Totalentreprise for rehabilitering av Gamle Hovsetervei 4A og B
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Gamle Hovsetervei 4 er et to-etasjers bygg med loft og kjeller som ble oppført i 1948. I byggets første etasje er det i dag en leilighet og et næringslokake. I andre etasje er det to leiligheter og på loft er det to hybelleiligheter uten bad. Kjeller benyttes til bod og teknisk rom. Kontrakten gjelder rehabilitering av leilighetene og hyblene i bygget. Dette innebærer blant annet oppføring av nye bad og kjøkken i loftsleilighetene, samt rehabilitering av eksisterende bad og kjøkken. I tillegg skal eksisterende vinduer og innerdører skiftes ut. Hva gjelder rehabilitering av næringslokale i første etasje, skal det begrenses til overflatebehandling. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder blant annet utskifting av utvendig trekledning, bytte av vindskier, taknedløp, takrenner, rehabilitering av solavskjerming, etablering av ny bodløsning og skifte av gulv i leiligheter.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Bolig og nærmiljø
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Totalentreprise for rehabilitering av Gamle Hovsetervei 4A og B
Beskrivelse:
Gamle Hovsetervei 4 er et to-etasjers bygg med loft og kjeller som ble oppført i 1948. I byggets første etasje er det i dag en leilighet og et næringslokake. I andre etasje er det to leiligheter og på loft er det to hybelleiligheter uten bad. Kjeller benyttes til bod og teknisk rom. Kontrakten gjelder rehabilitering av leilighetene og hyblene i bygget. Dette innebærer blant annet oppføring av nye bad og kjøkken i loftsleilighetene, samt rehabilitering av eksisterende bad og kjøkken. I tillegg skal eksisterende vinduer og innerdører skiftes ut. Hva gjelder rehabilitering av næringslokale i første etasje, skal det begrenses til overflatebehandling. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder blant annet utskifting av utvendig trekledning, bytte av vindskier, taknedløp, takrenner, rehabilitering av solavskjerming, etablering av ny bodløsning og skifte av gulv i leiligheter.
Prosedyreidentifikator
4d0be623-a9ba-4375-b07b-8f62865b944e
Intern identifikator
25/525
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Bygging av flerbolighus og eneboliger
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
2.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Gamle Hovsetervei 4A og B
Postnummer
0768
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
10 900 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Totalentreprise for rehabilitering av Gamle Hovsetervei 4A og B
Beskrivelse:
Gamle Hovsetervei 4 er et to-etasjers bygg med loft og kjeller som ble oppført i 1948. I byggets første etasje er det i dag en leilighet og et næringslokake. I andre etasje er det to leiligheter og på loft er det to hybelleiligheter uten bad. Kjeller benyttes til bod og teknisk rom. Kontrakten gjelder rehabilitering av leilighetene og hyblene i bygget. Dette innebærer blant annet oppføring av nye bad og kjøkken i loftsleilighetene, samt rehabilitering av eksisterende bad og kjøkken. I tillegg skal eksisterende vinduer og innerdører skiftes ut. Hva gjelder rehabilitering av næringslokale i første etasje, skal det begrenses til overflatebehandling. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder blant annet utskifting av utvendig trekledning, bytte av vindskier, taknedløp, takrenner, rehabilitering av solavskjerming, etablering av ny bodløsning og skifte av gulv i leiligheter.
Intern identifikator
25/525
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Bygging av flerbolighus og eneboliger
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
5.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Gamle Hovsetervei 4A og B
Postnummer
0768
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
32 WEEK
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
10 900 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Økonomisk og finansiell kapasitet
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Lovlig etablert foretak
Beskrivelse:
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring fra tilsvarende oppdrag
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende menes oppdrag av samme art, kompleksitet, vanskelighetsgrad og omfang
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tilstrekkelig kapasitet
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontrakten.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Kvalitetssikringssystem
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Det kreves at Leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at Leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser- Med dette menes at Leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv
Beskrivelse:
Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen kontraktsstart. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukesi Leverandørens arbeid for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Ferdig utfylt vedlagt prisskjema. Sistnevnte skal leveres i PDF-format og i Excel-format. Priser skal oppgis i NOK og ekskl. mva.
Vekt (prosent, presis)
60
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse og fremdriftsplan
Beskrivelse:
Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 1500 (maks 3 sider) i Word-format (eksklusiv forside, eventuelle bilder, tabeller og figurer). Oppdragsforståelse som overskrider denne grensen ord vil få trekk i evalueringen. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder bl.a.: Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre riktig kvalitet Planlegging og vurdering av leveringstider for materiell og utstyr Rigg og drift på byggeplass Logistikk og utfordringer på byggeplass Hvordan leverandøren håndterer kostnadsoppfølging og rapportering Organisering av personell, herunder ansvarsfordeling mellom prosjektleder og anleggsleder Fremdriftsplan • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler, bemanning, SJA, oppstart, ferdigstillelse og kritisk linje presenteres.
Vekt (prosent, presis)
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse og tilstedeværelse
Beskrivelse:
Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. én prosjektleder og én anleggsleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider. Vedlagt CV-mal skal fylles ut. Nøkkelpersonell sin kompetanse, utdanning og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres. I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av maksimalt 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. Prosjektleder forventes å være til stede minimum 30 %. Anleggsleder forventes å være til stede 100 %. Mindre tilstedeværelse enn dette vil telle negativt i tilbudsevalueringen.
Vekt (prosent, presis)
10
Kriterium
Type
Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)
Navn
Unntak fra miljø
Beskrivelse:
I denne anskaffelsen er både klimaavtrykk og miljøbelastning vurdert å være begrenset. Tiltaket gjelder rehabilitering av eksisterende bygg. Utnyttelse av restlevetid og funksjonalitet på bygningselementer i aktuelt bygg er et valg som reduserer klimagassutslipp og -kostnader. Videre innebærer gjennomføringen av denne kontrakten ikke grunnarbeider og der er derfor ikke nødvendig å bruke bygg- og anleggsmaskiner eller kjøretøy til massetransport. På bakgrunn av dette vurderes at det gir klart bedre klima- og miljøeffekt å innta krav i kravspesifikasjonen enn tildelingskriterier jf. FOA § 7-9 fjerde ledd. Det stilles krav til bruk av nullutslipps- eller biogasskjøretøy som i større grad enn tildelingskriterier vil sikre reduksjon av klimagassutslipp fra transport i kontraktsperioden. Videre stilles det krav til at entreprenør skal utføre og utarbeide egen rapport for miljøkartlegging og ombrukskartlegging. Det er vurdert at krav i større grad sikrer at den ønskede miljøeffekten oppnås, ettersom kravene er obligatoriske i motsetning til tildelingskriterier. Ved å stille krav i kontrakten garanteres det at leverandøren forplikter seg til å bidra til bruk av utslippsfrie kjøretøy gjennom hele kontraktsperioden. Bruken av krav signaliserer også til markedet at Oslo kommune forsetter å stille strenge klima- og miljøkrav til transport og bidrar dermed til forutsigbarhet for leverandørmarkedet med hensyn til investeringskostnader. Leverandøren skal rapportere data på oppfyllelse av kravet slik at miljøeffekten av kravet effektivt kan kontrolleres og sikres.
Vekt (prosent, presis)
0
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
16.06.2025 09:00
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
16.06.2025 09:05
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
KOFA
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Registreringsnummer
974 780 747
Postadresse
Postboks 1192 Sentrum
By
Oslo
Postnummer
0107
Land
Norge
Kontaktpunkt
Andrea Knapstad
E-post
andrea.knapstad@bby.oslo.kommune.no
Telefon
+47 47806331
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
KOFA
Registreringsnummer
918195548
By
Bergen
Land
Norge
E-post
post@knse.no
Telefon
55 19 30 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
05e77eba-47cb-47be-bc99-4147dcd85f97 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
22.04.2025 13:45
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
- Referanse
- 2025-106329
- Kunngjøringsdato
- 23.04.2025
- Estimert verdi
- 10 900 000 NOK
- Utførelsessted
- Oslo
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Bolig og nærmiljø
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter