Barnehageadminstrativt fagsystem
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
IKTNH skal gjennomføre anbudskonkurranse på barnhageadministrativt system. Vi anser alle deltakende kommuner i denne felles anskaffelsen som en felles anbudskonkurranse. Kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal og Sveio har etablert felles IKT driftsselskap, IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap (IKTNH). IKTNH har inngått driftssamarbeid med Etne, Tysnes og Vindafjord. Disse kommunene har inngått samkjøp med IKTNH i denne anbudskonkurransen. Denne forespørselen gjelder i hovedsak: - Barnehage administrativt system Anskaffelsen skal sikre fremtidsrettet løsning for kommunene i samarbeidet, samt i størst mulig grad bidra til å forenkle, effektivisere etc. hverdagen for alle brukere av løsningen. Tilbudt løsning må være forberedt på nye tjenester og være i kontinuerlig utvikling. Kommunene skal tilbys nye teknologier etter som de blir tilgjengelige og interessante. Funksjonalitet skal være tilgjengelig etter enklest mulig prismodell som ikke begrenser utvikling, og med størst mulig integrasjon mellom ulike tjenester og teknologier. Det stilles også krav til at løsningen og avtalen, på alle relevante områder, skal støtte opp under et stadig tettere samarbeid mellom de ulike kommunene samt. Leverandør skal i hele prosessen bidra til kommunenes arbeid for kompetansedeling, opplæring og erfaringsutveksling mellom kommunene. Leverandøren er ansvarlig for at leveransen er i overensstemmelse med norske lover og forskrifter, og at leveransen ellers er i samsvar med bestillingen fra oppdragsgiver. Leverandøren er ansvarlig for sine underleverandørers ytelser på lik linje som sine egne. Det forventes at valgt leverandør bidrar med sin kompetanse og samarbeider med fokus på å oppnå oppdragsgivers målsettinger på alle deler av leveransen. IKTNH skal ha et system som fyller kommunens og brukernes behov. Et system som forenkler hverdagen og optimaliserer ressursbruken. Vi vil være moderne kommuner som er rustet for den digitale utviklingen. • Ønske om brukervennlige system av høy kvalitet. • Systemet skal være helhetlig og ivareta alle behov beskrevet i denne avtalen. • Systemene skal kunne tas raskt i bruk. Det må gis tidlig og god opplæring og det må legges vekt på intuitive prosesser og enkelhet i utformingen av arbeidsoppgavene. • Hver kommune må kunne ha sin egen instans. Systemene skal konfigureres likt for alle kommuner. Systemene må likevel kunne tilpasses hver kommune, der det er særlig og faglig begrunna behov for variasjon i oppsett. • Arkivverdig dokumentasjon skal fortløpende arkiveres til kommunens arkiv • Skal til enhver tid støtte nasjonale standarder og felleskomponenter Den nye løsningen skal gi direkte og indirekte besparelser i form av å forenkle, effektivisere og automatisere prosesser. Anskaffelse og anvendelse av nye løsninger skal bidra til kontinuerlig utvikling av tjenestene, og gi gevinster i form av økt tjenestekvalitet, økt tilgjengelighet, redusert sårbarhet, bedre sikkerhet for tjenestemottakerne, økonomiske gevinster og bedre ressursutnyttelse. Den nye løsningen skal oppleves enkel, tilgjengelig og stabil for kontinuerlig drift. Oppdragsgiver forventer at nye teknologier, som eksempelvis automatisering og kunstig intelligens, gir endringer i hvordan tjenesteproduksjonen vil foregå i fremtiden. Leverandør skal være en tilrettelegger for integrasjoner av dagens og fremtidige løsninger. Lover, forskrifter, retningslinjer og standarder som er relevante må tilfredsstilles. Dette gjelder både dagens og fremtidige behov og krav. Kommunene har behov for et system som bidrar til enklere og sikker saksbehandling, samhandling og arkivering. Det vil bli lagt vekt på effektivisering av de digitale prosessene gjennom muligheter for automatisering og standardisering, som er en målsetning for kommunene i samarbeidet. Det må også være gode verktøy for styring, rapportering, kvalitetssikring og forbedringsarbeid. Løsning må støtte mottak og bruk av strukturerte data som blir sendt til kommunen via digitale skjemaløsninger, og det må være mulig å gjenbruke data gjennom systemet. Systemet må ha gode funksjoner for arbeidsflyt og prosesstyring som kan bygges og tilpasses alle relevante saksområder i kommunen. Videre må systemet kunne legge til rette for samordning og samhandling mellom andre fagløsninger. Løsningene skal samhandle med nåværende og fremtidige løsninger både internt i kommunene og eksternt hos andre samarbeidspartnere. Metadata og dokumenter skal arkiveres fortløpende til kommunens arkiv. Løsningen skal til enhver tid støtte nasjonale fellesfunksjoner, felleskomponenter og integrasjonskomponenter.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet, kontrollert av en kommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Barnehageadminstrativt fagsystem
Beskrivelse:
IKTNH skal gjennomføre anbudskonkurranse på barnhageadministrativt system. Vi anser alle deltakende kommuner i denne felles anskaffelsen som en felles anbudskonkurranse. Kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal og Sveio har etablert felles IKT driftsselskap, IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap (IKTNH). IKTNH har inngått driftssamarbeid med Etne, Tysnes og Vindafjord. Disse kommunene har inngått samkjøp med IKTNH i denne anbudskonkurransen. Denne forespørselen gjelder i hovedsak: - Barnehage administrativt system Anskaffelsen skal sikre fremtidsrettet løsning for kommunene i samarbeidet, samt i størst mulig grad bidra til å forenkle, effektivisere etc. hverdagen for alle brukere av løsningen. Tilbudt løsning må være forberedt på nye tjenester og være i kontinuerlig utvikling. Kommunene skal tilbys nye teknologier etter som de blir tilgjengelige og interessante. Funksjonalitet skal være tilgjengelig etter enklest mulig prismodell som ikke begrenser utvikling, og med størst mulig integrasjon mellom ulike tjenester og teknologier. Det stilles også krav til at løsningen og avtalen, på alle relevante områder, skal støtte opp under et stadig tettere samarbeid mellom de ulike kommunene samt. Leverandør skal i hele prosessen bidra til kommunenes arbeid for kompetansedeling, opplæring og erfaringsutveksling mellom kommunene. Leverandøren er ansvarlig for at leveransen er i overensstemmelse med norske lover og forskrifter, og at leveransen ellers er i samsvar med bestillingen fra oppdragsgiver. Leverandøren er ansvarlig for sine underleverandørers ytelser på lik linje som sine egne. Det forventes at valgt leverandør bidrar med sin kompetanse og samarbeider med fokus på å oppnå oppdragsgivers målsettinger på alle deler av leveransen. IKTNH skal ha et system som fyller kommunens og brukernes behov. Et system som forenkler hverdagen og optimaliserer ressursbruken. Vi vil være moderne kommuner som er rustet for den digitale utviklingen. • Ønske om brukervennlige system av høy kvalitet. • Systemet skal være helhetlig og ivareta alle behov beskrevet i denne avtalen. • Systemene skal kunne tas raskt i bruk. Det må gis tidlig og god opplæring og det må legges vekt på intuitive prosesser og enkelhet i utformingen av arbeidsoppgavene. • Hver kommune må kunne ha sin egen instans. Systemene skal konfigureres likt for alle kommuner. Systemene må likevel kunne tilpasses hver kommune, der det er særlig og faglig begrunna behov for variasjon i oppsett. • Arkivverdig dokumentasjon skal fortløpende arkiveres til kommunens arkiv • Skal til enhver tid støtte nasjonale standarder og felleskomponenter Den nye løsningen skal gi direkte og indirekte besparelser i form av å forenkle, effektivisere og automatisere prosesser. Anskaffelse og anvendelse av nye løsninger skal bidra til kontinuerlig utvikling av tjenestene, og gi gevinster i form av økt tjenestekvalitet, økt tilgjengelighet, redusert sårbarhet, bedre sikkerhet for tjenestemottakerne, økonomiske gevinster og bedre ressursutnyttelse. Den nye løsningen skal oppleves enkel, tilgjengelig og stabil for kontinuerlig drift. Oppdragsgiver forventer at nye teknologier, som eksempelvis automatisering og kunstig intelligens, gir endringer i hvordan tjenesteproduksjonen vil foregå i fremtiden. Leverandør skal være en tilrettelegger for integrasjoner av dagens og fremtidige løsninger. Lover, forskrifter, retningslinjer og standarder som er relevante må tilfredsstilles. Dette gjelder både dagens og fremtidige behov og krav. Kommunene har behov for et system som bidrar til enklere og sikker saksbehandling, samhandling og arkivering. Det vil bli lagt vekt på effektivisering av de digitale prosessene gjennom muligheter for automatisering og standardisering, som er en målsetning for kommunene i samarbeidet. Det må også være gode verktøy for styring, rapportering, kvalitetssikring og forbedringsarbeid. Løsning må støtte mottak og bruk av strukturerte data som blir sendt til kommunen via digitale skjemaløsninger, og det må være mulig å gjenbruke data gjennom systemet. Systemet må ha gode funksjoner for arbeidsflyt og prosesstyring som kan bygges og tilpasses alle relevante saksområder i kommunen. Videre må systemet kunne legge til rette for samordning og samhandling mellom andre fagløsninger. Løsningene skal samhandle med nåværende og fremtidige løsninger både internt i kommunene og eksternt hos andre samarbeidspartnere. Metadata og dokumenter skal arkiveres fortløpende til kommunens arkiv. Løsningen skal til enhver tid støtte nasjonale fellesfunksjoner, felleskomponenter og integrasjonskomponenter.
Prosedyreidentifikator
d2150e77-7b2e-4458-a6ed-97cd27030c24
Intern identifikator
IKTNH - 03/2025
Type prosedyre
Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Kontraktens ytterligere art
Tjenester
Hoved klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Bransjespesifikk programvare
Ytterligere klassifisering
Administrasjonsprogramvare
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentfremstilling
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentadministrasjon
Ytterligere klassifisering
Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon
Ytterligere klassifisering
Kommunikasjonsprogramvare
Ytterligere klassifisering
Programvare for datautveksling
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Programvaresupport
Ytterligere klassifisering
Vedlikehold av IT-programvare
Ytterligere klassifisering
E-læringstjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
10 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Kun nasjonale eksklusjonsgrunnlag
Ref. ESPD og konkurransegrunnlag.
Betaling av skatt
Ref. ESPD og konkurransegrunnlag.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Barnehageadminstrativt fagsystem
Beskrivelse:
IKTNH skal gjennomføre anbudskonkurranse på barnhageadministrativt system. Vi anser alle deltakende kommuner i denne felles anskaffelsen som en felles anbudskonkurranse. Kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal og Sveio har etablert felles IKT driftsselskap, IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap (IKTNH). IKTNH har inngått driftssamarbeid med Etne, Tysnes og Vindafjord. Disse kommunene har inngått samkjøp med IKTNH i denne anbudskonkurransen. Denne forespørselen gjelder i hovedsak: - Barnehage administrativt system Anskaffelsen skal sikre fremtidsrettet løsning for kommunene i samarbeidet, samt i størst mulig grad bidra til å forenkle, effektivisere etc. hverdagen for alle brukere av løsningen. Tilbudt løsning må være forberedt på nye tjenester og være i kontinuerlig utvikling. Kommunene skal tilbys nye teknologier etter som de blir tilgjengelige og interessante. Funksjonalitet skal være tilgjengelig etter enklest mulig prismodell som ikke begrenser utvikling, og med størst mulig integrasjon mellom ulike tjenester og teknologier. Det stilles også krav til at løsningen og avtalen, på alle relevante områder, skal støtte opp under et stadig tettere samarbeid mellom de ulike kommunene samt. Leverandør skal i hele prosessen bidra til kommunenes arbeid for kompetansedeling, opplæring og erfaringsutveksling mellom kommunene. Leverandøren er ansvarlig for at leveransen er i overensstemmelse med norske lover og forskrifter, og at leveransen ellers er i samsvar med bestillingen fra oppdragsgiver. Leverandøren er ansvarlig for sine underleverandørers ytelser på lik linje som sine egne. Det forventes at valgt leverandør bidrar med sin kompetanse og samarbeider med fokus på å oppnå oppdragsgivers målsettinger på alle deler av leveransen. IKTNH skal ha et system som fyller kommunens og brukernes behov. Et system som forenkler hverdagen og optimaliserer ressursbruken. Vi vil være moderne kommuner som er rustet for den digitale utviklingen. • Ønske om brukervennlige system av høy kvalitet. • Systemet skal være helhetlig og ivareta alle behov beskrevet i denne avtalen. • Systemene skal kunne tas raskt i bruk. Det må gis tidlig og god opplæring og det må legges vekt på intuitive prosesser og enkelhet i utformingen av arbeidsoppgavene. • Hver kommune må kunne ha sin egen instans. Systemene skal konfigureres likt for alle kommuner. Systemene må likevel kunne tilpasses hver kommune, der det er særlig og faglig begrunna behov for variasjon i oppsett. • Arkivverdig dokumentasjon skal fortløpende arkiveres til kommunens arkiv • Skal til enhver tid støtte nasjonale standarder og felleskomponenter Den nye løsningen skal gi direkte og indirekte besparelser i form av å forenkle, effektivisere og automatisere prosesser. Anskaffelse og anvendelse av nye løsninger skal bidra til kontinuerlig utvikling av tjenestene, og gi gevinster i form av økt tjenestekvalitet, økt tilgjengelighet, redusert sårbarhet, bedre sikkerhet for tjenestemottakerne, økonomiske gevinster og bedre ressursutnyttelse. Den nye løsningen skal oppleves enkel, tilgjengelig og stabil for kontinuerlig drift. Oppdragsgiver forventer at nye teknologier, som eksempelvis automatisering og kunstig intelligens, gir endringer i hvordan tjenesteproduksjonen vil foregå i fremtiden. Leverandør skal være en tilrettelegger for integrasjoner av dagens og fremtidige løsninger. Lover, forskrifter, retningslinjer og standarder som er relevante må tilfredsstilles. Dette gjelder både dagens og fremtidige behov og krav. Kommunene har behov for et system som bidrar til enklere og sikker saksbehandling, samhandling og arkivering. Det vil bli lagt vekt på effektivisering av de digitale prosessene gjennom muligheter for automatisering og standardisering, som er en målsetning for kommunene i samarbeidet. Det må også være gode verktøy for styring, rapportering, kvalitetssikring og forbedringsarbeid. Løsning må støtte mottak og bruk av strukturerte data som blir sendt til kommunen via digitale skjemaløsninger, og det må være mulig å gjenbruke data gjennom systemet. Systemet må ha gode funksjoner for arbeidsflyt og prosesstyring som kan bygges og tilpasses alle relevante saksområder i kommunen. Videre må systemet kunne legge til rette for samordning og samhandling mellom andre fagløsninger. Løsningene skal samhandle med nåværende og fremtidige løsninger både internt i kommunene og eksternt hos andre samarbeidspartnere. Metadata og dokumenter skal arkiveres fortløpende til kommunens arkiv. Løsningen skal til enhver tid støtte nasjonale fellesfunksjoner, felleskomponenter og integrasjonskomponenter.
Intern identifikator
IKTNH - 03/2025
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Kontraktens ytterligere art
Tjenester
Hoved klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Bransjespesifikk programvare
Ytterligere klassifisering
Administrasjonsprogramvare
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentfremstilling
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentadministrasjon
Ytterligere klassifisering
Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon
Ytterligere klassifisering
Kommunikasjonsprogramvare
Ytterligere klassifisering
Programvare for datautveksling
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Programvaresupport
Ytterligere klassifisering
Vedlikehold av IT-programvare
Ytterligere klassifisering
E-læringstjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
8 YEAR
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
2
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
10 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten.
Beskrivelse:
Ref. konkurransegrunnlag
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift.
Beskrivelse:
Ref. konkurransegrunnlag
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne.
Beskrivelse:
Ref. konkurransegrunnlag
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av anmodninger om deltakelse
19.05.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Meklingsvirksomhet
Hordaland Tingrett
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hordaland Tingrett
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Hordaland Tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap
Registreringsnummer
923 971 890
Postadresse
Hagellia 6
By
Isdalstø
Postnummer
5914
Land
Norge
Kontaktpunkt
Bjørn Tore Vaktskjold
E-post
btv@iktnh.no
Telefon
+47 99523145
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Hordaland Tingrett
Registreringsnummer
926723367
Postadresse
Postboks 7412
By
Bergen
Postnummer
5020
Land
Norge
E-post
hordaland.tingrett@domstol.no
Telefon
55699700
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
3792f386-934b-455f-9237-1bd9dd666d30 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
04.04.2025 14:30
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
IKT Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap
- Referanse
- 2025-105519
- Kunngjøringsdato
- 07.04.2025
- Estimert verdi
- 10 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter