Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRenovering av dører, vindu og toaletter ved Årnes Skole, Lyngdal kommune
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Renovering av dører, vindu og toaletter ved Årnes Skole, Lyngdal kommune

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Lyngdal kommune ønsker å renovere Årnes Barneskole der flere vinduer, dører og toaletter skal skiftes/oppgraderes. Det er 9 takvinduer, 3 partier med vinduer i 1 etg, 1 langt parti med vinduer i 2 etg, 2 innerdører, 6 dørpartier og 7 toaletter som skal renoveres. Valgt tilbyder skal stå for alt dette arbeidet. Det er ønskelig å utføre alt arbeid iløpet av sommerferien 2025, men tilbyder kan starte noe før og arbeide noe etter, men da må tilbyder stå for ekstra HMS tiltak ettersom Barneskole skal ha normal drift. Alt arbeid som utføres skal være i henhold til gjeldende regler slik som TEK17.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

OFA IKS

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Offentlig orden og trygghet

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Lyngdal kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Renovering av dører, vindu og toaletter ved Årnes Skole, Lyngdal kommune

Beskrivelse:

Lyngdal kommune ønsker å renovere Årnes Barneskole der flere vinduer, dører og toaletter skal skiftes/oppgraderes. Det er 9 takvinduer, 3 partier med vinduer i 1 etg, 1 langt parti med vinduer i 2 etg, 2 innerdører, 6 dørpartier og 7 toaletter som skal renoveres. Valgt tilbyder skal stå for alt dette arbeidet. Det er ønskelig å utføre alt arbeid iløpet av sommerferien 2025, men tilbyder kan starte noe før og arbeide noe etter, men da må tilbyder stå for ekstra HMS tiltak ettersom Barneskole skal ha normal drift. Alt arbeid som utføres skal være i henhold til gjeldende regler slik som TEK17.

Prosedyreidentifikator

023f25b4-48d3-4c3e-b997-52c2ca68edbb

Intern identifikator

2025/12

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) og anskaffelsesforskriften (FOA) av 12. august 2016 nr. 974. Anskaffelsen skal gjennomføres etter forskriftens del I og del II. Kontraktstildeling vil bli gjennomført etter prosedyren «åpen tilbudskonkurranse».

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Renoveringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Offentlige toaletter

Ytterligere klassifisering

Montering av dører- og vinduer

2.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Pråmstøveien 17

By

LYNGDAL

Postnummer

4580

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

Tilleggsinformasjon

Årnes Barneskole

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

2 400 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Renovering av dører, vindu og toaletter ved Årnes Skole, Lyngdal kommune

Beskrivelse:

Lyngdal kommune ønsker å renovere Årnes Barneskole der flere vinduer, dører og toaletter skal skiftes/oppgraderes. Det er 9 takvinduer, 3 partier med vinduer i 1 etg, 1 langt parti med vinduer i 2 etg, 2 innerdører, 6 dørpartier og 7 toaletter som skal renoveres. Valgt tilbyder skal stå for alt dette arbeidet. Det er ønskelig å utføre alt arbeid iløpet av sommerferien 2025, men tilbyder kan starte noe før og arbeide noe etter, men da må tilbyder stå for ekstra HMS tiltak ettersom Barneskole skal ha normal drift. Alt arbeid som utføres skal være i henhold til gjeldende regler slik som TEK17.

Intern identifikator

2025/12

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Renoveringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Offentlige toaletter

Ytterligere klassifisering

Montering av dører- og vinduer

5.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Pråmstøveien 17

By

LYNGDAL

Postnummer

4580

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

Tilleggsinformasjon

Årnes Barneskole

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

19.05.2025

Sluttdato

31.08.2025

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

2 400 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Skatteattest og Merverdiavgiftsattest

Beskrivelse:

En attest for skatt og en attest for betalt avgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attestene skal ikke være eldre enn 6 måneder, regnet fra tilbudsfristens utløp.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Erfaring fra sammenlignbare oppdrag.

Beskrivelse:

Beskrivelse av leverandørens 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Kun de 3 første referansene som er gyldige vil bli vurdert. Gyldige referanser går på utført år, relevansen og nødvendig beskrivelse. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og epost.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Tilbyder skal ha utført oppdrag innen totalentreprise med følgende arbeid, bytting av dører og vinduer i tillegg til renovering av bad.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Laveste pris får høyest poengskår. 70% Se anbudsdokument for mer informasjon.

Vekt (poeng, presis)

70

Kriterium

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Klima- og miljø

Beskrivelse:

Best Klima- og miljø i bedrift og prosjektet. 30% Se anbudsdokument for mer informasjon.

Vekt (poeng, midten av et intervall)

30

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

24.04.2025 12:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

29.04.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

60 DAY

Opplysninger som kan suppleres etter innleveringsfristen

Etter kjøperens skjønn kan noen manglende anbudsrelaterte dokumenter sendes inn senere.

Tilleggsinformasjon

Det er kun dokumenter vedrørende kvalifikasjonskravene som i hovedsak kan eventuelt sendes inn i etterkant. Andre dokumenter som påvirker poengskår kan ikke mottas etter fristen.

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

29.04.2025 12:00

Sted

Prost Birkelands gate 4, 4580, LYNGDAL

Tilleggsinformasjon

Minimum to representanter fra oppdragsgiver vil gjennomføre tilbudsåpningen. Det vil bli ført protokoll fra åpningen. Konkurransedeltagere vil ikke ha adgang.

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

Finansiell ordning

Som generelle kontrakts bestemmelser mellom byggherre og totalentreprenør gjelder NS 8407 "Alminnelige kontrakts bestemmelser for totalentrepriser", 1. utgave september 2011. Det skal opprettes avtaledokument (kontrakt) mellom byggherren og entreprenøren. Som grunnlag for dokumentet skal NS 8407 "Alminnelige kontrakts bestemmelser for totalentrepriser" benyttes. Det blir utarbeidet egen faktureringsplan i kontrakts fasen med valgt tilbyder, men det skal kun faktureres etter utført arbeid/ milepæler av utført arbeid.

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

Klager skal sendes inn så fort som mulig og i hovedsak kun innenfor karensperioden på 10 dager etter intensjon om tildeling. Klager behandles fortløpende etter at de er mottatt.

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Agder tingrett

Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren

Lyngdal kommune

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

Lyngdal kommune

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Lyngdal kommune

Virksomhet som behandler tilbudene

Lyngdal kommune

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

OFA IKS

Registreringsnummer

931 832 336

Postadresse

Kjøita 40

By

Kristiansand

Postnummer

4630

Land

Norge

Kontaktpunkt

Kåre Edvardsen

E-post

kare.edvardsen@lyngdal.kommune.no

Telefon

+47 199483674

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Lyngdal kommune

Registreringsnummer

922 421 498

Departement

Tekniske Tjenester

Postadresse

Postboks 353

By

Lyngdal

Postnummer

4577

Land

Norge

Kontaktpunkt

Kåre Edvardsen

E-post

Kare.Edvardsen@lyngdal.kommune.no

Telefon

99483674

Endepunkt for informasjonsutveksling (URL)

https://www.lyngdal.kommune.no/

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Agder tingrett

Registreringsnummer

926 723 480

Departement

Agder

Postadresse

Postboks 63

By

Kristiansand

Postnummer

4661

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Agder tingrett

E-post

agder.tingrett@domstol.no

Telefon

38 17 63 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

272c8946-ba8d-4104-80b4-b0dfc0bfb93e 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

03.04.2025 13:20

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

OFA IKS, Lyngdal kommune

Referanse
2025-105375
Kunngjøringsdato
04.04.2025
Estimert verdi
2 400 000 NOK
Utførelsessted
Agder
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
pub-os

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter