Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterBruk av omsorgspengedager som dekkes av arbeidsgiver
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Bruk av omsorgspengedager som dekkes av arbeidsgiver

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oppdraget handler om omsorgspengedager («sykt barn-dager») som arbeidsgiver ikke kan kreve refundert, altså de ti første dagene hvert kalenderår. Oppdragsgiver trenger kunnskap om og analyse av bruk av omsorgspengeordningen. Oppdragsgiver ønsker oversikt over bruk av omsorgspengedager, fordelt på kvinner og menn i ulike aldersgrupper, samt hvor stor andel som bruker alle ti dagene på et år. Videre ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan bruken av omsorgspengedager er fordelt på måneder gjennom året, og om det er forskjell på hvilke måneder kvinner og menn tar ut omsorgspengedager, hvorvidt bruken av omsorgspengedager varierer med barnas alder, og om omsorgspengedagene tas ut som hele dager, eller deler av dager. Oppdragsgiver ønsker også kunnskap om variasjoner i bruken – inkludert alle faktorene over – mellom ulike næringer (offentlig vs. privat sektor, bransjer med mulighet for hjemmekontor vs. bransjer uten slik mulighet, bransjer med skift og turnusordninger vs. fast normalarbeidstid, små, mellomstore og store bedrifter, kvinnedominerte vs. mannsdominerte virksomheter mm). Endelig ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan arbeidsgiverne registrerer og fører kontroll med bruk av omsorgspengedagene. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Arbeids- og inkluderingsdepartementet

Juridisk type kjøper

Sentral statlig myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Bruk av omsorgspengedager som dekkes av arbeidsgiver

Beskrivelse:

Oppdraget handler om omsorgspengedager («sykt barn-dager») som arbeidsgiver ikke kan kreve refundert, altså de ti første dagene hvert kalenderår. Oppdragsgiver trenger kunnskap om og analyse av bruk av omsorgspengeordningen. Oppdragsgiver ønsker oversikt over bruk av omsorgspengedager, fordelt på kvinner og menn i ulike aldersgrupper, samt hvor stor andel som bruker alle ti dagene på et år. Videre ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan bruken av omsorgspengedager er fordelt på måneder gjennom året, og om det er forskjell på hvilke måneder kvinner og menn tar ut omsorgspengedager, hvorvidt bruken av omsorgspengedager varierer med barnas alder, og om omsorgspengedagene tas ut som hele dager, eller deler av dager. Oppdragsgiver ønsker også kunnskap om variasjoner i bruken – inkludert alle faktorene over – mellom ulike næringer (offentlig vs. privat sektor, bransjer med mulighet for hjemmekontor vs. bransjer uten slik mulighet, bransjer med skift og turnusordninger vs. fast normalarbeidstid, små, mellomstore og store bedrifter, kvinnedominerte vs. mannsdominerte virksomheter mm). Endelig ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan arbeidsgiverne registrerer og fører kontroll med bruk av omsorgspengedagene. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Prosedyreidentifikator

481b7715-414b-4fd8-bf5d-b1ca3bf2c466

Intern identifikator

25/668

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I. Anskaffelsen er kunngjort som en frivillig kunngjøring på Doffin. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer av tilbudene. Forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen av leverandørene som inviteres til forhandlinger vil i tilfellet bli foretatt etter en evaluering av tilbudene i henhold til tildelingskriteriene. Forhandlingene kan gjelde alle sider av tilbudene. Oppdragsgiver presiserer at ingen leverandører kan forvente forhandlinger om sitt tilbud.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Money laundering or terrorist financing

laundering or terrorist financingMoney

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Bruk av omsorgspengedager som dekkes av arbeidsgiver

Beskrivelse:

