Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterBetongundersøkelser - uavhengig kontroll - rammeavtale
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Betongundersøkelser - uavhengig kontroll - rammeavtale

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Akershus, Buskerud og Østfold fylkeskommuner har behov for rammeavtale for laboratorie- og feltundersøkelser på betong. Avtalen skal bidra til kvalitetssikring av materiell som er benyttet i oppdragsgivers vegrelaterte prosjekter.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO

Juridisk type kjøper

Fylkeskommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Betongundersøkelser - uavhengig kontroll - rammeavtale

Beskrivelse:

Akershus, Buskerud og Østfold fylkeskommuner har behov for rammeavtale for laboratorie- og feltundersøkelser på betong. Avtalen skal bidra til kvalitetssikring av materiell som er benyttet i oppdragsgivers vegrelaterte prosjekter.

Prosedyreidentifikator

f5296a9d-1bcc-4a50-8fdd-e52e7d1057cc

Intern identifikator

2025/8503

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Tekniske undersøkelser

Ytterligere klassifisering

Laboratorietjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Extra-Regio NUTS 3 (NOZZZ)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Tilleggsinformasjon

Avtalen omfatter kun konsulent- og analysetjenester, som er tjenester som etter sin art har uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, da hovedytelsen er konsulentens arbeidsinnsats som resulterer i digitale rapporter/ dokumenter. For å kartlegge klimaavtrykket og andre former for miljøbelastning fra arten konsulenttjeneste, antar Anska at en konsulents klimaavtrykk og miljøbelastning vil være lik belastningen fra en gjennomsnittlig fast ansatt. Noe som vil være det den ansattes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget hen jobber i, reisevirksomhet i jobbsammenheng, og avfallsgenerering som bidrar til den ansattes klimaavtrykk og miljøbelastning. Anska vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art, som er en analysetjeneste. Alle analyser og feltundersøkelser skal følge SSV sine håndbøker, inkludert spesifikke NS-EN standarder. Dette betyr at det er lite rom for leverandørspesifikke og oppdragsrelaterte miljø- og klimatiltak. Kontakt med markedet viser at transport en meget liten del av avtaleomfanget. De elementene som knytter seg til arten, medfører etter vår vurdering et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning. Anska vil på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriftens § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Anska er derfor unntatt forpliktelsene om å vekte miljø 30 % eller å prioritere miljø blant de tre høyest prioriterte tildelingskriteriene.

Annet

Anskaffelseforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Sources of grounds for exclusion

Notice

Breaching of obligations set under purely national exclusion grounds

Avvisningsgrunner som følger av §9-5 og §9-6 i forskrift om offentlige anskaffelser

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Betongundersøkelser - uavhengig kontroll - rammeavtale

Beskrivelse:

Akershus, Buskerud og Østfold fylkeskommuner har behov for rammeavtale for laboratorie- og feltundersøkelser på betong. Avtalen skal bidra til kvalitetssikring av materiell som er benyttet i oppdragsgivers vegrelaterte prosjekter.

Intern identifikator

2025/8503

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Tekniske undersøkelser

Ytterligere klassifisering

Laboratorietjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Extra-Regio NUTS 3 (NOZZZ)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet, År

2

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse:

Forlengelse er 12 måneder

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Tilleggsinformasjon

Avtalen omfatter kun konsulent- og analysetjenester, som er tjenester som etter sin art har uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, da hovedytelsen er konsulentens arbeidsinnsats som resulterer i digitale rapporter/ dokumenter. For å kartlegge klimaavtrykket og andre former for miljøbelastning fra arten konsulenttjeneste, antar Anska at en konsulents klimaavtrykk og miljøbelastning vil være lik belastningen fra en gjennomsnittlig fast ansatt. Noe som vil være det den ansattes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget hen jobber i, reisevirksomhet i jobbsammenheng, og avfallsgenerering som bidrar til den ansattes klimaavtrykk og miljøbelastning. Anska vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art, som er en analysetjeneste. Alle analyser og feltundersøkelser skal følge SSV sine håndbøker, inkludert spesifikke NS-EN standarder. Dette betyr at det er lite rom for leverandørspesifikke og oppdragsrelaterte miljø- og klimatiltak. Kontakt med markedet viser at transport en meget liten del av avtaleomfanget. De elementene som knytter seg til arten, medfører etter vår vurdering et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning. Anska vil på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriftens § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Anska er derfor unntatt forpliktelsene om å vekte miljø 30 % eller å prioritere miljø blant de tre høyest prioriterte tildelingskriteriene.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Sources of selection criteria

Notice

Kriterium

Other economic or financial requirements

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling.  Dokumentasjonskrav: Norske leverandører skal levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt (RF-1316). Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder i forhold til tilbudsfrist. Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som dokumenter at bedriften har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, må leverandør fremlegge en erklæring som bekrefter at alle skatter/avgifter er betalt. Erklæringen må være signert av økonomiansvarlig.

Kriterium

Financial ratio

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering/rating som baserer seg på siste kjente regnskapstall, dog ikke eldre enn 6 måneder. En slik rating skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon, som for eksempel Bisnode, Experian eller tilsvarende. Tilbyder bes innsende annen informasjon han mener er relevant. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi.

Kriterium

Enrolment in a trade register

Beskrivelse:

Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i medlemstaten som leverandøren er etablert i. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godkjennelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor leverandøren er etablert.

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

16.05.2025 00:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://tendsign.com/doc.aspx?MeFormsNoticeId=56751

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Frist for mottak av tilbud

23.05.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig, Dag

99

Vilkår for kontrakt

Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting

Enda ikke kjent

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Maks antall deltakere

1

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Buskerud tingrett -

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

.

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO

Registreringsnummer

932593688

Departement

Anskaffelser

Postadresse

Hauges gate 89

By

Drammen

Postnummer

3019

Underenhet i land

Extra-Regio NUTS 3 (NOZZZ)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Oddveig Marie Åsegg

E-post

oddveiga@bfk.no

Telefon

+47

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Buskerud tingrett

Registreringsnummer

826 726 342

Postadresse

Postboks 1066 Bragernes

By

Drammen

Postnummer

3001

Underenhet i land

Extra-Regio NUTS 3 (NOZZZ)

Land

Norge

E-post

buskerud.tingrett@domstol.no

Telefon

32 21 16 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

839182d8-8164-4271-a27c-be4bd04ae735 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

05.05.2025 08:28

Varsel om utsendelsesdato (eSender)

05.05.2025 08:28

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO

Referanse
2025-106900
Kunngjøringsdato
06.05.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter