Rehabilitering av Asker rådhus - samspillsentreprise
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Asker rådhus har behov for rehabilitering av fasader og tekniske anlegg. Asker kommune ønsker en samspillsentreprenør med rådgivergruppe for utvikling og utførelse av arbeidene. Bygget stod ferdig i 1964, det er oppført i betong, med særpregede fasader hvor all synlige betong er prikkhugget og med bruk av sort betong. Rådhuset er et signalbygg i Asker, tegnet av arkitektene Lund og Slaatto.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Asker kommune
Juridisk type kjøper
Fylkeskommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Rehabilitering av Asker rådhus - samspillsentreprise
Beskrivelse:
Asker rådhus har behov for rehabilitering av fasader og tekniske anlegg. Asker kommune ønsker en samspillsentreprenør med rådgivergruppe for utvikling og utførelse av arbeidene. Bygget stod ferdig i 1964, det er oppført i betong, med særpregede fasader hvor all synlige betong er prikkhugget og med bruk av sort betong. Rådhuset er et signalbygg i Asker, tegnet av arkitektene Lund og Slaatto.
Prosedyreidentifikator
7affb307-0991-4fd3-a407-735ef12ad141
Intern identifikator
25/41
Type prosedyre
Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling
Prosedyren er akselerert
No
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med kunst- og kulturbygninger
Ytterligere klassifisering
Bygninger av særlig historisk eller arkitektonisk verdi
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Viken (NO082)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov
Se nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene. Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Konkurs
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Avtale med kreditorer
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42).
Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme som definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjon om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Eiendeler administreres av likvidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren
Har leverandøren: a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt, b) unnlatt å gi slike opplysninger, c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, eller d) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt som angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene, som følge av sin deltakelse i konkurransen?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Skyld for grov yrkesmessig forseelse
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Brudd på forpliktelser innen sosialrett
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Forretningsaktiviteter er suspendert
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 av 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Rehabilitering av Asker rådhus - samspillsentreprise
Beskrivelse:
Asker rådhus har behov for rehabilitering av fasader og tekniske anlegg. Asker kommune ønsker en samspillsentreprenør med rådgivergruppe for utvikling og utførelse av arbeidene. Bygget stod ferdig i 1964, det er oppført i betong, med særpregede fasader hvor all synlige betong er prikkhugget og med bruk av sort betong. Rådhuset er et signalbygg i Asker, tegnet av arkitektene Lund og Slaatto.
Intern identifikator
25/41
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med kunst- og kulturbygninger
Ytterligere klassifisering
Bygninger av særlig historisk eller arkitektonisk verdi
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Viken (NO082)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
01.08.2025
Sluttdato
02.04.2029
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Krav om tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Det kreves at leverandør har god kredittverdighet, AA, i henhold til Bisnode AS med tjenesten CreditPro. Økonomisk og finansiell stilling vurderes med grunnlag iblant annet omsetning, resultatgrad, soliditet, likviditet og betalingshistorikk. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS med tjenesten CreditPro. Oppdragsgiver godtar ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn Bisnode AS med tjenesten CreditPro på grunn av likebehandling av leverandørene. Leverandør kan i tilbudet vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at Bisnode/CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske leverandører.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Krav til omsetning
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha en årlig omsetning fra hvert av de to siste regnskapsår på minimum 150 millioner NOK. Dokumentasjonskrav: Ingen. Leverandørens årlige omsetning fra de to siste regnskapsår fremgår av ovennevnte kredittvurdering og regnes som tilstrekkelig dokumentasjon. Kravet kan også dokumenteres ved morselskaps eller annet selskaps godkjente årsregnskap, forutsatt at (mor)selskapet stiller garanti, forpliktelseserklæring el.l.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring.
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha gyldig, relevant og egnet ansvarsforsikring. Dokumentasjonskrav: Kopi av gyldig forsikringsbevis for ansvarsforsikring.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Firmaattest
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal dokumentere at foretaket er lovlig etablert og registrert i et foretaks- eller handelsregister i den medlemsstaten hvor leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal dokumentere dette ved å fremlegge dokumentasjon som viser at leverandøren er registrert i faglig register, handelsregister ellet annet foretaksregister som forskrevet i lovgivningen i den stat hvor entreprenøren er etablert, for eksempel Foretaksregisteret i Brønnøysund.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Attest for skatt og merverdiavgift
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: For norske leverandører: Valgt leverandør skal på forespørsel levere attest for skatt og merverdiavgift (skatteattest). Dette gjelder bare dersom valgte leverandør er norsk. Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. For utenlandske leverandører: Leverandør som ikke er etablert i Norge skal levere tilsvarende dokumentasjon utstedt av myndighetene i det landet leverandøren er etablert. Attest skal fortrinnsvis være oversatt til norsk, men det aksepteres også svensk, dansk og engelsk språk.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Kapasitet og gjennomføringsevne
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha nødvendig kompetanse innen de fagområder som oppdraget krever. Dokumentasjonskrav: Oversikt over tilbyders totale bemanning samt underleverandører som vil bli benyttet til oppdraget. Organisasjonsplan for oppdraget som viser tilbudt personell i de ulike nøkkelposisjonene.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Kvalitetsstyringssystem
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetssystem Dokumentasjonskrav: Attest for leverandørens kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikrings- standarder, eksempelvis ISO 9001. Oppdragsgiver vil også godta annen dokumentasjon som viser at leverandøren har velfungerende kvalitetssystem. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsessystem
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende miljøledelsessystem som oppfyller kravene i ISO 14001, Miljøfyrtårn eller EMAS iht. til aktuelle bransjekrav, eller oppfyller tilsvarende krav Dokumentasjonskrav: Gyldig ISO14001-, Miljøfyrtårn- eller EMAS-sertifikat. Oppdragsgiver vil også godta annen dokumentasjon som viser at leverandøren har et velfungerende miljøstyringssystem. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en beskrivelse av miljøpolicy, miljømål og årlig miljøhandlingsplan/miljøforbedringsprogram. Det skal også legges ved dokumentasjon som viser samsvar mellom leverandørens miljøledelsessystem og kravene i ISO 1400, Miljøfyrtårn eller EMAS.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring for TE
Beskrivelse:
Utvelgelseskiterie: Erfaring for TE fra oppdrag av tilsvarende type, størrelse og kompleksitet. Dokumentasjonskrav: Kortfattet beskrivelse av foretakenes (TE) 3 mest relevante leveranser de siste 5 årene, herunder: 1. Oppdragets art 2. kontraktens verdi 3. Entrepriseform 4. Areal 5. Utførelsestidspunkt 6. Rolle i prosjektet 7. Referansepersoner (for kontakt ved behov)
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring for ARK
Beskrivelse:
Utvelgelseskiterie: Erfaring for ARK fra oppdrag av tilsvarende type, størrelse og kompleksitet. Dokumentasjonskrav: Kortfattet beskrivelse av foretakenes arkitekt (ARK) 3 mest relevante leveranser de siste 5 årene, herunder: 1. Oppdragets art 2. kontraktens verdi 3. Entrepriseform 4. Areal 5. Utførelsestidspunkt 6. Rolle i prosjektet 7. Referansepersoner (for kontakt ved behov)
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Frist for mottak av anmodninger om deltakelse
13.05.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Ringerike, Asker og Bærum tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Asker kommune
Registreringsnummer
920125298
Departement
PRU - Oppdragsgivere
Postadresse
Postboks 353
By
Asker
Postnummer
1372
Land
Norge
Kontaktpunkt
Mette Kringen
E-post
mette.kringen@asker.kommune.no
Telefon
66 90 90 00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Ringerike, Asker og Bærum tingrett
Registreringsnummer
926 725 963
Postadresse
Postboks 578
By
Sandvika
Postnummer
1302
Underenhet i land
Viken (NO082)
Land
Norge
E-post
trabpost@domstol.no
Telefon
67 57 65 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
76edfe13-adc5-48ad-b915-a16d58eac5a5 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
08.04.2025 14:15
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Asker kommune
- Referanse
- 2025-105697
- Kunngjøringsdato
- 09.04.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Viken
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter