Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterEBE 07 - 2025 Rammeavtale for glass og glassarbeider - delområde 2
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

EBE 07 - 2025 Rammeavtale for glass og glassarbeider - delområde 2

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager. I tillegg kommer sykehjem, administrasjonsbygg, parkeringsanlegg, tilfluktsrom, brannstasjoner og idrettsanlegg.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

EBE 07 - 2025 Rammeavtale for glass og glassarbeider - delområde 2

Beskrivelse:

Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager. I tillegg kommer sykehjem, administrasjonsbygg, parkeringsanlegg, tilfluktsrom, brannstasjoner og idrettsanlegg.

Prosedyreidentifikator

b4878488-770b-4406-9f0e-824a0a98193d

Intern identifikator

2025/141033

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

For å dekke kommunens behov for løpende vedlikehold og drift av eiendomsmassen som forvaltes av bådeEtat for bygg og eiendom (EBE) og Etat for boligforvaltning (EBF), har Bergen kommune ved EBE til hensikt å inngå en rammeavtale for delområde 2 for levering av glass og glassarbeider til både EBE og EBF. Bergen kommune ved EBE har allerede inngått rammeavtale for delområde 1 for levering av glass og glassarbeider.Delområde 2 omfatter følgende bydeler: Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen.Avtalen for delområde 2 har en kontraktsverdi på ca. 3,5 – 4,5 MNOK per år (ekskl. mva.) og totalt 14-18MNOK (ekskl. mva.) i hele kontraktsperioden. Merk at estimert volum likevel kan variere grunnet uforutsette behov som kan oppstå gjennom avtaleperioden.Oppdragsgiver åpner for at dagens leverandør på rammeavtale for glass og glassarbeider på delkontrakt 1, kan levere tilbud i denne konkurransen.Rammeavtalene skal dekke oppdragsgivers behov for å få utført glassarbeider og kjøp av glass. Dette gjelder i hovedsak: Reparasjoner etter knusing og hærverk i kommunale bygg Fjerning og bortkjøring av knust glass og skadet materiell og sikringsarbeid etter fjerning av knust glass. Levering, montering og reparasjoner av solskjerming i alle former, som eksempelvis glass med solskjerming, markiser, screens og baldakinglass. Alt nødvendig materiell og verktøy for å utføre arbeidet. Oppdrag innen glassarbeid, herunder utskifting av dører, vinduer, gelender og sperringer med mer. Alt nødvendig materiell og verktøy for montering, deponering av rivningsmateriell og sikringstiltak for eget personell og bygningens brukere. Listen over tjenester som rammeavtalen omfatter er ikke uttømmende. Øvrige tjenester som naturlig hører inn under fagområdene som denne rammeavtalen omfatter, vil kunne tilkomme dersom det i avtaleperioden oppstår behov for det. Rammeavtalen vil også kunne omfatte planlegging og prosjektering i tilknytning til oppdragene. Oppdragsgiver har inngått rammeavtale for tømrerarbeid som for enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfelle søke å benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte for oppdragsgiver. Dersom det i forbindelse med tømrerarbeider, f.eks på fasader, samtidig er behov for å skifte ut vindu og dører (av ulike materialer, herunder også av aluminium) vil arbeidene, inkludert varer, kjøpes via tømreravtalen. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Glassarbeide

Ytterligere klassifisering

Diverse ikke-metalliske mineralprodukter

Ytterligere klassifisering

Glass

Ytterligere klassifisering

Glasstøy

Ytterligere klassifisering

Tekstilvarer til husholdningsbruk

Ytterligere klassifisering

Ferdige tekstilvarer

Ytterligere klassifisering

Presenninger, solseil og solskjerm

Ytterligere klassifisering

Konstruksjonsstrukturer og materiale; reserveprodukter til konstruksjon (bortsett fra elektriske apparater)

Ytterligere klassifisering

Bygningsmaterialer

Ytterligere klassifisering

Byggematerialer

Ytterligere klassifisering

Isolering og isoleringstilbehør

Ytterligere klassifisering

Isolerglass

Ytterligere klassifisering

Vinduer, dører og tilbehør

Ytterligere klassifisering

Vinduer

Ytterligere klassifisering

Vinduskarmer

Ytterligere klassifisering

Vinduer/enheter med dobbeltglass

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Solskjermingsarbeid

Ytterligere klassifisering

Ferdigstillende bygningsarbeid

Ytterligere klassifisering

Montering av dører- og vinduer

Ytterligere klassifisering

Montering av vinduer

Ytterligere klassifisering

Maler- og glassarbeide

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

18 000 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

18 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

EBE 07 - 2025 Rammeavtale for glass og glassarbeider - delområde 2

Beskrivelse:

Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager. I tillegg kommer sykehjem, administrasjonsbygg, parkeringsanlegg, tilfluktsrom, brannstasjoner og idrettsanlegg.

Intern identifikator

2025/141033

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Glassarbeide

Ytterligere klassifisering

Diverse ikke-metalliske mineralprodukter

Ytterligere klassifisering

Glass

Ytterligere klassifisering

Glasstøy

Ytterligere klassifisering

Tekstilvarer til husholdningsbruk

Ytterligere klassifisering

Ferdige tekstilvarer

Ytterligere klassifisering

Presenninger, solseil og solskjerm

Ytterligere klassifisering

Konstruksjonsstrukturer og materiale; reserveprodukter til konstruksjon (bortsett fra elektriske apparater)

Ytterligere klassifisering

Bygningsmaterialer

Ytterligere klassifisering

Byggematerialer

Ytterligere klassifisering

Isolering og isoleringstilbehør

Ytterligere klassifisering

Isolerglass

Ytterligere klassifisering

Vinduer, dører og tilbehør

Ytterligere klassifisering

Vinduer

Ytterligere klassifisering

Vinduskarmer

Ytterligere klassifisering

Vinduer/enheter med dobbeltglass

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Solskjermingsarbeid

Ytterligere klassifisering

Ferdigstillende bygningsarbeid

Ytterligere klassifisering

Montering av dører- og vinduer

Ytterligere klassifisering

Montering av vinduer

Ytterligere klassifisering

Maler- og glassarbeide

Alternativer

Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her

1+1 år. Kontrakten varer 2 år, deretter kan den forlenges to ganger med inntil 1 år hver gang.

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

48 MONTH

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse:

1+1 år. Kontrakten varer 2 år, deretter kan den forlenges to ganger med inntil 1 år hver gang.

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

18 000 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.Det er et krav at leverandør har minimum rating B (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil sjekke kredittvurdering utført av kredittforetaket Creditsafe, så leverandør trenger ikke legge ved egen kredittvurdering. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres. Merk at tilbyder kan støtte seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravet til økonomisk og finansiell kapasitet. Dersom tilbyder støtter seg på en annen virksomhet for å oppfylle kravet til økonomisk og finansiell kapasitet, må tilbyder laste ned og fylle ut dokumentet "Forpliktelseserklæring - oppfyllelse av kvalifikasjonskrav" som ligger under "Vedlegg" i Mercell og deretter laste opp utfylt dokument sammen med tilbudet. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for bygg- og anleggsarbeider:

Beskrivelse:

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen må omfatte oppdrag med arbeid på vernede/fredede bygg. Arbeidet kan være opparbeidet fra oppdrag på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter. Dersom arbeidet er opparbeidet fra rammeavtaler, kan det beskrives ulike avrop på samme avtale, under en samlet referanse. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi relevante oppdrag gjennomført i løpet av de siste fem årene. Hver referanse skal inneholde navn på oppdragsgiver, verdi, periode for utførelse, samt kort beskrivelse av oppgaver og ansvar. Leverandør skal oppgi minimum tre og maksimum fem referanseoppdrag, hvor minimum to av referanseoppdragene skal omfatte arbeid på vernede og fredede bygg. Referansene kan legges direkte inn i Mercell som besvarelse av dette punktet, eller det kan legges ved egen referanseliste over relevante prosjekt/oppdrag fra de siste 5 årene.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren må disponere over tilstrekkelig arbeidsstyrke til å håndtere kontraktsforpliktelsene. I perioder foregår flere oppdrag samtidig, i tillegg til at en del oppdrag i barnehager og skoler vil bli gjennomført i skoleferiene. Leverandør må derfor minimum disponere over 5 fagarbeidere med relevant kompetanse og utdanning (fagbrev innen glassarbeid), i tillegg til lærlinger. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen, gjerne i tabellform.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet

Beskrivelse:

I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Pris består av følgende priselementer, som blir lagt sammen til en evalueringssum: - Materiell priser, multiplisert med estimert antall kvadratmeter. - Timepriser personell og vakttillegg, multiplisert med et estimert antall. - Påslagsprosent på varer, estimert forbruk multiplisert med (1 + påslagsprosenten). Oppgitt forbruk/estimat er ikke er bindende for oppdragsgiver.

Vekt (prosent, presis)

60

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kvalitet - case

Beskrivelse:

Under dette kriteriet vil oppdragsgiver foreta en skjønnsmessig vurdering av hvordan tilbyder best vil løse Oppdragsgivers behov i henhold til arbeidsoppgaven oppgitt i Vedlegg 1 - Caseoppgave. Tilbyders løsningsbeskrivelse bør være bygget på god innsikt som både beskriver utfordringene en kan møte, og den kunnskapen som tenkes brukt til å løse Oppdragsgivers problemstillinger. Se vedlegg 1 - Caseoppgave for oppgitte caseoppgaver under dette kriteriet. Dokumentasjonskrav: Leverandørens egen løsningsbeskrivelse på inntil 1000 ord totalt, som lastes opp sammen med tilbudet. Leverandørens løsningsbeskrivelse skal inneholde tiltak og rutiner som er konkrete og forpliktende. Dersom besvarelsen er lenger enn 1000 ord, vil oppdragsgiver kun se på de 1000 første ordene. Merk at det ikke vil bli evaluert på innhold i eventuelle lenker eller henvisninger til andre vedlegg, og heller ikke på bilder/bildedokumentasjon.

Vekt (prosent, presis)

40

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

28.04.2025 12:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/249538830.aspx

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Obligatorisk

Frist for mottak av tilbud

05.05.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

3 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

05.05.2025 12:30

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland Tingrett

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Registreringsnummer

964338531

Departement

Etat for bygg og eiendom

Postadresse

Postboks 7700

By

BERGEN

Postnummer

5020

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Judith Dybendal

E-post

judith.dybendal@bergen.kommune.no

Telefon

+47 05556

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Hordaland Tingrett

Registreringsnummer

926723367

Postadresse

C. Sundts gate 42

By

Bergen

Postnummer

5020

Land

Norge

E-post

hordaland.tingrett@domstol.no

Telefon

55 69 97 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

7a4db026-6374-48f3-a485-ed44d760acda 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

25.03.2025 10:58

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Referanse
2025-104710
Kunngjøringsdato
26.03.2025
Estimert verdi
18 000 000 NOK
Utførelsessted
Vestland
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter