Bruk av omsorgspengedager som dekkes av arbeidsgiver
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdraget handler om omsorgspengedager («sykt barn-dager») som arbeidsgiver ikke kan kreve refundert, altså de ti første dagene hvert kalenderår. Oppdragsgiver trenger kunnskap om og analyse av bruk av omsorgspengeordningen. Oppdragsgiver ønsker oversikt over bruk av omsorgspengedager, fordelt på kvinner og menn i ulike aldersgrupper, samt hvor stor andel som bruker alle ti dagene på et år. Videre ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan bruken av omsorgspengedager er fordelt på måneder gjennom året, og om det er forskjell på hvilke måneder kvinner og menn tar ut omsorgspengedager, hvorvidt bruken av omsorgspengedager varierer med barnas alder, og om omsorgspengedagene tas ut som hele dager, eller deler av dager. Oppdragsgiver ønsker også kunnskap om variasjoner i bruken – inkludert alle faktorene over – mellom ulike næringer (offentlig vs. privat sektor, bransjer med mulighet for hjemmekontor vs. bransjer uten slik mulighet, bransjer med skift og turnusordninger vs. fast normalarbeidstid, små, mellomstore og store bedrifter, kvinnedominerte vs. mannsdominerte virksomheter mm). Endelig ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan arbeidsgiverne registrerer og fører kontroll med bruk av omsorgspengedagene. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Juridisk type kjøper
Sentral statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Bruk av omsorgspengedager som dekkes av arbeidsgiver
Beskrivelse:
Oppdraget handler om omsorgspengedager («sykt barn-dager») som arbeidsgiver ikke kan kreve refundert, altså de ti første dagene hvert kalenderår. Oppdragsgiver trenger kunnskap om og analyse av bruk av omsorgspengeordningen. Oppdragsgiver ønsker oversikt over bruk av omsorgspengedager, fordelt på kvinner og menn i ulike aldersgrupper, samt hvor stor andel som bruker alle ti dagene på et år. Videre ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan bruken av omsorgspengedager er fordelt på måneder gjennom året, og om det er forskjell på hvilke måneder kvinner og menn tar ut omsorgspengedager, hvorvidt bruken av omsorgspengedager varierer med barnas alder, og om omsorgspengedagene tas ut som hele dager, eller deler av dager. Oppdragsgiver ønsker også kunnskap om variasjoner i bruken – inkludert alle faktorene over – mellom ulike næringer (offentlig vs. privat sektor, bransjer med mulighet for hjemmekontor vs. bransjer uten slik mulighet, bransjer med skift og turnusordninger vs. fast normalarbeidstid, små, mellomstore og store bedrifter, kvinnedominerte vs. mannsdominerte virksomheter mm). Endelig ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan arbeidsgiverne registrerer og fører kontroll med bruk av omsorgspengedagene. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Prosedyreidentifikator
481b7715-414b-4fd8-bf5d-b1ca3bf2c466
Intern identifikator
25/668
Type prosedyre
andre ett-trinnsprosedyrer
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I. Anskaffelsen er kunngjort som en frivillig kunngjøring på Doffin. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer av tilbudene. Forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen av leverandørene som inviteres til forhandlinger vil i tilfellet bli foretatt etter en evaluering av tilbudene i henhold til tildelingskriteriene. Forhandlingene kan gjelde alle sider av tilbudene. Oppdragsgiver presiserer at ingen leverandører kan forvente forhandlinger om sitt tilbud.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Sources of grounds for exclusion
Notice
Money laundering or terrorist financing
laundering or terrorist financingMoney
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Bruk av omsorgspengedager som dekkes av arbeidsgiver
Beskrivelse:
Oppdraget handler om omsorgspengedager («sykt barn-dager») som arbeidsgiver ikke kan kreve refundert, altså de ti første dagene hvert kalenderår. Oppdragsgiver trenger kunnskap om og analyse av bruk av omsorgspengeordningen. Oppdragsgiver ønsker oversikt over bruk av omsorgspengedager, fordelt på kvinner og menn i ulike aldersgrupper, samt hvor stor andel som bruker alle ti dagene på et år. Videre ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan bruken av omsorgspengedager er fordelt på måneder gjennom året, og om det er forskjell på hvilke måneder kvinner og menn tar ut omsorgspengedager, hvorvidt bruken av omsorgspengedager varierer med barnas alder, og om omsorgspengedagene tas ut som hele dager, eller deler av dager. Oppdragsgiver ønsker også kunnskap om variasjoner i bruken – inkludert alle faktorene over – mellom ulike næringer (offentlig vs. privat sektor, bransjer med mulighet for hjemmekontor vs. bransjer uten slik mulighet, bransjer med skift og turnusordninger vs. fast normalarbeidstid, små, mellomstore og store bedrifter, kvinnedominerte vs. mannsdominerte virksomheter mm). Endelig ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan arbeidsgiverne registrerer og fører kontroll med bruk av omsorgspengedagene. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Intern identifikator
25/668
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
Alternativer
Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her
Oppdraget starter ved kontraktsinngåelse, og har en varighet estimert til om lag et år. Anslått verdi for anskaffelsen er 1 million NOK ekskl. mva. Oppdragsgiver tar forbehold om opsjon på merkjøp utover angitt tidsramme og økonomisk ramme dersom det avdekkes problemstillinger som er vesentlig for gjennomføring av oppdraget. Økonomisk ramme inkludert opsjon er estimert til 1 299 000 NOK ekskl. mva.
5.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
5.1.3 Anslått varighet
Varighet, Måned
12
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Sources of selection criteria
Notice
Kriterium
Enrolment in a trade register
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Kriterium
Technicians or technical bodies to carry out the work
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag som beskrevet i bilag 1 til kontrakt. Med «liknende oppdrag» menes innhenting av informasjon fra ulike virksomheter, og analyse av funnene. Dokumentasjonskrav • Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag fra de siste fem årene. Beskrivelsene må også inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig).
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse
Beskrivelse:
Utfylt bilag 2 til avtalen, Oppdragstakers spesifikasjon av oppdraget. Oppdragsforståelsen bør ikke overskride 10 A4 sider. Utfylt bilag 3 til avtalen, Prosjekt- og fremdriftsplan.
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
50
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse hos tilbudt personell
Beskrivelse:
Utfylt bilag 4 til avtalen, Administrative bestemmelser. CVer for tilbudt personell med en beskrivelse av de tre mest relevante oppdragene for hver av de tilbudte ressursene, samt hvilken rolle vedkommende hadde i oppdragene. Kontaktinformasjon til referanseperson hos kunde bes oppgitt.
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
40
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenligning av tilbudenes totalpris for oppdraget, jf. bilag 5 til avtalen.
Category of award threshold criterion
Vekt (prosent, presis)
Tildelingskriterium - tallverdi
10
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
22.08.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Tilbyder kan inngi mer enn ett tilbud
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
29.08.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig, År
2025
Vilkår for kontrakt
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Nei
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Meklingsvirksomhet
Oslo Tingrett -
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett -
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Oslo Tingrett -
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Arbeids- og inkluderingsdepartementet -
Virksomhet som behandler tilbudene
Arbeids- og inkluderingsdepartementet -
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Registreringsnummer
983 887 457
Postadresse
Postboks 8019 Dep
By
Oslo
Postnummer
0030
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Cecilie Langeland Ringnes
E-post
postmottak@aid.dep.no
Telefon
+47 22249090
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926725939
Postadresse
Postboks 2106 Vika
By
OSLO
Postnummer
0125
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
96fcc742-9f7e-4a43-aecf-82ea91afb7a6 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
12.05.2025 10:42
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
12.05.2025 12:00
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
- Referanse
- 2025-107295
- Kunngjøringsdato
- 13.05.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter