Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsen gjelder kjøp av: • PaaS- og IaaS-tjenester på én Skyplattform med support (heretter omtalt som Standardiserte skytjenester). • Rådgivningstjenester, support og eventuelle andre tilhørende tjenester (heretter omtalt som Tilleggstjenester). • Relevante Tredjepartsprodukter. Anskaffelsens formål er å gi Kunden tilgang til en Skyplattform fra én Produsent med support, rådgivning og tilhørende tjenester. Den primære delen av anskaffelsen er tilgang på Skyplattformen. På bakgrunn av formålet og for å skape et mulighetsrom så er kontraktstypen bestemt til en rammeavtale. Standardvilkår for Standardiserte skytjenester inngår i Bilag 11 og er bindende for Kunden når det gjelder krav til levering av Standardiserte skytjenester. Kundens risiko knyttet til slike standardvilkår vil være gjenstand for evaluering. Rammeavtalen skal ha en varighet på tre år, regnet fra den er signert av begge parter. Kunden har opsjon på å forlenge avtalen med ett + ett + ett år. Estimat for uttak på Rammeavtalen over seks år: 100 MNOK – 1.2 MRD NOK ekskl. mva. Maksimalt uttak på Rammeavtalen: 1.5 MRD NOK ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for Kunden. Kunden vil inngå kontrakt med en Leverandør. Se konkurransegrunnlagets dokumenter for mer informasjon.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Statens vegvesen
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester
Beskrivelse:
Anskaffelsen gjelder kjøp av: • PaaS- og IaaS-tjenester på én Skyplattform med support (heretter omtalt som Standardiserte skytjenester). • Rådgivningstjenester, support og eventuelle andre tilhørende tjenester (heretter omtalt som Tilleggstjenester). • Relevante Tredjepartsprodukter. Anskaffelsens formål er å gi Kunden tilgang til en Skyplattform fra én Produsent med support, rådgivning og tilhørende tjenester. Den primære delen av anskaffelsen er tilgang på Skyplattformen. På bakgrunn av formålet og for å skape et mulighetsrom så er kontraktstypen bestemt til en rammeavtale. Standardvilkår for Standardiserte skytjenester inngår i Bilag 11 og er bindende for Kunden når det gjelder krav til levering av Standardiserte skytjenester. Kundens risiko knyttet til slike standardvilkår vil være gjenstand for evaluering. Rammeavtalen skal ha en varighet på tre år, regnet fra den er signert av begge parter. Kunden har opsjon på å forlenge avtalen med ett + ett + ett år. Estimat for uttak på Rammeavtalen over seks år: 100 MNOK – 1.2 MRD NOK ekskl. mva. Maksimalt uttak på Rammeavtalen: 1.5 MRD NOK ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for Kunden. Kunden vil inngå kontrakt med en Leverandør. Se konkurransegrunnlagets dokumenter for mer informasjon.
Prosedyreidentifikator
b2da651a-f660-4417-be01-b6e644a28ef2
Tidligere varsel
f6a30c0d-8fff-494e-94b9-96dc3fcdcb82-01
Intern identifikator
24/61168
Type prosedyre
Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Diverse nettverksprogramvare
Ytterligere klassifisering
Operativsystemer og programvare for databaser
Ytterligere klassifisering
Programvare for sikkerhetskopiering og gjennopprettning
Ytterligere klassifisering
Sikkerhetsprogramvare
Ytterligere klassifisering
Programvare for system, lagrings- og innholdsstyringstyring
Ytterligere klassifisering
Nettverksservere
Ytterligere klassifisering
System- og støttetjenester
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Datatjenester
Ytterligere klassifisering
Databehandling
Ytterligere klassifisering
Internett tjenester
Ytterligere klassifisering
Datamaskinrelaterte tjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
1,200,000,000
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester
Beskrivelse:
Anskaffelsen gjelder kjøp av: • PaaS- og IaaS-tjenester på én Skyplattform med support (heretter omtalt som Standardiserte skytjenester). • Rådgivningstjenester, support og eventuelle andre tilhørende tjenester (heretter omtalt som Tilleggstjenester). • Relevante Tredjepartsprodukter. Anskaffelsens formål er å gi Kunden tilgang til en Skyplattform fra én Produsent med support, rådgivning og tilhørende tjenester. Den primære delen av anskaffelsen er tilgang på Skyplattformen. På bakgrunn av formålet og for å skape et mulighetsrom så er kontraktstypen bestemt til en rammeavtale. Standardvilkår for Standardiserte skytjenester inngår i Bilag 11 og er bindende for Kunden når det gjelder krav til levering av Standardiserte skytjenester. Kundens risiko knyttet til slike standardvilkår vil være gjenstand for evaluering. Rammeavtalen skal ha en varighet på tre år, regnet fra den er signert av begge parter. Kunden har opsjon på å forlenge avtalen med ett + ett + ett år. Estimat for uttak på Rammeavtalen over seks år: 100 MNOK – 1.2 MRD NOK ekskl. mva. Maksimalt uttak på Rammeavtalen: 1.5 MRD NOK ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for Kunden. Kunden vil inngå kontrakt med en Leverandør. Se konkurransegrunnlagets dokumenter for mer informasjon.
Intern identifikator
24/61168
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Diverse nettverksprogramvare
Ytterligere klassifisering
Operativsystemer og programvare for databaser
Ytterligere klassifisering
Programvare for sikkerhetskopiering og gjennopprettning
Ytterligere klassifisering
Sikkerhetsprogramvare
Ytterligere klassifisering
Programvare for system, lagrings- og innholdsstyringstyring
Ytterligere klassifisering
Nettverksservere
Ytterligere klassifisering
System- og støttetjenester
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Datatjenester
Ytterligere klassifisering
Databehandling
Ytterligere klassifisering
Internett tjenester
Ytterligere klassifisering
Datamaskinrelaterte tjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.3 Anslått varighet
Varighet, År
6
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
3
Beskrivelse:
Kan forlenges inntil tre ganger med ett år om gangen.
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
1,200,000,000
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kvalitet
Beskrivelse:
Beskrivelse av foreslått løsning for: • Krav til Standardiserte skytjenester • Brukstilfeller • Øvrige krav knyttet til Tilleggstjenester Kundens risiko knyttet til Standardvilkår for Standardiserte skytjenester.
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
70
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Utfylt Avtalens Bilag 8 Vederlag og betalingsbetingelser Prisscenario i brukstilfellene
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
30
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett -
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
Skal leverandøren inngi en begjæring om midlertidig forføyning mot Kundens beslutning om å avvise en forespørsel om å delta i konkurransen eller ikke velge ut en leverandør, må dette skje senest innen 15 dager etter at Kunden har sendt ut meddelelse om avvisning eller utvelgelse av leverandør.
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Statens vegvesen -
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Statens vegvesen -
Virksomhet hvis budsjett brukes til å betale for kontrakten
Statens vegvesen
Virksomhet som utfører betalingen
Statens vegvesen
Virksomhet som signerer kontrakten
Statens vegvesen
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren, Norwegian krone
1,200,000,000
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Minst én vinner ble kåret.
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Capgemini Norge AS
Betalingsmiddelidentifikator
Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester - Capgemini Norge AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Verdien av resultatet
Norwegian krone (1,200,000,000)
Underleverandører
Ja
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester - Capgemini Norge AS
Datoen da vinneren ble kåret
26.03.2025
Dato for kontraktens inngåelse
13.04.2025
Virksomhet som signerer kontrakten
Statens vegvesen
6.1.4 Statistisk informasjon
Sammendrag av revisjonsforespørslene kjøperen mottok
Antall klagere
0
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Forespørsler om å delta
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
7
Type mottatte innleveringer
Tilbud
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
4
Utvalg av tilbud
Verdien av det laveste tillatte anbudet, Norwegian krone
1,200,000,000
Verdien av det høyeste tillatte anbudet, Norwegian krone
1,200,000,000
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Statens vegvesen
Registreringsnummer
971032081
Departement
Fellesfunksjoner
Postadresse
Skoggata 19
By
Moss
Postnummer
1500
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Asbjørn Ellefsen Persen
E-post
asbjorn.ellefsen.persen@vegvesen.no
Telefon
+90 845927
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo tingrett
Registreringsnummer
926 725 939
Postadresse
C.J. Hambros plass 4
By
Oslo
Postnummer
0125
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Capgemini Norge AS
Registreringsnummer
943574537
Postadresse
Karenlyst Alle 20
By
Oslo
Postnummer
0213
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
E-post
agnes-yvonne.lading@capgemini.com
Telefon
+47 47657133
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
8eb179a7-f1bc-4639-868b-9bd6393d4356 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
09.05.2025 13:40
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
09.05.2025 16:00
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Statens vegvesen
Tildelt til:
Capgemini Norge AS
Antall mottatte tilbud: 4
- Referanse
- 2025-107362
- Kunngjøringsdato
- 13.05.2025
- Estimert verdi
- 1 200 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.