle andre tilhørende tjenester (heretter omtalt som Tilleggstjenester). • Relevante Tredjepartsprodukter. Anskaffelsens formål er å gi Kunden tilgang til en Skyplattform fra én Produsent med support, rådgivning og tilhørende tjenester. Den primære delen av anskaffelsen er tilgang på Skyplattformen. På bakgrunn av formålet og for å skape et mulighetsrom så er kontraktstypen bestemt til en rammeavtale. Standardvilkår for Standardiserte skytjenester inngår i Bilag 11 og er bindende for Kunden når det gjelder krav til levering av Standardiserte skytjenester. Kundens risiko knyttet til slike standardvilkår vil være gjenstand for evaluering. Rammeavtalen skal ha en varighet på tre år, regnet fra den er signert av begge parter. Kunden har opsjon på å forlenge avtalen med ett + ett + ett år. Estimat for uttak på Rammeavtalen over seks år: 100 MNOK – 1.2 MRD NOK ekskl. mva. Maksimalt uttak på Rammeavtalen: 1.5 MRD NOK ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for Kunden. Kunden vil inngå kontrakt med en Leverandør. Se konkurransegrunnlagets dokumenter for mer informasjon.

Prosedyreidentifikator

b2da651a-f660-4417-be01-b6e644a28ef2

Tidligere varsel

f6a30c0d-8fff-494e-94b9-96dc3fcdcb82-01

Intern identifikator

24/61168

Type prosedyre

Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Ytterligere klassifisering

Programvare og informasjonssystemer

Ytterligere klassifisering

Diverse nettverksprogramvare

Ytterligere klassifisering

Operativsystemer og programvare for databaser

Ytterligere klassifisering

Programvare for sikkerhetskopiering og gjennopprettning

Ytterligere klassifisering

Sikkerhetsprogramvare

Ytterligere klassifisering

Programvare for system, lagrings- og innholdsstyringstyring

Ytterligere klassifisering

Nettverksservere

Ytterligere klassifisering

System- og støttetjenester

Ytterligere klassifisering

Programvarerelaterte tjenester

Ytterligere klassifisering

Datatjenester

Ytterligere klassifisering

Databehandling

Ytterligere klassifisering

Internett tjenester

Ytterligere klassifisering

Datamaskinrelaterte tjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

1,200,000,000

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester

Beskrivelse:

Anskaffelsen gjelder kjøp av: • PaaS- og IaaS-tjenester på én Skyplattform med support (heretter omtalt som Standardiserte skytjenester). • Rådgivningstjenester, support og eventuelle andre tilhørende tjenester (heretter omtalt som Tilleggstjenester). • Relevante Tredjepartsprodukter. Anskaffelsens formål er å gi Kunden tilgang til en Skyplattform fra én Produsent med support, rådgivning og tilhørende tjenester. Den primære delen av anskaffelsen er tilgang på Skyplattformen. På bakgrunn av formålet og for å skape et mulighetsrom så er kontraktstypen bestemt til en rammeavtale. Standardvilkår for Standardiserte skytjenester inngår i Bilag 11 og er bindende for Kunden når det gjelder krav til levering av Standardiserte skytjenester. Kundens risiko knyttet til slike standardvilkår vil være gjenstand for evaluering. Rammeavtalen skal ha en varighet på tre år, regnet fra den er signert av begge parter. Kunden har opsjon på å forlenge avtalen med ett + ett + ett år. Estimat for uttak på Rammeavtalen over seks år: 100 MNOK – 1.2 MRD NOK ekskl. mva. Maksimalt uttak på Rammeavtalen: 1.5 MRD NOK ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for Kunden. Kunden vil inngå kontrakt med en Leverandør. Se konkurransegrunnlagets dokumenter for mer informasjon.

Intern identifikator

24/61168

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Ytterligere klassifisering

Programvare og informasjonssystemer

Ytterligere klassifisering

Diverse nettverksprogramvare

Ytterligere klassifisering

Operativsystemer og programvare for databaser

Ytterligere klassifisering

Programvare for sikkerhetskopiering og gjennopprettning

Ytterligere klassifisering

Sikkerhetsprogramvare

Ytterligere klassifisering

Programvare for system, lagrings- og innholdsstyringstyring

Ytterligere klassifisering

Nettverksservere

Ytterligere klassifisering

System- og støttetjenester

Ytterligere klassifisering

Programvarerelaterte tjenester

Ytterligere klassifisering

Datatjenester

Ytterligere klassifisering

Databehandling

Ytterligere klassifisering

Internett tjenester

Ytterligere klassifisering

Datamaskinrelaterte tjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, År

6

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

3

Beskrivelse:

Kan forlenges inntil tre ganger med ett år om gangen.

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone

1,200,000,000

5.1.6 Generell informasjon

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kvalitet

Beskrivelse:

Beskrivelse av foreslått løsning for: • Krav til Standardiserte skytjenester • Brukstilfeller • Øvrige krav knyttet til Tilleggstjenester Kundens risiko knyttet til Standardvilkår for Standardiserte skytjenester.

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

70

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Utfylt Avtalens Bilag 8 Vederlag og betalingsbetingelser Prisscenario i brukstilfellene

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

30

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett -

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

Skal leverandøren inngi en begjæring om midlertidig forføyning mot Kundens beslutning om å avvise en forespørsel om å delta i konkurransen eller ikke velge ut en leverandør, må dette skje senest innen 15 dager etter at Kunden har sendt ut meddelelse om avvisning eller utvelgelse av leverandør.

Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren

Statens vegvesen -

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

Statens vegvesen -

Virksomhet hvis budsjett brukes til å betale for kontrakten

Statens vegvesen

Virksomhet som utfører betalingen

Statens vegvesen

Virksomhet som signerer kontrakten

Statens vegvesen

Del 6: Resultater

Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren, Norwegian krone

1,200,000,000

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000

Minst én vinner ble kåret.

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

Capgemini Norge AS

Betalingsmiddelidentifikator

Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester - Capgemini Norge AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Verdien av resultatet

Norwegian krone (1,200,000,000)

Underleverandører

Ja

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester - Capgemini Norge AS

Datoen da vinneren ble kåret

26.03.2025

Dato for kontraktens inngåelse

13.04.2025

Virksomhet som signerer kontrakten

Statens vegvesen

6.1.4 Statistisk informasjon

Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok

Antall klagere

0

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Forespørsler om å delta

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

7

Type mottatte innleveringer

Tilbud

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

4

Utvalg av tilbud

Verdien av det laveste tillatte anbudet, Norwegian krone

1,200,000,000

Verdien av det høyeste tillatte anbudet, Norwegian krone

1,200,000,000

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Statens vegvesen

Registreringsnummer

971032081

Departement

Fellesfunksjoner

Postadresse

Skoggata 19

By

Moss

Postnummer

1500

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Asbjørn Ellefsen Persen

E-post

asbjorn.ellefsen.persen@vegvesen.no

Telefon

+90 845927

Internett-adresse

https://www.vegvesen.no

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

926 725 939

Postadresse

C.J. Hambros plass 4

By

Oslo

Postnummer

0125

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Capgemini Norge AS

Registreringsnummer

943574537

Postadresse

Karenlyst Alle 20

By

Oslo

Postnummer

0213

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

E-post

agnes-yvonne.lading@capgemini.com

Telefon

+47 47657133

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

8eb179a7-f1bc-4639-868b-9bd6393d4356 01

Type skjema

Resultat

Type varsel

Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime

Varsel utsendelsesdato

09.05.2025 13:40

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

09.05.2025 16:00

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Statens vegvesen

Tildelt til:

Capgemini Norge AS

Antall mottatte tilbud: 4

Referanse
2025-107362
Kunngjøringsdato
13.05.2025
Estimert verdi
1 200 000 000 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.