Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterTotalentreprise for rehabilitering av Gamle Hovsetervei 4A og B
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Tildelt
Kunngjort i Norge

Totalentreprise for rehabilitering av Gamle Hovsetervei 4A og B

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
1

Gamle Hovsetervei 4 er et to-etasjers bygg med loft og kjeller som ble oppført i 1948. I byggets første etasje er det i dag en leilighet og et næringslokake. I andre etasje er det to leiligheter og på loft er det to hybelleiligheter uten bad. Kjeller benyttes til bod og teknisk rom. Kontrakten gjelder rehabilitering av leilighetene og hyblene i bygget. Dette innebærer blant annet oppføring av nye bad og kjøkken i loftsleilighetene, samt rehabilitering av eksisterende bad og kjøkken. I tillegg skal eksisterende vinduer og innerdører skiftes ut. Hva gjelder rehabilitering av næringslokale i første etasje, skal det begrenses til overflatebehandling. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder blant annet utskifting av utvendig trekledning, bytte av vindskier, taknedløp, takrenner, rehabilitering av solavskjerming, etablering av ny bodløsning og skifte av gulv i leiligheter.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Bolig og nærmiljø

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Totalentreprise for rehabilitering av Gamle Hovsetervei 4A og B

Beskrivelse:

Gamle Hovsetervei 4 er et to-etasjers bygg med loft og kjeller som ble oppført i 1948. I byggets første etasje er det i dag en leilighet og et næringslokake. I andre etasje er det to leiligheter og på loft er det to hybelleiligheter uten bad. Kjeller benyttes til bod og teknisk rom. Kontrakten gjelder rehabilitering av leilighetene og hyblene i bygget. Dette innebærer blant annet oppføring av nye bad og kjøkken i loftsleilighetene, samt rehabilitering av eksisterende bad og kjøkken. I tillegg skal eksisterende vinduer og innerdører skiftes ut. Hva gjelder rehabilitering av næringslokale i første etasje, skal det begrenses til overflatebehandling. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder blant annet utskifting av utvendig trekledning, bytte av vindskier, taknedløp, takrenner, rehabilitering av solavskjerming, etablering av ny bodløsning og skifte av gulv i leiligheter.

Prosedyreidentifikator

4d0be623-a9ba-4375-b07b-8f62865b944e

Intern identifikator

25/525

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Bygging av flerbolighus og eneboliger

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

2.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Gamle Hovsetervei 4A og B

Postnummer

0768

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

10 900 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Totalentreprise for rehabilitering av Gamle Hovsetervei 4A og B

Beskrivelse:

Gamle Hovsetervei 4 er et to-etasjers bygg med loft og kjeller som ble oppført i 1948. I byggets første etasje er det i dag en leilighet og et næringslokake. I andre etasje er det to leiligheter og på loft er det to hybelleiligheter uten bad. Kjeller benyttes til bod og teknisk rom. Kontrakten gjelder rehabilitering av leilighetene og hyblene i bygget. Dette innebærer blant annet oppføring av nye bad og kjøkken i loftsleilighetene, samt rehabilitering av eksisterende bad og kjøkken. I tillegg skal eksisterende vinduer og innerdører skiftes ut. Hva gjelder rehabilitering av næringslokale i første etasje, skal det begrenses til overflatebehandling. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder blant annet utskifting av utvendig trekledning, bytte av vindskier, taknedløp, takrenner, rehabilitering av solavskjerming, etablering av ny bodløsning og skifte av gulv i leiligheter.

Intern identifikator

25/525

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Bygging av flerbolighus og eneboliger

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

5.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Gamle Hovsetervei 4A og B

Postnummer

0768

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

32 WEEK

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

10 900 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Økonomisk og finansiell kapasitet

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Lovlig etablert foretak

Beskrivelse:

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Erfaring fra tilsvarende oppdrag

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende menes oppdrag av samme art, kompleksitet, vanskelighetsgrad og omfang

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tilstrekkelig kapasitet

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Kvalitetssikringssystem

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Det kreves at Leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at Leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser- Med dette menes at Leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv

Beskrivelse:

Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen kontraktsstart. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukesi Leverandørens arbeid for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Ferdig utfylt vedlagt prisskjema. Sistnevnte skal leveres i PDF-format og i Excel-format. Priser skal oppgis i NOK og ekskl. mva.

Vekt (prosent, presis)

60

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Oppdragsforståelse og fremdriftsplan

Beskrivelse:

Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 1500 (maks 3 sider) i Word-format (eksklusiv forside, eventuelle bilder, tabeller og figurer). Oppdragsforståelse som overskrider denne grensen ord vil få trekk i evalueringen. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder bl.a.: Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre riktig kvalitet Planlegging og vurdering av leveringstider for materiell og utstyr Rigg og drift på byggeplass Logistikk og utfordringer på byggeplass Hvordan leverandøren håndterer kostnadsoppfølging og rapportering Organisering av personell, herunder ansvarsfordeling mellom prosjektleder og anleggsleder Fremdriftsplan • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler, bemanning, SJA, oppstart, ferdigstillelse og kritisk linje presenteres.

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kompetanse og tilstedeværelse

Beskrivelse:

Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. én prosjektleder og én anleggsleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider. Vedlagt CV-mal skal fylles ut. Nøkkelpersonell sin kompetanse, utdanning og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres. I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av maksimalt 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. Prosjektleder forventes å være til stede minimum 30 %. Anleggsleder forventes å være til stede 100 %. Mindre tilstedeværelse enn dette vil telle negativt i tilbudsevalueringen.

Vekt (prosent, presis)

10

Kriterium

Type

Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)

Navn

Unntak fra miljø

Beskrivelse:

I denne anskaffelsen er både klimaavtrykk og miljøbelastning vurdert å være begrenset. Tiltaket gjelder rehabilitering av eksisterende bygg. Utnyttelse av restlevetid og funksjonalitet på bygningselementer i aktuelt bygg er et valg som reduserer klimagassutslipp og -kostnader. Videre innebærer gjennomføringen av denne kontrakten ikke grunnarbeider og der er derfor ikke nødvendig å bruke bygg- og anleggsmaskiner eller kjøretøy til massetransport. På bakgrunn av dette vurderes at det gir klart bedre klima- og miljøeffekt å innta krav i kravspesifikasjonen enn tildelingskriterier jf. FOA § 7-9 fjerde ledd. Det stilles krav til bruk av nullutslipps- eller biogasskjøretøy som i større grad enn tildelingskriterier vil sikre reduksjon av klimagassutslipp fra transport i kontraktsperioden. Videre stilles det krav til at entreprenør skal utføre og utarbeide egen rapport for miljøkartlegging og ombrukskartlegging. Det er vurdert at krav i større grad sikrer at den ønskede miljøeffekten oppnås, ettersom kravene er obligatoriske i motsetning til tildelingskriterier. Ved å stille krav i kontrakten garanteres det at leverandøren forplikter seg til å bidra til bruk av utslippsfrie kjøretøy gjennom hele kontraktsperioden. Bruken av krav signaliserer også til markedet at Oslo kommune forsetter å stille strenge klima- og miljøkrav til transport og bidrar dermed til forutsigbarhet for leverandørmarkedet med hensyn til investeringskostnader. Leverandøren skal rapportere data på oppfyllelse av kravet slik at miljøeffekten av kravet effektivt kan kontrolleres og sikres.

Vekt (prosent, presis)

0

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

16.06.2025 09:00

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

16.06.2025 09:05

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

KOFA

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Registreringsnummer

974 780 747

Postadresse

Postboks 1192 Sentrum

By

Oslo

Postnummer

0107

Land

Norge

Kontaktpunkt

Andrea Knapstad

E-post

andrea.knapstad@bby.oslo.kommune.no

Telefon

+47 47806331

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

KOFA

Registreringsnummer

918195548

By

Bergen

Land

Norge

E-post

post@knse.no

Telefon

55 19 30 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

05e77eba-47cb-47be-bc99-4147dcd85f97 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

22.04.2025 13:45

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Referanse
2025-106329
Kunngjøringsdato
23.04.2025
Estimert verdi
10 900 000 NOK
Utførelsessted
Oslo
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Bolig og nærmiljø

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter