Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterBarnehageadminstrativt fagsystem
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Barnehageadminstrativt fagsystem

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

IKTNH skal gjennomføre anbudskonkurranse på barnhageadministrativt system. Vi anser alle deltakende kommuner i denne felles anskaffelsen som en felles anbudskonkurranse. Kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal og Sveio har etablert felles IKT driftsselskap, IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap (IKTNH). IKTNH har inngått driftssamarbeid med Etne, Tysnes og Vindafjord. Disse kommunene har inngått samkjøp med IKTNH i denne anbudskonkurransen. Denne forespørselen gjelder i hovedsak: - Barnehage administrativt system Anskaffelsen skal sikre fremtidsrettet løsning for kommunene i samarbeidet, samt i størst mulig grad bidra til å forenkle, effektivisere etc. hverdagen for alle brukere av løsningen. Tilbudt løsning må være forberedt på nye tjenester og være i kontinuerlig utvikling. Kommunene skal tilbys nye teknologier etter som de blir tilgjengelige og interessante. Funksjonalitet skal være tilgjengelig etter enklest mulig prismodell som ikke begrenser utvikling, og med størst mulig integrasjon mellom ulike tjenester og teknologier. Det stilles også krav til at løsningen og avtalen, på alle relevante områder, skal støtte opp under et stadig tettere samarbeid mellom de ulike kommunene samt. Leverandør skal i hele prosessen bidra til kommunenes arbeid for kompetansedeling, opplæring og erfaringsutveksling mellom kommunene. Leverandøren er ansvarlig for at leveransen er i overensstemmelse med norske lover og forskrifter, og at leveransen ellers er i samsvar med bestillingen fra oppdragsgiver. Leverandøren er ansvarlig for sine underleverandørers ytelser på lik linje som sine egne. Det forventes at valgt leverandør bidrar med sin kompetanse og samarbeider med fokus på å oppnå oppdragsgivers målsettinger på alle deler av leveransen. IKTNH skal ha et system som fyller kommunens og brukernes behov. Et system som forenkler hverdagen og optimaliserer ressursbruken. Vi vil være moderne kommuner som er rustet for den digitale utviklingen. • Ønske om brukervennlige system av høy kvalitet. • Systemet skal være helhetlig og ivareta alle behov beskrevet i denne avtalen. • Systemene skal kunne tas raskt i bruk. Det må gis tidlig og god opplæring og det må legges vekt på intuitive prosesser og enkelhet i utformingen av arbeidsoppgavene. • Hver kommune må kunne ha sin egen instans. Systemene skal konfigureres likt for alle kommuner. Systemene må likevel kunne tilpasses hver kommune, der det er særlig og faglig begrunna behov for variasjon i oppsett. • Arkivverdig dokumentasjon skal fortløpende arkiveres til kommunens arkiv • Skal til enhver tid støtte nasjonale standarder og felleskomponenter Den nye løsningen skal gi direkte og indirekte besparelser i form av å forenkle, effektivisere og automatisere prosesser. Anskaffelse og anvendelse av nye løsninger skal bidra til kontinuerlig utvikling av tjenestene, og gi gevinster i form av økt tjenestekvalitet, økt tilgjengelighet, redusert sårbarhet, bedre sikkerhet for tjenestemottakerne, økonomiske gevinster og bedre ressursutnyttelse. Den nye løsningen skal oppleves enkel, tilgjengelig og stabil for kontinuerlig drift. Oppdragsgiver forventer at nye teknologier, som eksempelvis automatisering og kunstig intelligens, gir endringer i hvordan tjenesteproduksjonen vil foregå i fremtiden. Leverandør skal være en tilrettelegger for integrasjoner av dagens og fremtidige løsninger. Lover, forskrifter, retningslinjer og standarder som er relevante må tilfredsstilles. Dette gjelder både dagens og fremtidige behov og krav. Kommunene har behov for et system som bidrar til enklere og sikker saksbehandling, samhandling og arkivering. Det vil bli lagt vekt på effektivisering av de digitale prosessene gjennom muligheter for automatisering og standardisering, som er en målsetning for kommunene i samarbeidet. Det må også være gode verktøy for styring, rapportering, kvalitetssikring og forbedringsarbeid. Løsning må støtte mottak og bruk av strukturerte data som blir sendt til kommunen via digitale skjemaløsninger, og det må være mulig å gjenbruke data gjennom systemet. Systemet må ha gode funksjoner for arbeidsflyt og prosesstyring som kan bygges og tilpasses alle relevante saksområder i kommunen. Videre må systemet kunne legge til rette for samordning og samhandling mellom andre fagløsninger. Løsningene skal samhandle med nåværende og fremtidige løsninger både internt i kommunene og eksternt hos andre samarbeidspartnere. Metadata og dokumenter skal arkiveres fortløpende til kommunens arkiv. Løsningen skal til enhver tid støtte nasjonale fellesfunksjoner, felleskomponenter og integrasjonskomponenter.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet, kontrollert av en kommunal myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Barnehageadminstrativt fagsystem

Beskrivelse:

IKTNH skal gjennomføre anbudskonkurranse på barnhageadministrativt system. Vi anser alle deltakende kommuner i denne felles anskaffelsen som en felles anbudskonkurranse. Kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal og Sveio har etablert felles IKT driftsselskap, IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap (IKTNH). IKTNH har inngått driftssamarbeid med Etne, Tysnes og Vindafjord. Disse kommunene har inngått samkjøp med IKTNH i denne anbudskonkurransen. Denne forespørselen gjelder i hovedsak: - Barnehage administrativt system Anskaffelsen skal sikre fremtidsrettet løsning for kommunene i samarbeidet, samt i størst mulig grad bidra til å forenkle, effektivisere etc. hverdagen for alle brukere av løsningen. Tilbudt løsning må være forberedt på nye tjenester og være i kontinuerlig utvikling. Kommunene skal tilbys nye teknologier etter som de blir tilgjengelige og interessante. Funksjonalitet skal være tilgjengelig etter enklest mulig prismodell som ikke begrenser utvikling, og med størst mulig integrasjon mellom ulike tjenester og teknologier. Det stilles også krav til at løsningen og avtalen, på alle relevante områder, skal støtte opp under et stadig tettere samarbeid mellom de ulike kommunene samt. Leverandør skal i hele prosessen bidra til kommunenes arbeid for kompetansedeling, opplæring og erfaringsutveksling mellom kommunene. Leverandøren er ansvarlig for at leveransen er i overensstemmelse med norske lover og forskrifter, og at leveransen ellers er i samsvar med bestillingen fra oppdragsgiver. Leverandøren er ansvarlig for sine underleverandørers ytelser på lik linje som sine egne. Det forventes at valgt leverandør bidrar med sin kompetanse og samarbeider med fokus på å oppnå oppdragsgivers målsettinger på alle deler av leveransen. IKTNH skal ha et system som fyller kommunens og brukernes behov. Et system som forenkler hverdagen og optimaliserer ressursbruken. Vi vil være moderne kommuner som er rustet for den digitale utviklingen. • Ønske om brukervennlige system av høy kvalitet. • Systemet skal være helhetlig og ivareta alle behov beskrevet i denne avtalen. • Systemene skal kunne tas raskt i bruk. Det må gis tidlig og god opplæring og det må legges vekt på intuitive prosesser og enkelhet i utformingen av arbeidsoppgavene. • Hver kommune må kunne ha sin egen instans. Systemene skal konfigureres likt for alle kommuner. Systemene må likevel kunne tilpasses hver kommune, der det er særlig og faglig begrunna behov for variasjon i oppsett. • Arkivverdig dokumentasjon skal fortløpende arkiveres til kommunens arkiv • Skal til enhver tid støtte nasjonale standarder og felleskomponenter Den nye løsningen skal gi direkte og indirekte besparelser i form av å forenkle, effektivisere og automatisere prosesser. Anskaffelse og anvendelse av nye løsninger skal bidra til kontinuerlig utvikling av tjenestene, og gi gevinster i form av økt tjenestekvalitet, økt tilgjengelighet, redusert sårbarhet, bedre sikkerhet for tjenestemottakerne, økonomiske gevinster og bedre ressursutnyttelse. Den nye løsningen skal oppleves enkel, tilgjengelig og stabil for kontinuerlig drift. Oppdragsgiver forventer at nye teknologier, som eksempelvis automatisering og kunstig intelligens, gir endringer i hvordan tjenesteproduksjonen vil foregå i fremtiden. Leverandør skal være en tilrettelegger for integrasjoner av dagens og fremtidige løsninger. Lover, forskrifter, retningslinjer og standarder som er relevante må tilfredsstilles. Dette gjelder både dagens og fremtidige behov og krav. Kommunene har behov for et system som bidrar til enklere og sikker saksbehandling, samhandling og arkivering. Det vil bli lagt vekt på effektivisering av de digitale prosessene gjennom muligheter for automatisering og standardisering, som er en målsetning for kommunene i samarbeidet. Det må også være gode verktøy for styring, rapportering, kvalitetssikring og forbedringsarbeid. Løsning må støtte mottak og bruk av strukturerte data som blir sendt til kommunen via digitale skjemaløsninger, og det må være mulig å gjenbruke data gjennom systemet. Systemet må ha gode funksjoner for arbeidsflyt og prosesstyring som kan bygges og tilpasses alle relevante saksområder i kommunen. Videre må systemet kunne legge til rette for samordning og samhandling mellom andre fagløsninger. Løsningene skal samhandle med nåværende og fremtidige løsninger både internt i kommunene og eksternt hos andre samarbeidspartnere. Metadata og dokumenter skal arkiveres fortløpende til kommunens arkiv. Løsningen skal til enhver tid støtte nasjonale fellesfunksjoner, felleskomponenter og integrasjonskomponenter.

Prosedyreidentifikator

d2150e77-7b2e-4458-a6ed-97cd27030c24

Intern identifikator

IKTNH - 03/2025

Type prosedyre

Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Kontraktens ytterligere art

Tjenester

Hoved klassifisering

Programvare og informasjonssystemer

Ytterligere klassifisering

Bransjespesifikk programvare

Ytterligere klassifisering

Administrasjonsprogramvare

Ytterligere klassifisering

Programvare for dokumentfremstilling

Ytterligere klassifisering

Programvare for dokumentadministrasjon

Ytterligere klassifisering

Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon

Ytterligere klassifisering

Kommunikasjonsprogramvare

Ytterligere klassifisering

Programvare for datautveksling

Ytterligere klassifisering

Programvarerelaterte tjenester

Ytterligere klassifisering

Programvaresupport

Ytterligere klassifisering

Vedlikehold av IT-programvare

Ytterligere klassifisering

E-læringstjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

10 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Kun nasjonale eksklusjonsgrunnlag

Ref. ESPD og konkurransegrunnlag.

Betaling av skatt

Ref. ESPD og konkurransegrunnlag.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Barnehageadminstrativt fagsystem

Beskrivelse:

IKTNH skal gjennomføre anbudskonkurranse på barnhageadministrativt system. Vi anser alle deltakende kommuner i denne felles anskaffelsen som en felles anbudskonkurranse. Kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal og Sveio har etablert felles IKT driftsselskap, IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap (IKTNH). IKTNH har inngått driftssamarbeid med Etne, Tysnes og Vindafjord. Disse kommunene har inngått samkjøp med IKTNH i denne anbudskonkurransen. Denne forespørselen gjelder i hovedsak: - Barnehage administrativt system Anskaffelsen skal sikre fremtidsrettet løsning for kommunene i samarbeidet, samt i størst mulig grad bidra til å forenkle, effektivisere etc. hverdagen for alle brukere av løsningen. Tilbudt løsning må være forberedt på nye tjenester og være i kontinuerlig utvikling. Kommunene skal tilbys nye teknologier etter som de blir tilgjengelige og interessante. Funksjonalitet skal være tilgjengelig etter enklest mulig prismodell som ikke begrenser utvikling, og med størst mulig integrasjon mellom ulike tjenester og teknologier. Det stilles også krav til at løsningen og avtalen, på alle relevante områder, skal støtte opp under et stadig tettere samarbeid mellom de ulike kommunene samt. Leverandør skal i hele prosessen bidra til kommunenes arbeid for kompetansedeling, opplæring og erfaringsutveksling mellom kommunene. Leverandøren er ansvarlig for at leveransen er i overensstemmelse med norske lover og forskrifter, og at leveransen ellers er i samsvar med bestillingen fra oppdragsgiver. Leverandøren er ansvarlig for sine underleverandørers ytelser på lik linje som sine egne. Det forventes at valgt leverandør bidrar med sin kompetanse og samarbeider med fokus på å oppnå oppdragsgivers målsettinger på alle deler av leveransen. IKTNH skal ha et system som fyller kommunens og brukernes behov. Et system som forenkler hverdagen og optimaliserer ressursbruken. Vi vil være moderne kommuner som er rustet for den digitale utviklingen. • Ønske om brukervennlige system av høy kvalitet. • Systemet skal være helhetlig og ivareta alle behov beskrevet i denne avtalen. • Systemene skal kunne tas raskt i bruk. Det må gis tidlig og god opplæring og det må legges vekt på intuitive prosesser og enkelhet i utformingen av arbeidsoppgavene. • Hver kommune må kunne ha sin egen instans. Systemene skal konfigureres likt for alle kommuner. Systemene må likevel kunne tilpasses hver kommune, der det er særlig og faglig begrunna behov for variasjon i oppsett. • Arkivverdig dokumentasjon skal fortløpende arkiveres til kommunens arkiv • Skal til enhver tid støtte nasjonale standarder og felleskomponenter Den nye løsningen skal gi direkte og indirekte besparelser i form av å forenkle, effektivisere og automatisere prosesser. Anskaffelse og anvendelse av nye løsninger skal bidra til kontinuerlig utvikling av tjenestene, og gi gevinster i form av økt tjenestekvalitet, økt tilgjengelighet, redusert sårbarhet, bedre sikkerhet for tjenestemottakerne, økonomiske gevinster og bedre ressursutnyttelse. Den nye løsningen skal oppleves enkel, tilgjengelig og stabil for kontinuerlig drift. Oppdragsgiver forventer at nye teknologier, som eksempelvis automatisering og kunstig intelligens, gir endringer i hvordan tjenesteproduksjonen vil foregå i fremtiden. Leverandør skal være en tilrettelegger for integrasjoner av dagens og fremtidige løsninger. Lover, forskrifter, retningslinjer og standarder som er relevante må tilfredsstilles. Dette gjelder både dagens og fremtidige behov og krav. Kommunene har behov for et system som bidrar til enklere og sikker saksbehandling, samhandling og arkivering. Det vil bli lagt vekt på effektivisering av de digitale prosessene gjennom muligheter for automatisering og standardisering, som er en målsetning for kommunene i samarbeidet. Det må også være gode verktøy for styring, rapportering, kvalitetssikring og forbedringsarbeid. Løsning må støtte mottak og bruk av strukturerte data som blir sendt til kommunen via digitale skjemaløsninger, og det må være mulig å gjenbruke data gjennom systemet. Systemet må ha gode funksjoner for arbeidsflyt og prosesstyring som kan bygges og tilpasses alle relevante saksområder i kommunen. Videre må systemet kunne legge til rette for samordning og samhandling mellom andre fagløsninger. Løsningene skal samhandle med nåværende og fremtidige løsninger både internt i kommunene og eksternt hos andre samarbeidspartnere. Metadata og dokumenter skal arkiveres fortløpende til kommunens arkiv. Løsningen skal til enhver tid støtte nasjonale fellesfunksjoner, felleskomponenter og integrasjonskomponenter.

Intern identifikator

IKTNH - 03/2025

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Kontraktens ytterligere art

Tjenester

Hoved klassifisering

Programvare og informasjonssystemer

Ytterligere klassifisering

Bransjespesifikk programvare

Ytterligere klassifisering

Administrasjonsprogramvare

Ytterligere klassifisering

Programvare for dokumentfremstilling

Ytterligere klassifisering

Programvare for dokumentadministrasjon

Ytterligere klassifisering

Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon

Ytterligere klassifisering

Kommunikasjonsprogramvare

Ytterligere klassifisering

Programvare for datautveksling

Ytterligere klassifisering

Programvarerelaterte tjenester

Ytterligere klassifisering

Programvaresupport

Ytterligere klassifisering

Vedlikehold av IT-programvare

Ytterligere klassifisering

E-læringstjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

8 YEAR

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

10 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten.

Beskrivelse:

Ref. konkurransegrunnlag

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift.

Beskrivelse:

Ref. konkurransegrunnlag

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne.

Beskrivelse:

Ref. konkurransegrunnlag

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av anmodninger om deltakelse

19.05.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

Hordaland Tingrett

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland Tingrett

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Hordaland Tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap

Registreringsnummer

923 971 890

Postadresse

Hagellia 6

By

Isdalstø

Postnummer

5914

Land

Norge

Kontaktpunkt

Bjørn Tore Vaktskjold

E-post

btv@iktnh.no

Telefon

+47 99523145

Internett-adresse

https://iktnh.no/

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Hordaland Tingrett

Registreringsnummer

926723367

Postadresse

Postboks 7412

By

Bergen

Postnummer

5020

Land

Norge

E-post

hordaland.tingrett@domstol.no

Telefon

55699700

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

3792f386-934b-455f-9237-1bd9dd666d30 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

04.04.2025 14:30

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap

Referanse
2025-105519
Kunngjøringsdato
07.04.2025
Estimert verdi
10 000 000 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter