Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterMøbler til nytt omsorgssenter og helsehus
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Møbler til nytt omsorgssenter og helsehus

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Lindesnes kommune ber om tilbud på levering av møbler til nytt omsorgssenter og helsehus i Lindesnes kommune, som er under bygging. Prosjektet nytt omsorgssenter og helsehus i Lindesnes består av 2 bygg som oppføres i rekkefølge. Først et bygg (BT 1) med 72 omsorgsboliger og base for hjemmetjenesten, deretter et helsehus (BT 2) med samlokaliserte helsetjenester og korttidsplasser for rehabilitering. Omsorgssenteret og helsehuset er sammenbygd med et mellombygg, som oppføres i første byggetrinn. Prosjektet inneholder også parkeringskjeller og utomhusanlegg med sansehage. Det skal leveres møbler til begge byggetrinn, se vedlagte møbelbeskrivelse hvor arkfane BT 1 gjelder leveranse høsten 2025 og arkfane BT2 gjelder leveranse høsten 2027.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Lindesnes kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Offentlig orden og trygghet

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Møbler til nytt omsorgssenter og helsehus

Beskrivelse:

Lindesnes kommune ber om tilbud på levering av møbler til nytt omsorgssenter og helsehus i Lindesnes kommune, som er under bygging. Prosjektet nytt omsorgssenter og helsehus i Lindesnes består av 2 bygg som oppføres i rekkefølge. Først et bygg (BT 1) med 72 omsorgsboliger og base for hjemmetjenesten, deretter et helsehus (BT 2) med samlokaliserte helsetjenester og korttidsplasser for rehabilitering. Omsorgssenteret og helsehuset er sammenbygd med et mellombygg, som oppføres i første byggetrinn. Prosjektet inneholder også parkeringskjeller og utomhusanlegg med sansehage. Det skal leveres møbler til begge byggetrinn, se vedlagte møbelbeskrivelse hvor arkfane BT 1 gjelder leveranse høsten 2025 og arkfane BT2 gjelder leveranse høsten 2027.

Prosedyreidentifikator

bc8282ba-1f9d-44f8-95eb-0e33ab6ad6aa

Intern identifikator

20/00252

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjøres i henhold til gjeldende lov av 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (FOA) del I og del III. Anskaffelsen gjennomføres som en åpen anbudskonkurranse, jf. FOA § 13-1 (1). Denne prosedyren gir alle interesserte tilbydere mulighet til å levere tilbud. I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Møbler

Ytterligere klassifisering

Møbler til medisinsk bruk

Ytterligere klassifisering

Kontormøbler

Ytterligere klassifisering

Inventar

Ytterligere klassifisering

Diverse inventar

Ytterligere klassifisering

Installering av garderober

2.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

Tilleggsinformasjon

Leveres på helsehus i Mandal

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

20 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Konkurs

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Korrupsjon

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Avtale med kreditorer

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Deltakelse i en kriminell virksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Hvitevasking eller terrorfinansiering

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Svindel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Barnearbeid og andre former for menneskehandel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Insolvens

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Eiendeler administreres av likvidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren

Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?

Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Skyld for grov yrkesmessig forseelse

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Brudd på forpliktelser innen sosialrett

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Betaling av trygdeavgift

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Forretningsaktiviteter er suspendert

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Betaling av skatt

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Møbler til nytt omsorgssenter og helsehus

Beskrivelse:

Lindesnes kommune ber om tilbud på levering av møbler til nytt omsorgssenter og helsehus i Lindesnes kommune, som er under bygging. Prosjektet nytt omsorgssenter og helsehus i Lindesnes består av 2 bygg som oppføres i rekkefølge. Først et bygg (BT 1) med 72 omsorgsboliger og base for hjemmetjenesten, deretter et helsehus (BT 2) med samlokaliserte helsetjenester og korttidsplasser for rehabilitering. Omsorgssenteret og helsehuset er sammenbygd med et mellombygg, som oppføres i første byggetrinn. Prosjektet inneholder også parkeringskjeller og utomhusanlegg med sansehage. Det skal leveres møbler til begge byggetrinn, se vedlagte møbelbeskrivelse hvor arkfane BT 1 gjelder leveranse høsten 2025 og arkfane BT2 gjelder leveranse høsten 2027.

Intern identifikator

20/00252

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Møbler

Ytterligere klassifisering

Møbler til medisinsk bruk

Ytterligere klassifisering

Kontormøbler

Ytterligere klassifisering

Inventar

Ytterligere klassifisering

Diverse inventar

Ytterligere klassifisering

Installering av garderober

5.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

Tilleggsinformasjon

Leveres på helsehus i Mandal

5.1.3 Anslått varighet

Annen varighet

Ubegrenset

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

20 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Økonomisk og finansiell kapasitet

Beskrivelse:

Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Påkrevd kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Tilbyder skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Beskrivelse:

• Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Bekreftelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Leverandøren skal ha erfaring fra oppdrag av tilsvarende oppdrag.

Beskrivelse:

Som tilsvarende oppdrag anses: Levering til helseinstitusjon er påkrevd.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetsstyringssystem

Beskrivelse:

Det kreves at leverandøren har et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem/kvalitetsstyringssystem. Dokumentasjonskrav: Alternativ 1: En beskrivelse av leverandørens system (rutiner og tiltak) for kvalitetssikring. Alternativ 2: Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende kvalitetssikringsstandarder, og sertifiseringen dekker leveransen, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Leverandøren skal ha et tilfredsstillende miljøstyringssystem

Beskrivelse:

Alternativ 1: Beskrivelse av virksomhetens miljømål og miljøpolitikk, kompetansestrategi på miljøområdet, samt beskrivelse av eksisterende rutiner for utførelse av tjenesten på miljømessig forsvarlig måte. Alternativ 2: Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 14001:2015, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende 3.-parts verifiserte systemer, vil det være tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

- Totalpris for tilbudte møbler (inkludert opsjonsmøbler) - Påslagsprosent

Vekt (prosent, presis)

70

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Løsningsforslag

Beskrivelse:

Leverandørens løsningsbeskrivelse i bilag 2 Tilbyder bes om å gi en løsningsbeskrivelse av hvordan bestilling, levering og montering vil foregå. Det vil legges vekt på fleksibilitet i denne prosessen. Tilbyder bes om å beskrive hvordan levering kan foregå for at det skal foregå mest mulig smidig. Det vurderes at etasjevis levering vil være fordelaktig. Tilbyder bes om en beskrivelse av hvordan 1- og 2-årskontroller skal gjennomføres. Tilbyder bes om å beskrive hvilken tilgang leverandøren har til slitasjedeler, og i hvor lang tid det kan garanteres levering av slitasjedeler. Beskrivelsen skal være maksimalt 2 A4-sider, i skriftstørrelse 11, Calibri.

Vekt (prosent, presis)

30

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

06.05.2025 12:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

13.05.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

3 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

13.05.2025 12:05

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Agder Tingrett

Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for skatter som gjelder på stedet der kontrakten skal utføres

Agder Tingrett

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

Lindesnes kommune

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Lindesnes kommune

Virksomhet som behandler tilbudene

Lindesnes kommune

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Lindesnes kommune

Registreringsnummer

921060440

Departement

Lindesnes kommune

Postadresse

Nordre Heddeland 26

By

Marnardal

Postnummer

4534

Land

Norge

Kontaktpunkt

Jonas Leyre Amstrup

E-post

jonas@odinprosjekt.no

Telefon

+47 97512929

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Agder Tingrett

Registreringsnummer

974732998

Postadresse

Tollbodgata 45

By

Kristiansand

Postnummer

4614

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Agder tingrett

E-post

agder.tingrett@domstol.no

Telefon

38176300

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

1baab521-9be3-41fa-87ea-0f0e9caaa6fc 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

09.04.2025 13:52

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Lindesnes kommune

Referanse
2025-105797
Kunngjøringsdato
10.04.2025
Estimert verdi
20 000 000 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
pub-os

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter