Evaluering av oppfølgingstiltak
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med anskaffelsen er å styrke kunnskapsgrunnlaget om tiltaket oppfølging (anskaffet / anbudsbasert oppfølgingstiltak) og oppfølgingstiltaket arbeid med støtte i egenregi (tidligere utvidet oppfølging), for å vurdere bruken, innretningen og organiseringen av slike tiltak. Prosjektet skal beskrive og analysere følgende, der tiltaket oppfølging og tiltaket arbeid med støtte sammenliknes: - Hvilke brukergrupper som rekrutteres til tiltakene - Hvilket innhold som tilbys i tiltakene - Effekter på tilknytningen til arbeid over tid for deltakere - Kost-nytte og effektivitet - Årsaker til resultatene/virkningene Endelig leveringsfrist for avtalen er 1. juni 2027. Anslått verdi for anskaffelsen er 2,5 millioner kroner (ekskl. mva.) for årene 2025 – 2027. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Juridisk type kjøper
Sentral statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Evaluering av oppfølgingstiltak
Beskrivelse:
Formålet med anskaffelsen er å styrke kunnskapsgrunnlaget om tiltaket oppfølging (anskaffet / anbudsbasert oppfølgingstiltak) og oppfølgingstiltaket arbeid med støtte i egenregi (tidligere utvidet oppfølging), for å vurdere bruken, innretningen og organiseringen av slike tiltak. Prosjektet skal beskrive og analysere følgende, der tiltaket oppfølging og tiltaket arbeid med støtte sammenliknes: - Hvilke brukergrupper som rekrutteres til tiltakene - Hvilket innhold som tilbys i tiltakene - Effekter på tilknytningen til arbeid over tid for deltakere - Kost-nytte og effektivitet - Årsaker til resultatene/virkningene Endelig leveringsfrist for avtalen er 1. juni 2027. Anslått verdi for anskaffelsen er 2,5 millioner kroner (ekskl. mva.) for årene 2025 – 2027. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Prosedyreidentifikator
3716abb0-5d11-4d38-8247-b8aaae90ecfb
Intern identifikator
25/1266
Type prosedyre
Åpen
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I og del III etter anskaffelsesprosedyren åpen anbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 13-1(1). Anskaffelsen er kunngjort på Doffin og TED. I denne konkurransen er det ikke tillatt å gjennomføre forhandlinger. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning og utvikling
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning
2.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
2 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Konkurs
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Avtale med kreditorer
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Eiendeler administreres av likvidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren
Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Skyld for grov yrkesmessig forseelse
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Brudd på forpliktelser innen sosialrett
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Forretningsaktiviteter er suspendert
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Evaluering av oppfølgingstiltak
Beskrivelse:
Formålet med anskaffelsen er å styrke kunnskapsgrunnlaget om tiltaket oppfølging (anskaffet / anbudsbasert oppfølgingstiltak) og oppfølgingstiltaket arbeid med støtte i egenregi (tidligere utvidet oppfølging), for å vurdere bruken, innretningen og organiseringen av slike tiltak. Prosjektet skal beskrive og analysere følgende, der tiltaket oppfølging og tiltaket arbeid med støtte sammenliknes: - Hvilke brukergrupper som rekrutteres til tiltakene - Hvilket innhold som tilbys i tiltakene - Effekter på tilknytningen til arbeid over tid for deltakere - Kost-nytte og effektivitet - Årsaker til resultatene/virkningene Endelig leveringsfrist for avtalen er 1. juni 2027. Anslått verdi for anskaffelsen er 2,5 millioner kroner (ekskl. mva.) for årene 2025 – 2027. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Intern identifikator
25/1266
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning og utvikling
Ytterligere klassifisering
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning
5.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
3 YEAR
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
2 500 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Skatteattest
Beskrivelse:
Krav Betaling av skatter og avgifter. Dokumentasjonskrav For norske leverandører: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Juridisk stilling
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav Leverandøren må ha tilstrekkelig evne og erfaring til å kunne gjennomføre leveransen. Det inkluderer erfaring med oppdrag som har omfattet: - Analyser av arbeidsmarkedstiltak - Kvantitative analyser av koblede registerdata og kvalitative analyser Dokumentasjonskrav • Beskrivelse av minimum tre av leverandørens mest relevante oppdrag fra de siste fem årene. Beskrivelsene må inkludere oppdragets verdi, tidspunkt, navn på oppdragsgiver, og referanser til publikasjonene. Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å kunne gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav • En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige antall faglige ansatte med relevans for dette prosjektet i løpet av de siste tre årene. Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse til å kunne gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav • Det skal fremlegges oversikt over utdanning, faglige kvalifikasjoner og publiseringer for ansatte hos leverandøren med relevant kunnskap og erfaring for anskaffelsen. Med relevant kunnskap og erfaring menes erfaring fra tilsvarende fagområder, og med kompleksitet og omfang som er etterspurt i dette konkurransegrunnlaget, jf. også oppdragsbeskrivelse i bilag 1.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenlikning av tilbudenes timepris for oppdraget, jf. bilag 5 til avtalen.
Vekt (prosent, presis)
10
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse hos tilbudt personell
Beskrivelse:
CV med referanseliste for tilbudt personell og utfylt bilag 4 til kontrakt, Administrative bestemmelser.
Vekt (prosent, presis)
40
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse
Beskrivelse:
Utfylt bilag 2 til avtalen, Oppdragstakers spesifikasjon av oppdraget. Oppdragsforståelsen bør ikke overskride 10 A4 sider. Utfylt bilag 3 til avtalen, Prosjekt- og fremdriftsplan.
Vekt (prosent, presis)
50
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
02.06.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
17.06.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
2025 YEAR
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
18.06.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Virksomhet som behandler tilbudene
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Registreringsnummer
983 887 457
Postadresse
Postboks 8019 Dep
By
Oslo
Postnummer
0030
Land
Norge
Kontaktpunkt
Roger Lorås
E-post
postmottak@aid.dep.no
Telefon
+47 22249090
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926725939
Postadresse
Postboks 2106 Vika
By
OSLO
Postnummer
0125
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
ca375d11-4eab-40f1-894e-a009c9bc7bc0 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
04.04.2025 09:04
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
- Referanse
- 2025-105501
- Kunngjøringsdato
- 07.04.2025
- Estimert verdi
- 2 500 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter