Omstillinger i kommunene som følge av demografiske endringer
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Teknisk beregningsutvalg for kommunal og fylkeskommunal økonomi (TBU) ønsker et prosjekt som skal belyse hvordan demografiske endringer påvirker omstillingsbehov og effektivitet i kommunesektoren. Prosjektet skal belyse hvordan kommuner og fylkeskommuner planlegger og gjennomfører opp- og nedskaleringer av tjenestetilbudet (både i den løpende driften og i tjenestestrukturen) som følge av demografiske endringer. Det skal utarbeides en rapport som beskriver funnene i prosjektet. Endelig leveringsfrist for rapporten er 1. mai 2026. Oppdraget har en øvre økonomisk ramme på inntil 1 200 000 NOK ekskl. mva.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Kommunal- og distriktsdepartementet
Juridisk type kjøper
Sentral statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Omstillinger i kommunene som følge av demografiske endringer
Beskrivelse:
Teknisk beregningsutvalg for kommunal og fylkeskommunal økonomi (TBU) ønsker et prosjekt som skal belyse hvordan demografiske endringer påvirker omstillingsbehov og effektivitet i kommunesektoren. Prosjektet skal belyse hvordan kommuner og fylkeskommuner planlegger og gjennomfører opp- og nedskaleringer av tjenestetilbudet (både i den løpende driften og i tjenestestrukturen) som følge av demografiske endringer. Det skal utarbeides en rapport som beskriver funnene i prosjektet. Endelig leveringsfrist for rapporten er 1. mai 2026. Oppdraget har en øvre økonomisk ramme på inntil 1 200 000 NOK ekskl. mva.
Prosedyreidentifikator
6872c1c5-c0dd-4f14-8f73-62e9500c84f3
Intern identifikator
25/1832
Type prosedyre
andre ett-trinnsprosedyrer
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning og utvikling
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning
2.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
1,200,000
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Sources of grounds for exclusion
Notice
Corruption
I henhold til anskaffelsesregelverket
Fraud
I henhold til anskaffelsesregelverket
Money laundering or terrorist financing
I henhold til anskaffelsesregelverket
Participation in a criminal organisation
I henhold til anskaffelsesregelverket
Terrorist offences or offences linked to terrorist activities
I henhold til anskaffelsesregelverket
Child labour and including other forms of trafficking in human beings
I henhold til anskaffelsesregelverket
Breaching of obligations in the fields of environmental law
I henhold til anskaffelsesregelverket
Breaching of obligations in the fields of labour law
I henhold til anskaffelsesregelverket
Breaching of obligations in the fields of social law
I henhold til anskaffelsesregelverket
Agreements with other economic operators aimed at distorting competition
I henhold til anskaffelsesregelverket
Grave professional misconduct
I henhold til anskaffelsesregelverket
Misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure
I henhold til anskaffelsesregelverket
Offence concerning its professional conduct in the domain of defence procurement
I henhold til anskaffelsesregelverket
Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure
I henhold til anskaffelsesregelverket
Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure
I henhold til anskaffelsesregelverket
Early termination, damages, or other comparable sanctions
I henhold til anskaffelsesregelverket
Lack of reliability to exclude risks to the security of the country
I henhold til anskaffelsesregelverket
Breaching of obligations set under purely national exclusion grounds
I henhold til anskaffelsesregelverket
Breaching obligation relating to payment of social security contributions
I henhold til anskaffelsesregelverket
Breaching obligation relating to payment of taxes
I henhold til anskaffelsesregelverket
Business activities are suspended
I henhold til anskaffelsesregelverket
Bankruptcy
I henhold til anskaffelsesregelverket
Arrangement with creditors
I henhold til anskaffelsesregelverket
Insolvency
I henhold til anskaffelsesregelverket
Assets being administered by liquidator
I henhold til anskaffelsesregelverket
Analogous situation like bankruptcy, insolvency or arrangement with creditors under national law
I henhold til anskaffelsesregelverket
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Omstillinger i kommunene som følge av demografiske endringer
Beskrivelse:
Teknisk beregningsutvalg for kommunal og fylkeskommunal økonomi (TBU) ønsker et prosjekt som skal belyse hvordan demografiske endringer påvirker omstillingsbehov og effektivitet i kommunesektoren. Prosjektet skal belyse hvordan kommuner og fylkeskommuner planlegger og gjennomfører opp- og nedskaleringer av tjenestetilbudet (både i den løpende driften og i tjenestestrukturen) som følge av demografiske endringer. Det skal utarbeides en rapport som beskriver funnene i prosjektet. Endelig leveringsfrist for rapporten er 1. mai 2026. Oppdraget har en øvre økonomisk ramme på inntil 1 200 000 NOK ekskl. mva.
Intern identifikator
25/1832
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning og utvikling
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning
5.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
5.1.3 Anslått varighet
Varighet, Måned
11
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
1,200,000
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Sources of selection criteria
Notice
Kriterium
Other economic or financial requirements
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav: Betaling av skatter og avgifter. Dokumentasjonskrav: • For norske leverandører: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at tilbyder har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no.
Kriterium
Enrolment in a relevant professional register
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav: • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS .
Kriterium
References on specified deliveries
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav: Leverandøren må ha tilstrekkelig evne og erfaring til å kunne gjennomføre leveransen. Med relevante oppdrag menes oppdrag innenfor kommunal økonomi og kommunale tjenester. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag de tre siste årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker. Leverandøren er selv ansvarlig for at beskrivelsen er av en slik art at den dokumenterer at kravet er oppfylt.
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
04.06.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Nei
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett -
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
Følger av lov
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Kommunal- og distriktsdepartementet
Registreringsnummer
972 417 858
Postadresse
Postboks 8112 Dep
By
Oslo
Postnummer
0032
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Tina Elseth
E-post
tina.elseth@dss.dep.no
Telefon
+47 47293670
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926 725 939
Postadresse
Postboks 2106 Vika
By
Oslo
Postnummer
0125
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
a69a7147-707e-494c-9ad3-e8638d91f6b1 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
08.05.2025 14:06
Varsel om utsendelsesdato (eSender)
08.05.2025 14:08
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Kommunal- og distriktsdepartementet
- Referanse
- 2025-107161
- Kunngjøringsdato
- 09.05.2025
- Estimert verdi
- 1 200 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter