Produkter og tjenester på sikkerhet og brannmurområdet
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av produkter og tjenester på sikkerhet og brannmurområdet. Følgende områder er omfattet av anskaffelsen: - Leveranse og drift av ytre brannmur - Managed detection and response (MDR) - Sikkerhetsprodukter - Sikkerhetstjenester (inkludert opsjon på drift av sikkerhetsprodukter) - Bistand og rådgivning innen sikkerhet og brannmurområdet - Hendelsesbistand (hvis Riksrevisjonen blir angrepet) - Vedlikehold på kjøpte produkter (eksisterende/nye, både programvare og hardware)
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Riksrevisjonen
Juridisk type kjøper
Sentral statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Næringsøkonomiske formål
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Produkter og tjenester på sikkerhet og brannmurområdet
Beskrivelse:
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av produkter og tjenester på sikkerhet og brannmurområdet. Følgende områder er omfattet av anskaffelsen: - Leveranse og drift av ytre brannmur - Managed detection and response (MDR) - Sikkerhetsprodukter - Sikkerhetstjenester (inkludert opsjon på drift av sikkerhetsprodukter) - Bistand og rådgivning innen sikkerhet og brannmurområdet - Hendelsesbistand (hvis Riksrevisjonen blir angrepet) - Vedlikehold på kjøpte produkter (eksisterende/nye, både programvare og hardware)
Prosedyreidentifikator
5e865f6c-03b6-4007-8b75-e5e8206f0b61
Tidligere varsel
621adeb7-0361-4c78-b31b-4643477e9cbb-01
Intern identifikator
2024/00538
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften) del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 13-1(1). I denne konkurransen er det ikke adgang til å forhandle. Det er følgelig ikke mulig å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter anskaffelsesforskriften § 24-8 (1) b. Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jf. forskriftens § 24-8 (2) a. Leverandøren oppfordres til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Kontraktens ytterligere art
Varer
Hoved klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Sikkerhetsprogramvare
Ytterligere klassifisering
Programvare for datasikkerhet
Ytterligere klassifisering
Programmering av software og rådgivning
Ytterligere klassifisering
Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Databehandling
Ytterligere klassifisering
Datanettstyring og støttevirksomhet
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
Tilleggsinformasjon
Deler av leveransen krever mulighet for fysisk oppmøte i Oslo
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
70 000 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
70 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Produkter og tjenester på sikkerhet og brannmurområdet
Beskrivelse:
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av produkter og tjenester på sikkerhet og brannmurområdet. Følgende områder er omfattet av anskaffelsen: - Leveranse og drift av ytre brannmur - Managed detection and response (MDR) - Sikkerhetsprodukter - Sikkerhetstjenester (inkludert opsjon på drift av sikkerhetsprodukter) - Bistand og rådgivning innen sikkerhet og brannmurområdet - Hendelsesbistand (hvis Riksrevisjonen blir angrepet) - Vedlikehold på kjøpte produkter (eksisterende/nye, både programvare og hardware)
Intern identifikator
2024/00538
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Kontraktens ytterligere art
Varer
Hoved klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Sikkerhetsprogramvare
Ytterligere klassifisering
Programvare for datasikkerhet
Ytterligere klassifisering
Programmering av software og rådgivning
Ytterligere klassifisering
Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Databehandling
Ytterligere klassifisering
Datanettstyring og støttevirksomhet
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
Tilleggsinformasjon
Deler av leveransen krever mulighet for fysisk oppmøte i Oslo
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
4 YEAR
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
2
Beskrivelse:
Riksrevisjonen har opsjon på forlengelse i 1 + 1 år
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
70 000 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
70 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Ved evaluering av pris legger vi til grunn alle kostnadene som vil påløpe for at produkter og tjenester vil fungere i tråd med kravbeskrivelsene på områdene under: • Ytre brannmur inklusiv SLA, implementering bistand og eventuelle andre kostnader som leverandøren spesifiserer • MDR inklusiv SLA, implementering, bistand og eventuelle andre kostnader som leverandøren spesifiserer • IRT inklusiv eventuell SLA, bistand og eventuelle andre kostnader som leverandøren spesifiserer • Vedlikeholdskostnadene til; Indre brannmur (PaloAlto), endepunktsbeskyttelse (Cortex XDR), Opswat, Tripwire, Splunk, Tenable og RSA • Bistand Alle kostnadene beregnes over 6 år og i henhold til oppgitt omfang i prismatrisen, med unntak av indre brannmur som kostnadsberegnes over 3 år. Prismatrisen angir i noen grad forventet forbruk, men binder ikke Kunden til minimumsforbruk
Vekt (prosent, presis)
40
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
kvalitet
Beskrivelse:
Under dette kriteriet vurderes: - Tekniske og funksjonelle krav - Løsningsbeskrivelser - Implementering - SLA - Samhandling med kunde - Produktkatalog Ved evaluering av kvalitet vil vi: • vurdere besvarelsen av felleskravene i SSA-D bilag 1. • vurdere besvarelsen av alle kravene til MDR løsningen inklusive SLA og implementering • vurdere besvarelsen av alle kravene til ytre brannmur løsningen inklusive SLA og implementering • vurdere besvarelsen av alle kravene til IRT løsningen inklusive SLA, • Vurdere bredden i leverandørens produktkatalog • Vurdere samhandlingsplanen med kunde
Vekt (prosent, presis)
35
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Konsulenter
Beskrivelse:
Ved evaluering av konsulenter vil det vektlegges formell utdannelse, erfaring og sertifiseringer basert på informasjonen utfylt ut i Kravspesifikasjon konsulentbistand. Hvordan Leverandøren jobber med å sikre godt kvalifiserte konsulenter og at de har konsulenter som kan møte i Oslo ved behov, vektlegges også.
Vekt (prosent, presis)
25
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
Virksomhet hvis budsjett brukes til å betale for kontrakten
Riksrevisjonen
Virksomhet som utfører betalingen
Riksrevisjonen
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren
70 000 000 NOK
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Minst én vinner ble kåret.
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
mnemonic as
Betalingsmiddelidentifikator
Produkter og tjenester på sikkerhet og brannmurområdet - mnemonic as
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Produkter og tjenester på sikkerhet og brannmurområdet - mnemonic as
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
2
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Riksrevisjonen
Registreringsnummer
974760843
Postadresse
Storgata 16
By
OSLO
Postnummer
0184
Land
Norge
Kontaktpunkt
Jon Gisle Sæther
E-post
jgs@riksrevisjonen.no
Telefon
+47 22241176
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo tingrett
Registreringsnummer
926725939
Postadresse
C.J.Hambros plass 4
By
oslo
Postnummer
0164
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
mnemonic as
Registreringsnummer
982089549
Postadresse
Henrik Ibsens gate 100
By
OSLO
Postnummer
0255
Land
Norge
E-post
karema@mnemonic.no
Telefon
+47 97060616
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
4be91d35-390f-41ff-a3a3-587128f6db26 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
03.04.2025 12:08
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Riksrevisjonen
Tildelt til:
mnemonic as
Antall mottatte tilbud: 2
- Referanse
- 2025-105410
- Kunngjøringsdato
- 04.04.2025
- Estimert verdi
- 70 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Næringsøkonomiske formål
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.