Oppdraget handler om omsorgspengedager («sykt barn-dager») som arbeidsgiver ikke kan kreve refundert, altså de ti første dagene hvert kalenderår. Oppdragsgiver trenger kunnskap om og analyse av bruk av omsorgspengeordningen. Oppdragsgiver ønsker oversikt over bruk av omsorgspengedager, fordelt på kvinner og menn i ulike aldersgrupper, samt hvor stor andel som bruker alle ti dagene på et år. Videre ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan bruken av omsorgspengedager er fordelt på måneder gjennom året, og om det er forskjell på hvilke måneder kvinner og menn tar ut omsorgspengedager, hvorvidt bruken av omsorgspengedager varierer med barnas alder, og om omsorgspengedagene tas ut som hele dager, eller deler av dager. Oppdragsgiver ønsker også kunnskap om variasjoner i bruken – inkludert alle faktorene over – mellom ulike næringer (offentlig vs. privat sektor, bransjer med mulighet for hjemmekontor vs. bransjer uten slik mulighet, bransjer med skift og turnusordninger vs. fast normalarbeidstid, små, mellomstore og store bedrifter, kvinnedominerte vs. mannsdominerte virksomheter mm). Endelig ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan arbeidsgiverne registrerer og fører kontroll med bruk av omsorgspengedagene. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Intern identifikator

25/668

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester

Alternativer

Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her

Oppdraget starter ved kontraktsinngåelse, og har en varighet estimert til om lag et år. Anslått verdi for anskaffelsen er 1 million NOK ekskl. mva. Oppdragsgiver tar forbehold om opsjon på merkjøp utover angitt tidsramme og økonomisk ramme dersom det avdekkes problemstillinger som er vesentlig for gjennomføring av oppdraget. Økonomisk ramme inkludert opsjon er estimert til 1 299 000 NOK ekskl. mva.

5.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, Måned

12

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Enrolment in a trade register

Beskrivelse:

Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.

Kriterium

Technicians or technical bodies to carry out the work

Beskrivelse:

Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag som beskrevet i bilag 1 til kontrakt. Med «liknende oppdrag» menes innhenting av informasjon fra ulike virksomheter, og analyse av funnene. Dokumentasjonskrav • Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag fra de siste fem årene. Beskrivelsene må også inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig).

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Oppdragsforståelse

Beskrivelse:

Utfylt bilag 2 til avtalen, Oppdragstakers spesifikasjon av oppdraget. Oppdragsforståelsen bør ikke overskride 10 A4 sider. Utfylt bilag 3 til avtalen, Prosjekt- og fremdriftsplan.

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

50

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kompetanse hos tilbudt personell

Beskrivelse:

Utfylt bilag 4 til avtalen, Administrative bestemmelser. CVer for tilbudt personell med en beskrivelse av de tre mest relevante oppdragene for hver av de tilbudte ressursene, samt hvilken rolle vedkommende hadde i oppdragene. Kontaktinformasjon til referanseperson hos kunde bes oppgitt.

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

40

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenligning av tilbudenes totalpris for oppdraget, jf. bilag 5 til avtalen.

Category of award threshold criterion

Vekt (prosent, presis)

Tildelingskriterium - tallverdi

10

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

22.08.2025 12:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Tilbyder kan inngi mer enn ett tilbud

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

29.08.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig, År

2025

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Nei

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

Oslo Tingrett -

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo Tingrett -

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Oslo Tingrett -

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Arbeids- og inkluderingsdepartementet -

Virksomhet som behandler tilbudene

Arbeids- og inkluderingsdepartementet -

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Arbeids- og inkluderingsdepartementet

Registreringsnummer

983 887 457

Postadresse

Postboks 8019 Dep

By

Oslo

Postnummer

0030

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Cecilie Langeland Ringnes

E-post

postmottak@aid.dep.no

Telefon

+47 22249090

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo Tingrett

Registreringsnummer

926725939

Postadresse

Postboks 2106 Vika

By

OSLO

Postnummer

0125

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

96fcc742-9f7e-4a43-aecf-82ea91afb7a6 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

12.05.2025 10:42

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

12.05.2025 12:00

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Arbeids- og inkluderingsdepartementet

Referanse
2025-107295
Kunngjøringsdato
13.05.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter